GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 57 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Käy valitettavasti vain 31.8 mm tankoon, jos oikein ymmärsin.
    Pyöräily on kivaa!

Garmin edge 800

Tossa semmonen kuitenkin Dedan 35 tangossa on.
    Edit// Eikä olekkaan meni dedat sekaisin cyclossa on 35 toi on normi
    tanko, pahoittelen disinformaatiota.

35 tankossa on garmin kiinni stemmissä. Voisin tosin huomenna testata meneekö toi 35 tankoon....

edit// testattu ei mene
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 28.02.2016 at 19.56

Pitäisi sopia

Toi on halvempi ....http://www.wiggle.co.uk/sram-quickvi...omputer-mount/

Sent from my iPad using Tapatalk

Minulla on maantiepyörässä juuri tuollainen SRAMin teline Garmin 800 mittarissa. Sen sai paljon edullisemmin Tampereelta RTech:in liikkeestä ainakin vielä pari vuotta sitten, kuin olisi ostanut vastaavan Garminin mallin.
    Pyörällä pääsee perse puuduksissa...

Joo se on jotain reilut 10 ekee, Garminin vastaava taitaa olla luokkaa 30. Aivan järkyttävä hinta 50 sentin muovirimpulasta.

Tossa semmonen kuitenkin Dedan 35 tangossa on.
    Ok kiitos, hieno juttu
    Pyöräily on kivaa!

Garmin edge 800

huomaa toi mun korjaus viestiin, mutta käyn kokeilemassa nyt meneekö se 35 tankoon

Edit// ja testattu ei käy, EHKÄ pitemmällä pultilla mutta ei ollut pulttia
    tähän hätään ja muutenkin piti alkaa putsaamaan läskin renkaita koiranpaskasta...

Joo, ymmärrän.

Onnistuuko ajettujen reittien yhdistäminen ennään jos reitit on siirretty GC:n ja niitä ei ole enään itse laitteessa(810)?
    Olin löytävinäni tuosta yhdistämisestä keskustelun aikaisemmin, mutten jostain syystä enään... Ei tämä niin tärkeä ole,
    mutta jos se onistuu niin onhan se hyvä tietää vastaisuuden varalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    Onnistuuko ajettujen reittien yhdistäminen ennään jos reitit on siirretty GC:n ja niitä ei ole enään itse laitteessa(810)?
    Olin löytävinäni tuosta yhdistämisestä keskustelun aikaisemmin, mutten jostain syystä enään... Ei tämä niin tärkeä ole,
    mutta jos se onistuu niin onhan se hyvä tietää vastaisuuden varalle.
    Lataa molempien suorituksien .fit tiedosto GC:stä. Löytyy kun suoritus on auki, oikeasta yläkulmasta hammasratasta ja "Vie alkuperäinen".
    Sen jälkeen mene https://www.fitfiletools.com/ ja kohdasta File Combiner "Launch". Heität molemmat tiedostot tuonne ja klikkaat "Go". Kun tulee valmista niin lataat tiedoston kohdasta "Click here to download your file!" ja menet GC:ssä Valikko -> Suoritukset ja oikealta ylhäältä "Manuaalinen lataus". Tuonne laitat sitten sen tiedoston minkä latasit tuolta fitfiletools.com sivustolta.

Ennen kuin tuon uuden tiedoston voi tuonne GC:hen laittaa pitää ne molemmat suoritukset poistaa GC:stä. Eli varmistu siitä että tosiaan olet ladannut koneelle ne ennen poistoa.

Kiitos ja iso

E: On se muikia kun se yksi "ylimääräinen" -lenkki
    ei enään häiritse tuolla tilastoissa. Voipi immeinen
    olla tyytyväinen pienistä asioista.

Mulla on yks .fit joka ei suostu menemään Connectiin, Expressin tai manuaalisen lautauksen kautta. Johtuu varmaan siitä kun hain kesken lenkkiä etenemisen tueksi netistä haetun jäljen ruudulle. Onko mitään tehtävissä?

Näemmä oli. http://garmin.kiesewetter.nl/ ja sieltä convert to _autofix.fi file ja pystyi uppaamaan Connectiin. Hyvähyvä.

Kuinka hyvin Garmin 810 toimii jos haluaa ajella reittejä jälki.fi tms. mukaan?

Moi,

Mites sai toimimaan KML tiedostona ladatun gxp jäljen? Nyt jos tuon siirtää suoraan garminin new files kansioon niin ei kyllä reittiä löydy laitteesta. Saako tuon KML:n jollain muutettua gxp versioon? Voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta oon tässä jo päivän yrittäny selvittää ja ei tyhmälle aukea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Saako tuon KML:n jollain muutettua gxp versioon?
    Gpsbabel osaa konversiot.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Garmin edge 800 akun vaihto: näyttäisi siltä että akku loppuu. Laite muuten ok. YouTubesta vaihtoon liittyvä video löytyy.

Mistä kannattaa akku tilata? Googlaamalla kyllä löytyy. Mutta mistä olette hankkineet?

Itse olen tilannut eri laitteisiin akkuja Batteryupgradesta eikä ongelmia ole ollut:

http://www.batteryupgrade.com/shopBr...oupId/86606524

Nyt loppuu itseltä osaaminen ja hermot Edge 800:n kanssa. Netistä ladatut GPX-jäljet näkyvät normaalisti laitteen muistissa ja näkyvät oikeina reitteinä Basecampissa ja muissa vastaavissa. Laitteessa ne ovat valittavissa navigoitaviksi reiteiksi. Kuitenkaan minkäänlaista jälkeä ei laitteen näytöllä näy. Kyseessä siis mtb-reitit. Asetukset ovat laitteessa oikein ja karttana mulla on tossa Suomalainen topokartta, jonka kanssa aiemmin ovat reitit toimineet. Onko kellään tullut vastaavanlainen ongelma vastaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toni L. Katso viesti
    Nyt loppuu itseltä osaaminen ja hermot Edge 800:n kanssa. Netistä ladatut GPX-jäljet näkyvät normaalisti laitteen muistissa ja näkyvät oikeina reitteinä Basecampissa ja muissa vastaavissa. Laitteessa ne ovat valittavissa navigoitaviksi reiteiksi. Kuitenkaan minkäänlaista jälkeä ei laitteen näytöllä näy. Kyseessä siis mtb-reitit. Asetukset ovat laitteessa oikein ja karttana mulla on tossa Suomalainen topokartta, jonka kanssa aiemmin ovat reitit toimineet. Onko kellään tullut vastaavanlainen ongelma vastaan?
    Törmäsin ongelmiin aikoinaan kun laitteessa oli edellisen omistajan jäljiltä 3 eri karttaa (en tiennyt tarkemmin edes mitkä ne olivat) ja piirsin reitit aina Ride with GPS-palvelun avulla mikä käytti Open Street Map-pohjaa. Välillä ei ollut laitteen kartalla tietä minkä olin speksannut ja mistä olisi pitänyt ajaa ja välillä päinvastoin.

Ratkaisin ongelman putsaamalla laitteen kaikista kartoista ja pistämällä tilalle Open Street Map-pohjan ja jatkossa luon Ride with GPS:ssä vain Open Street Map-näkymässä kaikki reitit. Kun pohja on sama mille reitti on speksattu ja miltä se näytetään, yhteensopivuus on 100%.

Eli ongelmana voi olla, että karttapohja mihin reitti on piirretty alunperin on hyvinkin erilainen kuin se mikä sulla on Edgessä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Osm-kartta ladattu Garminin muistitikulle. Miten gpx-jäljet saa näkymään samassa kartassa laitteessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Speiser Katso viesti
    Osm-kartta ladattu Garminin muistitikulle. Miten gpx-jäljet saa näkymään samassa kartassa laitteessa?
    Pistä se tiedosto \Garmin\NewFiles -kansioon ja avaa "Baner" -ikkuna laitteessa ja valitse sieltä se äsken lisätty reitti. Lataa tovin ja ilmestyy näytölle.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Missäköhän mättää, kun garmin edge 800:n sykemittaus on alkanut näyttää noin 10-20 lyöntiä minuutissa liikaa. Vertailutietona on kokemus omista sykearvoista sekä ohjaustangossa kiinni oleva toinen mittari, polar 725x. Garminin sykeanturin patteri on alkuperäinen, eli sitä ei ole koskaan vaihdettu. Voisiko tyhjenevästä patterista tulla tuommoiset oireet?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Voi olla patteri, mut toi alkuperäinen sykevyökään ei ole parhaasta päästä. Oma hajosi aika uutena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Pistä se tiedosto \Garmin\NewFiles -kansioon ja avaa "Baner" -ikkuna laitteessa ja valitse sieltä se äsken lisätty reitti. Lataa tovin ja ilmestyy näytölle.
    Kiitos,toimii.
    Seuraavaksi ihmettelin tekstitiedostoja, mutta ne muuntuu gpx:ksi tai toisinpäin ohjelmalla GPS Visualizer

Eka kertaa mulle sattui 800:n kanssa näin että harjoitus - tai nyt siis kaksi - katosi laitteesta. Harjoituksen jälkeen aamulla tsekkasin keskisykkeen ja vauhdin ym. Nyt kun yritin ladata, tiedot olivat kadonneet. Laitteen omassa muistissa näkyy harjoituksen alkamisaika ja kilometrit sekä kulunut aika, mutta harjoituksen kohdalla useimmat luvut näyttävät nollaa, ja pari outoa kulua (mm. voima jota en tällä kertaa lainkaan mitannut, laji oli nyt juoksu)...

Helsingin Polkupyöräilijät

2013 viikko Gotlannissa.
    2014 viikko Hiidenmaalla ja Saarenmaalla.
    2015 viikko Åålannissa.

Aamulla mittari päälle, aloita ajanotto, illalla lopeta ajanotto ja virta pois.

Joka reissulla kolmantena päivänä mittari jumiin, näytöllä vain valkoista,
    ei reagoi mihinkään. Kaikki data kateissa. Åålannissa niin jumiin, että
    vain isoresetointi sai laitteen henkiin. Kaikki asetukset ja tiedot poissa.

Vika vai ominaisuus? Vai käyttäjän virhe? Aika tai matka rajoitus?
    Muistikortilla ja sisäisessä muistissa tilaa yllinkyllin.

Nyt lähtö viikoksi eteläiseen Viroon ja haluaisin saada koko reitin talteen
    yhtenä yhtenäisenä pakettina.

Mitä teen?

Markku Lehikoinen

Itse yhdistäisin tiedostot jälkikäteen ja tallentaisin pienissä pätkissä.

Onkohan väliä laittaako datan koneen muistiin vai kortille? Jos kortin data ei ole korruptoitunut sen saa ehkä varmemmin luettua?
    Itsellä on tähän asti toiminut joka kerta joten ihan spekulointia. Lisäksi myös 920XT loggaa joten riski menettää dataa lienee pieni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Itse yhdistäisin tiedostot jälkikäteen ja tallentaisin pienissä pätkissä.
    Näin se on minullakin aina toiminut. Ajopäivien välillä lap-nappia muutama sekunti painamalla alkaa uusi harjoitus ja uusi fit-file.

Garminin edgessä on semmonen bugi/ominaisuus että jos se lukema menee +300km niin matkadatan tallentaminen menee täysin jumiin. Siks kannattaa jokailta "ressetoida" päivän matka ja alottaa seuraavana aamuna puhtaalta pöydältä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •