GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 104 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 54 94 102 103 104 105 106 114 154 204 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.091 - 3.120 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3091
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton
    Ei näytä löytyvän nettikaupoistakaan.
    On sitä joissain paikoissa jo, esmes tuolla: http://www.dartmoorcycles.co.uk/shop...-race-sealant/

  2. #3092
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    MTB Shopissa taisi olla kun viimeksi kävin.

    Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

  3. #3093
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Ei oikein nyt vakuuta tämä Schwalben uusi Microskin Tubeless-easy systeemi.
    Marathon Supremet laitoin viikko sitten, kolmen päivän heiluttelun jälkeen alkoi pitämään sen verran ilmaa että uskalsi jo lyhyen matkan ajaa. Nyt laitoin vähän lisää painetta eli 4 bar joka on renkaan minimipaine, ei ollut vissiin fiksu liike koska renkaat tyhjeni täysin tunnissa.
    Ilmeisesti pitää heilutella ja pumppailla taas kolme päivää tai sitten hankkia tuota uutta race-litkua.

    En tiedä mistä ilma karkaa kun ei ainakaan litkua näytä mistään kuplivan.

    Eli tämä on kyllä hieman liioiteltua tekstiä :
    The use of liquid sealant is necessary but, otherwise, fitting is just as easy as with real tubeless tyres. Time-consuming conversions with intensive shaking and frequent repumping are a thing of the past. Because the conversion is so easy and seals the tyre immediately, we call it Tubeless Easy.

  4. #3094
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tupla tarkistus tubelesteipin ja venttiilin suuntaan, jos nuo kerran ovat samaa uutta sarjaa mitä pro onetkin.

    Pro onet eivät oikeasti tarvitse litkua lainkaan. Pitävät välittömästi vanteelle nousun jälkeen.
    Olen ajanut lenkin ilman litkuja.

  5. #3095
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pro onet eivät oikeasti tarvitse litkua lainkaan. Pitävät välittömästi vanteelle nousun jälkeen.
    Olen ajanut lenkin ilman litkuja.
    Samat kokemukset minullakin. Käsipumpulla vanteelle. Aika monta päivää paineet pysyivät ilman liemiä.

  6. #3096
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Samat kokemukset minullakin. Käsipumpulla vanteelle. Aika monta päivää paineet pysyivät ilman liemiä.
    Sama homma. Viime keväänä laitoin, olivat vanhempia n. 300g 23-622 mallia ja ei tarvittu kompuraa tai litkuja että piti monta päivää uudella vanteella.

    Pistin tilkan litkua ja ajoin kaikki kesän lenkit, eivät sen useammin tarvi lisää ilmaa kuin sisurilla. Talven olivat kylmässä varastossa ja keväällä oli jotain 2bar paineita jäljellä.

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #3097
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Kait se sitten täytyy ottaa nuo vielä pois vanteelta ja tarkastaa teipit ja venttiilit.

  8. #3098
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    Onko kokemuksia Spessun "2Bliss ready" vannenauhoista?

    https://www.bike24.de/1.php?content=...00,185,188;pgc[44]=150

    Hoitaako oikeasti tubeless teipin virkaa? Toimiiko muidenkin kuin Rovalin kehien kanssa?
    No nyt on "2Bliss ready" vannenauhoja testattu Fun Works Atmosphere XL (29er) kehien kanssa; 25mm leveä nauha oli ko. kehälle (ilmoitettu sisäleveys 23mm) just sopiva ja istui muutenkin napakasti paikoilleen.

    Contin XKing Race Sportit nousivat kompuran kanssa vanteelle ilman liukkaria ja ravistelun jälkeen molemmat kiekot näyttivät pitävän litkut ja ilmat sisällään.

    Seuraavana aamuna toinen rengas oli melkein tyhjä; koska selkeää vuotokohtaa ei löytynyt, pumppasin ilmat takaisin renkaaseen ja kävin puolitoista tuntia metsässä möyrimässä. Lenkin jälkeen ilmat olivat edelleen renkaassa.

    Seurataan tilanteen kehittymistä...

    Ps. Fun Worksin kehien hitsaussaumat on melko krouvisti viimeistelty ja epäillys onkin että ilma saattaa luikerrella sauman kohdalta vannenauhan alle ja sieltä edelleen karkuteille.

  9. #3099
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    No nyt on "2Bliss ready" vannenauhoja testattu Fun Works Atmosphere XL (29er) kehien kanssa; 25mm leveä nauha oli ko. kehälle (ilmoitettu sisäleveys 23mm) just sopiva ja istui muutenkin napakasti paikoilleen.

    Contin XKing Race Sportit nousivat kompuran kanssa vanteelle ilman liukkaria ja ravistelun jälkeen molemmat kiekot näyttivät pitävän litkut ja ilmat sisällään.

    Seuraavana aamuna toinen rengas oli melkein tyhjä; koska selkeää vuotokohtaa ei löytynyt, pumppasin ilmat takaisin renkaaseen ja kävin puolitoista tuntia metsässä möyrimässä. Lenkin jälkeen ilmat olivat edelleen renkaassa.

    Seurataan tilanteen kehittymistä...

    Ps. Fun Worksin kehien hitsaussaumat on melko krouvisti viimeistelty ja epäillys onkin että ilma saattaa luikerrella sauman kohdalta vannenauhan alle ja sieltä edelleen karkuteille.

    Update: Vuorokautta myöhemmin toinen rengas taas liki tyhjä ja toinenkin selkeästi vailtunut: Uusiks män, prkl...

    ... Pitäisköhän koittaa dremelillä siistiä hitsausaumoja...

  10. #3100
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Kerronpa minäkin päivitystä. Vielä on renkaissa ilmaa parin hieman ammoniakin tuoksuisen lenkin jälkeen. Eli en ole vielä lisäämässä teippiä, vaan yritän sinnitellä tilannetta seuraten. Itse asiassa olen optimistinen, ja tarjoan itselleni 65 %:n mahdollisuutta siihen, että vasta ensi keväänä tarvitsee kikkailla näiden kanssa uudelleen. Vedin lenkeille varmuudeksi paineet 3 bariin, niin oli varaa tyhjentyä tuntien aikana, mutta olipahan hankalaa kivikkopoluilla, joille vahingossa ajauduin. Talutin suosiolla osan, kun tuollainen pinkeä rengas on niin hankala ja epämukava moisessa, eikä suunnitelmissa ollut ajaa ollenkaan tuollaista. Nyt pudotin 2 bariin ja käyn illalla kokeilemassa, miten paljon laskee, vai laskeeko enää ollenkaan.

  11. #3101
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^^ Johtunee noista renkaista...

  12. #3102
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^^ Johtunee noista renkaista...
    Litkua ei tihku renkaan kyljistä eikä kumin ja vanteen saumasta... Johtopäätös: Täytyy vuotaa kehän sisälle.

  13. #3103
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Kait se sitten täytyy ottaa nuo vielä pois vanteelta ja tarkastaa teipit ja venttiilit.
    Teipit oli ihan hyvässä kunnossa muuten mutta venttiilin läpiviennin kohdalla oli aivan pieniä halkeamia teipissä. Teipin alle ei ollut kuitenkaan mennyt litkua joten en usko että oli siitä vuotanut.
    Sellainen havainto tuli tehtyä että litku oli aivan litkua. Ravistelin kyllä pulloa ennen kuin laitoin litkut mutta taitaa olla niin että on ne vielä siellä pullossa ne paikkaavat lateksimöykyt.

    Teipit on nyt kuitenkin uusittu, kaksi kierrosta keltaista teippiä ja venttiilit tiivistetty kuumaliimalla, ilman litkua kun kokeilin niin silti suhisee ilmat venttiilin juuresta pihalle.
    Nyt epäilen että ilma vuotaa venttiilin rungon ja siihen vulkanoidun kumitiivisteen välistä. Teippi on nyt niin hyvin aseteltu kuin ikinä mahdollista joten en usko että siinä olisi vikaa.
    Laitan nyt Stanin litkun sijasta Shwalben vastaavaa (samaa?) tavaraa jos sillä onnistuisi paremmin.

  14. #3104
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Renkaat nousee vanteille tornipumpulla ongelmitta, mutta vannenauhan alta tihkuaa litkua. Huoh.

    Bulldozer + Mulefut -kombo.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  15. #3105
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Teipit oli ihan hyvässä kunnossa muuten mutta venttiilin läpiviennin kohdalla oli aivan pieniä halkeamia teipissä. Teipin alle ei ollut kuitenkaan mennyt litkua joten en usko että oli siitä vuotanut.
    Sellainen havainto tuli tehtyä että litku oli aivan litkua. Ravistelin kyllä pulloa ennen kuin laitoin litkut mutta taitaa olla niin että on ne vielä siellä pullossa ne paikkaavat lateksimöykyt.

    Teipit on nyt kuitenkin uusittu, kaksi kierrosta keltaista teippiä ja venttiilit tiivistetty kuumaliimalla, ilman litkua kun kokeilin niin silti suhisee ilmat venttiilin juuresta pihalle.
    Nyt epäilen että ilma vuotaa venttiilin rungon ja siihen vulkanoidun kumitiivisteen välistä. Teippi on nyt niin hyvin aseteltu kuin ikinä mahdollista joten en usko että siinä olisi vikaa.
    Laitan nyt Stanin litkun sijasta Shwalben vastaavaa (samaa?) tavaraa jos sillä onnistuisi paremmin.
    No jos venttiilin juuresta vuotaa, niin siinähän se vika on. Puristuuko venttiilin tiiviste hyvin vanteeseen? Venttiiliejähän on eri mallisia.
    Jos käytät stanin venttiilejä, niin reikähän ei saa olla liian pieni. Tiivisteen kartion tulee vastata vanteeseen kunnolla.

    Ei kumiliima minusta tiivistä mitään, koska venttiili kuitenkin elää.

  16. #3106
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Se ilma voi myös karata muualta kuin venttiilin juuresta, tulee vaan ulos venttiilinreijästä, jos pinnanreijät on tiiviitä.

  17. #3107
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No jos venttiilin juuresta vuotaa, niin siinähän se vika on. Puristuuko venttiilin tiiviste hyvin vanteeseen? Venttiiliejähän on eri mallisia.
    Jos käytät stanin venttiilejä, niin reikähän ei saa olla liian pieni. Tiivisteen kartion tulee vastata vanteeseen kunnolla.

    Ei kumiliima minusta tiivistä mitään, koska venttiili kuitenkin elää.
    Venttiili ja vanne on Stanin tuotteita joten kait ne passaa keskenään. Venttiili on tosin presta joka on mielestäni sellainen rimpula jota en mielellään missään käyttäisi. En nyt kuitenkaan viitsinyt porata reikää suuremmaksi kun näissä Graileissa on tuo keskisyvennys niin kapea ja syvä että schrader venttiili ei siihen istu kunnolla. Teippiäkin saa venyttää ihan tosissaan että saa sen sinne uran pohjalle.

    Teippaus on nyt kuitenkin niin viimisen päälle venytetty että siitä en usko vuotaneen ja nyt kun laitoin uudet Schwalben nesteet niin näyttäisi pitävän ainakin paremmin kuin aiemmilla yrityksillä. Että olen nyt aika toiveikas kun ei ainakaan mitään pihinöitä enää kuulu.

    Se on kyllä totta että venttiilinreijästä kun ilma pihisee niin siitä ei oikein pysty päättelemään missä vuoto on.

    Ja kuumaliimaa laitoin, ei kumiliimaa. Pieni palko siihen venttiilin juureen ennen kuin työnsin venttiilin paikalleen.
    Se on aika joustavaa tavaraa.

  18. #3108
    Kysymys aloittelevalta tubeless-tyypiltä: Miten tubeleksien kanssa hanskataan renkaan puhkeaminen maastossa? Vararengasta taitaa olla turha kantaa mukana?

    Millaisia rengaspaineita olette käyttäneet perus polkuajossa?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  19. #3109
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Jos tulee sen verran iso reikä ettei litku paikkaa niin sisuri sisään vaan.

    Paineet riippuu paljon kuskin painosta, maastosta, ajotyylistä, vanteesta ja renkaasta. Kokeilemalla selviää.
    The end of the road is just the beginning...

  20. #3110
    mutanaama Guest
    Vararengas aina mukana, aina.

  21. #3111
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Vararengasta taitaa olla turha kantaa mukana?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vararengas aina mukana, aina.
    Mutishan tarkoittaa sit sisuria, varmuuden vuoksi pieni tarkennus


  22. #3112
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Haha
    Hyvä tarkennus.
    Kohta kaikilla olisi roikkunut mtb rengas kaulassa lenkeillä.

  23. #3113
    zipo Guest
    Siis siitä joka roikkuu vyön yli.Mtb? No way.

  24. #3114
    CO2 ja pumppu riittää useimmiten, sisäkumi toki kans mukaan

  25. #3115
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    No nyt alkoi jostain syystä ilmat pysymään Supremen sisällä. Hyvä näin.

  26. #3116
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    Update: Vuorokautta myöhemmin toinen rengas taas liki tyhjä ja toinenkin selkeästi vailtunut: Uusiks män, prkl...

    ... Pitäisköhän koittaa dremelillä siistiä hitsausaumoja...
    Päätin antaa kehille vielä mahdollisuuden puhdistaa maineensa (ie. dremeli hukassa); Kiekot irti, ilmat renkaisiin, hervotonta ravistelua ja pyörittelyä... Avot, puolitoista vuorokautta myöhemmin ilmat edelleen renkaissa

  27. #3117
    Siis ei tuosta Ardent 2:sta tule tolkkua. Rengas näyttää jotenkin "venyneen" sivusuunnassa, vaikka on mielestäni kohtuullisen hyvin "urassa". Painetta laitan vaikka 40psi ja rengas sanoo POP POP kun menee paikalleen ja pitää ilmaakin, mutta heittoa sivusuunnassa venttiilin kohdalla n. 1cm. Ei ihan ota lokariin kiinni.

    Meneekö tuo rengas roskiin ja uusi tilalle? Mitä tuosta pitäisi ajetella?

    Onko kokemuksia onko esim. http://www.pinkbike.com/news/schwalb...ewed-2014.html Rock razor liian pehmeä/slicksi n. 95kg kuskille täpäriin. Ajelu aika rauhallista metsässä.

  28. #3118
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Liimaukset aukes Rorosta parista nappulasta tänään, kun harjoittelin hyppelyjuttuja kalliolla. Näyttäisi kuitenkin liimautuneen taas siististi, kun lisäsin pikaliimaa reikiin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  29. #3119
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kun EVO sisurit loppuivat kaikista kaupoista ennen kuin kerkesin niitä kokeilla, hermostuin sen verran, että laitoin taas vaihteeksi tubelesta lähes uusille RoRo renkaille. Hyvinhän se meni muutamilla kevyillä lenkeillä, kunnes eilen TdT lenkin alussa kivikon jälkeen takarengas rupesi tyhjentymään. Tuoretta litkua lotisi sisällä eikä tullut mistään ulos, mutta ei vaan pysyneet ilmat sisällä, useampi pumppausyritys – sama lopputulos, kunnes laitoin sisurin ja ajoin loppumatkan ilman ongelmia.

    Syy oli pieni naarmu kyljessä:

    Tubeless on hyvä snake biteja vastaan mutta kelvoton kylkinaarmuille, mitkä taas eivät tee sisurille mitään. Jos olisin paikallistanut vuotokohdan ja kallistanut rengasta niin, että litku olisi vuotokohdan yli, olisi se saattanut tukkeutua. Mutta väitän, että alkaisi vuotaa taas, kun seuraava kivi on pyyhkäissyt samasta kohdasta. Normiajamalla se ei tukkeudu.

    Sen täytyy myöntää, että onhan tubelessilla ajelu selkeästi monipuolisempi liikuntamuotona, kun ylävartalokin saa välillä liikkua niin, että hiki tulee ja hengästyy, kun aina välillä renkaita pumppailee.

  30. #3120
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Huono (huonosti ravistettu?) litku jos ei tuki vaikka vuotaa. Jos ilma katoo ilman että litkua vuotaa, on litkun vika, ei tubeless-moodin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •