GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 34 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #991
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Juu kesällä tuo 3,8 27,5 on aivan todella mahtava peli. Pitoa, rullaavuuttaa, sanoinko vielä rullaavuutta !
    Talveksi tulee leveämpää.
    Jotkut on jopa tehneet valmiiksi 26 4.8 toiseksi setiksi mutta leveää 27,5 tulee.

    Omat koeajoni päätyi siihen että laitan heti 27,5 kun saan siihen rahat.

    Ps ai niin monet on selvinneet loistavasti 3,8 27,5 viime talven !!!!!!!!!

  2. #992
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Farley 9.6 etu keskiö natisee. Auttaako jos vaihtaa laakerit ja onko parempia laakereita. Näillä rullatta vasta 1300km.

  3. #993
    zipo Guest
    Tarkista ensin että RF:n DM ratas on kunnolla kiinni eli putsaa ja asenna takaisin sinistä locktiteä käyttäen.

  4. #994
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Polkimet, istuintolppa ja taka-akseli myös kuulostaa keskiön naksulta.
    Jos on keskiö eikä Zipon ohjekaan auta niin sitte vois noin uuden pyörän liikkeessä käyttää.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  5. #995
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Kuhmo
    Viestit
    1
    Tuo 9.6:n vakiosatula pittää myös melekosta naksuntaa, ainaski minulla.

  6. #996
    Mulla alkoi myös etu keskiö naksumaan voimakkaasti alle 300km ajettuna. Kävin osto liikkeessä sitä näyttämässä ja syyksi naksumiselle löytyi etuakseli ja tarkemmin rasvan puute kierteistä. Rasvaa kierteisiin ja naksunta loppui. Ja tää mun pyörä 9.6.

  7. #997
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Minäkin keväällä metsästin natinaa/napsuntaa Farley 6:sta. Ääni kuului selkeästi keskiöstä. Avasin ja huolsin keskiön ja ohjainlaakerin. Tarkistin ja kiristin kaikki pultit, ääni vain pysyi. Lopulta vika tosiaan löytyi etukiekon pikalinkusta, oli vähän löysä ja kuiva.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  8. #998
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Spämmätään nyt kuvia tännekin, menee tosin rest-osastolle. Neitsytlenkki heitetty ja onhan se mahtava pyörä. Tykitin juurakkokivipolkuja niin kovaa kuin osasin (olen täysi nöösi, mutta välillä pääsi lujaakin) ja miehestä loppui kunto ennen kuin viiksestä ominaisuudet. Menee vähintään samoista paikoista yli mistä Farleykin, tosin sujuvammin. Ajoin ekaa kertaa minkäänlaisella joustolla, joten sekin saattaa vaikuttaa fiiliksiin. Kiihtyy herkemmin kuin läski vaikka ovatkin samalla kilolukemalla, 14,xx kg. Sisureista varmaan lähtee reippaasti grammoja. Hymy on leveä vaikka jalat hapoilla




  9. #999
    Tuliko kellään uuden hiilikuituisen Farleyn mukana paikkamaalia?

  10. #1000
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Ei ainakaan Farley 9:n mukana maalia tullut.

    Itsellä taitaa 600km jälkeen vapaaratas kiukutella, rämähtelee takanavan tienoolla ihan yllättäen joka lenkillä kerran - pari. Pitänee viedä pyörä Suvalaan takuuhoitoon ennenkuin lyö kokonaan jumiin. Ihan samat oireet kuin jollakin tässä säikeessä muutava sivu aiemmin. Lienee kyseessä ihan tyyppivika.

  11. #1001
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    24


    Voitasko sanoa, että oma rekki on nyt "battle-scarred"?

  12. #1002
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    Spämmätään nyt kuvia tännekin, menee tosin rest-osastolle. Neitsytlenkki heitetty ja onhan se mahtava pyörä. Tykitin juurakkokivipolkuja niin kovaa kuin osasin (olen täysi nöösi, mutta välillä pääsi lujaakin) ja miehestä loppui kunto ennen kuin viiksestä ominaisuudet. Menee vähintään samoista paikoista yli mistä Farleykin, tosin sujuvammin. Ajoin ekaa kertaa minkäänlaisella joustolla, joten sekin saattaa vaikuttaa fiiliksiin. Kiihtyy herkemmin kuin läski vaikka ovatkin samalla kilolukemalla, 14,xx kg. Sisureista varmaan lähtee reippaasti grammoja. Hymy on leveä vaikka jalat hapoilla



    +1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
    Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.

  13. #1003
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    +1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
    Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.
    Voi Stache! Tästä pyörästä haaveilen vähän salaa😀. Dude on mainio pyörä mut mut..pitäis stäächiä päästä kokeileen.

  14. #1004
    Stachesta kyllä itekki tykkäsin kovasti, kun oli vasta testissä. Ketteryys yllätti todella positiivisesti. Melkein tekis mieli vaihtaa farley stacheen, mutta pitää nyt ensin testata tuo uus fuel ex 8 plus.

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

  15. #1005
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Sisurit lähti jo ja tilalle litkua. Iloinen yllätys oli kun renkaiden alta paljastui valmiit teippaukset. Litkut sisään ja painetta perään. Painaa enää 13,6 kg Voimansiirto (lukuunottamatta kammet) ja jarrut ovat XT.

  16. #1006
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Onko jengiä ketä omistaisi Farleyn sekä Stachen? Tai testaillut tosi mielessä kumpaakin... Häviääkö 29+ ryömimisessä/kiipeämisessä paljon tai ollenkaan?

    Uutta leveä renkaista tekisi mieli mutta jotenkin tuo Stache ehkä houkuttelisi läskiä enemmän...

  17. #1007
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Farley 6:lla 3,8 kumeilla vuoden ja nyt Stache 5:lla vajaan vuoden ajelleena sanoisin että Stache on ainakin sitä oikeastaan kaikessa parempi.
    Kumihan on nykyään Farleyssä leveämpi joten se ei ihan sama vertailukohta ole enää. Oletan että suolla ja umpihangessa uusi Farley kulkee paremmin mutta muualla tuskin. Farley varmastikin paremman "Floatin" ansiosta pehmeämpi, Stache taas nopeampi ja ketterämpi ja kuitenkin varsin mukavat kyydit...ihan kaikkea ei kummallakaan varmasti saa mutta 29+ on mielestäni lähempänä " ihan kaikkea". Rengaspaineet näyttelee ihan yhtä suurta osaa kuin läskissäkin miltä pyörä tuntuu.

    Testaa ja muodostaa oma mielipide. Kumpikaan ei sovi kaikille

  18. #1008
    ^ Entäs talvi/lumikäyttö? Onko 29+ (tai 27+) silloin mitään käyttöä? Jäykkäperänä siis.

  19. #1009
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tottakai on, mutta sitten, kun koirankusettajien kovat polut loppuu aletaan jutella läski tarpeista ja mielummin vielä +4". Minäkin voisin 2 läskin vaihtaa Stacheen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #1010
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Oulussa yks kaveri osti viime syksynä Stachen ja aika pian talven tuntua osti sen kaveriksi Farleyn, koska lunta kun tulee, niin 29+ rajoitteet on aika selvät. Pari tuttua ajelee isoilla lähes 5" läskirenkailla ympäri vuoden, koska tykkäävät pehmeästä kyydistä. Minusta 29+ on varmasti kesällä ajettavuudeltaan paree perinteisen maastopyörän kontekstissa, mutta ei siitä läskipyörän korvaajaksi kyllä ole.

    Itse mietin kauan laitanko omaan läskiin toisiksi kiekoiksi kesää ajatellen 29+ vai 27.5 ja päädyin lopulta jälkimmäisiin 3,8" renkailla. Toistaiseksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta kokemukset on toki vielä aika vähäisiä. Todennäköisesti olisin kyllä ihan yhtä tyytyväinen 29+ kanssa, kun syksyn tullen alle vaihtuu kuitenkin isommat kumekset
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  21. #1011
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^^Kyllä.

    Ei 27.5+ tai 29+ kontra läskiä (plussista kylläkään ei kokemusta) voi minusta yksioikoisesti kategorisoida. Just niinkuin Antza totesi että kun ne enemmän tampatut polut syystä tai toisesta loppuu, leveämpi kumi on parempi. Tässä riippuu aika paljon missä ajelee. Jos ollaan isojen taajamien lähellä jossa porukkaa talsii paljon ja ulkoiluttaa koiriaan yms niin nopeestihan ne polut on kovia. Jossain syrjemmässä ottaa muutaman päivän lisää. Ihan sama kun lämpötila menee nollaan. Ei polut läskiä, etenkään kovemmat, ala heti upottaa. Puhumattakaan jos haluaa könytä vaikka jotain eläinten polkuja tai jotain vähään aikaan kenenkään kulkemattomia paikkoja. Jos siellä jollain pääsee niin läskillä.

    Mutta minun tietääkseni plussakokoihin ei ainakaan vielä ole edes nastarenkaita saatavana ja onko edes niin isonappulaista rengasta että voisi DIY-nastoittaa. Ainakin minä tarviin nastoja talvella sen verran paljon että tämäkin seikka merkitsee. Joten jos talvellakin on voitava ajaa kelejä ja paikkoja suuremmin valitsematta niin läskin minä hankkisin.
    Joku muu on varmasti eri mieltä.

  22. #1012
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Kyllä läskillä aina pidemmälle pääsee mutta jossain vaiheessa sekin uppoaa. Molempi parempi

  23. #1013
    Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...

  24. #1014
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    29+ on ehkä vähän kuin nelivetoiset citymaasturit. 95 prosentille niiden etenemiskyky riittää täysin.
    Loput hankkii sitten kunnon maastomonsterin. Niissäkin tietysti molempi parempi

  25. #1015
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    😀 ...n+1.....😀

  26. #1016
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...
    Toi 29+ vs läski kysymys on pyörinyt itselläkin mielessä juurikin sulanmaan ajoja ajatellen ja kysyin asiaa kokeneelta pyörämies Zipolta toisessa keskustelussa, yhteislenkit ja ajoporukat - Los Gueravas. Käy sieltä lukemassa vastaus. Ei tarvi montaa sivua lopusta kahlata. Siinä Zipo minun mielestäni hyvin määrittelee eroa ja rullaavuutta.

  27. #1017
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98


    Minun valinta ainoaksi fillariksi ympärivuotiseen ajoon ois ehdottomasti Stache 5 ja sinkulana tietty...

  28. #1018
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Itsellä jäisi taasen 29+lla aika moni ajopäivä talvella väliin, kun loppuisi meno niinkuin seinään. Isokokoisille kuskeille isot kumekset jne.

    Kuten näistä vastauksista näkee, niin sitä yhtä ja ainoaa totuutta tuskin tulee asiaan löytymään
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  29. #1019
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
    Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni

  30. #1020
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
    Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni
    Awww , mä kans aattelin että vihdoinkin selviää "voinko leijua lumessa" tyyppinen ainut oikea totuus, mutta paskan marjat. Koita siinä olla itsevarma ja cool ku ei tiiä. Hommaisivat huoltoukot selvittämään ku eivät itekkää tiiä!
    -Usot sie jot myö uitiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •