GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 42 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

Mulla oli yhdessä vaiheessa fillarin mukana tullut Command postikin käytössä, joka ei sit talvella säätämisestä huolimatta toiminut. Tämän jälkeen palasin onnellisena takaisin Gravitydropperin käyttäjäksi. Varmaan tänään laukeaa, kun kehun pomminvarmaksi peliksi. Yhteensä noin neljä vuotta olen Dropperia käyttänyt ja ongelmatilanteita on ollut tasan nolla. Sen verran on välystä nyt tullut käytössä, että sen "holkin" uusin jossain vaiheessa. Pikku klappikaan ei ole haitannut toiminnallisuutta.

Vähän on huonoa ollut viime aikoina saatavuus Euroopan alueella.

Forca Sportsilla on halppis versio mekaanisesta. Aika hintsusti on vaan kokemusperäistä infoa saatavilla.

Paljonko tossa reverb:ssä on luonnostaan klapia. Mulla painuu jonku sentin istuessa päälle. Meniskö takuuseen...

Gravity droppereita löytyy ainakin www.gocycle.de, yhden tilauksen perusteella voin suositella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Paljonko tossa reverb:ssä on luonnostaan klapia. Mulla painuu jonku sentin istuessa päälle. Meniskö takuuseen...
    Todennäköisesti on mennyt ilmat ja öljyt sekasin tolpassa mikäli joustaa. Mikäli on alle 2 vuotta vanha niin pitäisi mennä takuuseen.
    The end of the road is just the beginning...

Parin GD:n perusteella en ottais. Suurin miinus on neuvostoliittolais-suuruiset välykset; jos p*erse ei oo penkissä niin helisee ja kolisee enempi kun keskiverto UAZ.
    Liipasinnamiskuukkeli on suunniteltu tyhmästi ynnä pari muutakin tolpan osaa. Saa nuo ajossa pidettyä omatoimisesti mut ei nuo mitään ota_ja_unohda-toloppia ole.
    Reilun kymmenen eri säätötolppamallin kokeilun perusteella valkkaisin Thompsonin Covertin. Eka tolppa jolle ei vuoden ajoilla oo tarttenu tehdä mitään.
    9point8 voipi olla kans hyvä ynnä sen kiinakopiot (iiston/ rf), niistä ei oo kokemusta.

Covert lienee Eliten stealth-malli? Mulla perus-Elite ja se on hissannut pari vuotta kahden läskin - pyörän ja minun - välillä oikeestaan vailla huoltoa. Pölytiivistettä ja liukuputkea putsattu ja öljytty, siinäpä ne. Korkki löystyy joskus ja pitää hassua nitinää, siitä pääsee kiristämällä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Oli pakko katsoa thomsonin sivuilta mut joo. Covertissa ei oo löystyviä korkkeja, ainakaan en semmosia oo siitä löytäny. Siel putken
    alapäässä on semmonen punanen mötikkä; actuator, johon vaijeri kiinnittyy. On ilmeisesti hydraulinen syteemi, mun mun mielikuvitus ei
    vaan oo tähän päivään viel riittäny jummartamaan miten se oikeesti toimii kun sen kumminkin toimii.
    Vaikken talvella paljoa juustotolppapööriä käytä, niin männä talvena ihan kiinnostuksesta kokeilin kylmimmillä keleillä miten toi futaa -
    ei eroa kesäkeleihin. Säilytys noilla on aina ulkolämpötiloissa. Tiivisteet ynnä muu mekaniikka noissa tuntuu olevan vaffaa - kerran fillari
    landas korkeekaarisen voltin alastulossa vauhdilla maahan niin et penkki otti ekana kivikkoon - satulasta väänty ti-kisko mut tolppa pelas
    fine.

Olen tuota Thomsonia moneen kertaan harkinnut läskiin, mutta 27.2 koossa huolettaa hieman tämä:
    Parrett does acknowledge one minor problem with the smaller diameter post though, "The one issue you're going to have, and it's almost unavoidable, is that in a cold climate, and when I say cold, I mean close to zero, it'll slow down. It won't stop working, but it will slow down. The nitrogen becomes more dense so you lose a little push. That's probably unavoidable, we're working to see what improvements can be made to that, but there are probably none."

Lainaus koskee siis 27.2 halkaisijalla olevaa Eliteä. Ja todennäköisesti puhuvat fahrenheiteistä.

Tarkoitan korkilla tuota paksunnosta liukuputken ja alajalan yhtymäkohdassa. Perusmallissa siinä on jenka alla. Vaiva on sinänsä täysin mitätön
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^ Command post?
    No on todettu käytännössä että tämä(kään) ei kestä ulkoilua talvella.
    Toki oman olisin pitänyt silti kun sen juuri huolsin, mutta nyt tarvitaan tolppa ilman setbackiä.

Command post on kyllä paras mitä tähän mennessä on ollu.
    Harmi ettei sitä ole 0-setbackillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kovasti väännelty ja käännelty mielessä tuleeko uuteen läskiin hissitolppa vai ei.
    Yksi kriteeri kun on se että tolppaa ei talveksi irroitella. Jos se ei talvea kestä, on kelvoton kapine.
    Kuten ne on kaikki olleet siis tähän asti.

Gravity Dropper taitanee jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi?
    Jos haetaan luotettavuutta ja toimivuutta myös kylmässä.

Saako tuota EU:n alueelta nykypäivänä mistään?

Mieluummin toki olisin kokonaan ilman hissitolppaa, mutta epäilen sen olevan vaikeaa jossei mahdotonta kun sellainen on jo vuosia ollut käytössä.
    9point8 fall line kuulemma kestää suomen kelit. Vai onko tilanne muuttunut tuon osalta?

https://www.9point8.ca/index.php?rou...&product_id=69

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

nyt tarvitaan tolppa ilman setbackiä.
    Rallinaaman Turbine.. Turbine also operates in below-freezing temperatures making it perfect for Fat Bikes and cold weather riding.

Ei omakohtaisia kokemuksia tolpasta, mutta onhan nämäkin jo hetken ollu markkinoilla niin varmaan jollain löytyy käyttökokemuksia..

Toi 9point8:n feature sais yleistyä:

"Convertible between inline and offset configurations (with purchase of conversion kit)"

Edit: katsoin hinnan. Ei tartte hankkia. Pthyi.

9point8 Fall Line ollut käytössä viime syksystä ja toimintaa ei voi kuin kehua. Tekee sen mitä lupaa ja ei kelejä säiky.

Onko nämäkin liian kalliita: http://yepcomponents.com/prodcut-cat...ble-seatposts/
    Pari vuotta ollut nyt käytössä ilman ongelmia. Huollettu kerran reilu vuosi sitten. Toiminut talvellakin max 10 asteen pakkasella, kylmemmällä kelillä en itse pahemmin ajele. Kyllä toimiviakin tolppia nykyään löytyy eikä tarvitse kaikenmaailman reverbien ja levien kanssa tapella.
    hhcmb.fi

Hyvästähän saa maksaa, se nyt on tosi. Hyviä vinkkejä tupsahtelee kyllä. (y)
    Mulla tolpan pitää kestää lähelle -30 pakkanen kuitenkin, ajan läskillä myös työmatkat ympäri vuoden ja paksu on ulkona työpäivän(8-9h) ajan.
    Ajelen myös lenkit sinne lähelle -30, sopivan rapsakkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Mulla oli yhdessä vaiheessa fillarin mukana tullut Command postikin käytössä, joka ei sit talvella säätämisestä huolimatta toiminut. Tämän jälkeen palasin onnellisena takaisin Gravitydropperin käyttäjäksi. Varmaan tänään laukeaa, kun kehun pomminvarmaksi peliksi. Yhteensä noin neljä vuotta olen Dropperia käyttänyt ja ongelmatilanteita on ollut tasan nolla. Sen verran on välystä nyt tullut käytössä, että sen "holkin" uusin jossain vaiheessa. Pikku klappikaan ei ole haitannut toiminnallisuutta.

Vähän on huonoa ollut viime aikoina saatavuus Euroopan alueella.

Forca Sportsilla on halppis versio mekaanisesta. Aika hintsusti on vaan kokemusperäistä infoa saatavilla.
    Onko sulla mikä malli käytössä?
    Onko lie toiminnallista eroa Turbo LP vs. Classic?

GoCyclellä ei näytä 31,6mm olevan. Toki shimmikin pyörii kotona jossain laatikossa.

Fox doss alkanut klappaamaan eteen-taakse suunnassa. Kun satula yläasennossa klappi on hyvin selvä ja silmällä näkee kun stefa liikkuu ees taas. Liukuputki tuntuu siis selvästi väljältä ulko putkeen nähden.
    Onko muilla tullut tällasta vastaan ja paljonkohan tommosen huolto maksaa?
    Helmikuussa ostettu Saksasta tolppa.

Brilleaux jos laitat gravitydropper classicin talveksi? Ja sitten hieno ilmatolppa kesäkeleille.

Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Brilleaux jos laitat gravitydropper classicin talveksi? Ja sitten hieno ilmatolppa kesäkeleille.

Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut.
    Ei mulla ole varaa kuin yhteen tolpaan.
    Ja miksi se hieno ilmatolppa pitäis olla kesällä, GD toimii varmaan helteessäkin?

Ja kuten sanoit:
    "Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut."

Tämä kertoo oleellisen; juuri tuollaisen tuotteen mä haluan.

Ihmettelen kyllä tuota GD:n pomminvarmaa mainetta, ihan Keskuspuistossa ajaessa oon nähnyt kaksi kuskia katkenneen GD:n kanssa.

Oma gen 1 Reverbi kestänyt kyllä hyvin, olisko 2kk ajossa, ainakin 34kk ollut hyllyssä ja 2 korjauskeikkaa..

Uskoisin että gd:n saa kyllä poikki, ylempi putki on melko ohut halkaisijaltaan. Mulla vaan kovassa mäessä on tolppa alhaalla, jolloin ei mene poikkikaan. Mutta jso tuohon ländää persiillä täudellä massalla jostain röykystä, niin varmasti nasahtaa.

Brilleaux, toimii toki kesälläkin... Ainut mikä tossa tolpassa ärsyttää on se kumikortsu suojana liukuputkelle. Revinkin sen samantien pois. Lopputulemana tolppa on melko karun näköinen kun maali on kulahtanut ylemmästä putkesta.

Ja kyllähän sellainen stealth-tyyppinen aktuaattorin vetotapa olisi tyylikäs...

Onko sulla mikä malli käytössä?
    Onko lie toiminnallista eroa Turbo LP vs. Classic?

GoCyclellä ei näytä 31,6mm olevan. Toki shimmikin pyörii kotona jossain laatikossa.
    Turbo LP ja vain sen takia, että Classic se mekanismiosio oli liian korkea. Turbo LP on niin alhaalla kuin voi olla ja bueno.
    Oli siis Classic ennestään, mutta tuosta syystä pyärän vaihdon yhteydessl vaihdoin LP:hen. Olisko lyhenne sanoista Low Profile?

Vuoden päivät alkaa olla kulunut siitä kun harkitsin ensimmäisen oikean maastopyörän ostoa. Pähkäilin asiaa tämänkin foorumin avustuksella ja päädyin silloin Canyon Nerveen. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ja erityisen kiitollinen olen siitä, että uskalsin ostaa suoraan täysjouston, enkä ryhtynyt aloittelemaan jäykkäperällä vain halvemman hinnan takia. Nyt alkaa ajokokemusta olla sen verran takana, että olen itse itselleni uskotellut, että hissitolppa pitää saada. Canoyon siis on versio AL 7.9 eli se hinnat alkaen malli ilman hissiä, mutta kaapelin paikka rungosta sentään löytyy. Nyt jos olisin ostamassa, niin varmaan ottaisin 8.9:n missä hissitolppa on valmiina, mutta silloin se 7.9:kin hinta tuntui kovalta rahalta polkupyörään, sillä minulla on ollut useampia autoja jotka olen hankkinut halvemalla, eikä perheen kakkosautosta taida tänä päivänäkään myydessä uuden täysjouston hintaa saada.

No jos mennään itse asiaan eli hissitolppa pitää saadaa ja asiaa sen enempää tuntematta olen bongannut seuraavat vaihtoehdot:
    RS Reverb, ilmeisesti yleinen malli ja löytyy Nerve 8.9:stä ja paremmista, portaaton ja hydraulinen, myös paljon kritisoitu laite, hinta n.250€ nettikaupoissa
    Specialized Command post, moni kehuu, lähes portaaton säätö, jollain lailla hammastettu putki tms., hinta 300 tai yli
    Fox DOSS, aika tuntematon tuote suuresta valmistajasta huolimatta, 3-asentoa (samat kuin omassa FOX alustassa), nykyhinta hakusessa koska tutuista nettikaupoista tätä ei löydy.

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan. Omat ajot ajan kuntoilumielessä itseä vastaan niin vauhdin kuin maastonkin suhteen ja talvella on hiljaisempaa, kun ei ole nastojakaan. Sopiva hintahaitari olisi 200-300 tai halvempikin jos sillä irtoaa.

Crankbrothers on tuonut markkinoille uuden hissitolpan. Malli on Highline. Mielestäni vaikuttaa nettijuttujen perusteella lupaavalta kamppeelta ja hintakin Saksassa on kohtuullinen. Uskaltaiskohan tommosta koittaa, kun tiedossa on ko. firman edelliset hissitolppa tuotokset...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mököttäjä Katso viesti
    Vuoden päivät alkaa olla kulunut siitä kun harkitsin ensimmäisen oikean maastopyörän ostoa. Pähkäilin asiaa tämänkin foorumin avustuksella ja päädyin silloin Canyon Nerveen. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ja erityisen kiitollinen olen siitä, että uskalsin ostaa suoraan täysjouston, enkä ryhtynyt aloittelemaan jäykkäperällä vain halvemman hinnan takia. Nyt alkaa ajokokemusta olla sen verran takana, että olen itse itselleni uskotellut, että hissitolppa pitää saada. Canoyon siis on versio AL 7.9 eli se hinnat alkaen malli ilman hissiä, mutta kaapelin paikka rungosta sentään löytyy. Nyt jos olisin ostamassa, niin varmaan ottaisin 8.9:n missä hissitolppa on valmiina, mutta silloin se 7.9:kin hinta tuntui kovalta rahalta polkupyörään, sillä minulla on ollut useampia autoja jotka olen hankkinut halvemalla, eikä perheen kakkosautosta taida tänä päivänäkään myydessä uuden täysjouston hintaa saada.

No jos mennään itse asiaan eli hissitolppa pitää saadaa ja asiaa sen enempää tuntematta olen bongannut seuraavat vaihtoehdot:
    RS Reverb, ilmeisesti yleinen malli ja löytyy Nerve 8.9:stä ja paremmista, portaaton ja hydraulinen, myös paljon kritisoitu laite, hinta n.250€ nettikaupoissa
    Specialized Command post, moni kehuu, lähes portaaton säätö, jollain lailla hammastettu putki tms., hinta 300 tai yli
    Fox DOSS, aika tuntematon tuote suuresta valmistajasta huolimatta, 3-asentoa (samat kuin omassa FOX alustassa), nykyhinta hakusessa koska tutuista nettikaupoista tätä ei löydy.

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan. Omat ajot ajan kuntoilumielessä itseä vastaan niin vauhdin kuin maastonkin suhteen ja talvella on hiljaisempaa, kun ei ole nastojakaan. Sopiva hintahaitari olisi 200-300 tai halvempikin jos sillä irtoaa.
    Tota fox dossia ei enää saa, koska uusi malli tulossa jossain vaiheessa. Vanhat on varmaan jo myyty.
    Omaan makuun portaaton säätö on ehdoton. Löytyy sekä fox doss että reverb ja kyllä reverb on mukavampi käyttää. Reverbin toimintavarmuus on vaan mitä on. Oma tuli juuri takuuhuollosta.

Tuo crankbrothers on mielenkiintonen uutuus tosiaan, mutta sen kestävyydestä ei ole mitään takeita.

Harkitsisin myös Racefacen Turbine dropperia (tai Eastonin vastaavaa, sama tolppa). Käsittääkseni sama tolppa kuin 9point8 Fall Line mutta aasiassa tehtynä. Itselläni ollut nyt muutaman kuukauden Turbine enkä keksi pahaa sanottavaa, tosin pakkaskestävyys on vielä testaamatta. Ymmärtääkseni kuitenkin pitäisi olla kunnossa. Kaksi Reverbiä ollut enkä enää sellaista osta, tulee äkkiä tolpalle hintaa jos/kun pitää kaksi kertaa vuodessa huollattaa. Turbinessa vipu paremmin mietitty ja kevyttoiminen vrt Reverb. Vielä kun saisi sellaisen hop-up-leverin siihen niin olisi täydellinen mutta se on enemmän ulkonäköseikka kuin toiminnallinen ainakin minulle.
    My mom thinks I'm cool.

Reverbistä tuli uusi malli ulos taannoin täysin uudistetuilla sisuskaluilla ja skf:n stefoilla. Reilu kuukauden ollut moinen käytössä joten aika näyttää miten tulee kestämään.

Mulla on nyt reverb ollu vuoden verran ajossa talvi mukaan lukien, eikä ole ollut ongelmia ennen kuin viime viikolla kun lenkillä tolppaan tuli n.5mm jousto. Takistin paineet tolppa ylä asennossa ja päälle huolellinen ilmaus niin taas toimii virheettä.

Sama hinta kuin rokkarilla ulkomailla:
    http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line

Helevetin kalliita silti.

Edelleen pidän Command Postia kokolailla hyvänä pakettina.
    Harmi tosiaan ettei saa "vaihtopäitä" tyyliin 8point9.
    Setbackin takia meni myyntiin.

Edit: Mitä enemmän asiaan perehtyy toi 9point8 alkaa kyllä vaikuttamaan hyvinkin asialliselta pötköltä.
    Vielä kun perustelee itselleen jotenkin tuon hankinnan taloudellisen puolen vois asiassa edetä.
    brilleaux muokkasi tätä : 26.05.2016 at 11.24

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •