Sinunhan kannattaisi sitten kokeilla tuota Kaptonia. Se on tosiaan lähes olemattoman ohutta, mutta ei kannata laskea sen varaan, että sitä kaventaisi itse. Se nimittäin lähtee moisesta repeämään niin helposti, että se ennemmin saattaa revetä kuin irrota rullasta. Minulla meni 30 m hukkaan, kun yritin sitä saada irti kapeammaksi leikattuna suikaloitumatta. Hämmästyttävää verraten siihen, miten paljon sitä voi muuten kiskoa. Mutta tuollainen itse tehty leikkaus ja muurahainenkin repisi sen kahtia. Mutta se on myös keventelijän teippi, kun kierros sitä ei montaa grammaa paina. Mutta ilmeisen hankala teippi kyllä laittaa, jotkut pitävät, minä en enää.
Löysin kotoa avaamattoman rullan 3M:n ilmastointiteippiä, mutta tässä ei lue tuotenumeroa, niin ei voi tarkistaa tämän ominaisuuksia. En taida enää jaksaa riskeerata, vaan käyn sitä hiton Gorillaa. Tai oikeastaan tilaan, koska boikotoin Motonettiä, koska sieltä ei pääse ulos reppu selässä ilman, että joku ämpyröi kassalla siitä. Enkä tiedä, mistä muualta sitä täältä saisi kivijalkamyymälästä. Jos saan pyörän ajokuntoon, niin siihen asti ajan noilla. Jos ei sitten kuulu mitään aikoihin, niin olen varmaan suistunut jonnekin ojan pohjalle, kun kumi on irronnut mutkassa.
Nyt muuten keksin pirullisimman suunnitelmani ikinä: teippaan Gorillaa Kaptonin päälle. Näin vältyn sen ikäviltä liimajäämiltä irrotettaessa ja minun ei tarvitse laittaa sitä kuin reunoille, mikä helpottaa huomattavasti millintarkkaa asennusta. Lisäksi parannan uskottavuuttani keventelijöiden kerhossa.
Heureka! Suunnitelmani jalostuu yhä: edellisestä päästään siihen, että en minä tarvitse mitään Gorillaa, vaan tuo 3M:n perus jesari käy, koska tämän merkitys on sitten vain suurentaa vannetta. Rengas painaa teipin varmasti alleen, eikä muulla ole merkitystä.
Kirjanmerkit