Canyon Läskipyörät

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. Käyttäjän 'Antza44' Avatar

    Antza44 said:
    ^Kampien APS preload, jos on liian kireällä tulee kahinaa varmasti ja kammet ei pyöri herkästi ilman ketjua. Eli tekee tuon vaikkei laakeri olisikaan loppu. Voihan se laakerikin olla silti, mutta tarkista tuo ensin. https://thehiveglobal.zendesk.com/hc...5-What-is-APS-
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
     
  2. Käyttäjän 'vitsku' Avatar

    vitsku said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Takapää on tarkoitettu 160mm levylle. Akseli taka asennossa just ja just mahtuu 180mm en suosittele. Itsellä ollut Shimpan SLX ja nyt Zee:t E 180mm/T 160mm levyt ja en kyllä isompia osaa kaivata. Messilän enska pätkiä ajettiin viikonloppuna ja suurin vauhdin rajoitaja oli kova keula. Nopeat pompottavat kohdat on pahimpia, missä joutuu himmaamaan. Alla 4.8" JJ:t. Toisessa läskissä 180mm myös takana en ole eroa huomannut.
    Tää mun päivitys hulluttelu ei tosiaan perutunut tarpeeseen, tuli vaan ajatus et josko jotain uutta, kun uutta fillaria en saa...
    Ton kovan keulan rajoitteen oon jo poistanut heti alkuun.
    Taidan antaa olla koko hömpöttelyn noiden jarrujen kanssa. Kiitoksia näkemyksestä.

    -V
     
  3. sakkey said:
    Pikakysymys, onko duden takavaihtajan vaijeri rungon sisällä kuoressa koko matkalta? Kiitos.
     
  4. Käyttäjän 'Jakke81' Avatar

    Jakke81 said:
    ^koko matkalla kuoressa.
     
  5. sakkey said:
    Kiitti! Uskaltaa kiskaista vaijerin sieltä ulos.
     
  6. Käyttäjän 'Hiekkahentunen' Avatar

    Hiekkahentunen said:
    Mietin Dudea yhdeksi vaihtoehdoksi läskipyörän tarpeeseen Tässä olen yrittänyt saada yhteyttä canyonin asiakaspalveluun huonolla menestyksellä. Hyvät nettisivut, mutta chatti ei pelaa eikä numero eikä sähköpostiviesti vastaa!
    Eihän tuollaselta firmalta mitään uskalla ostaa!
     
  7. sakkey said:
    Omituista.. Itse kun soittelin sinne niin vastasivat heti. Ja palvelukin pelasi erinomaisesti.
     
  8. Käyttäjän 'Hiekkahentunen' Avatar

    Hiekkahentunen said:
    ^Nyt tuli vastaus. Suosittelevat Dude CF 9.0. Erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto! Mitä minun pitäisi ottaa huomioon jos tuon tilaan? Kuulemma pyörä lähtisi nopeasti toimitukseen....
     
  9. Liikuva shikaani said:
    Kyllä Dudessa hinta/laatusuhde on yhä edelleen kohdallaan vaikka hintoja tälle vuodelle nostivatkin. Itse ajellut halvimmalla mallilla vuoden ja nyt piti keskiölaakerit vaihtaa, se on ehkä heikoin lenkki mutta ei kovin kallis operaatio.

    Eikun ostonappia painamaan vaan! tuosta pääsee taatusti eroon pienellä tappiolla jos ei miellytä.
     
  10. J.Kottenberg said:
    Samaa mieltä Liikkuvan shikaanin kanssa. Kaikin puolin kiva, ja voisi jopa sanoa, urheilullinenkin pyörä.

    Ja tosiaan jos ei miellytä niin eipä Dudet torilla ole kauaa ehtineet olla.
     
  11. jopoaja said:
    Noissa halvemmissa Dudeissa on 2x10 vaihteet, joka on mielestäni aika heikko ominaisuus yli kahden tonnin läskipyörässä. Vasta 2899 euron cf 9.0 unlimitedissä on nykyaikaiset 1x11 vaihteet.

    Ja joitakin voi rassata sekin että tämän vuoden Dude on viime vuoden malli, jonka ainoa uutuus on monta sataa euroa viimevuotista kalliimpi hinta.
     
  12. J.Kottenberg said:
    Onko 2x10 huono vai ei, on makuasioita. Mun mielestä 2x10:n "pienellä puolella" on hyvä ajaa maastossa. Siirtymillä sitten isommalla. Ja sitten kun kuluvat niin ei ole iso homma päivittää nykyaikaisemmaksi jos 1xjotain kiinnostaa.

    Varmasti hintojen nousu on tietysti kielteinen asia kuluttajan kannalta. Kuitenkin se seikka mitä hinta on joskus ollut, on tällä hetkellä varsin epäolennaista. Tämän hetken hintaa pitää verrata tämän hetken muiden vaihtoehtojen hintaan.
     
  13. Liikuva shikaani said:
    2X10 on äärimmäisen helppo tehdä 1X10 ja vaikka Sunracen tai Praxiksen 40piikkinen pakka taakse niin hyvin pelittää eikä mahottomia maksa, mulla oli toisessa pyörässä Sram 1X11 enkä pidä sitä yhtään kummoisempana kuin yllä mainittua kokoonpanoa.
     
  14. jopoaja said:
    Toki jos tykkää viritellä ja työkalut pysyy kädessä, voi 2x10 vaihteet modata 1x10 vaihteiksi ja saada ihan ok ratkaisun aikaan. Mutta jos ite laittaisin yli kaksi tonnia uuteen pyörään, ei kyllä huvittaisi saman tien alkaa säätämään jotain epävirallisia modauksia siihen. Itellä on sramin 1x11 ja ne on mielestäni loistavat vaihteet.
     
  15. Käyttäjän 'Antza44' Avatar

    Antza44 said:
    Taas tein väärin, kun purin karvalakki Duden atomeiksi ennen koe-ajoa jo ja pistin siihen mieleiset palikat kiinni.

    Tosiasia on se, että -17 mallin Trekin Farley 9.6 saa Elokuussa 2800€ -tinkimiset. Tosin GX11 vaihtesto, alu putkiosat, jarrut tuskin häävit, taka napa ei pärjää DT tekeleelle kestossa ja nyt sentäs 4.5" 27.5" kumeilla. Eli ei toikaan valmis peli ole IMO. -16 mallista saa maksaa liki saman. Eroja tosin on spekseissäkin.

    Hyviä molemmat valintoja valintoja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
     
  16. jopoaja said:
    Mitäs vikaa gx11 vaihteistossa on?
     
  17. Käyttäjän 'Hiekkahentunen' Avatar

    Hiekkahentunen said:
    Dude CF 9.0 tilattu M kokoa!
    Farleystä sen verran että sen runkogeometria ei vaan sovi minulle. Huomasin sen nyt kun bikeshopista on koeajossa Kona Wo kokoa M. Sen ostaisin ellei muutama olisi foorumeilla Dudea minulle ehdottanut.
    Otin laskulle ja se tuli samantien s.postiin. Pitää käydä maanantaina maksamassa niin saavat pakata pyörän matkaan....
     
  18. Käyttäjän 'Hiekkahentunen' Avatar

    Hiekkahentunen said:
    .....vielä nöösiltä "tyhmä" kysymys. Onko tuo vaihdevipu sellainen että peukalolla saa vaihteet ylös ja alas?
     
  19. Käyttäjän 'willes' Avatar

    willes said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    .....vielä nöösiltä "tyhmä" kysymys. Onko tuo vaihdevipu sellainen että peukalolla saa vaihteet ylös ja alas?
    On.
     
  20. Käyttäjän 'Antza44' Avatar

    Antza44 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Mitäs vikaa gx11 vaihteistossa on?
    Pakka ei kaiketi kovin kestävä ole. Onhan noista tarinaa ollut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
     
  21. jopoaja said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Pakka ei kaiketi kovin kestävä ole. Onhan noista tarinaa ollut.
    Olisiko sulla lähdettä tälle? Itse olen lukenut gx11:sta käytännössä pelkästään positiivisia arvosteluita ja luottaapa Canyonkin tuohon vaihteistoon mm. parhaassa Grand Canyon mallissaan. Myös omassa käytössä ovat toistaiseksi toimineet todella hyvin.
     
  22. Käyttäjän 'Ohiampuja' Avatar

    Ohiampuja said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Mutta jos ite laittaisin yli kaksi tonnia uuteen pyörään, ei kyllä huvittaisi saman tien alkaa säätämään jotain epävirallisia modauksia siihen.
    Ja minusta kun pyörä tuntuu vasta sitten omalta, kun se on tuunailtu oman näköiseksi. Satula, stemmi ja ehkä tankokin on vaihdettu oman maun mukaisiksi. Ja yleensä vaihdevaijereiden vetokaan ei ole tehtaan jäljiltä paras mahdollinen.
     
  23. jopoaja said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ja minusta kun pyörä tuntuu vasta sitten omalta, kun se on tuunailtu oman näköiseksi. Satula, stemmi ja ehkä tankokin on vaihdettu oman maun mukaisiksi. Ja yleensä vaihdevaijereiden vetokaan ei ole tehtaan jäljiltä paras mahdollinen.
    Tässähän oli kyse 2x10 vaihteiston muuttamisesta toimimaan 1x10 vaihteistona, eli siten kuin sitä ei ole tarkoitettu. Sellaiset viritelmät uuteen pyörään on vähän eri juttu kuin satulan ja stemmin vaihtaminen. Ainakin takuulle voi sanoa hyvästit.

    Ja juu, ymmärrän toki että pyörää tuunataan ja osia vaihdetaan parempiin. Jossain vaiheessa tosin kannattaisi harkita runkosetin ostamista kokonaisen pyörän sijaan, jos siitä vaihdetaan kaikki osat jo ennen koeajoa
     
  24. Liikuva shikaani said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Tässähän oli kyse 2x10 vaihteiston muuttamisesta toimimaan 1x10 vaihteistona, eli siten kuin sitä ei ole tarkoitettu. Sellaiset viritelmät uuteen pyörään on vähän eri juttu kuin satulan ja stemmin vaihtaminen. Ainakin takuulle voi sanoa hyvästit.
    Tuskinpa siihen takuu raukeaa jos ottaa etuvaihtajan pois?
     
  25. jopoaja said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Tuskinpa siihen takuu raukeaa jos ottaa etuvaihtajan pois?
    Saatan olla väärässä, mutta tuskin Canyonin 2x10 vaihteiston takuu kattaa vaihteiston toimivuutta 1x10 vaihteistona jos pakkakin on vaihdettu konversiossa sopivampaan, kuten tuossa suositeltiin?
     
  26. Roko said:
    Yleensä pyörissä on takuu valmistusvirheitä vastaan, niin uskoisin että takuu säilyy niissä osissa joita ei vaihda? Ellei sitten jotain muuta siinä asentaessa mee samalla rikkoon. Mutta kuvaamassas tilanteessa takuu säilyis takavaihtajassa, kammissa, vaihdevivussa, jos nyt vaan siitä vaihteistosta puhutaan... Ja ainahan sitä voi vanhat osat takas laittaa takuuta varten varmuuden vuoks :-P
     
  27. J.Kottenberg said:
    Itse en pyörää speksaressa osia vaihtaessa juurikaan takuuasioita miettinyt. Rungon takuu on merkityksellisempi mutta muu sälä ei ole kovin kallista ja se on enemmän alttiina kulumiselle jota takuu muutenkaan ei kata.
     
  28. Käyttäjän 'Antza44' Avatar

    Antza44 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Saatan olla väärässä, mutta tuskin Canyonin 2x10 vaihteiston takuu kattaa vaihteiston toimivuutta 1x10 vaihteistona jos pakkakin on vaihdettu konversiossa sopivampaan, kuten tuossa suositeltiin?
    No ei se Canyonin eikä muunkaan pyörä valmistajan takuu koske sinun laittamia osia, mutta ne orkkikset mitä on jäljellä kuuluu takuun piiriin, mutta onhan vaihtamillasi osilla taas takuu, jos ne olet kaupasta ostanut.

    Ei kai mikään hyvin kestävän osan tae ole, että sitä käytetään jossain pyörässä. No pakka on aika helppo vaitaa, kun se on ajettu loppuun. En sen mukaan valkkaisi pyörää.

    GX voimansiirrolla olevaa Trek Farley 9.6 vertasin Duden unlimitediin missä on 1x11 X01 voimansiirto, kuitu putkiosat ja kunnon jarrut jo tehtaalta tullessaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
     
  29. zipo said:
    Pakka helppo vaihtaa ,joo mutta jos samalla pitää vaihtaa xd driverikin toimivaan systeemiin niin pikkasen tympii.

    GX:stä mulla on aika vähän hyvää sanottavaa yhden voimansiirron perusteella.
    1.Nw takavaihtajan rissat tökkii ajoittain.
    2.Pakan rattaat vääntyy,
    3.Vaijerin pää osoittaa menosuuntaan ja rispaantuu helposti.
    4.Vivun tanko kiinnike murtunut (ei havaintoa mistä johtunut ehkä syynä mahdollinen ajovirhe tms....)
    5.Vaihtaessa liipasinta saa naputella kuin kuulakärkikynää.Tuntui tosi surkeelta 10v xtr/saint vaihteiston jälkeen.Ei tainnut olla edes 2way releasea nopeuttamassa vaihtamista Sramissa,en muista kun heivasin koko gx höskän varaston perukoille.
    Kammet otin uudestaan käyttöön kun löysin irtospiderin jolla onnistuu AB 32/Bash combo myös boost rungossa.
    Emmä sramia dissaa,Esim. Nykyisessä fillarissa 11v xtr takavaihtaja ja Sram gripparit,koska ne on paremmat kuin shimpan 11v vivut.
     
  30. jopoaja said:
    Kumma, kun ite oon tykännyt tosi paljon gx11 tuntumasta. Ei myöskään mitään kuvaamiasi ongelmia toistaiseksi, enkä ole löytänyt ulkomaisiltakaan foorumeilta juuri kielteisiä kommentteja tuosta. Olikohan sulla asennus oikein tehty?

    Käytännössähän kyseessä on melkein sama vaihteisto kuin kalliimpi x01, mutta gx on muutaman kymmenen grammaa painavampi.