Vanteet sävy sävyyn...
![]()
Vanteet sävy sävyyn...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Täysjäykän makkaranpaistoenduron renkaat vaihtuivat 24++:sta 27,5+:aan ja pitihän pyörälle antaa uusi nimi kun vanhat valmistajan tarrat kulahtivat. Kyllä tuosta pyörän sielusta kuolee jotain pois kun rengaskoko kasvaa, vaikka se jossain paikassa paremmin kulkisi.
![]()
routaisten peltojen pehtoori
Kyllä sitä kaikkea elämässään näkee![]()
^^ aivan loistava nimi!
Roots, bloody roots
Shamuksen Salsa on erittäin tyylikäs!
Greycapin Spessu on hieno ja Shamusin Salsa, uula-laa..
mahtavaa, että näitä valko- ja muu väri-pohjaisiakin on tässä pimeässä maassa.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Komia on Salsa niinku Salsat aina. Mutta miksi et shamis oo speksannu hissitolppaa ko. värkkiin?
Huh! Onneksi tuo magee Salsa tuli kuviinIlman sitä ois tämän ketjun saannu laittaa kiinni Polkukyrpiäisen ilmestyessä estraadille
![]()
![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Niin se vaan Salsa kalpenee Surlyn rinnalla.
Uudella konkelilla testilenkkiä, ei olleskaan huanolta tunnu!
EDIT: Jokohan näkyis kuva?
Affen muokkasi tätä : 22.05.2016 at 11.40
Farley 5:llä välillä...
![]()
Läski lähti ja eka crossari tuli tilalle. Osaakohan joku tietäjä kertoa mikä Gir's vuosimalli tämä on? 105 vivut, vaihtajat sekä vanteet. Ei mitään klappia missään...täytyy olla todella vähän ajettu ja hinta oli mielestäni edullinen.
Lisäksi pari kysymystä...onko noissa crossareissa tavallista, että kengän kärjen saa osumaan eturenkaaseen ääriasennossa käännettynä? Runko on 55 cm..mulla on ollut 55, 55,5, 56, 57 runkoja, mutta ei koskaan tuota ongelmaa. Tosin ekalla lenkillä en onnistunut kertaakaan osumaan.
Toinen kysymys mitkä jarrupalat on canteissa poppia?
Sent from my iPad using Tapatalk
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
En tiedä onko tavallista, mutta esimerkiksi Focus Mareksessa (uskoakseni M/54) osuu 42-kokoinen mono.
Suunnilleen perinteisillä kulmilla varustetuissa krossareissa toe overlappi loppuu, kun efektiivisen vaakaputken pituus on jossain 56 cm paikkeilla. Keskiön korkeus ja renkaan paksuus vaikuttaa tietysti myös.
Mä olen tykännyt Swissstopin vihreistä ja sinisistä ja olen tykännyt TRP:n mini-V-jarruista. Tuolla yhdistelmällä etujarru ei tehossa juuri häviä Shimanon hydraulisille. Takapässä rungon fleksaaminen aiheuttaa sen, että siellä tehoeron kyllä huomaa. Vannejarruista puhuttaessa kannattaa pitää mielessä myös se, että vanteissakin on eroja.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Ei mulla ainakaan osu. Mares CX 54-kokoinen ja kengät talvella shimano 44, kesällä shimano 43. Polkimet on eggbeaterit ja klossit suurinpiirtein keskellä klossiuraa kengissä. Pyörän vuosimalli 3-vuotta vanha.
ps. hyviä jarrupaloja on ollut myös clarksit. esim nämä http://www.on-one.co.uk/i/q/BSCLEMTB...tb-v-brake-pad ei ole hinnalla pilattu ja paljon paremmat kuin vastaavat shimanon vaihdettavilla kulutuspinnoilla olevat.
Kiitoksia jarrupala vinkeistäPiti klosseja siirtää eteenpäin...sen verran vähän kuitenkin, että jalan asento ok. Kenkä on järkyttävä tohveli eli NW:n Rockster, koko 44 jos en väärin muista. Kärki on leveä ja pitkä kuin mursun kärsä...
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Oscar olisi ottanut hyllystä tai kaivanut laatikosta juuri ne punamustat ja sanonut että nämä ovat parhaat - ja ovathan ne.
(Ei levareita oiikeastaan tai välttämättä tarvitse eivätkä cantit kerran kunnolla säädettyinä niin kaameat ole, mutta jos ja kun joskus haluaa siirtryä levareihin. semmoiset vaijerivetoiset hydrauliset lienevät ykkösvaihtoehto.)
Kengät osuvat renkaaseen (tai tarkemmin sanottuna lokariin, minulla kun sattuu olemaan sellaiset) oikein hitaassa vauhdissa tehdyssä tiukassa käännölsessä, jos sisäpuolen poljin on juuri silloin etuasennossa. Taitaa tosiaan olla kohtalaisen yleistä urheilullisimman pään cyclocrossareissa eli ei niin kuin kiskoilla suoraan kulkevissa pyörissä. Ei ole tosiaan havaittavissa kuin ihan lähes nollavauhdissa, ei ole tapahtuessaan aiheuttanut muuta kuin pientä kiusallista ääntä ja niissäkin tilanteissa oppii melko pian käyttämään polkimia oikein.
Vuosimallia en häpeäkseni tunnista enkä edes muista minä vuosina G Crosser uusiutui."girs.fr" oli valmistajan webbisivujen osoite ennen nykyistä "girs-bikes.comia" eli vuoteen 2011. Omani on näet vuoden 2012 mallia ja se näyttäisi eroavan kuvan mallista vain grafiikan osalta. Melko varma veikkaukseni on näin ollen 2011.
Mareksissa näyttäis olevan aika loiva ohjauskulma, pienemmänkokoisissa rungoissa 70 astetta ja isommissakin 71. Auttaa siihen, että ei tule overlappia, mutta ohjauksesta tulee helposti "kaatuvan" tuntuinen varsinkin paksummilla renkailla ajaessa eritoten, kun loivuutta ei ole kompensoitu suuremmalla haarukan rakella.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Oisko tämä Whiten Interceptor v.2017?
Kiitos WasaBikeService/Ari Korpilahdelle, että saatiin pyörä ajokuntoon!
![]()
Interceptor v.2017:a voi kuvailla vain yhdellä sanalla: HÄRSKI.![]()
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Juu voi hyvin ollakin tai vuoden pari vanhempi. 105 kahvat ovat vielä niitä missä kaapeli tulee kyljestä ulos. Mistä päästään siihen, että pitäisi aina tarkistaa kaikki säädöt kun ostaa käytetyn.
Ekalla lenkillä vaihdoin etuvaihtajalla "yli" tai siis etuvaihtajaa ei ollut rajoitettu oikein ja kahva tarkoitettu 3 eturieskalle. Sehän ei tarvi kuin sen yhden kerran ja se kynsi kahvan sisältä on pillun päreinä
No, nyt on uusi 105 5700 sarjan kahva jossa vaijeriviennit nykyaikaiset. Vanha ja uusi samassa pyörässä - huvittavan näköistä![]()
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Aikas rääd Lefty-pöörä tos ylempänä.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Edellisen CX:n mittarissa rupeaa olemaan kohta 50 tonnia täynnä joten jotain uutta oli keksittävä. Kännyräpsy tässä näin alkuun. Satulatolppa vaihtuu vielä pari senttiä pidempään, tuosta ei riittänyt enää nostovara. Teipit pois kiekoista ??
![]()
Mkone muokkasi tätä : 24.05.2016 at 10.42 Syy: linkin korjaus
Pyörällä päästään pyörälle päästään
Kirjanmerkit