GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 34 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Juu kesällä tuo 3,8 27,5 on aivan todella mahtava peli. Pitoa, rullaavuuttaa, sanoinko vielä rullaavuutta !
    Talveksi tulee leveämpää.
    Jotkut on jopa tehneet valmiiksi 26 4.8 toiseksi setiksi mutta leveää 27,5 tulee.

Omat koeajoni päätyi siihen että laitan heti 27,5 kun saan siihen rahat.

Ps ai niin monet on selvinneet loistavasti 3,8 27,5 viime talven !!!!!!!!!

Farley 9.6 etu keskiö natisee. Auttaako jos vaihtaa laakerit ja onko parempia laakereita. Näillä rullatta vasta 1300km.

zipo Guest
    Tarkista ensin että RF:n DM ratas on kunnolla kiinni eli putsaa ja asenna takaisin sinistä locktiteä käyttäen.

Polkimet, istuintolppa ja taka-akseli myös kuulostaa keskiön naksulta.
    Jos on keskiö eikä Zipon ohjekaan auta niin sitte vois noin uuden pyörän liikkeessä käyttää.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Tuo 9.6:n vakiosatula pittää myös melekosta naksuntaa, ainaski minulla.

Mulla alkoi myös etu keskiö naksumaan voimakkaasti alle 300km ajettuna. Kävin osto liikkeessä sitä näyttämässä ja syyksi naksumiselle löytyi etuakseli ja tarkemmin rasvan puute kierteistä. Rasvaa kierteisiin ja naksunta loppui. Ja tää mun pyörä 9.6.

Minäkin keväällä metsästin natinaa/napsuntaa Farley 6:sta. Ääni kuului selkeästi keskiöstä. Avasin ja huolsin keskiön ja ohjainlaakerin. Tarkistin ja kiristin kaikki pultit, ääni vain pysyi. Lopulta vika tosiaan löytyi etukiekon pikalinkusta, oli vähän löysä ja kuiva.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Spämmätään nyt kuvia tännekin, menee tosin rest-osastolle. Neitsytlenkki heitetty ja onhan se mahtava pyörä. Tykitin juurakkokivipolkuja niin kovaa kuin osasin (olen täysi nöösi, mutta välillä pääsi lujaakin) ja miehestä loppui kunto ennen kuin viiksestä ominaisuudet. Menee vähintään samoista paikoista yli mistä Farleykin, tosin sujuvammin. Ajoin ekaa kertaa minkäänlaisella joustolla, joten sekin saattaa vaikuttaa fiiliksiin. Kiihtyy herkemmin kuin läski vaikka ovatkin samalla kilolukemalla, 14,xx kg. Sisureista varmaan lähtee reippaasti grammoja. Hymy on leveä vaikka jalat hapoilla

Tuliko kellään uuden hiilikuituisen Farleyn mukana paikkamaalia?

Ei ainakaan Farley 9:n mukana maalia tullut.

Itsellä taitaa 600km jälkeen vapaaratas kiukutella, rämähtelee takanavan tienoolla ihan yllättäen joka lenkillä kerran - pari. Pitänee viedä pyörä Suvalaan takuuhoitoon ennenkuin lyö kokonaan jumiin. Ihan samat oireet kuin jollakin tässä säikeessä muutava sivu aiemmin. Lienee kyseessä ihan tyyppivika.

Voitasko sanoa, että oma rekki on nyt "battle-scarred"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    Spämmätään nyt kuvia tännekin, menee tosin rest-osastolle. Neitsytlenkki heitetty ja onhan se mahtava pyörä. Tykitin juurakkokivipolkuja niin kovaa kuin osasin (olen täysi nöösi, mutta välillä pääsi lujaakin) ja miehestä loppui kunto ennen kuin viiksestä ominaisuudet. Menee vähintään samoista paikoista yli mistä Farleykin, tosin sujuvammin. Ajoin ekaa kertaa minkäänlaisella joustolla, joten sekin saattaa vaikuttaa fiiliksiin. Kiihtyy herkemmin kuin läski vaikka ovatkin samalla kilolukemalla, 14,xx kg. Sisureista varmaan lähtee reippaasti grammoja. Hymy on leveä vaikka jalat hapoilla

+1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
    Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    +1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
    Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.
    Voi Stache! Tästä pyörästä haaveilen vähän salaa😀. Dude on mainio pyörä mut mut..pitäis stäächiä päästä kokeileen.

Stachesta kyllä itekki tykkäsin kovasti, kun oli vasta testissä. Ketteryys yllätti todella positiivisesti. Melkein tekis mieli vaihtaa farley stacheen, mutta pitää nyt ensin testata tuo uus fuel ex 8 plus.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Sisurit lähti jo ja tilalle litkua. Iloinen yllätys oli kun renkaiden alta paljastui valmiit teippaukset. Litkut sisään ja painetta perään. Painaa enää 13,6 kg Voimansiirto (lukuunottamatta kammet) ja jarrut ovat XT.

Onko jengiä ketä omistaisi Farleyn sekä Stachen? Tai testaillut tosi mielessä kumpaakin... Häviääkö 29+ ryömimisessä/kiipeämisessä paljon tai ollenkaan?

Uutta leveä renkaista tekisi mieli mutta jotenkin tuo Stache ehkä houkuttelisi läskiä enemmän...

Farley 6:lla 3,8 kumeilla vuoden ja nyt Stache 5:lla vajaan vuoden ajelleena sanoisin että Stache on ainakin sitä oikeastaan kaikessa parempi.
    Kumihan on nykyään Farleyssä leveämpi joten se ei ihan sama vertailukohta ole enää. Oletan että suolla ja umpihangessa uusi Farley kulkee paremmin mutta muualla tuskin. Farley varmastikin paremman "Floatin" ansiosta pehmeämpi, Stache taas nopeampi ja ketterämpi ja kuitenkin varsin mukavat kyydit...ihan kaikkea ei kummallakaan varmasti saa mutta 29+ on mielestäni lähempänä " ihan kaikkea". Rengaspaineet näyttelee ihan yhtä suurta osaa kuin läskissäkin miltä pyörä tuntuu.

Testaa ja muodostaa oma mielipide. Kumpikaan ei sovi kaikille

^ Entäs talvi/lumikäyttö? Onko 29+ (tai 27+) silloin mitään käyttöä? Jäykkäperänä siis.

^Tottakai on, mutta sitten, kun koirankusettajien kovat polut loppuu aletaan jutella läski tarpeista ja mielummin vielä +4". Minäkin voisin 2 läskin vaihtaa Stacheen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Oulussa yks kaveri osti viime syksynä Stachen ja aika pian talven tuntua osti sen kaveriksi Farleyn, koska lunta kun tulee, niin 29+ rajoitteet on aika selvät. Pari tuttua ajelee isoilla lähes 5" läskirenkailla ympäri vuoden, koska tykkäävät pehmeästä kyydistä. Minusta 29+ on varmasti kesällä ajettavuudeltaan paree perinteisen maastopyörän kontekstissa, mutta ei siitä läskipyörän korvaajaksi kyllä ole.

Itse mietin kauan laitanko omaan läskiin toisiksi kiekoiksi kesää ajatellen 29+ vai 27.5 ja päädyin lopulta jälkimmäisiin 3,8" renkailla. Toistaiseksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta kokemukset on toki vielä aika vähäisiä. Todennäköisesti olisin kyllä ihan yhtä tyytyväinen 29+ kanssa, kun syksyn tullen alle vaihtuu kuitenkin isommat kumekset
    Krossikommuuni / Syöte MTB

^^^Kyllä.

Ei 27.5+ tai 29+ kontra läskiä (plussista kylläkään ei kokemusta) voi minusta yksioikoisesti kategorisoida. Just niinkuin Antza totesi että kun ne enemmän tampatut polut syystä tai toisesta loppuu, leveämpi kumi on parempi. Tässä riippuu aika paljon missä ajelee. Jos ollaan isojen taajamien lähellä jossa porukkaa talsii paljon ja ulkoiluttaa koiriaan yms niin nopeestihan ne polut on kovia. Jossain syrjemmässä ottaa muutaman päivän lisää. Ihan sama kun lämpötila menee nollaan. Ei polut läskiä, etenkään kovemmat, ala heti upottaa. Puhumattakaan jos haluaa könytä vaikka jotain eläinten polkuja tai jotain vähään aikaan kenenkään kulkemattomia paikkoja. Jos siellä jollain pääsee niin läskillä.

Mutta minun tietääkseni plussakokoihin ei ainakaan vielä ole edes nastarenkaita saatavana ja onko edes niin isonappulaista rengasta että voisi DIY-nastoittaa. Ainakin minä tarviin nastoja talvella sen verran paljon että tämäkin seikka merkitsee. Joten jos talvellakin on voitava ajaa kelejä ja paikkoja suuremmin valitsematta niin läskin minä hankkisin.
    Joku muu on varmasti eri mieltä.

Kyllä läskillä aina pidemmälle pääsee mutta jossain vaiheessa sekin uppoaa. Molempi parempi

Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...

29+ on ehkä vähän kuin nelivetoiset citymaasturit. 95 prosentille niiden etenemiskyky riittää täysin.
    Loput hankkii sitten kunnon maastomonsterin. Niissäkin tietysti molempi parempi

😀 ...n+1.....😀

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...
    Toi 29+ vs läski kysymys on pyörinyt itselläkin mielessä juurikin sulanmaan ajoja ajatellen ja kysyin asiaa kokeneelta pyörämies Zipolta toisessa keskustelussa, yhteislenkit ja ajoporukat - Los Gueravas. Käy sieltä lukemassa vastaus. Ei tarvi montaa sivua lopusta kahlata. Siinä Zipo minun mielestäni hyvin määrittelee eroa ja rullaavuutta.

Minun valinta ainoaksi fillariksi ympärivuotiseen ajoon ois ehdottomasti Stache 5 ja sinkulana tietty...

Itsellä jäisi taasen 29+lla aika moni ajopäivä talvella väliin, kun loppuisi meno niinkuin seinään. Isokokoisille kuskeille isot kumekset jne.

Kuten näistä vastauksista näkee, niin sitä yhtä ja ainoaa totuutta tuskin tulee asiaan löytymään
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
    Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
    Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni
    Awww , mä kans aattelin että vihdoinkin selviää "voinko leijua lumessa" tyyppinen ainut oikea totuus, mutta paskan marjat. Koita siinä olla itsevarma ja cool ku ei tiiä. Hommaisivat huoltoukot selvittämään ku eivät itekkää tiiä!
    -Usot sie jot myö uitiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •