FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 71 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Jerkku loppuu, muuten tuskin mitään.. Ja jos nytki on sinkula, nii tuskin loppuu läskinkää kans jerkku, go for it!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jerkku loppuu, muuten tuskin mitään.. Ja jos nytki on sinkula, nii tuskin loppuu läskinkää kans jerkku, go for it!!
    Jep, näin taidankin tehdä. Mietin tosiaan vain sitä, että jos läskillä polkee lumessa tai muussa raskaammassa maastossa, niin asettuuko se, ettei ole niitä keveimpiä vaihteita, ihan eri tavalla rasitteeksi kuin jos omalla hybridi-sinkulalla polkee asfaltilla ylämäkeen (mikä ei ole omalla kunnolla raskasta ellei sitten puhuta todella jyrkästä mäestä, millaisia normiteillä harvemmin tulee vastaan).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    jos läskillä polkee lumessa tai muussa raskaammassa maastossa, niin asettuuko se, ettei ole niitä keveimpiä vaihteita, ihan eri tavalla rasitteeksi kuin jos omalla hybridi-sinkulalla polkee asfaltilla ylämäkeen
    Kyllä, iso rasite on. Läski tarttee vaihteet tai sit sen käyttö jää johonkin ranta-ajeluille ja kylillä kruisailuun.

1x10- tai 1x11-setupissa kun pysyy niin ei tartte vaihteista paljoo huolehtia. Ja kun ne parit ruuvit opettelee heti alkuun säätelemään/tietää mitä ne tekee niin ylläpito helppoo kuin mikä. Veikkaisin et ekat parituhatta km menee huoletta. Tietty jos ajat häkin tai vaihtajan korvakkeen solmuun niin sit saa vaihdella uutta osaa.

Tarttisin apua ja jos sitä saan olen kiitollinen..
    Ostin Trek Farley 5.n 2/2016 kokoa 19,5" ja ajoin sillä n 1300km. Olen 179cm ja inseam n 85cm. Heti myymälässä halusin siihen lyhyemmän stemmin ja myöhemmin jopa 30 asteen kulmalla, jotta "makaava" ajoasento nousisi pystympään. Kuitenkin AINA ajaessani tuntui että tanko on liian kaukana. Trekillä seuraava pienempi koko on 17.5" joten se voi olla taas liian pieni??!
    Mitä muita merkkejä tässä kannattaisi katsella? Asun niin pienellä paikkakunnalla että Trekin myymälä on ainoa ja sielläkin koeajomahdollisuudet ovat rajalliset eli kauppa pitäisi tehdä "sikasäkissä" menetelmällä nettikaupasta.
    Pyörä saisi maksaa max. 2600e ja ehkä Blutolla tai ilman...
    Katselin tuossa Kona Wota, Felt DD10, Surlya, Salsaa........
    Ajotyylistä vielä. Yritän aina ajaa KOM, mutta toisaalta on hieno joskus vaan polkea suossa paksuilla renkailla....ai niin kun se Trekin myyjä suosittelee niitä 27.5*3,8" renkailla olevia fättejä, onko se enää mikään fätti? (niitä ei taida muilla ollakkaan?)...

Että tälläisiä huolia ja kiitos etukäteen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    jotta "makaava" ajoasento nousisi pystympään. Kuitenkin AINA ajaessani tuntui että tanko on liian kaukana.
    Tässähän voi olla kyse myös geosta noin yleensä. Toki en ole Trekiä itse kokeillut.

Mitä muita merkkejä tässä kannattaisi katsella? Asun niin pienellä paikkakunnalla että Trekin myymälä on ainoa ja sielläkin koeajomahdollisuudet ovat rajalliset eli kauppa pitäisi tehdä "sikasäkissä" menetelmällä nettikaupasta.
    Itse suosisin Suomalaista.
    Mahtuu jäykällä keulalla hintaraamiinkin.

Ostin Trek Farley 5.n 2/2016 kokoa 19,5" ja ajoin sillä n 1300km. Olen 179cm ja inseam n 85cm. Heti myymälässä halusin siihen lyhyemmän stemmin ja myöhemmin jopa 30 asteen kulmalla, jotta "makaava" ajoasento nousisi pystympään. Kuitenkin AINA ajaessani tuntui että tanko on liian kaukana. Trekillä seuraava pienempi koko on 17.5" joten se voi olla taas liian pieni??!
    Ajotyylistä vielä. Yritän aina ajaa KOM, mutta toisaalta on hieno joskus vaan polkea suossa paksuilla renkailla....ai niin kun se Trekin myyjä suosittelee niitä 27.5*3,8" renkailla olevia fättejä, onko se enää mikään fätti? (niitä ei taida muilla ollakkaan?)...

9.6 farley alle, on aivan eri planeetalta ajaa, kuin farley 5. Kiihtyy, kääntyy ja kulkee paremmin, kuin tuo 5. 9.6 on myös paljon "eloisampi" ajaa kuin muut läskit, myös dude jumbojimeillä oli panssarivaunu ajaa kuituseen trekkiin verrattuna. Talveksi 4.5" kumit alle.

zipo Guest
    Käväsin f-osassa mutta eihän siellä mitään läskiä ollut näytillä.Suosi sitten suomalaista...
    Jos stonga tuntuu olevan liian kaukana niin auttaisiko isommalla backsweepillä oleva tanko vaivaan?

Jos XXL:n White kelpaa, odottaisin n. kuukauden sisään julkaistavia ensi vuoden malleja ja katsoisin mitä sieltä tulee. Parhaan hiilikuiturunkoisen mallin saa varmasti budjettiisi sopivalla hinnalla (n. 2000€, ehkä jopa alle jos sattuu sopiva alennuskampanja) ja ainakin aiempina vuosina Whiten parhaat fatbiket ovat olleet osiltaan hyvin lähelle samalla tasolla kuin muiden merkkien 3000-4000€ hintaiset fatbiket.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    9.6 on myös paljon "eloisampi" ajaa kuin muut läskit, myös dude jumbojimeillä oli panssarivaunu ajaa kuituseen trekkiin verrattuna. Talveksi 4.5" kumit alle.
    Kerro ihmeessä lisää havainnoistasi. Onhan Dude 4.8JJ alla enemmän panssarivaunumainen, kuin 4" Jumbo Jimeillä. Mitä nyt ite olen parkkispyörittänyt 9.6, niin en allekirjoita tuota ketteryys eroa varsinkaan 4" JJ varustettuun Dudeen. Dudea on tullut ajeltua takahaarukka pitkänä/lyhyenä ja 4"/4.8" ja olen vahvasti mieltä, että ketterä ja leikkisä peli on Dudekin, niin kuin 9.6. Kyllä se Trekinkin käytös muuttuu varmasti, kun siihen istuttaa 4.8" kumit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Tilasin Won koeajoon kokoa M.
    Trekillä tarjous umpeutuu huomenna.
    Yököttää tommonen että "tarjous loppuu" "tää on viimenen kappale" jne..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    9.6 farley alle, on aivan eri planeetalta ajaa, kuin farley 5. Kiihtyy, kääntyy ja kulkee paremmin, kuin tuo 5. 9.6 on myös paljon "eloisampi" ajaa kuin muut läskit, myös dude jumbojimeillä oli panssarivaunu ajaa kuituseen trekkiin verrattuna. Talveksi 4.5" kumit alle.
    Tilasin Won koeajoon kokoa M.
    Trekillä tarjous umpeutuu huomenna.
    Yököttää tommonen että "tarjous loppuu" "tää on viimenen kappale" jne..
    Wo tuli tänään matkahuollossa! Kävin heittämässä 20km lenkin sattuneista syistä asfaltilla mutta sen huomasin että M koko tuntui sopivan minulle paremmin kuin Farley5 19.5"
    Noh painoin kuitenkin Canyonin sivuilla Osta nappulaa Dude CF 9.0.n kohdalla

Salsa Beargrease x7 lähti tänään Saksasta, peukut pystyssä että ehtisi viikonlopuksi😊😊

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Oisko vinkkiä mistä sais tilattu tämän:
    https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...fatbike-M-2016
    Tuntuu olevan jokapaikasta loppu.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hartsa82 Katso viesti
    Oisko vinkkiä mistä sais tilattu tämän:
    https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...fatbike-M-2016
    Tuntuu olevan jokapaikasta loppu.
    Tuolta!
    https://www.bikeavenue.de/b2c/SILVER...E-Fatbike-2016
    mut näköjään kallimpana. Ite tilasin tuolta ja toimitus n. Viikko ja hyvä palvelu. Pyörä oli hyvä mut oon jo myynyt pois

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Tuolta!
    https://www.bikeavenue.de/b2c/SILVER...E-Fatbike-2016
    mut näköjään kallimpana. Ite tilasin tuolta ja toimitus n. Viikko ja hyvä palvelu. Pyörä oli hyvä mut oon jo myynyt pois
    Kiitoksia! Laitoin kyselyä tuonne. Olisko vielä suositella jotain muuta joustokeluläskiä samassa hinaluokassa?

-Harri

Onkohan mitään fatbikeä minkä saisi alle 700€ uutena? Siis mitään fiksua vaihtoehtoa? Prisman mongoosea kävin katselemassa ja kokeilemassa, mutta runko oli pieni. L tai XL koon fatbike hakusessa. XXL litetkin taitaa olla kaikkialta loppu? Käytettyjäkin on nihkeästi myynnissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    Onkohan mitään fatbikeä minkä saisi alle 700€ uutena? Siis mitään fiksua vaihtoehtoa? Prisman mongoosea kävin katselemassa ja kokeilemassa, mutta runko oli pieni. L tai XL koon fatbike hakusessa. XXL litetkin taitaa olla kaikkialta loppu? Käytettyjäkin on nihkeästi myynnissä.
    Taitaapi rahat mennä hukkaan jos ostaa ton hintaluokan läskin uutena. Ainaki jos meinaa harrastaa. Osamaksulla vaa kalliimpi fillari ja lyhennät heti 700€:lla sitä.
    Liteä on joskus saanu tohon luokkaan mutta tarjousta joutuu varmaan odotteleen enstalveen. Ellei sit tule ennakkotilaukseen kohtuu hinnalla -17 malli

Mitäs mieltä porukka on. Fättäriin jäykkä vai joustokeula?
    Ensimmäistä fättiä ostattelemassa ja pohdin että kumpiko parempi.

Parempi on se, jonka ostat. Joustokeulallisena läskillä voi ajaa hiukan kovempaa kuin jäykällä. Se on kuitenkin kalliimpi ja painavampi. Lisäksi joustokeulaan on usein vaikea kiinnittää esin Anything cageja tms.

Omalla kohdalla tulevaan läskiin taitaa sittenkin tulla molemmat. Kesäksi joustokeppi ja talveksi+mahdollisille retkille jäykkä nokka.
    Läski toimii kyllä hyvin jäykkänäkin. Omassa tulevassa vaan on alamäkeen niin nopea geo että jousto saattaa tulla tarpeeseen.

Jäykkä läski taas on kyllä varsin huoltovapaa. Kun ei osta isoo ässää.

Edit: loppuun asti olin itse mieltä, että jousto ei kuulu läskiin. Näin se takki kääntyy.
    Riippuu paljon pyörästä ja käyttötarkoituksesta.
    Jäykälläkin läskillä pystyy kaahaamaan, joustolla astetta mukavammin. Ja ei hämärry näkö.

White fat 3 pro cycle centeristä 899€

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kyllä, iso rasite on. Läski tarttee vaihteet tai sit sen käyttö jää johonkin ranta-ajeluille ja kylillä kruisailuun.
    No voi **ttu. Viidettä vuotta vaihteettomalla fätillä menny enkä oo tajunnu et jos siihen vaihteet laittaa niin sil vois ajaa metsässäkin.

Juuri sinä ja sun pikku ajelut tuli mullekin mieleen kun luin tuon "totuuden".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    No voi **ttu. Viidettä vuotta vaihteettomalla fätillä menny enkä oo tajunnu et jos siihen vaihteet laittaa niin sil vois ajaa metsässäkin.
    Vaikka vaihteita suositeltiinkin, niin taidan itsekin läskisinkulan kaikesta huolimatta hankkia. Tuli lukaistua ulkomaisia foorumeita taustatyöksi ja siellä tuotiin esiin vähän sitäkin pointtia, että kyllä läskikisoissakin on aina jonkun verran sinkula-ajajia ja että onhan niitä alustoja/osuuksia jossa sinkulalla pääsee paremmin kuin vaihteellisella. Maasto ei ole täällä Oulussa kovin kumpuilevaa, joten luulen, että jos omalla vakiopyörälläkin (hybridi-sinkula) olen tähän asti selvinnyt ongelmitta polkien yleensä vaihteellisten ajajien ohi asfaltilla, niin selviän myös läskisinkulallakin. Jos pitää valita, haluanko huoltovapaamman pyörän vai pyörän jolla pääsee jyrkähkön nousun vaivatta, niin huoltovapaampi vie 100-0 -- varsinkin jos ei ole sitten yhtään sitä tyyppiä, joka haluaa vähän väliä säätää pyörää tai jolla on tietotaitoa alkaa vaihteiden kanssa värkkäämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    onhan niitä alustoja/osuuksia jossa sinkulalla pääsee paremmin kuin vaihteellisella.
    Millaisilla alustoilla sinkulalla pääsee paremmin kuin vaihteellisella?

Ite en kyllä läskipyörää hommaisi yksivaihteisena. Läskiä ajetaan vaihtelevassa säässä lumihangesta mutaan ja lisäksi haastavissa maastoissa, jolloin vaihteista on todella paljon hyötyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E_K Katso viesti
    Mitäs mieltä porukka on. Fättäriin jäykkä vai joustokeula?
    Ensimmäistä fättiä ostattelemassa ja pohdin että kumpiko parempi.
    Molempi parempi. Mulla on joustokeula, mutta olen unohtanut sen aika usein lukkoon siirtymätaipaleen jälkeen metsään siirryttäessä. Joskus on mennyt pitkäkin aika ennenkuin olen huomannut virheeni. Alamäessä pompottelu on dramaattisesti vähäisempää kun keula ei ole lukossa. Muuten ei eroa aivan hirveästi ole.

Jos aiot ajaa läskillä lujaakin (täysin mahdollista!) ja tyypilliset ajomaastot ovat kovasti kivikkojuurakkoisia, hanki joustollinen.

[QUOTE=Jos aiot ajaa läskillä lujaakin (täysin mahdollista!) ja tyypilliset ajomaastot ovat kovasti kivikkojuurakkoisia, hanki joustollinen.[/QUOTE]

Samaa mieltä nyt muutaman lenkin läskipyörällä (etujousitetulla) ajettuani. Itse asiassa saisi olla täpäri

Millaisilla rengaspaineilla te joustoa kaipaavat ajatte maastossa? Ilman joustoa läskipyörä on kevyempi ja ketterämpi ajaa ja bonuksena myös huoltovapaampi. Lisäksi kun rengaspaineet laittaa tarpeeksi alas, joustoa löytyy kymmeniä millimetrejä ilman joustokeulaakin.

^ ei se oo ihan noin yksinkertaista, jos laskee etukumista paineet alas, se tuo joo mukavuutta hitaassa vauhdissa, mutta kun aletaan mennä kovempaa, etenkin alamäkeen, alkaa juurekset ja kivekset hakkaamaan läpi kumista.. tällaisiin ajoihin joustokeula on enemmän kuin paikallaan..

huoltovapaus näkökulma on oikea, keveyskin on suhteellista ja ketteryyteen tuo keulan paino ei juurikaan vaikuta vs. geometria yms.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

^Entisenä joustokeulavastaisena +1 tälle.

Edit: ja lisäyksenä vielä omalla kohdalla; vanhan ukon niskat tykkää joskus kyttyrää dropeista ja hypyistä.
    Joustokeula helpottaa tuohon(kin) melko paljon.

Vauhtia ei tartte tosiaan olla kovinkaan paljoa kun "mukavuuspaineilla" alkaa lyömään kivet ja juuret läpi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •