ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 14 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Niin kauan kuin vanhalle hyvälle teknologialle on kaltaisiani ostajia, niitä onneksi joku vielä valmistaa.
    Kunhan toimii. Sen voinee kuitenkin sanoa, että vanteen hyvyyttä eivät eyeletsit, holkit mitä lie, ratkaise. On huonoja vanteita ilman niitä ja huonoja niiden kanssa. Minä itse olen taipuvainen tuolle linjalle, että niitä ei tarvitse enää, jos vanne on tehty järkevällä tavalla ilman niitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    ........... Jos taas tarkoitus on ajaa työmatkaa, retkiajoa yms, ei tuubi siihen ole enää se paras vaihtoehto.
    Miksei? Eikö se noissa ajoissa olekaan enää ajo-ominaisuuksilta paras vai onko kyse siitä, että on herkempi rikkoontumaan ja hankalampi vaihtaa ehjään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Miksei? Eikö se noissa ajoissa olekaan enää ajo-ominaisuuksilta paras vai onko kyse siitä, että on herkempi rikkoontumaan ja hankalampi vaihtaa ehjään?
    Tuubit kestävät tosi hyvin läpilyöntejä juuriin, kiviin yms, mutta esim. hiekoitussepelihän vaatii taas aika järeää pistosuojausta. Siihen tosi ohkainen tuubikumi ei tietysti ole paras vaihtoehto ja itse vaihto tien päälläkin on toki asteen verran nihkeämpi projekti kuin sisurin vaihto.
    https://www.instagram.com/xtranza/

^Itse tässä arvon että lähdenkö ajamaan nyt keväällä tuubeilla vai avorenkailla työmatkaa. Koko talven ajot menneet tuubeilla (tufo primus) jotka aika järeät ja ovat kestäneet hiekoitussepelit ilman mitään ongelmia. Ja yleensä noita ei tien päällä tarvitse vaihtaa, paikka-aine kyllä tavalliset kivensirun kokoiset reiät paikkaa. Suurin ilo on ollut kuitenkin se cyclorenkaaksi tautinen pito, mitä noilla tuubeilla saa myös talvikeleillä. 2bar painetta ja saa aika huolettomasti ajella, ainostaan tietenkin ihan puhdas (vesi)jää on myrkkyä mille tahansa ei-nastarenkaalle.

Aiemmin olen ajellut kesäkeleillä cyclocross speedeillä työmatkaa (20km/suunta) joka noin puolet hiekkapohjaista ulkoilureittiä. Speedit sopii loistavasti siihen tarkoitukseen, uusi kumi maksaa sen 20e, vaikka kuluukin aika nopeasti, niin kohtuullinen hinta korvata. Koska aika on rajattua, niin käytännössä työmatkat toimii treeninä ja mahdollisuuksien mukaan hieman kiertäen kotiin. Oma filosofia on ollut se, että työmatkalle ihan samat varusteet kuin mille tahansa lenkille. Tuubeja olisi sinänsä hauska kokeilla työmatkakäytössä, saakohan lisää hauskuutta työmatkatempoon. Esim. matalanappulainen tufo dry plus ei maksa kuin 35e, joten ei kovin paljon isompi investointi kuin avorengas.

Täytyypä kokeilla noita Tufoja, viime syksynä meni kaikki usko ralliranen tuubiversioihin joita meni sepelillä 1/lenkki.

CaadX:n orkkiskiekoista on alkaneet pinnat napsahdella. Saattaisi olla siis kiekkojen vaihdon aika.

Täällä on silloin tällöin ollut kysymyksiä Shimano RX31:stä, mutta vähän kokemuksia. Onko jollakulla ollut jo pidempään ja miten on kestänyt? Entä onko jotain muuta, mitä suosittelisit 200-250 eurolla, kun vaihteistona Ultegra 11sp.

Aika vähän kylläkin tulee ajettua ehtaa cx:ää. Enemmänkin pyörätietä ja keskuspuiston polkuja.
    10k-kerhon jäsen

Mulla olis kanssa tarve toisille kiekoille tossa 200-250€ hintaluokassa ja tota Shimano RX31 kiekkosettiä on tarjottu. Entä Mavic Aksium One disc verrattuna Shimanoon? Mitä muita vaihtoehtoja olis samassa hintaluokassa ja pikalinkku navoilla.

Itse ostin talvella Ultegran 6800 kiekot 292,95 euroa hintaan www.rosebikes.fi sivuilta, mutta ovat näköjään nostaneet hintaa nytten. Olisin muuten suositellut niitä vaikka olivat vähän yli budjetin.

Ultegra 6800 kiekot on nyt yhden kesän olleet käytössä, mutta niihin ei saa levyjä kiinni. Shimanoihin luottavana RX31 kiekkoja pidän hintaisekseen hyvänä vaihtoehtona. Wigglellä näytti olevan vähän yli 300 pari vapaasti perillä toimituksella. Kait näistä kokemuksiakin on?

^ Bike24.de 265€ sis. toimituksen
    10k-kerhon jäsen

Ridley X-bowissa tuntuu etunavan laakerit rahisevan talven jäljiltä, jotkut teollisuuslaakerithan tuolla navassa taitaapi olla. Kiekot ei kuitenkaan kovin kummoiset muutenkaan ole (Fulcrum Racing Sport DB), joten vissiin olisi ihan hyvä päivityskohde. Pyörässä on Avidin bb7 levarit ja 11-vaihteinen takapakka. Onko järkeä n. 300€ budjetilla päivittää noita nykyisiä kiekkoja, ja jos on, niin pelaako esim nuo Shimano RX31:set?

Edit. Ja niin, pyörällä tulee heitettyä ihan arkiajoja, sekä sitten kuntolenkkejä pääasiassa sorateillä. (Toki siirtymiä asfaltillakin tulee runsaasti) Mikäli tällä nyt on väliä...

Osaako joku auttaa, miten saan dt-swiss spineline kiekoista end capsit irti? Pitäis laittaa läpiakselin tilalle ns.normi pikalinkku. Olen yrittänyt vetää vanhaa pois, mutta en saa aikaiseksi, kuin naarmuja.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TjRx Katso viesti
    Osaako joku auttaa, miten saan dt-swiss spineline kiekoista end capsit irti? Pitäis laittaa läpiakselin tilalle ns.normi pikalinkku. Olen yrittänyt vetää vanhaa pois, mutta en saa aikaiseksi, kuin naarmuja.
    Kyllä ne yleensä on ihan painamalla kiinni ja jos olet pikalinkkuihin siirtymässä niin sinulla on uudet capsit? Katso niistä jos ei kierteitä näy niin asia helppo,end capsin sisällä on varmaan pieni o-rengas pitämässä sitä paikallaan.
    Morapuukko on monessa hyvä apu!
    I väntan på ännu dåligare tidet

siis otetaanko tuo "prikka", joka ei liiku, Moralla irti? Videossa näkyvää liikkuvaa osaa olen yrittänyt pihdeillä vetää tuloksetta.

Ongelma korjattu. Capsi lähti irti työntämällä tapin reikään ja vääntelemällä puolelta toiselle.
    TjRx muokkasi tätä : 22.05.2016 at 18.12

Olen tuumaillut Canyon Inflite 9.0 DT Swiss R 23-vakiokiekkojen kaveriksi toisia kiekkoja rospuuttokelien sliksikumeilla. Tällä hetkellä R 23:lla on Vittorian 33 mm krossikumit tubeleksena, mutta kun maantiepyörää ei viitsi enää ulkoiluttaa ja se menee traineriin, olisi kiva jatkaa maantiekautta krossarin voimin ulkona. Aikaistaa myös maantiekauden aloitusta, kun alla olisivat leveemmät ja kestävemmät sliksikumit kuin Continentalin GP4KS2:t.

Suunnitelmissa olisi DT Swiss R 24 -kiekot ja niihin esim. Continentalin 4 Season-renkaat 32 mm levyisinä. Hankintoihin kuuluisi myös 11 spd takapakka ja jarrulevyt. Tällä hetkellä olen speksaillut ostoskoreja ympäri Eurooppaa tullen tälläiseen tulokseen:

Etukiekko 105 eur
    Takakiekko 70 eur
    Jarrulevy á 8 eur x 2
    Continental 4 Season 32 mm á 37 eur x 2
    11 spd takapakka ~ 35 eur

Yhteishinnan kohotessa 300 euroon pisti funtsimaan kannattaako tuo ja toisekseen, mikä tärkeintä - tarvitsenko tuota komboa. Olen ajellut kyllä tähän asti vanhoilla krossikumeilla maantietä ja nappulathan siinä kuluu aika vikkelästi, eivätkä renkaat ole sinne tehdyt edes.

Kokemuksia kellään samanlaisista ratkaisuista - tai edes ajatuksista?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Olen tuumaillut Canyon Inflite 9.0 DT Swiss R 23-vakiokiekkojen kaveriksi toisia kiekkoja rospuuttokelien sliksikumeilla. Tällä hetkellä R 23:lla on Vittorian 33 mm krossikumit tubeleksena, mutta kun maantiepyörää ei viitsi enää ulkoiluttaa ja se menee traineriin, olisi kiva jatkaa maantiekautta krossarin voimin ulkona. Aikaistaa myös maantiekauden aloitusta, kun alla olisivat leveemmät ja kestävemmät sliksikumit kuin Continentalin GP4KS2:t.

Suunnitelmissa olisi DT Swiss R 24 -kiekot ja niihin esim. Continentalin 4 Season-renkaat 32 mm levyisinä. Hankintoihin kuuluisi myös 11 spd takapakka ja jarrulevyt. Tällä hetkellä olen speksaillut ostoskoreja ympäri Eurooppaa tullen tälläiseen tulokseen:

Etukiekko 105 eur
    Takakiekko 70 eur
    Jarrulevy á 8 eur x 2
    Continental 4 Season 32 mm á 37 eur x 2
    11 spd takapakka ~ 35 eur

Yhteishinnan kohotessa 300 euroon pisti funtsimaan kannattaako tuo ja toisekseen, mikä tärkeintä - tarvitsenko tuota komboa. Olen ajellut kyllä tähän asti vanhoilla krossikumeilla maantietä ja nappulathan siinä kuluu aika vikkelästi, eivätkä renkaat ole sinne tehdyt edes.

Kokemuksia kellään samanlaisista ratkaisuista - tai edes ajatuksista?
    Tottakai kannattaa.

Itsellä on ratkaisuna sellainen että cycloon ostin contin cyclocross speed kumit, jotka rullaa yllättävän hyvin ja niitä tulee pidettyä tuo aika päällä. Tietty kun sulla on tubeleksena niin se ees taas renkaiden vaihtaminen on vähän työlästä jos pitää renkaista sitten saada litkunjämät reunoilta pois että tiivistyy taas. Lisäksi on "rospuutto" maantietsygä (Canyon) jota voi ulkoiluttaa silloin kun on liian huono keli ajaa Pinarellolla. Ja muutoin se Canyon on pääsääntöisesti trainerilla ja sille on varatakakiekko jonka vaihtamalla sen saa ulos aina tarvittaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Tottakai kannattaa.

Itsellä on ratkaisuna sellainen että cycloon ostin contin cyclocross speed kumit, jotka rullaa yllättävän hyvin ja niitä tulee pidettyä tuo aika päällä. Tietty kun sulla on tubeleksena niin se ees taas renkaiden vaihtaminen on vähän työlästä jos pitää renkaista sitten saada litkunjämät reunoilta pois että tiivistyy taas. Lisäksi on "rospuutto" maantietsygä (Canyon) jota voi ulkoiluttaa silloin kun on liian huono keli ajaa Pinarellolla. Ja muutoin se Canyon on pääsääntöisesti trainerilla ja sille on varatakakiekko jonka vaihtamalla sen saa ulos aina tarvittaessa.
    Varsinkin kun tubelekseksi menee krossikumit niin en tuohon jumppaan kyllä lähde. Tosin ajelin maantiepyörällä marraskuun puolivälissä viime vuonnakin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tässä pahimpaan varautuessa pitää hakea varasuunnitelmaa. Onko kukaan törmännyt seuraavat speksit täytäviin kiekkoihin.
    - tuubivanteet
    - 15 / 12x142 akselit
    - Shimano 11 kasettirunko
    - 6-pultin jarrulevyt
    - mieluiten alumiinia koska budjetti ei veny Zippeihin tai XTR kiekkoihin.
    - maailmanlaajuiset postitukset
    - nopea palvelu. Paras jos saisi kiekot 2-3 päivän postissa, mutta korkeintaan 10 päivää saa kestää.

Edellinen kiekkotilaus sössittiin saksalaisella tehokkuudella ja nyt uhkaa jäädä upouusi rossari varapyörän rooliin tällä kaudella. Eipä tietenkään kulu, mutta en mä tätä ihan näin suunnitellut.
    Varsin "hauskaa". Tänä vuonna olin mukamas ajoissa liikkeellä, kun aloin hankkimaan kisakiekkosettiä heinäkuussa. Viimein paikalliset kivijalat saivat soitettua diilereilleen ja takaisin tuli ei-oota. Zipp, HED, Roval yms. hiilaria löytyisi, mutta mulla on pieni ongelma maksaa monta tonnia (mulle) olemattomasta hyödystä. Onko kukaan nähnyt HED Ardennes LT disc kiekkoja tuubina?
    6.7 WTF/kg

Varsin "hauskaa". Tänä vuonna olin mukamas ajoissa liikkeellä, kun aloin hankkimaan kisakiekkosettiä heinäkuussa. Viimein paikalliset kivijalat saivat soitettua diilereilleen ja takaisin tuli ei-oota. Zipp, HED, Roval yms. hiilaria löytyisi, mutta mulla on pieni ongelma maksaa monta tonnia (mulle) olemattomasta hyödystä. Onko kukaan nähnyt HED Ardennes LT disc kiekkoja tuubina?
    Mikset kasaa osista?

Eräässä Fillari-lehdessä kaipailivat leveämpää vannetta kuin R23:ssa (18/23mm) yli 30 millisille renkaille. Toisaalta useista pyöristä uutena löytyy juurikin vaikka 33 millisiä kyseisellä vanteella.

Mitä ootte mieltä?

Olisi tarkoitus päivittää 10-lehtisen crossipyörän mukana tulleet kiekot. 6-pultin kiinnityksellä, niin ei tarvisi uusia levyjä ostaa. Nämä kaksi näyttäisivät hinta-laatusuhteeltaan mukiinmeneviltä, mitä olette mieltä? Muutama CX-kisa pitäisi syksyllä ajaa sekä ympärivuotista työmatkaa.

http://www.wiggle.co.uk/cosine-23mm-...road-wheelset/ Kokemuksia Wigglen omabrändistä kellään? Näihin menis vanhat levyt.

http://www.bike-discount.de/en/buy/m...119/wg_id-4728 Edulliset, mutta pitäisi levyt vaihtaa center boltteihin.

http://www.bike-discount.de/en/buy/d...591/wg_id-4728 Saisko näistä spacerilla 10-lehtistä?

Kuskilla painoa 70kg

Noista valkkaisin DtSwissit koska luultavasti siinä on paras ja kestävin vapaaratas. Kaikki 11 lehtiset saa spacerillä 10 sopiviksi, 1,8 mm on tarvittava spaceri(t).

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Mikset kasaa osista?
    Se on vaihtoehtona. Nykyisilla valuuttakursseilla jenkeista ja euroopasta tilaaminen ei vaan ole kovin edukasta ja paikallisesta ei loydy osia. Tosin Psimet sai viimein selviteltya postitushintansa, ja sielta loytyisi seka kasattuja kiekkoja etta vanteita.

Vahan heikossa hapessa on osatarjonta vaikka kaytannossa "kaikki" crossarit ovat olleet viimeiset pari vuotta levyjarrullisia.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juppa Katso viesti
    Olisi tarkoitus päivittää 10-lehtisen crossipyörän mukana tulleet kiekot. 6-pultin kiinnityksellä, niin ei tarvisi uusia levyjä ostaa. Nämä kaksi näyttäisivät hinta-laatusuhteeltaan mukiinmeneviltä, mitä olette mieltä? Muutama CX-kisa pitäisi syksyllä ajaa sekä ympärivuotista työmatkaa.

http://www.wiggle.co.uk/cosine-23mm-...road-wheelset/ Kokemuksia Wigglen omabrändistä kellään? Näihin menis vanhat levyt.

http://www.bike-discount.de/en/buy/m...119/wg_id-4728 Edulliset, mutta pitäisi levyt vaihtaa center boltteihin.

http://www.bike-discount.de/en/buy/d...591/wg_id-4728 Saisko näistä spacerilla 10-lehtistä?

Kuskilla painoa 70kg
    Cosinet vaikuttaa tosi edullisilta painoonsa nähden, ehkä liiankin...

HALP.

Tarviin tulevaan yleiskäyttikseeni kiekot jotka tulisi olla; levyjarruin, kestää noin 82kg kuski, mielellään mustat ja profiililtaan maltilliset. ja tietenkin mahdollisimman keveät, maastoajoon ei tule. Tuleeko mieleen jotain, mikä olisi suht järkevän hintainen setti. Leveyttä pitäisi olla niin, että ainakin 35c kumi menee

Entä jos sataa?

Fulcrum racing 7 cx varmaan paras vaihtoehto alle 200€ hintaluokassa vannejarrulliseen cycloon ? 90€ saisi shimanon halpis-setin(wh-r501)
    myös, mutta taitaa olla enemmän maantielle tarkoitettu setti, joten kestääkö rynkytystä ?
    Sotanorsu666 muokkasi tätä : 15.08.2016 at 12.39

Se on vaihtoehtona. Nykyisilla valuuttakursseilla jenkeista ja euroopasta tilaaminen ei vaan ole kovin edukasta ja paikallisesta ei loydy osia. Tosin Psimet sai viimein selviteltya postitushintansa, ja sielta loytyisi seka kasattuja kiekkoja etta vanteita.

Vahan heikossa hapessa on osatarjonta vaikka kaytannossa "kaikki" crossarit ovat olleet viimeiset pari vuotta levyjarrullisia.
    Niin...kohtuuhintaisten tuubikiekkojen puute on kyllä aika selkeä. Olettaisin että kysyntä ohjaa osaltaan tarjontaakin, suurin osa tyytyy ajelemaan avoilla sisurien kanssa tai kyhäilee jonkunlaisia tubeless-virityksiä...

Hyi fittu ainakin omalla kokemuksella nuo liimatttavat. Avorenkaat ja latexisisurit on imo aivan hyvät ja sanoisinko helpot ynnä ekonomian kannalta hyvät. Toki en aja kisaa mutta mieluusti koen etten harviislenkeillä pojan kanssa joudu häpeämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Hyi fittu ainakin omalla kokemuksella nuo liimatttavat. Avorenkaat ja latexisisurit on imo aivan hyvät ja sanoisinko helpot ynnä ekonomian kannalta hyvät. Toki en aja kisaa mutta mieluusti koen etten harviislenkeillä pojan kanssa joudu häpeämään.
    Se nyt vaan on valitettavasti niin, että tuubi on kyllä aivan eri planeetalta kisahommissa versus tubeless / avo sisurilla ja oletin että OJ hakee tässä kisakiekkoja. Lenkkikäyttöönhän noi jälkimmäiset menee toki sitten aivan mainiosti ja ovat näppärämmät käytännössä.

Toki Antti olet aivan oikeassa myös mun vajavaisen tuubirengastietämyksen mukaan. Ja ihan pienesti kokemuksenkin...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •