GarminGiantElectrobike
Sivu 114 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 5284

Aihe: Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Kiitokset kaikille osallistujille.

Mitäs mieltä Rankkis oli, uskallatko matkaan ensi kerralla?
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Kiitokset kaikille osallistujille.

Mitäs mieltä Rankkis oli, uskallatko matkaan ensi kerralla?
    Juuh lähden kyllä. Uusia reittejä näkee ni hyvä homma. Ja onhan porukassa mukavempi ajella.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Kiitos tais mennä vähän korjailuksi.Kiitos remonttireiskoille.Kiitos pikkupoijalle eturattaasta,vaihdoin nyt pääsee kiipemään puuhun, jos vaan ketjut kestää.Onnea kisaan Pikkupoika ja Sammy.

Hyvä jos kävi, tulee hyötykäyttöön eikä pölyynny tuolla autotallissa. Aina ilo auttaa kanssa pyöräilijöitä.

Kiitos kaikille lenkurasta, erityisesti sille tyylirikko pikalinkun omistajalle hienosti se kulki siellä keulilla vaikka onkin vääränvärinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPTH Katso viesti
    Kiitos tais mennä vähän korjailuksi.Kiitos remonttireiskoille.
    Taitaapi kuulua osana harrastuksen luonteeseen korjailla milloin mitäkin tuolla pusikoiden keskellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Kiitos kaikille lenkurasta, erityisesti sille tyylirikko pikalinkun omistajalle hienosti se kulki siellä keulilla vaikka onkin vääränvärinen.
    Minä kyllä vielä joku päivä hankin siihen samanlaisen punaisen ja käyn salaa vaihtamassa yön pimeinä tunteina. Kukaan ei koskaan saa tietää, eikä huomaa sitä sitten enää

Juu, kiitos vaan kaikille höyryveturin menoa jaksaneille, puuskutus kuului ja höyry nousi, mutta liikettä ei paljon näkynyt... Muut sai sitten rentoilla.

Vääränvärinen On se niin tyylikäs, ei sitä voi vaihtaa. Kyrdiskään ei olisi edes huomannut koko linkkua, jos ei sitä olisi erikseen osoiteltu. Sehän on siis ylijäämäosa Alfine11-navallisesta Surly Trollista, joka oli violetti-vihreä, siinä oli Sixpackin metallivihreitä osia oikein läjäpäin (etupikalinkku, tanko, spacerit, ohjainlaakerin hattu, satulatolppa ja stemmi), mutta Alfinen kanssa taka-akseli jäi käyttämättä. Mykaan en taas tajunnut koko akselihommaa miettiä, mutta onneksi varastosta löytyi ylijäämäosa. Keulassahan siinä on Foxin oma sikakallis läpiakseli, jota ei passaa hävittää. tirsintarsi on niitä punaisia pikalinkkuja etsinyt, mutta toistaiseksi ollut vain tyyriitä tarjolla. Hankkihan se hupsu minulle stemmiin punaiset vaihto-osat, jotta värikoodi pysyy paremmin kasassa. Nyt siihen pitäisi vaihtaa joko musta tanko tai valkoinen satulatolppa, jotta värit olisivat paremmin tasapainossa.

Tänään saapuu uudet vanteet läskiin ja olisi tarkoitus vaihtaa tubeless-ready vanteet nykyisten tilalle. Ei kenelläkään sattuisi olemaan pinnankireysmittaria Siilinjärvellä? Saisi tarkistettua, miten kireällä pinnat ovat nykyisissä kiekoissa, että pääsisi lähelle tätä uusien vanteiden kanssa. Voin myös nakata kiekot konttiin ja tulla mittaamaan kireydet jonnekin, jos mittaria ei uskalla lainata.

Tietysti vinkit kireyden mittaamiseen ilman virallista mittaria ovat myös tervetulleita, kuten myös muutkin vinkit ensikertalaiselle kiekkojen kasaukseen. Ohjeena ajattelin käyttää tätä: www.fillari-lehti.fi/jutut/2002/kiekonrak2.pdf

Itse olen kirinyt ilman mittaria hyvin on pysynyt.Enkä ole huomannut että pyörämekaanikko olis käyttänyt mittaria

Mie olen yleensä kasannut valmiiksi ja teettänyt loppusilauksen Penalla Siilissä.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Minun mielestä Pena ei käytä mitään mittari ja on SUOMEN PARAS pinnamies ja vanteen tekijä tekee myös moottoripyörien pinnauksia,

Tuo motonetin mittari ei olisi enää turhan kalliskaan. Ei oikein ensimmäisten itse tehtyjen kiekkojen kanssa uskalla pidemmälle lähteä jos ne tekee ilman mittaria. Kiitos vinkistä.

Oisko huomemma maantienlaitaa kiinnostusta katsella, tahi muastonmöngintää.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Terveiset Jyskälästä. Kunto ois kohillaan kun saatas tuo selkä kestämään. Lyötiin Sammyn kaa startista kaasu pohjaan ja Timppa keulilla, vedin ekakiekan. 24km tultiin 1h13min. Tokakiekan aluks Sammy vetohommin. Tultiin siinä joku kilometri niin Sammylta tyhjeni eturenkula. Myöhemmin kuulin jotta se oli joutuna keskeyttämään. No minä kippasi tokakiekalle jälkeen, liian kovan alku vauhdin jälkeen. 48km 2h 31min. No kovaa treeniä lähdin hakemaan ja sen todella sain.

Minä joudun kippaamaan huomisen, ajelen mummon kaa. Olen todella väsynyt!

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Jep. Jyväskylässä käytiin eikä hirveesti jäänyt kertomista. Rengas tyhjeni vaikka rengas on ehjä. Pitää ruveta tutkimaan teipit kunhan on nollannut tilanteen. Katotaan aamulla lähdenkö vaikka maastoon, riippuu nollauksesta ja onko ilmat renkaan sisäpuolella

Lähetetty minun GT-S7275R laitteesta Tapatalkilla

Kovaa on menneet. Ihmekkää ettö ei ehjät renkaat eikä seljät kestä. Rankkaa seurata sivusta.

Terassin pohjaa on kaivettu niin kovalla tohinalla, että ei ole pyörän selkään nouseminen. Kaivuuhommat jatkuu huomenna jossain määrin, loppupäivä lepäillään. Tänään siis kaivelua ja maansiirtohommia pienin keskeytyksin 8-17 eli työpäivän verran...

Ois siellä ollu tilloo Kyrdiksellekin. Itse asiassa lähtösuoralla kyselivät jotta missä mies on?

Päätin antaa kiekkojen lopullisen kiristämisen ammattilaisen tehtäväksi. Eturenkaan kiekko näyttää hyvältä ja tasapainoiselta, mutta takakiekkoon kaipaisin yleisön mielipidettä. Pinnat on kyllä kireät, mutta pinnojen kierteitä näkyy nippelin alta paikoin jopa 5 kierrosta. Onko tämä vakavakin ongelma?

Asentajan mukaan homma olisi kunnossa ja kovaa ajoa vailla, mutta joidenkin lähteiden mukaan kierteitä ei saisi nippelin alta näkyä.

Lähdenkö tästä nyt nippelikauppaan hakemaan 4 mm pidemmät palikat vai heittänkö kiekot alle?

Jos kiekko on suora ja siinä ei ole pystyheittoakaan niin alle vain. Jos pidemmät nippelit tai pidemmät piinnat haluat niin hommahan pitää aloittaa alusta. Tee se vasta, jos keikot eivät kestä ja pinnoja katkeilee tai löystyy turhan usein.
    Jos et aja et voi ottaa!

Ei varmasti ole merkitystä jos näkyy kierteitä kunhan on suurin osa kierteestä nippelissä kiinni.Kovaa ajoa vaan.

Tuostapa vuoti:

Lähetetty minun GT-S7275R laitteesta Tapatalkilla

Kannustavien kommenttien saattelemana heitin renkaat pyörään alle. Tasaista kyytiä tarjosivat testilenkillä. Kohta pidemmälle lenkille peräkärryä vetäen, niin selviää miten kestää. Illalla sitten tubeless-viritystä yrittämään.

Seuraava päivityskohde olisikin sitten tanko. Nykyisellä 9 asteen tangolla kädet alkaa reistailemaan jopa maantiellä. Jotenkin uskoisin, että Onone OG-tyyppisellä tangolla käsien puutumisen saisi kuriin. Tai joku vastaava nykyistä jyrkemmällä kulmalla. Tietysti nykyistä pidempi/korkeampi stemmi saattaisi myös auttaa.

Löytyykö joltakin käytettyä tankoa myytäväksi/testattavaksi? Eihän tuo OG maksa, kuin 25€, mutta ei viitsisi ihan testaamatta ostaa. Jää vain jalkoihin pyörimään jos ei olekaan hyvä.

Sen siitä suap kun kahtelloo ennen lenkkiä Downhill videoita juutuupista, löysin hyvän mäen mennä alas kovvoo mutta johkii tökkäs 😂. Tiijjänpähä seuraavalla kerralla!

No nythän se mestari on ihan maastopyöräilijän näkönen! Ja Konalla ajettu tietty.

Emmie sitä raaskis kohdella kaltoin, salsaa koitan saada ratkeemaan mutta se vaan kestää ilmalennot kuin ei mittään.

Laatu laite.

Kuis huomenna lenkkiä, voitas ajjaa issoo kovvoo, mikäli aamun&iltapäivän työmatkatempon jäljiltä mitöön enää jäljellä. Kuhan täysiä illalla kun köyhän pakko taas päivystys ottaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Kuis huomenna lenkkiä, voitas ajjaa issoo kovvoo, mikäli aamun&iltapäivän työmatkatempon jäljiltä mitöön enää jäljellä. Kuhan täysiä illalla kun köyhän pakko taas päivystys ottaa..
    Pitää illalla kattoo miten jaksaa. On tullut viikolla aika tutuksi Kyrdiksen selkä

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Sen verran mukavan flunssan pukkas, että ei kykene mihinkään vähään aikaan.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •