ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 130 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.871 - 3.900 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3871
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janmppa Katso viesti
    Miksi tuossa on XC haarukka? Eikä hissitolppaa.
    Hyvä huomio, lienee enemmän Trail käyttöön suunnattu.

  2. #3872
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Hissitolpan puutteen voin tuossa irvistäen ymmärtää, jos tarkoituksena on budjettipyörä. 120 mm Reba on aika käsittämätön ratkaisu, kun kilpailijat tarjoavat 150 mm FOx36/150 mm Pike -keulan.
    Roots, bloody roots

  3. #3873
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Hissitolpan puutteen voin tuossa irvistäen ymmärtää, jos tarkoituksena on budjettipyörä. 120 mm Reba on aika käsittämätön ratkaisu, kun kilpailijat tarjoavat 150 mm FOx36/150 mm Pike -keulan.
    Olen noita 27+ pyöriäkin jonkun aikaa katsellut. Kuka tarjoaa tuota fox36/pike keulaa tuossa alle 3500€ hintaluokassa? Monesti noissa on just noita kevyempiä traili keuloja.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #3874
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Sorry, en tarkoittanut erityisesti tuossa hintaluokassa, vaan hiljattain 27.5+ yleishöyliä julkaiseita valmistajia (Spessu, Pivot, Cruzi jne). Oletettavasti noistakin tulee alumiiniset versiot järkevämpään hintaan piakkoin saataville.
    Roots, bloody roots

  5. #3875
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ^Spessun Endurosta on moni sanonut, että toimii paremmin 29"-versiona. Tuo on saanut eniten kiitosta nimenomaan sen kyvystä saada nopeus päälle ja pitää se. Plussagumeksien laittamisen hinta on, että BB laskee pari senttiä ja alkuun kammet paukkuvat kiville.
    Joo, 29 toimii, varsinki ku on vauhtia. Itellä ollu 650b:n iskarikiinnike melkein koko ajan, mikä siis laskee keskiötä aika reilusti ja loiventaa keulakulmaa. Kammet on 170 mm ja aika leveet flättipolkimet. Ihan huoletta saa kyllä ajella, kun ees vähä kattelee, missä kohtaa polkee ja missä ei.

  6. #3876
    Oisko kellään kokemusta kyseisistä pyöristä tai suosituksia antaa? Tarkotuksena siis ois noin parin tonnin hinnoissa pyörivä eskapyörä, jolla vois dh-hommia myös harvakseltaan käydä koittelemassa... jos sellasta pyörää nyt on olemassa tohon hintaan.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...170-8.0-465490

    https://www.canyon.com/fi/gravity/to...x-gapstar.html

    https://www.canyon.com/fi/mtb/spectr...al-al-5-0.html

  7. #3877
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    No ensi alkuun Spectral noista aivan eri tyyppinen, enemmän traili ajoon tehty. Torquen ja Swoopin ottaisin vain alamäki käyttöön poislukien satunnaiset mäen ylös polkemiset. Saattaisi olla aika raskaita yleiskäyttöön. Näistä Swoop:ssa modernimpi geo. Tuossa best of both worlds ehdotus. Osuisi tuohon kategorioiden väliin.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  8. #3878
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135
    Halvin Yt capra myös yksi vaihtoehto: https://www.yt-industries.com/en/det...1/sCategory/92
    L-koko myyty jo loppuun, joten suosittu malli on.

  9. #3879
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Mulla on tämä http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2...ide-150-80-hd/ Ja olen tykännyt, en sitten tiedä miten DH kelpoinen on mutta muuten tuntuu hinta/laatusuhteeltaan pätevältä jokapaikan höylältä ja on aavistuksen kevyempi kuin monet vaastaavat.

  10. #3880
    Hölmöjä kysymyksiä, mutta miksi toi vitus on kevyempi polkea kun esim. toi radon swoop?
    Capra oli mielenkiintosen olonen tuttavuus myös. Näyttäis olevan toi S-koko tulossa vasta joskus syssymmällä. Oli suositeltu tuolla S-kokoa 160 - 174cm polkijoille ja itellä mittaa se huimat 173 cm.

  11. #3881
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumittaja Katso viesti
    Hölmöjä kysymyksiä, mutta miksi toi vitus on kevyempi polkea kun esim. toi radon swoop?
    Capra oli mielenkiintosen olonen tuttavuus myös. Näyttäis olevan toi S-koko tulossa vasta joskus syssymmällä. Oli suositeltu tuolla S-kokoa 160 - 174cm polkijoille ja itellä mittaa se huimat 173 cm.
    vitus tarkoitettu enskaan joskin menee varmasti ihan hyvin suomi dh:ssa, swoop on suoraan dh peli ja eroina mm. eri välitykset, painavemmat/kestävemmät komponentit ja enempi joustoa.

    kannattaa olla rehellinen itselleen millaiseen ajoon pyörä tulee, jos on tarkoitus polkea niin ehdottomasti suosittelisin enduroa jolla varmasti pärjää myös bike parkissa. jos taas pelkkään hissipyöräilyyn/työntäen ylös hymyssä suin alas settiin niin silloin käy ihan dh peli.

    katselisin vähän käytettyä jälkimmäisessä tapauksessa..

  12. #3882
    Tuolla Radonin sivuilla kyllä lukee, että ois kyseessä enduro pyörä, tai "superenduro". Painoakin näyttäisi olevan vaan puol kiloa enemmän kun vituksessa ja eikös nuo osatkin ole aika perus palikoita? Nuo välitykset näyttäis kyllä olevan tosiaan erilaiset. Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille vinkeistä ja opastuksesta!

  13. #3883
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Myös geometriat vaikuttaa polkemiseen, kuten joustomatkat. Ja myös jousituksen toiminnan suunnittelussa otetaan huomioon millaiseen käytöön fillaria kohdennetaan. Ei kannata tuijotella pelkkiä pyörien painoja. Tuo Swoop on mun mielestä kyllä freeride pyörä, mutta se ei vaan ole kovin trendikäs markkinointi nimi tällä hetkellä, kun taikasana "enduro" taas on kuuminta shittiä ikinä.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  14. #3884
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Älä nyt, eilen Lehikoinen valisti Mavic Ride Dayssa enduropyörän olevan do-it-all -pyörä.
    Roots, bloody roots

  15. #3885
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    No ensi alkuun Spectral noista aivan eri tyyppinen, enemmän traili ajoon tehty. Torquen ja Swoopin ottaisin vain alamäki käyttöön poislukien satunnaiset mäen ylös polkemiset. Saattaisi olla aika raskaita yleiskäyttöön. Näistä Swoop:ssa modernimpi geo. Tuossa best of both worlds ehdotus. Osuisi tuohon kategorioiden väliin.

    Niin minäkin....
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  16. #3886
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumittaja Katso viesti
    Hölmöjä kysymyksiä, mutta miksi toi vitus on kevyempi polkea kun esim. toi radon swoop?
    Capra oli mielenkiintosen olonen tuttavuus myös. Näyttäis olevan toi S-koko tulossa vasta joskus syssymmällä. Oli suositeltu tuolla S-kokoa 160 - 174cm polkijoille ja itellä mittaa se huimat 173 cm.
    Itselle ei sattunut silmiin mitään miksi toi swoop170 olisi jotenkin heikko polkemisessa. Ihan nyky-enduro geo ja osat. Kai ne on Radonilla ajatellu et tehdään Sliden rinnalle vähän enemmän alamäestä tykkäävä peli joka ei vielä ihan täysverinen deehoo ole. Se kumpi on parempi polkea: vitus vai swoop selviäisi vain testaamalla. Toinen juttu on myös se, tarviiko Suomessa oikein missään joustoa 170 kun 135 joustavallakin ajellaan kympin sakkiin dh-kisoissa.

  17. #3887
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hazzu Katso viesti
    Toinen juttu on myös se, tarviiko Suomessa oikein missään joustoa 170 kun 135 joustavallakin ajellaan kympin sakkiin dh-kisoissa.
    Tarvii jos kokee tarvitsevansa. Antaahan se jousto ainakin itseluottamusta moneen juttuun, eikä tarvi pyöränkään puolesta surra niin paljoa. Ja sit toi Kokonniemen rata (tai kympin sakki nykyisillä osanottajamäärillä) ei varmaan oo hyvä esimerkki siitä, minkälaista joustoa jossain muualla vois tarvita tai haluta.

  18. #3888
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Tarvii jos kokee tarvitsevansa. Antaahan se jousto ainakin itseluottamusta moneen juttuun, eikä tarvi pyöränkään puolesta surra niin paljoa. Ja sit toi Kokonniemen rata (tai kympin sakki nykyisillä osanottajamäärillä) ei varmaan oo hyvä esimerkki siitä, minkälaista joustoa jossain muualla vois tarvita tai haluta.
    Tuo on totta... tarvii jos kokee tarvitsevansa. Juurikin tämän takia itsellä on liikaakin joustoa kun joskus koin tarvitsevani. Mun mielestä tuo dh vähäjoustoisella oli varsin hyvä esimerkki siitä ettei tarvi pelätä etteikö vähemmälläkin pärjäisi. Ei siellä kuitenkaan hiljaa ajettu vaikka rata ei toisessakaan osakilpailussa kovin paha tainnut olla. Eka taidettiin voittaa enduro-pyörällä. Pointtihan oli että vähemmälläkin pärjää Suomessa... ellei tosiaan tunne tarvitsevansa. Toisaalta myös ei se 160 tai 170 milliä joustoa tee pyörästä huonoa poljettavaa tai jotenkin huonompaa pienessä mäessä joten ei niistä ylimääräisistä senteistä välttis haittaa ole.

  19. #3889
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Taitokompensaatiotahan (joustoa) pitää olla sen verran kun omistajan taidot vaatii. Ite olen niin paska ajamaan alamäkeen että on pitäny laittaa ihan liian isojoustoinen ja järeärenkainen pyörä peruslenkkeilyyn. Nousuissa ja tasasella reenaan reisiä ja alamäessä saa töhökin pitää hauskaa kun pyörä korjaa virheet.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  20. #3890
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Komppaan NikHaa. Se on kiva vaan jyrätä kaiken yli, kun ei osaa hyppiä tms. ja etsiä optimaalista ajolinjaa. Itse selitän että: "mulla agressiivinen ajotyyli" . Kaikki joustot tulee imuroitua mitä pyörässä on käytössä.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  21. #3891
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    Taitokompensaatiotahan (joustoa) pitää olla sen verran kun omistajan taidot vaatii. Ite olen niin paska ajamaan alamäkeen että on pitäny laittaa ihan liian isojoustoinen ja järeärenkainen pyörä peruslenkkeilyyn. Nousuissa ja tasasella reenaan reisiä ja alamäessä saa töhökin pitää hauskaa kun pyörä korjaa virheet.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Komppaan NikHaa. Se on kiva vaan jyrätä kaiken yli, kun ei osaa hyppiä tms. ja etsiä optimaalista ajolinjaa. Itse selitän että: "mulla agressiivinen ajotyyli" . Kaikki joustot tulee imuroitua mitä pyörässä on käytössä.
    Haha, näähän kuulostaa harvinaisen tutulta!

    T. Strive CF traili-ajossa
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #3892
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^sama. Muutos 140>160mm muutti oman ajamisen täysin (tosin Revelation>Pike vaikutti asiaan myös). Isoin muutos on siinä, että henkinen kantti kasvoi keulan myötä. Piken kanssa pystyy haastamaan itseään enemmän ja oppii ajamalla aikaisempaa vaikempia paikkoja. On tuo iso josto pelastanut myös usealta otb:lta, joka sekin lisää varmuutta ajamiseen. Revelationissa oli lukitus, mutta en koe Piken notkumista poljettaessa niin häiritsevänä etteikö sen hankkiminen kannattaisi.
    Roots, bloody roots

  23. #3893
    zipo Guest
    Ööö piti oikein testata nykyaikaista täysjoustoa.En tiedä endurosta mitään kuhan rullailen takapihan metsikössä.
    Spedu nappas 2 kertaa tonttiin,matala bb vaati hieman totuttelua mutta ihan jees laite.
    Tämä:Trek Fuel EX 9.8 27.5+

  24. #3894
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ^sama. Muutos 140>160mm muutti oman ajamisen täysin (tosin Revelation>Pike vaikutti asiaan myös). Isoin muutos on siinä, että henkinen kantti kasvoi keulan myötä. Piken kanssa pystyy haastamaan itseään enemmän ja oppii ajamalla aikaisempaa vaikempia paikkoja. On tuo iso josto pelastanut myös usealta otb:lta, joka sekin lisää varmuutta ajamiseen. Revelationissa oli lukitus, mutta en koe Piken notkumista poljettaessa niin häiritsevänä etteikö sen hankkiminen kannattaisi.
    Eikös Pikessä saa (hitaan)vaimennuksen säädöillä korvattua tuota lukitusta?

    Mä oon kans vähän samoilla linjoilla, että ison jouston anteeksiantavuus tuo henkistä tukea ajaa kovempaa ja pahempiin paikkoihin.

    Itse ajelen aika pitkälti 50/60 jaolla 26" 170/160mm enskalla ja 120mm xc 29er jäykkäperällä.


    Enskalla löytyy hienosti niitä "ai tästäkin pystyi ajamaan" ja sitten sillä varmuudella myöhemmin samasta paikasta jäykkäperällä.

    (xc) Jäykkäperällä oppii sitten taas katsomaan riittävästi eteensä ja edes vähän niitä ajolinjoja, kun ei vaan voi pommittaa kaikkeen täysiä päin.

    Sitten siirretään nämä huomiot taas enskalla ajoon ja sillä voikin päästellä vielä kovempaa.

    Näin syntyy näppärä noidankehä omien ajotaitojen kehittämiseen
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  25. #3895
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Taitaa olla niin, että Pike RC:sta puuttuu tuo hidas vaimennus. Pitää tutkia tarkemmin, mutta niin muistelen.
    Roots, bloody roots

  26. #3896
    Kyllä Pike RC:ssä on reilu 10-portainen sisäänvaimennuksen säätö, joka suljettuna jo lähes vastaa lukitusta. Melko epäkäytännöllistä kuitenkin sotkea vaivalla etsityt oikeat LSC säädöt yhden ylämäen takia, minkä takia RCT3 mallissa onkin lisäksi pikavalintaiset pedal ja lockout säädöt.

  27. #3897
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^en itsekään kovinkaan mielellään koske tuohon säätöön.
    Roots, bloody roots

  28. #3898
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Spessun Rhyme koemaistettu s-koossa. Hyvältähän tuo maistui.
    Piakkoin saman testaus Xs:nä.
    Nyt olis tosi kova sana päästä koeponnistamaan Kona Process 134(tai 134DL) perään ja esim Giant Trance 2LTD, joka hyvällä tuurilla saattaisi onnistuakin löytymään.
    Onhan tommonen 150mm joustava täpäri taas "hieman" eri tuntuinen, kuin oma Caliiperi. Sen verran taas täpäreissä taukoa ollut, että oli vaikeuksia lyhyellä koeretkellä malttaa polkea normaalisti eteenpäin. Teki mieli vain pumpata takapäätä jokavälissä, pomppia paikallaan ja muuten hölmöillä takajouston kanssa.
    Joku viitseliäs voisi vaikka vähän vertailla näitä keskenään geon, osien yms. suhteen, vaikka merkittävä paino tulleekin koeajolle ja yleiselle fiilikselle pyörästä sitä pyöritellessä, katsellessa ja ajellessa.
    Nana muokkasi tätä : 22.06.2016 at 20.14

  29. #3899
    Toi RC Pike on aivan yhtä helppo vetäistä jäykäksi kuin CTD. Sen kun vääntää myötäpäivään täydet yhdellä pienellä liikkeellä. Ja takaisin saman homma. Mulla on siinä varmaankin nelisen naksua vaimennusta aina ja sen saa siihen asentoon yhtä helposti väännettyä takaisin. Joskin harvemmin tuohon on mitään tarvetta koskea.

  30. #3900
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Eikös Pikessä saa (hitaan)vaimennuksen säädöillä korvattua tuota lukitusta?

    Mä oon kans vähän samoilla linjoilla, että ison jouston anteeksiantavuus tuo henkistä tukea ajaa kovempaa ja pahempiin paikkoihin.

    Itse ajelen aika pitkälti 50/60 jaolla 26" 170/160mm enskalla ja 120mm xc 29er jäykkäperällä.


    Enskalla löytyy hienosti niitä "ai tästäkin pystyi ajamaan" ja sitten sillä varmuudella myöhemmin samasta paikasta jäykkäperällä.

    (xc) Jäykkäperällä oppii sitten taas katsomaan riittävästi eteensä ja edes vähän niitä ajolinjoja, kun ei vaan voi pommittaa kaikkeen täysiä päin.

    Sitten siirretään nämä huomiot taas enskalla ajoon ja sillä voikin päästellä vielä kovempaa.

    Näin syntyy näppärä noidankehä omien ajotaitojen kehittämiseen
    Mulla on myös enduro-pyörän kaverina xc-jäykkäperä ja täysin samat ajatukset tuosta ajotaitojen kehittämisestä!
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •