ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 239 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 139 189 229 237 238 239 240 241 249 289 339 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.141 - 7.170 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Eessä Knardi itelläkin kerta ei taakse mahu ja omasta mielestä silloin kun tuo lipsuu niin on liian liukasta ja pian sattuu leukaan. Vähä niinku taksikuskilta aikaa sitten kysyin että onko jäistä, niin se pisti mersun sillalla poikittain ja sanoi "Silloin kun 200D tekee näin, on tosi liukasta". Mutta eipä ole verrokkina kuin BFL ja iso JJ, niihin verrattuna ei paljon tartte rengasta juurten sekaan tähtäillä. Rullaavuudesta en uskalla sanoa muuta kuin että BFL varmasti vähän parempi, JJ tekisi mieli arvioida huonommaksi mutta minkäs teet kun edellä oli tuo tieteellinen testi jossa sen pikkuveli rullaa parhaiten.
    Knardista hytinä että 80mm kehillä edessä veteli pikkusen silloin tällöin, mutta eipä enään 65mm kehillä ole huomannu.

Gorillaa pingottamassa 2white pron vanteelle. 73mm riittää just niin että ne pienet toisesta laidasta peittyy. Toisella puolen näkyvissä. Kannattaa varmaankin halkaista ja vetästä kieppi molemmin puolin ?

Sent from my A0001 using Tapatalk

Ei kannata laittaa gorillaa ollenkaan. Suojaat vain sillä nippelien päät ja vetäiset vakuumimuovin päälle. Toimii ja tulee kevyt!

Ens kerralla sitten.. Nyt teipillä

Sent from my A0001 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Eessä Knardi itelläkin kerta ei taakse mahu ja omasta mielestä silloin kun tuo lipsuu niin on liian liukasta ja pian sattuu leukaan.
    Mitä tarkoittaa liian liukasta? Juuret ei ole kovin iso ongelma märällä vaan kivet.

90mm kehillä bulldozer ohjaa niin että suoraan ajamien on mahdotonta jos alla on jotain neulaspolkua kovempaa. Asfltilla ohjausta käänetää rutkasti vastaan koska muuten tanko salamana poikittain. Yhdellä kädellä ajaminen ei onnistu alkuunkaan kalliolla tai asfaltilla. Jos joskus tuntuu pientä vääntöä, sehän on unelma bulldozeriin verrattuna.

No mitenkä se nyt on, ollaanko me kuopattu nuo 4" renkaat nyt kokonaan? Tässä pakko itsekin alkaa rengas speksaajaksi. Olen tässä nyt varmaan tilaamassa 4.8" jumbo Jim liteskinit ,mutta kiire kun ei ole niin onko 4" JJ vain huono kun keskiö jää matalammalle, pitää pitää enemmän painetta ettei kolise vanteille. Ajovarusteet päällä oon 90kg ja pyörään tulossa bluto. Talveksi on renkaat mutta kesälle hyvä all rounderi (työmatka ajoja vois ajaa, kun ei oikein muuta aikaa ole).

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Mun mielestä isoKnard on hyvä kumi edessä. Pitää märässä kaikilla pinnoilla aika hyvin. Mudassa häviää Budille, mutta semmoisia paikkoja ei kesällä omissa ajomaastoissa juuri ole. Selfsteerauskin on aika lievää, ei ole haitannut.

Nyt on kiekot teipattu ja kiristysmuovilla laitettu teipit kiristymään paikoilleen, kun tässä odotellaan vielä jumbo jimejä saapuvaksi tänään tai huomenna. Minkä verran porukka on käyttänyt litkua läskien kanssa ja kannattaako laittaa kyljestä sisään vai jonkun näköisellä ruiskuvirityksellä venttiilin kautta ? Kiekot dt swiss br710 ja kumeiksi tulee 4.8" snakeskinit. Litkuna effetto mariposa caffelatex. Pullossa lukee maantie 30ml ja mtb 60ml.

^ itse olen laittanut noin desin tai hiukka yli.

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Kohta on talvi, uskokaa tai älkää. Onko kokemuksia miten nastoitettu Snowshoe XL toimii?

On, hyvin kunhan malttaa pitää semi korkeat paineet, lussuna vetelee (kovalla alustalla) ihan pimeesti, mutta pito on huikea!!

Mulla oli takana viime talvena DIY-nastoitettu XL. Linkattuun verrattuna oli erona 40 best grip-nastaa, loput normi lattakärkinastoja. Minusta XL oli ihan hyvä. Edessä oli nastoitettu Bud. Ei ollut valittamista.

ei meinaa gorilla teippi alkaa pitämään, päivässä vajosi toisesta paineet. vanteen ja kumin välistä ei kyllä vuoda, pitää koittaa joku iso palju hakea ja testata siinä vielä.
    lisää Joesia jossei ala pitämään niin kai se on tuota vakuumia alettava suunnittelemaan
    lisäksi takarenkula on kyllä aika tiukka whiten haarukkaan. ei jää kuin puoli senttiä puolelleen

14. Laita vähän reilummat paineet ja ajelet niillä niin ne ehkä siitä asettuu. Itselläkin alussa meinas vähän vajota, vaan se loppu kyllä pienen sisäänajon jälkeen.

Ja alkaa paine laskea kun gorilla alkaa vuotaa

Ennen vanhaan renkulien valinta oli helppoa kun ostettiin mitä saatiin ja ajettiin niillä. :-D Nyt pitäis sit vaihtaa kumeja sen mukaan onko puoli- vai täyspilvistä...
    Ai nii, pitäis nuo pinkit kehät litkuttaa mutq ei *piip* muista laitoinko nuihin korillat vai stänit teipeiks. ttu.
    Ja se mun Virallinen setäkompurakin on jo pas2 haukuttu
    jurpo muokkasi tätä : 03.06.2016 at 07.36 Syy: siistinnys
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Saatana. Etukiekko meni aika helposti ja takanen tihkuttaa litkuja kehän keskeltä, vaikka olin teippaavani hyvin ja tarkasti. No se jäi nyt sinne töihin vuotamaan, koska aika loppui. Pitää huomenna kokeilla, jos litku olisi tiivistänyt yön aikana, mutta vähän epäilen. Kuitenkin ihan tyytyväinen omaan suoritukseen, kun puoliksi onnistuin ja olin ihan varma, että tuosta koko hommasta ei tule mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    ei meinaa gorilla teippi alkaa pitämään...
    Laitoitko yöksi sisurit, vai suoraan litkut sisään?

Suoraan litkut (Joesin) ku ei oo sisuria

Sent from my SM-T705 using Tapatalk

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Suosittelen ostamaan sellaiset.
    Anna olla niiden paikallaa muutama tunti/ koko yö ja kokeile sitten uudestaan litkutusta.

https://nuxx.net/blog/2015/11/01/int...r-2250-wheels/

Mäkin laitoin pariksi tunniksi sisurit painamaan teippejä, jollain 1,5bar paineilla. Toista kiekkoa piti aika huolella ravistella että alkoi pitämään. Sen jälkeen on toiminut ihan ok.
    Enkä välttämättä paljon kumeja vaihtele kesän aikana, on sitten mitä keliä vaan, jollei satu jotain damagea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Ja alkaa paine laskea kun gorilla alkaa vuotaa
    Ei se vuoda, kun kunnolla tekee.
    Olisit tehny itekkin aikoinaan, ei tarttis perättömiä huudella.

katotaan, tänään liotan saavissa näkee vähän mistä vuotaa jos vuotaa vielä.
    fixman teippikin on tulossa joskus sen tilasin jo ennen tätä gorilla testausta.

Fixmania mullakin kaapissa odottamassa, menee luultavasti testiin uuden läskin kiekkoihin.

Fixmania olen käyttänyt Mulefuttien kanssa ja olen noin kuuden teippauksen jälkeen, että toimiva setuppi sisältää: vannenauhojen ylimääräisen leikkaamisen veks, teippauksen molemmille hyllyille asti sekä sisurin kanssa kovilla paineilla teipin tiivistämisen vanteelle. Kaikki aika yksinkertaisia ja simppeleitä asioita ottaa huomioon, sen jälkeen kun on kuudesti teipannut vanteet. Tekemällä oppii.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kääntyykö sulla teippi siis hyllyn sivulle asti "pystyyn"?

näin tein pois lukien sisuria. en nostanut itse gorilla teippiä pystyyn. Tein täydellä teipillä toiseen laitaan ja sitten leikkasin soiron toiseen laitaan joka peitti reunasta n. puoleen väliin vannetta.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei se vuoda, kun kunnolla tekee.
    Olisit tehny itekkin aikoinaan, ei tarttis perättömiä huudella.
    Itsellä reilun vuoden ollut nyt gorillat kakkosfatin mulefuteilla ja ei se vuoda kyllä yhtään. Himmeli oli varmaan kuukauden ajamatta ja paineet ei olleet hävinneet mihinkään. Ajoin aikoinaan teippauksen jälkeen pari viikkoa sisureilla.

^^Siis mun Fixman on 100mm leveää: riittää leveys yli vanteen ihan itsenään.
    Sillä mietin että olisko toi hyväksi vielä nostaa ihan sivulle asti?
    Vai viisaampaa leikata ylimääräiset pois hyllyn ja sivun kulman kohdalta?

tarkotin gorilla teippiä, 100mm fixmania tilasin kun täällä sitä vinkattiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •