Nyt kun gpx tiedoston tallennus flow softan kautta suosikiksi tuli käyttöön, onko jou jo tätä ominaisuutta kokeillut? Opastaako V650 reitin karttapohjaisena kuten navi, vai ison "takasin alkuun" nuolen avulla?
Nyt kun gpx tiedoston tallennus flow softan kautta suosikiksi tuli käyttöön, onko jou jo tätä ominaisuutta kokeillut? Opastaako V650 reitin karttapohjaisena kuten navi, vai ison "takasin alkuun" nuolen avulla?
Polarin foorumilla joku kommentoi, että pelkkä maininta BLE-tuesta ei sinällään riitä, vaan sen pitää erikseen tukea "BLE peripheral modea". https://forum.polar.fi/showthread.php?t=32005&page=2
Vaikka itsellä synkronointi (iOS) on aina päättynyt epäonnistumiseen ovat harjoitukset siirtyneet Flow App:iin ja sieltä Flow-pilveen. Tallensin myös uuden suosikkireitin Flowssa ja sekin tuli nätisti V650:iin. Näiden viime päivitysten tuomien toimintojen myötä V650:n kanssa pystyy jo elämään suht OK, mutta kovasti tässä on odottavainen tunnelma bugi-korjausten ja uusien ominaisuuksien suhteen.
Omalla toivomuslistalla olisi V650:n osalta (elän toivossa, että joku Polarilta lukis tätä ketjua:
- konfiguraation (mm. näkymät) tallennus/muokkaus Flow-palvelussa.
- kartan/reitin selaus keskeytystilassa (ainakin näin reissussa ollessa)
- reitin seurannan korjaukset (avauduin tästä muutama viesti aikaisemmin)
- reitin opastus/navigointi
- suosikkireitin perustiedot (reittiprofiili ja nousumetrit)
- suosikkireittien synkronointi (eivät synkronoidu oikeassa järjestyksessä)
- mahdollisuus jättää tuo hetkellinen tehotieto pois (3s liukuma on se perusnäkymä tehon osalta).
Ja Flow-palveluun yleisesti:
- henk.koht. oletus syke- ja tehoalueet (ei tartteis syöttää joka lajiprofiiliin erikseen). Jo PPT5:ssä pystyi tekee lajikohtaiset sykeprofiilit.
- mahdollisuus monistaa lajikohtaiset näkymät, esim. maantiepyöräily -> maastopyöräily. Helpottaa uusien lajiprofiilien tekoa, kun lähtökohtaisesti on käytössä samat näkymät.
- Suosikkireittien profilointi (noita juoksu- ja hiihtoreittejä on ihan turha synkata V650:een)
Nämä nyt alkuun, kiitos...
-Make
www.tahkomtb.fi
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Mikähän nyt taas mättää, kun Flow näyttää kaikki muut tehodatat väärin paitsi keskiarvon? Stravaan ei mene sekään oikein. Kyseessä Stagesin tehomittari, niin ilmeiset nuo on tuplattuja arvoja.
Edit: Ilmeisesti seonnut viimeisten päivitysten jälkeen. Pitää parittaa mittari uudestaan.
Eipä näytä sync toimivan Honor 7:ssa...
Aika harvakseen näyttäysi noi osumat toimivan. Pitäisköhän vähän enemmän testata ja panostaa päivityksiin ennen julkaisua. Huono kuva jää Polarin toiminnasta. Valitettavasti.
Näemmä menneellä viikolla tuli sitten jo toinen treeni mikä ei tule laitteesta ulos. Katsoin tietokoneella FlowSyncin lokia ja siellä se data kummittelee, mutta kovasti tarkempaa analyysiä on vaikea tehdä. Ei mikään ole sen ärsyttävämpää kun että ajotietokone hukkaa dataa. Jos edes ajon aikana huomaisi ettei sykkeet tai muu data tule luettua, niin silloin pystyy pysähtymään ja tunkkaamaan niitä (ellei ole kisassa), mutta se että kaikki menee niinkuin oletat ja sitten vain synkatessa huomaat että data on purkissa eikä tule ulos. Grr.
Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner
Heh heh. Päivityksen jälkeen ei synkkaa enään millään aparaatilla. Ennen päivitystä meni ihan kivasti usb-letkua pitkin lenkit flowiin. Nyt data on ja pysyy polarin sisuksissa. Melkosta painimista...
Jos jollain on joku hyvä vinkki, muu kuin laitteesta luopuminen niin saa vinkata.
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Synkkaako jos käynnistää Polarin uudestaan? Mulla on nyt ollut jo edellisen päivityksen jälkeen tuommoinen ongelma, ettei synkkaa ellei laitetta käynnistä uudelleen lenkin jälkeen. Kerran kyllä jouduin myös asentamaan Flow:n koneelle uudestaan.
Kyllähän tämä nyt vähän alkaa koettelemaan, kun ensin kertaalleen katosi lenkin pituus tauolla kesken lenkin, sitten tuli USB-synkkaongelmat ja nyt BT-synkka ei toimi kovin häävisti... Nyt olisi Polarilla skarppaamisen paikka.
Ei synkkaa vaikka käynnistää uudelleen, nykii usbia pois ja takasin ja käynistelee flow arpia. Näitä kaikissa mahdollisissa eri järjestyksessä ja variaatioissa.
Olis kyllä skarppaamista. Aika perusjuttu, että saa datan pois koneesta. Sekin taitaa olla liian paljon vaadittu.
Mikäköhän minun laitteessa on mennyt pieleen? Kokeilin just ekaa kertaa tuota langatonta synkkausta kahdella treenillä ja molemmat tulivat mukisematta läpi. FlowApp on iOS versio. Hidasta tuo on, mutta toimii.
Samoin iP5s:llä. Synkkaus kestää tovin, mutta toimii.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ilmeisesti tosiaan iOS:llä toimii ihan hyvin. Android-puolella taas vaatii "bluetooth peripheral moden" että toimii ja sittenkin toimii aika satunnaisesti. Tiedän, että Androidille softakehitys on vähän ikävämpää ja vaikeampaa kuin iOS:lle alustan fragmentaation yms. takia, mutta ei se nyt ihan noin vaikeaa pitäisi olla.
Tänään peruuttelin pyörällä rapiat 11,5 miljoonaa metriä...
![]()
Taidat jo olla aika tottunut mittarin kiukutteluun, kun ei pulssi ole tuon korkeammalla
Mulla se vetäisi eilen heti lähtiessä pulssin 185:een, mutta palautui normaaliksi sykevyötä räpläämällä. Ja tietenkin lenkiltä tultua BT-synkkakin onnistui jo heti noin kymmenennellä yrityksellä. Mahtavaa!
Pitänee koputtaa puuta, kun oma V650 synkkaa nykyään ihan ongelmitta vaikka tuo joka kymmennes yritys tuli tutuksi vielä vähän aikaa sitten.
Kävin juuri ajelemassa ekaa kertaa Flow-palvelusta ladatun reitin ja muutoin meni hyvin, mutta reitti tuntuu hukkuvan varsin helposti, kun harhautuu muutaman metrin linjalta sivuun. En tosin tiedä, että onko meneekö tämä samoin muissakin vastaavissa laitteissa, mutta tämä oli aika rasittavaa, kun reitti hukkui tietysti niissä paikoin missä oli polkuja ristiin rastiin niin tuli muutamia harhaanajoja.
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Puhelin, gpx wiewer appsi ja ladattu gpx jana tekevät samaa. Metsässä paikassa, jossa on enempi polkuja, menee arpomiseksi. Softa ohjaa navin tavoin, mutta kun kaikkia polkuja ei kartalla ole, tämä satunnainen oikean polun etsiminen taitaa olla ominaisuus, eikä vika?
![]()
Mulla toimii loistavasti molemmat V650 ja V800 !!!
Kolme treeniä nyt vuoden käytöllä laite hukannut, mutta onneksi on kännykässä aina ollut Strava niin ei kilometri ole menneet "hukkaan". Tosin syketiedot menivät joistain. Nyt kokeilin tehdas-asetuksia, katsotaan toimisiko jopa mobiilisynkka nyt sitten tämän jälkeen.
Mutta sitten vielä vakava kysymys mihin jouduin itsekin vastaamaan V650 tehdasasetusten jälkeisessä käyttöönotossa: pidättekö te V650 vasemmassa vai oikeassa kädessä?-) Minä nimittäin olen pitänyt sitä toistaseksi kiinni pyörässä...
Törmäsin vastaavaan ongelmaan ajettuani tunnelin läpi, jolloin ilmeisesti GPS hetkellisesti heitti pieleen ja tunnelin jälkeen matkamittarissa oli ~20km vähemmän kuin ennen tunnelia. Jälkeenpäin analysoituna GPS-jälki oli kuitenkin siisti ja Stravaan synkkautui matkakin ihan oikein. Flowssa näkyi edelleen tuo väärä matka, mutta editoin sen manuaalisesti oikeaksi, minkä jälkeen kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Ilmeisesti mittari laskee tuota matkalukemaa jotenkin inkrementaalisesti ja siten hetkellinen GPS-heitto saattaa viedä lukeman pieleen. Selittäisi sen miksi Stravassa näkyi oikein, koska se ilmeisesti laskee matkan itse GPS-jäljen perusteella.
Pääosin olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen mittariin parin kuukauden kokemuksella. Synkkaukset ovat aina onnistuneet (Mac ja Windows, mobiilisti en ole vielä kokeillut). Karttakin auttoi kerran perille pienen eksymisen jälkeen oudolla maaperällä![]()
Nyt se synkronoi! Polarin tuen ohjeilla homma haltuun (noloa).
Mittari kiinni koneeseen ilman virtaa. Käynnistä tietämyskone uudelleen. Koneen käynnistyttyä uudelleen virta päälle mittariin ja ei saa koskea mihinkään. Homma bueno ja tieto liikkuu nöyrästi.
Oon ollut hivenen hätäinen ja klikkailut kaikkea pienen raivon vallassa.
Mutta nyt pelaa ja hyvä niin.
Missä saa helpoiten suunniteltua reittejä osm pohjalle? Tekisi mieli kokeilla etukäteen suunniteltua reittiä kun gpx filuja saa nyt importattua Flowhun.
Tämä on ollut minusta ihan kätevä: http://www.gpsies.com/createTrack.do?language=en
Itse käytän gpsies.com sivustoa. Helppo käyttää, suunnitellut reitit saa julkisiksi, jos haluaa.
Edit: ja linkki tulikin tuossa yllä
Kirjanmerkit