Shite, irtolahkeet ja -hihat unohtui duuniin. Olisiko kenelläkään Kaukajärven lähialueilla lainata? Koko M.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Menu on nyt vahvistettu, eikä isoja muutoksia. Sen verran kuitenkin, että nyt on taas ihan oikeita Power Bar energiapatukoita tarjolla Kurussa, eikä proteiinipatukoita niinkuin parina viime vuonna. Joten vaihdetaan Komin stoppi Kuruun. Kahvi voisi maistua myös tuossa vaiheessa, eli ehkä siihen noin viisi minuuttia voisi varata, kun voi olla vähän muitakin tuossa samaan aikaan.
http://www.kaupinkanuunat.fi
34 ryhmän ajotavasta:
Kärjessä pyörii telaketju jatkuvalla mutta hyvin rauhallisella tahdilla, niin että kunkin vetovuoro kestää 10-20 sekunttia. Alkuun pelkästään vetäjien voimin, mutta pikkuhiljaa otetaan siihen muita mukaan. Mielellään niin että vähintään joka toinen ringissä on kokenut vetäjä. Tässä vähän ohjeita niille, jotka haluavat mukaan vetotyöhön:
- ainoa kiihdytys tapahtuu perällä kun vaihdetaan jonoa
- muistetaan oma paikka ketjussa, eli osataan vaihtaa jonoa ajoissa ettei tule rakoja ja ylimääräistä kiihdytystä itselle ja monelle muullekin
- kärjessä ajetaan tietysti maaston mukaan, ei nopeita nopeuden vaihteluita, mutta toki alamäkeen hitaasti kiihdyttäen, ylämäkeen hidastaen
- nyt kun ajetaan isolla porukalla niin veto jatkuu pitkälle ylämäkeen kunnes peräkin on ylämäessä
- vastaavasti alamäen alussa hidas kiihdytys, koska perä voi olla vielä ylämäessä tai ainakin tasamaalla
Eli ei näin:
Jahas nyt pääsin kärkeen, teenpä nyt mahdollisimman tehokkaan vedon kun voimia on.
Toki kärjessä pitää välillä ajaa todella kovaakin, mutta vain sopivassa kohtaa, eli alamäen loppupuolella ja ylämäen alussa, myös siinä välitasaisella tilanteen mukaan. Aina mietitään maaston mukaan, onko tässä kohtaa syytä hieman kiihdyttää, hidastaa vai pitää sama vauhti.
Lisäksi sen hetken kun on kärjessä pitää tähyillä edessä olevia vaaran paikkoja, näyttää tai mieluummin kiertää laajalla kaarella tiessä olevia koloja.
Tavoitteena on tarjota "aurinkokannella" ajaville mahdollisimman tasainen sopivan vauhdikas kyyti, mutta myös mahdollisuus haastaa itseään vetoringissä. Mielellään voi välillä vaihtaa näiden välillä, koska ainakaan yli 20 ei kannata vetoringissä olla näin mäkisessä maastossa.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Jostain syystä reittikartassa ei mainita etäisyyksiä. Eli paljonko matkaa 34-ryhmällä on startista eri taukopisteisiin?
Takahatkan voi varmasti ottaa koska vain, mutta entä etuhatka, mihin mennessä on irtaannuttava, jos loppukiriä aikoo?
EDIT: löytyihän sieltä toinen kartta, jossa myös etäisyydet taukopaikoille. Vaan mitkä ne pysähdyspisteet nyt sitten olisivat? 2 tai 3 paikkaa, mutta ei niin perä perää kuin ehdotettu Kuru ja Murole.
10k-kerhon jäsen
^ Ei mitään loppukirejä, loppu ajellaan kaupunkialueella, jossa on syytä pikemminkin hiukan hidastaa menoa. Jos on menohaluja, nii tulee tyrkylle heti alkumatkasta vetorinkiin.
Kurun ja Muroleen välimatka on lyhyt, mutta Hämeenkyrön ja Komin väli on melkein yhtä lyhyt. Nuo nyt vaan on käytännössä ainoat vaihtoehdot, jos halutaan kolme stoppia. Kolmas stoppi ei olisi välttämätön näin viileällä kelillä, mutta toisaalta ei se nyt haittaakaan, saadaan näin vähän monipuolisemmin nauttia taukopaikkojen antimista. Kurusta jos vain nappaa sen patukan ja kupin kahvia, niin ei siinä kauan mene. Se on aivan reitin varrella melko hitaassa paikassa, Komin kohdalla vauhtia n. 40 km/h, joten siitä mieluummin ohi vaan.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Löytyisikö jostain Pirkan Lenkin (217km) reittiä GPX-muodossa, että saisi sen omaan Garminiinsa?
Lähden 32km/h ryhmään. Jonkin verran on tullut ajettua ryhmässä, kuinka näytä jättäytyesäni porukan hännille ottamaan geelin/juomaan? Juominen toki onnistuu vauhdissakin
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Toivottavasti tänä vuonna on 34 vetorinkiin halukkaita enemmän kuin viimevuonna, niitä ei meinaan ollut. Jos nyt oikein muistan niin ei siinä 7-8 kaveria enempää ollut ja sai kyllä itsensä ihan limitille asti vääntää (pakko oli jättäytyä aurinkokannelle Muroleessa, Komista asti yritin päästä "huilimaan"). Hädintuskin jaksoin loppuun asti aurinkokannella.
Keli oli kyllä tuulisuuden suhteen viime vuonna tosi raskas, nyt näyttäisi vähän paremmalta...
Omalta osalta jälleen lisää tietoa, eli multa jää lähtö nyt väliin koska olen flunssassa ja kuumeessa ja asiasta on myös lääkärintodistus. Eli 217km 32km/h ryhmästä jää nyt ainakin tämä ajaja pois. Harmi mihin aikaan tauti iski mutta asialle ei mitään voi, pitää siirtää ajo ensi vuoteen paremmalla onnella.
Ohjeissa mainittiin että nopeusryhmiin jonotetaan niin olisi hyvä ilmoittaa asiasta jos ei pääse mukaan, lähetin jo toimistolle sähköpostia asiasta mutta kannattaako sinne toimistolle vielä koittaa soitella ja onko siellä milloin joku vastaamassa?
- Just a lonesome rider -
Puhelimitse palvelemme sinua lauantaina samoin klo 15-19 numerossa 050 4085111
Kannattaahan sinne soitella, niin joku halukas voi vielä saada paikan.
http://laihalaskifillaristi.blogspot.com/
Tässä pukeutumista pistää miettimään kun keli näyttää olevan 8-16c päivän aikana, että mikähän olis passeli outfit. Yläkertaan varmaankin castellin gabba, mut pistäiskö lyhyet bibsit hyvällä pehmusteella ja irtolahkeet, silläkin uhalla että lyhyet housut voi vielä +8 kelissä olla viileät kalleuksille, vaikka nanoflex lahkeet kyllä toimii. Vai pistäskö castellin pitkät nanoflexit (heikommalla KISS-pehmusteella)...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tässä viime vuoden ajoni. Reitti on alkua lukuunottamatta käytännössä sama.
https://connect.garmin.com/modern/activity/796845607
Aamulla on viileää. Silti lähden polkemaan Atalasta lyhyillä bibseillä ja t-paidalla. Lämpö nousee ajossa ja ei tule turhan kuuma. Aamulla toki viileää.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Läskit kokoontuu jäähallille 8.30 ja start 9 jälkeen
Kelihän olikin vielä luvattua parempi. 30A-keskinopeusryhmä tuli maaliin aika hyvin spekseissä oman kirjanpidon mukaan 30,1 km/h keskarilla. Muita maalissa kuultuja keskinopeuksia olivat 30,3 ja 30,6. Siitä voi valita mikä parhaalta tuntuu.Vetorinki sisälsi 5-7 ajajaa ja jatkuva telaketjuajo sujui oikein hyvin. Ylöjärvi-Kuru oli melko raskasta, mutta muuten tuuli ei pahasti häirinnyt. Jossakin Muroleen jälkeen kajahti yksi rengas kunnon pamauksella. Kiitos kaikille ryhmässä ajaneille!
https://www.strava.com/activities/606997341
Todella Mukavaa oli 32a ryhmässä. Ainoa tekninen tms., mitä havaitsin oli omien ketjujen putoaminen. Kauníisti, kun pyysi pääsi Komissa vetoryhmään. Edellisestä pirkasta noin 25-vuotta. Ensi vuonna mukana taas. Kiitos ryhmäläisille.
*Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*
Epävirallinen läskiryhmä kokosi huimat 3 kuskia+1 täpärikuski. Pienestä delegaatiosta huolimatta hauskaa oli ja lujaa mentiin... ainakin läskien mittapuulla. Keskari näytti maalissa 27.1kmh. Kiitoksia kanssapolkijoille. Ens vuonna sitten taas jotain muuta
Sent from my iPhone using Tapatalk
28B-ryhmän kapu kuittaa ja kiittää koko ryhmää hienosta ajosta. Mahtavat oli tunnelmat maalissa. Hyvillä mielin katsoin hyvävoimaista ryhmää maalissa mitalienjaossa.
Iso kiitos vetoryhmässä ahkeroineille. Kaiken kaikkiaan vetoringissä taisi käväistä toistakymmentä ajajaa. Hienoa että vetorinkiin saatiin koko aika mukaan uusia vetäjiä :-)
Tässä omat datani lenkistä. Keskari näyttää olevan 28,7. Keskisykkeen perusteella yllättävän koville tänään joutui.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1209463490
Jos jollekkin tulee Kuru lehti nii kuvan vois tänne laittaa kun lehden toimittaja meitä kuvasi tauolla... Joo ensivuoden suunnittelemia aloitettiin jo kun klassikko on jo nähty....
36-ryhmän ajot menivät varsin mukavasti. Ensimmäinen satanen pyöritettiin koko porukan telaketjua ja varsinkin alkumatkasta oli havaittavissa suurta innokkuutta vetää keskinopeutta ylläpitäen ylämäkiinkin. Tempoilu rauhoittui, kun siirryttiin perinteisempään telaketju-aurinkokansi -jakoon. Telaketju sai puskea tosissaan vastatuulipätkän Kuruun, mutta loppumatkan saikin sitten lasketella myötätuulipainotteisesti. Viime vuoteen verrattuna tuulet (kuten sää yleensäkin) olivat suosiolliset, ja Hakametsässä oltiin 6h 10min lähtöhetken jälkeen. Ajonaikainen keskiarvo taisi jonkin mittarin mukaan olla 35.8 km/h, joten hyvin pysyivät ajoryhmän speksit kohdillaan.
Kapteeni kiittää kanssapyöräilijöitä sekä tapahtumanjärjestäjää. Ensi vuonna uusiksi!
Pinehill Extreme 15.-16.5.2020/ Tampere
-300 km opastettua maastoajoa!
Lisätiedot: pinehill.fi/mtb
28A pysyi "yllättäen" spekseissä. Kapu alkaa olla jo vanha; se takaa, ettei liian lujaa mennä.
Minulle tämä oli 34. vuosi ja noin 45. kerta yöpyöräilyt mukaanlukien.
Liki samalla 1 + 7 hengen porukalla vetorinki pyöri.
Ja se "1" en ollut minä vaan Henna. Mallorcalla aloitettu kausi ja ryhmäajotreeni näkyi!
Kiitos kaikille! Ryhmässä oli tuttujen kanuunakavereiden lisäksi paljon vakiovieraita.
Kait me Turku Touriinkin taas mennään?
Näin Garminilleni Stravassa: https://www.strava.com/activities/606914445:
Talisker muokkasi tätä : 12.06.2016 at 21.07
32A:sen vetoringille iso kiitos. Matkalla tuli opittua taas uusia asioita, kun jarrupala laahaa etuvannetta vasten, ni rupee pisemmän päälle painaan kintuissa.
34 ryhmän ajo meni myös mukavasti, melko sopivasti löytyi halukkaita vetomiehiä, ja keskarikin taisi mennä aika lähelle tavoitetta. Omasta mittarista loppui akku 200 km kohdalla, se näytti siihen mennessä tasan 34 keskinopeudeksi. Porukka taisi pysyä aika hyvin mukana loppuun saakka, muutama 36 ryhmästä tippunut poimittiin lisäksi matkaan. Kiitokset koko porukalle siististä ajosta.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Ensimmäinen pitkä Pirkka takana. Olo on väsynyt mutta onnellinen. Kiitos 36-ryhmän kanssapolkijoille. Erityiskiitos kaikille niille, jotka jaksoivat jauhaa kärjessä telaketjua viimeiset 100 km.
"Let the fools do the running"
Team Finnkrampf'n puolikas kiittää 36-ryhmää hyvin sparrannutta kanuunakaksikkoa ja vetoporukan kumppaneita. Itse jäin aurinkokannelle n. 190 kohdalla enkä hetkeäkään liian aikaisin. Muutama kilometri meni jonglööratessa suolapussin ja suoran jalan kanssa, mutta sain kuin sainkin krampit selätettyä ja eka 36:n ryhmässä läpi. Tästä on hyvä jatkaa Alpeille...![]()
Erityiskiitos Pirkanmaalaiselle vieraanvaraisuudelle! Rimpuilin mukana 36+-ryhmässä. Kunnes muutama kilometri ennen Muroleen kanavaa takakiekosta meni pinna. Rengas hankasi haarukkaan. Joten peukkua pystyyn, että pääsisin ilman taksia lähemmäs Tamperetta. Eipä aikaakaan, kun hyvä miespuolinen Haltia, ex SM-tason kisakuskin huoltoautossa pysähtyi. Sain kiekon lainaan! 36-porukan tauolta pääsiin kyytiin, vaan jalka ei enää riittänyt kuin pariin töppäreeseen. Ajelin sitten yksin, 34-porukka sai minut kiinni ihan muutama kilometri ennen maalia. Suurkiitos Haltialle, joka haluaa julkosesti nimettömänä pysyä! Ja ajoseuralle myös!
Kirjanmerkit