GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 35 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #1021
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Okei, hyvä homma. Kiitos tästä.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  2. #1022
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Tietenkin vanhoja kehiä voi ja kannattaa käyttää. Pinnojakin, jos uuden navan laipat on saman kokoiset kuin vanhassa. Mutta perus pyöreät pinnat on niin halpoja, että ei ehkä kannata vaikka sopisikin.

    aaa... hidas.
    Kaar ittelles vaa

  3. #1023
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mutta perus pyöreät pinnat on niin halpoja, että ei ehkä kannata vaikka sopisikin.
    Tai sitten nimenomaan kannattaa. Nehän ovat nyt testatut pinnat, joten ei pitäisi katkeilla ainakaan seuraavan 100 000 km:n aikana. Mutta toki jos vaihtaa parempiin, niin tuossahan olisi hyvä tilaisuus.

  4. #1024
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Vaihdon sun-ringlen takavanteeseen kaikki alumiiniset nippelit messinkisiin pro-lockeihin, kun yksi paukahti peräpyörää vetäessä.
    Jos noita alunippeleitä käyttää, niin ei varmastikkaan olisi ollenkaan huono idea öljytä noita aina talven jälkeen?

  5. #1025
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Niin loistavat kelit ettei ole kerennyt töiden lisäksi muuta kuin ajamaan, mutta;

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Taidat päästä jopa parempaan tulokseen kun katsot sillä TM-1 mittarilla kiekoista joka pinnan jännityksen per puoli ja sitten valitset "oikeaksi" arvoksi korkeimpien lukujen mukaan paitsi jos siellä yksi tai kaksi on selvästi korkeampia.

    Nimittäin sen TM-1 mittarin antamat absoluuttiset arvot sen taulukon avulla heittävät sen verran, että ketju valmistajan ilmoittama -> taulukosta katsottu arvo -> mittarin näyttämä, johtaa todennäköisesti enemmän pieleen.

    Parhaan tuloksen saa jos pystyy kalibroimana mittarin samanlaisella pinnalla ripustamalla pinnan johonkin ja laittamalla siihen painoa roikkumaan halutun jännitteen verran, jolloin näkee mitä se mittari silloin täsmälleen näyttää. Nimimerkillä "jotkut on kysynyt miksi autotallin katossa roikkuu yksi CXRAY pinna"

    Näin teen, käsittelen tuota TM-1:stä mittatyökaluna mutten takerru absoluuttisiin numeroarvoihin. Kävin kiekot lävitse ja taaemmassa vetopuolen pinnat (10kpl) näytti tasaisesti 26, eli taulukosta 2mm pyöreän teräspinnan kohdalta katsottuna 135kg. Vasemman puolen pinnoissa (10kpl) oli taas tasaisesti vaihtelua välillä 19(63kg)-20(70kg)-21(77kg), suhteet 3kpl-4kpl-3kpl. Etukiekossa kaikki 20 pinnaa napakasti 25:ssä eli 120kg taulukon mukaan.

    Eli seuraavaksi kun tarkistaa rihtauksen tuosta kiekosta, niin kirrailee ainakin noita löysimpää kolmea. Miltäs nuo muuten vaikuttaa?

  6. #1026
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Hyvältähän tuo näyttää jos noin pienet erot. Kireydestä en osaa sanoa mitään viisasta kun olen leikkinyt vain hiilarikiekoilla, mutta en nyt ainakaan löysäämään lähtisi.
    Siitä vain oikoamaan ja samalla yrittää tasoittaa eroja. Kannattaa huomioida, että säätö vaikuttaa aina vastapuolella oleviin ja siihen jonka kanssa koskettaa ja vähän vanteen eläessä sinne sun tänne. Joskus tuntuu hankalalta, mutta kyllä se aina lopuksi loksahtaa kohdilleen (tulee suora ja melkein tasaiset jännitteet).

    Niin joo varmista ettei ala pinna kiertymään kun on käytetty kiekko ja nippeli ei välttämättä lähde helposti pyörimään.

  7. #1027
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Nimenomaan kiekon löysimmät pinnat ovat kiekon luotettavuuden kannalta pahin ongelma, eli kannattaa nimenomaan tasata vasemman puolien pinnojen jännitystä silleen, että ne kaikki ovat siellä 70 kilon nurkilla.

    Mitä ihan absoluuttisiin kireyksiin tulee, 135 kiloa on aika paljon. Valtaosa kehistä ei moista siedä, mutta tässä on nyt ilmeisesti mitattu Fulcrumin valmiskiekon pinnat ilman, että niitä olisi vielä itse kiristetty? Jos noin, niin antaa mennä vaan -- kehä varmastikin kestää sen ja kiekon luotettavuus perustuu pinnojen korkeaan jännitykseen.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  8. #1028
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Jes, kiitoksia neuvoista. Joo kyseiset kiekot ovat täysin Fulcrumin jäljiltä, ainoastaan takanavan laakeroin keraamisilla laakereilla huollon yhteydessä.
    Noilla on rytkytetty kaikilla mahdollisilla alustoilla ja hyvin on näköjään kestäneet, kehät ovat ilmeisen vahvaa tekoa siis. Tosin kuskikin on sen vajaa 60kg, eli siinä mielessä pääsee helpolla.

  9. #1029
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Tuokin asia on hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Kehä oli suora, joten kiristin vain hienoisesti noita muutamaa aavistuksen löysempää oikean puoleista pinnaa.

    Mitä tuon TM-1:n antamiin arvoihin tulee, otin ensin koekaniineiksi Shimano/Felt krossarikiekot jotka vaati oikomista ja kiristelyä. Kiekot kasattu myös 2mm pyöreillä teräspinnoilla ja nippelit näytti samoilta, joten niistä sai vähän osviittaa. Kyllähän noissakin erityisesti nuo vetopuolen pinnat oli mittarin mukaan pirun tiukalla, eli taitaa vaan näyttää hiukka yläkanttiin, kun hyvin nuo ovat muuten kestäneet.

  10. #1030
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Olen kokoamassa mavic 823 kehästä ja Hope pro II navasta (32h)kiekkoa(3 ristiin). Erikoisemman rakenteen takia suositellaan käyttämään 16mm nippeleitä. Olen katsonut pinnan mitat prowheel builderista ja leonard:ista, mitaksi sain vasen 258,7 ja oikea 257,6 mutta näissä en saanut huomioitua nippelin pituutta. Eli kuinka iso merkitys sillä on?? Kaiketi tossa menisi molemmille puolille 258mm.
    Gravity, what a heartless bitch.

  11. #1031
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Riippuu siitä nippelistäkin onko siinä kierteet myös sen koko pidennyksen verran pidemmät. Jos on dT swiss nippelit niin ainakin heidän laskuriin voi syöttää suht tarkalleen samat arvot ja sitten vaihdella nippeleitä ja katsoa paljonko lopputulos vaihtuu.

  12. #1032
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    ^^OT mutta hyvänä puolena tuossa 823:ssa on se että vanne on niin järeä että se kestää kehnonkin kasauksen. Huonona puolena se että alkukasaus on melko ankeaa hommaa normivanteisiin verrattuna.

  13. #1033
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^^OT mutta hyvänä puolena tuossa 823:ssa on se että vanne on niin järeä että se kestää kehnonkin kasauksen. Huonona puolena se että alkukasaus on melko ankeaa hommaa normivanteisiin verrattuna.
    Josko nyt lähtökohtaisesti kasaisi sen mieluummin kunnolla

    Täytyypä katsoa vielä se DT:n laskuri.
    Gravity, what a heartless bitch.

  14. #1034
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    DT laskuri toimii vain DT nippeleille. Esim. Sapim nippelit eroavat pidemmissä malleissa sen osalta missä kierteet ovat.

  15. #1035
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Juu, DT pinnat ja nippelit meinasin laittaa eli no problem
    Gravity, what a heartless bitch.

  16. #1036
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Josko nyt lähtökohtaisesti kasaisi sen mieluummin kunnolla
    Jo toki. Kasasin vaan takakiekoksi yhden 819 ust:in väärin (3 ristiin oli pyörähtänyt 2 ristiin -malliksi) ja en alkanut enää purkamaan. Tarkoitus oli laittaa uusiksi sitten kun tulee ongelmia mutta johan tuo on 5v kestänyt..

  17. #1037
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Jo toki. Kasasin vaan takakiekoksi yhden 819 ust:in väärin (3 ristiin oli pyörähtänyt 2 ristiin -malliksi) ja en alkanut enää purkamaan. Tarkoitus oli laittaa uusiksi sitten kun tulee ongelmia mutta johan tuo on 5v kestänyt..
    Heh, se 819 on kyllä hyvä vanne. Oon ajanut pari sellaista loppuun. Tällä hetkellä on just semmoinen alla mutta alkaa muistuttamaan sirkuspyörää kun vanteessa on pitkähkö lättänä kohta ja jäätävä pystyheitto mitä ei enään saa pois onneksi takajousitus syö pahimman pompotuksen
    Gravity, what a heartless bitch.

  18. #1038
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Jo toki. Kasasin vaan takakiekoksi yhden 819 ust:in väärin (3 ristiin oli pyörähtänyt 2 ristiin -malliksi) ja en alkanut enää purkamaan. Tarkoitus oli laittaa uusiksi sitten kun tulee ongelmia mutta johan tuo on 5v kestänyt..
    Muistatko varmasti oikein, 2x vaatisi noin 8-10mm lyhyemmät pinnat eli ei pitäisi olla mahdollista.

  19. #1039
    pulmark Guest
    Shimano WH-7850-C24-CL (hiilikuitu/alu) kiekoissa jarrupinta alkaa olla loppuunkulunut. Kiekot ovat toimineet todella hyvin ja DA navat sekä pinnat hyvässä kuosissa. Olen yrittänyt etsiä vannetta vara-osina, mutta Shimanon varaosa vanteet maksaa maltaita. Briteistä löytyisi kuitenkin WH-RS80, joka lienee vastaava kuin WH-7850 ainakin Shimanon teknisten manuaalien mukaan.

    Onko kellään kokemuksia vanteen vaihtamisesta tuohon kiekkoon tai jostain muusta vaihtoehdosta ? Vain 20 pinnaa takana rajoittaa aika paljon vaihtoehtoja pois... en kuitenkaan viitsisi heittää noita roskikseen varsinkin kun kiekoissa hyvin toimivat, huolletut ja laadukkaat DA navat.

  20. #1040
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Deoren takanavasta kulahti laakerit. Purin kiekon ja tutkailin osia. Mittasin vanhojen pinnojen pituudeksi 256mm molemmin puolin, tosin vasemmalla oli selvästi 2mm liian lyhyet, vetopuolella ideaali. Uudeksi navaksi tulisi Hope Pro 4 kunhan "muutama muu" kiekkoprojekti on valmis. Pinnojen pituudenkin perusteella arvelin että ERD olisi noin 533, jonka sainkin tulokseksi - sisähalkaisija 530+3. Kuitenkin netti antaa Mavicin XM 321 Discille ERDin 538,5 - 539 ja laskurit pinnojen pituudeksi 260mm tuolla 525-navalla.

    Keissi 2, tilasin lisää Spankin 35-millisiä vanteita. Vanteessa ERD:ksi mainitaan 526,5 kuten kuuluukin, mutta oheislipukkeessa on 530. Ristus. Paha tässä on pinnoja tilata, tosin noi 100 kpl 254-millisiä on ollut hyllyssä jo jonkun aikaa. Napoina näissäkin Hopen Pro 4.

  21. #1041
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Miksi et mittaa erd:tä itse? Juuri niillä nippeleillä mitä aiot käyttää.

    -kaksi 200 mm:n lyhennettyä pinnaa
    -kaksi nippeliä
    -mittanauha
    -kuminauha kiristämään pinnat

    -> mittaa pinnojen päiden välinen etäisyys

    EDR = (200+200+mittanauhan lukema) mm

    Mittaa vaikka muutamasta kohtaa ja ottaa keskiarvon...

  22. #1042
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti

    -> mittaa pinnojen päiden välinen etäisyys

    EDR = (200+200+mittanauhan lukema) mm

    Mittaa vaikka muutamasta kohtaa ja ottaa keskiarvon...
    Tämä voi olla tyhmäkin huomautus, mutta huomautanpa silti. Noin tekemällä navan laipan sijaintia ja siten pinnojen kulmia ei huomioida. Mutta ERD on ilmeisesti ainoastaan kehän mitta (tässä kun päissään miettii niin lyhenteen takana taitaa olla sanat Effective Rim Diameter) ja pinnalaskuri osaa sitten ottaa navan mitat huomioon tuon ERD:n lisäksi?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #1043
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Juurikin näin. ERD on kehän efektiivinen halkaisija (käytännössä se halkaisija, jolla pinnojen päiden halutaan olevan valmiissa kiekossa) suoraan mitattuna ja laskurit tosiaan ottaa huomioon geometrian.

  24. #1044
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heikki53 Katso viesti
    Vuosi sitten tilasin uuteen matka pyörään nuo vanteet eikä sen koommin ole ollut moittimista. Tänään siirryin tubeless aikaan kun ne vanteet kuitenkin ovat tubeless ready. Asentaessa Schwalben pro onea etuvanteelle kaikki kävi erinomaisesti, nopeammin kuin sisurin kanssa - jalkapumppu toi sen vanteelle ja tiivis kerrasta.
    Toisin takavanteen kanssa - se kun on minun tapauksessa asymmetrinen, ellikkä pinnojen ja venttliin reiät eivät olekaan keskellä. Eipähän tahtonut nousta, kompressoria tarvittiin. Etenkin venttiilin juuri on epävarma tiivistyä - nämä kaikki kuitenkin toistaiseksi ilman litkua. Kaippa siitä tiivis tulee mutta vähän huono olo jää.
    Saattaapi olla, että tänään en enää tilaisi asymmetristä vannetta.
    Niinhän siinä sitten kävi, taakse vähän isompi viilto, rengas pois ja paikka. Enää ei nouse vanteelle. Tai nousee ilman venttliiliä kompressorin kanssa, mutta ei pysy. Venttiilin läpi ei saa tarpeeksi nopeasti ilmaa. Nyt ajellaan sisurin kanssa, uusi normaali RR440 on DHLn mukana tulossa.

  25. #1045
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heikki53 Katso viesti
    Niinhän siinä sitten kävi, taakse vähän isompi viilto, rengas pois ja paikka. Enää ei nouse vanteelle. Tai nousee ilman venttliiliä kompressorin kanssa, mutta ei pysy. Venttiilin läpi ei saa tarpeeksi nopeasti ilmaa. Nyt ajellaan sisurin kanssa, uusi normaali RR440 on DHLn mukana tulossa.
    Vanteet ovat kyllä kaikkea muuta kuin hyvät, jos pro onet eivät pysy vanteella.
    Minä nostan renkaat hyllylle ilman sielua, eivätkä ne sieltä ilman väkivaltaa alas tule. Tällaiset niiden kuuluukin maantiekäytössä olla, ettei rengas pääse vahingossakaan tippumaan hyllyltä asfaltilla kantatessa. En edes uskaltaisi ajaa tubeleksilla, jotka eivät pysy hyllyllä ilman painetta.

    Edit: Niin juu, tarkoitat sitä, ettei venttiili tiivisty vinon asennon vuoksi. Mutta eihän tämän pitäisi vaikuttaa renkaan hyllyllä pysymiseen?
    Mitä venttiiliä käytät? No-tubesin kartiomallisen luulisi kyllä tuohonkin tiivistyvän.


  26. #1046
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vanteet ovat kyllä kaikkea muuta kuin hyvät, jos pro onet eivät pysy vanteella.
    Minä nostan renkaat hyllylle ilman sielua, eivätkä ne sieltä ilman väkivaltaa alas tule. Tällaiset niiden kuuluukin maantiekäytössä olla, ettei rengas pääse vahingossakaan tippumaan hyllyltä asfaltti mutkinn kantatessa. En edes uskaltaisi ajaa tubeleksilla, jotka eivät pysy hyllyllä ilman painetta.

    Edit: Niin juu, tarkoitat sitä, ettei venttiili tiivisty vinon asennon vuoksi. Mutta eihän tämän pitäisi vaikuttaa renkaan hyllyllä pysymiseen?
    Mitä venttiiliä käytät? No-tubesin kartiomallisen luulisi kyllä tuohonkin tiivistyvän.
    Kyllä se vanteella pysyi sen viillon jälkeen, sain jopa 2bar ilmaa sisään, että pääsin nilkuttelemaan kotiin. Mutta poisoton jälkeen ei saa pysymään vaikka sen sinne saakin. Toinen puoli pysyy mutta siltä puolelta jolla pinnojen reijät syövät puolet olkapäästä tippuu heti kun paineet laskee. Vanne nauha (joka on aika liukasta materiaalia) on tietysti muotoutunut niihin reikiin sisälle. Tiedä sitten onko syyllinen enemmänkin rengas vai vanne. Myös sisurin kanssa oli vaikeata saada sitä ylös. Kokeilen vielä uudella renkaalla (ja tällä vanhalla 2000km ajetulla uudelle normaali vanteelle) kunhan noihin kiekko- ja rengastöihin tässä taas rupean. Lopputulos kuitenkin on, ettei tällaisenaan maantiellä ole mahdollisuutta paikkaus hommiin.

    Venttiilit on DT Swissin - oletin, että osaavat myydä omiin vanteisiinsa sopivat. Ongelma on se, että venttiilin reikä on keskellä vannetta ja sen kiristysrengas osuu asym puolella tyhjän päälle alkaen vääntää venttiiliä vinoon. Mutta tiivis se oli lopulta samoin kuin edessä - paineet putosi n. 1bar viikossa.

  27. #1047
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eli pinnanreiät tulevat tosiaan hyllyyn asti? Silloin ymmärrän täysin tuon kiekon vaihdon. Kuulostaa aika hurjalta. Sama juttu tuon vinoon kiristyvän tubeless venttiilin kanssa. Onko tällä asymmetrisella versiolla tosiaan myöskin tubeless-ready merkintä?

    Edit: Kyllä ne tosiaan ovat tubeless käyttöön tarkoitetetut. Mitä vannenauhaa käytät? Kaksi kierrosta stanin keltaista toimii itselläni hyvin.

  28. #1048
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli pinnanreiät tulevat tosiaan hyllyyn asti? Silloin ymmärrän täysin tuon kiekon vaihdon. Kuulostaa aika hurjalta. Sama juttu tuon vinoon kiristyvän tubeless venttiilin kanssa. Onko tällä asymmetrisella versiolla tosiaan myöskin tubeless-ready merkintä?
    Edit: Kyllä ne tosiaan ovat tubeless käyttöön tarkoitetetut. Mitä vannenauhaa käytät? Kaksi kierrosta stanin keltaista toimii itselläni hyvin.
    Ne reijät vie noin puolet hyllystä. Vannenauha on myöskin DT Swiss, ostin setin, jossa oli venttiilit ja nauha. Nauha vaikuttaa ihan ok.
    Kysymys - onko tuo asymmetrinen todellakin tubeless-ready - on minusta enemmän kuin oikeutettu. Mutta sattuu sitä paremmissakin perheissä..
    Ja joo, kiekon rakentaja Belgian DT Swiss service center, veti pinnat todella kireälle, on jo yksi repeämä, joten joutaa tuon kiekon tekemään uusiksi. Pinnojen pituuskin sopii edelleen.

  29. #1049
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Taidanpa itsekkin passata r460 kehien kanssa, vaikka ne edullisia ovatkin. Kuvista näyttää, että hyllyt ovat tosiaan täysin suorat. WTBn kehissä, kuten monissa muissakin on hyllyn reunassa enen keskimonttua pieni koroke ja esimerkiksi huntin kehissä on tällainen muotoilu. Ei takuulla blurbaa rengas matalillakaan paineilla.


  30. #1050
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli pinnanreiät tulevat tosiaan hyllyyn asti? Silloin ymmärrän täysin tuon kiekon vaihdon. Kuulostaa aika hurjalta. Sama juttu tuon vinoon kiristyvän tubeless venttiilin kanssa. Onko tällä asymmetrisella versiolla tosiaan myöskin tubeless-ready merkintä?
    DT RR 440:n asymmetrisessä versiossa pinnojen reiät tulevat todella lähelle vanteen sisälaitaa. Ihan sisäkumeilla käytettynä huomasin, että 18-millinen vannenauha ei kunnolla peitä pinnojen reikien laitoja, vaan on parempi käyttää 20-millistä vannenauhaa. Tubeless-käytössä tästä varmaan tulee omat haasteensa (ei kokemusta), eli ehkä symmetrinen kehä voisi olla silloin parempi myös takakiekossa?

    Noin muuten RR 440 on ollut todella hyvän tuntuinen kehä. Kevyillä navoilla ja 20/24 pinnalla saa kohtuuhalvalla hyvät kiekot 1400 gramman pintaan. Jarrupinnatkin tuntuisivat olevan kestävää sorttia.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •