ElectrobikeGarminGiant
Sivu 21 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1078

Aihe: Garmin Fenix 3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Jotta pätkiikö Edge 1000 samalla reitillä mitä Fenix3 pätkii kokoajan.
    Ekan testiotannan perusteella pätkii. *shocked*

About täysin samoissa kohdissa signaali katotaa mutta tulee sitten jossain vaiheessa aina takaisin. Ja tosiaan edellisellä normilenkillä Edgen kanssa ei pätkinyt kertaakaan. Eli näköjään nyt tällä minun työmatkalla on jotain ihmeellisiä mustia aukkoja BT (tai 4G):n toimivuudessa.

Mutta kyllä tuo kellokin pätkii kun välillä ilmoittaa ettei ole bt yhteyttä ja garmin connectin synccaus ilmoitta failed. Täytyy jatkaa testejä. Seuraava testi viiden tunnin kuluttua.

Kyllä esim. voimalinjat ja junaradan sähköistys aiheuttavat silloin tällöin pätkimisiä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

LiveTräkkiä en ole käyttänyt kovin paljoa. Mutta kyllä se tuntuu toimivan ihan ongelmitta (käyttökertoja n. 5 kpl), kunhan LiveTräkin muistaa käynnistää puhelimesta ennen harjoituksen aloittamista. Muutaman kerran olen tehnyt vahingossa niin, että olen käynnistänyt LiveTräkin vasta harjoituksen aloittamisen jälkeen tai olen harjoituksen aikana vahingossa keskeyttänyt harjoituksen ja aloittanut uuden, tällöin live träkkäys ei toimi.

Mielestäni tuo on hieman hassua, että träkkäys on sessiokohtainen, mulle kelpaisi ihan hyvin sellainen, että LiveTräkki olisi aina päällä ja GC:n puolelta pystyisi sitten jakaan tuon live seuranta näkyvyyden pysyvästi ystäville tai tietyille ryhmille. Näin se homma toimi mm. Endomondon kanssa.

Mulla toimii BT sekä Kännykän kyllä 99,9% ajasta ongelmitta:
    Samsung S4 4G+
    Powerbeats2 Wireless (Langattomat BT-napit)
    Fenix HR (onkin muuten juuri päivittynyt 3.0 versioon).

Sen olen BT:n ja notifikaatidoiden kanssa huomannut, että kännykän akku kuluu hieman aikaisempaa nopemmin, musta tuntuu, että Google Services, Android System ja Android OS -servicet vievät jonkun verran enemmän akkua kuin ennen tämän "älykellon" käyttöönottoa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Tuossa juuri ajelin radanvartta keskustaan ja Epic pätki koko ajan ;play - pause - play - pause -leikki jatkui kunnes käännyin muualle.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tuossa juuri ajelin radanvartta keskustaan ja Epic pätki koko ajan ;play - pause - play - pause -leikki jatkui kunnes käännyin muualle.
    Puhutko tässä nyt BT:n pätkimisestä vai GPS:sän pätkimisestä? play - pause - play viittaisi GPS-pätkimiseen ja autopauseen(?), kun käsittääkseni tässä käsiteltiin kuitenkin Fenix 3 laitetta ja BT-yhteyttä.

Olettehan muuten Android-käyttäjt parittaneet tuon BT:n Garmin Connectin mobiilisovelluksen kautta, ei siis Andoidin oman BT-hallinan kautta?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Andre Greipelin ranteessa näytti olevan Fenix 3 tämän päivän etapilla Italian ympäriajossa. Olisikohan palautumisseuranta niin laadukasta että se kelpaa ammattilaisillekin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Puhutko tässä nyt BT:n pätkimisestä vai GPS:sän pätkimisestä? play - pause - play viittaisi GPS-pätkimiseen ja autopauseen(?), kun käsittääkseni tässä käsiteltiin kuitenkin Fenix 3 laitetta ja BT-yhteyttä.

Olettehan muuten Android-käyttäjt parittaneet tuon BT:n Garmin Connectin mobiilisovelluksen kautta, ei siis Andoidin oman BT-hallinan kautta?
    Juu, GPS:n pätkimisestä, mutta taisin löytää syyn; kadenssi/nopeus -anturi l. tavallaan myös BT:tä tuokin.

Tänään ihmettelin duunimatkalla äsken että välillä kyllä F3HR näytti liian pientä sykettä fiilikseen nähden. Tai sitten tässä on tullut rautainen kunto ja syke ei nouse vaikka mitä tekis, kunnes sit yhtä-äkkiä pomppaa ilman syytä 20-30 lyöntiä... Täytyy käydä jossain välissä lenkillä niin että on sykevyö ja Edge combo plus sit tää F3HR ranteessa ilman sykevyön paritusta ja katsoa sit miten käyrät eroaa vai eroaako. Lieköhän tää tuon version 3.00 firmiksen puuhailuja kuten joku tais tuolla ylempänä linkittää jonkun sivun missä tuosta höpistiin.

^Garmin on keittänyt taas kunnon sopan näiden päivitystensä suhteen.
    Firmis se on mikä sekoittaa koko HR:n. Siis WHR-firmis.
    Jos sulla on WHR 2.30 se HR näyttää mitä sattuu. 2.40 on jaettu jo aasiaan ja USaan. Ei oo näkyny EU:ssa. Korjaa kuulemma bugit.
    2.20 toimi mainiosti.

Nythän ne sössi koko HR:n. Käyttökelvoton. Morans.

https://www.facebook.com/groups/Garm...62984022860139

Näin hyvää dataa se mulla antaa tällä hetkellä levossa. Leposykekin on normisti 46.
    Mä en vaan käsitä että mikä helvetti näitä innostaa päivittämään hyvin toimivaa firmwarea. Edes tarkistamatta että toimiiko se edes. Idiootit.

^WHR = 2.30 (10.02.21)

No ei sit ihme että näyttää mitä sattuu. Jospa se 2.4 sit ihan näillä näppäimillä tulis jakoon tännekin! Toivomme näin!

En tiedä meneekö osin ohi aiheesta, mutta on fenixin käyttäjillä kokemusta miten rasitusseuranta toimii jos fillarilenkit ajelee edgellä ja muuten pitäisi ranteessa esim tuota Fenix 3:sta? Seuraan nykyisellään treenien rasitusta trainingpeaksissa, mutta trainingpeaks ei huomioi yöunien pituuksia, muuta liikuskelua päivän mittaan yms. mitä nämä aktiivisuusmittarit tekevät. Eli osaako esim. Garmin Connect yhdistää vaikkapa kahden eri laitteen datat? Voisi kuvitella että tuo toiminnalisuus tulee toki jollain aikavälillä trainingpeaksiinkin, mutta toistaiseksi sitä ei siellä ole...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Jaahas, nyt sit taas BT yhteys urakalla pätkii kellon ja luurin välillä. Kello näyttää CONNECTING ja muuttaa sit jossain vaiheessa CONNECTED ja sit taas tippuu CONNECTING. Istun toimistossa konttorituolilla ja luuri 10cm päässä ranteesta kokoajan. VTTU!

Laitan ihan tiedoksi kaikille Fenix 3 omistajille ja sitä harkitseville.
    Jos teillä on Windows Phone, niin mobile connect ei toimi kunnolla.
    Vaihdoin juuri Sonyn z5 ja nyt toimii kuin unelma, minulla oli monta kuukautta täysin hyödytön BT ja sen mahdollisuudet.
    Joutui käyttämään kelloa ihan kellona
    Mutta nyt toimii!! eli jos huomaatte vikaa niin kyse ei ole kellosta vaan Windowsista!

Tuo oma setuppi: Sony Z1 Compact ja Android 4.4.4 (tai 5.X) ja F3HR v3.00 --> BT ei toimi kunnolla. Pätkii pätkii pätkiii.... Ja syke näyttää päin /c:ttä. Garminille laitettu tukeen mailia, vielä en ole saanut mitään vastausta. Odotellaan.

Garminin tuki on mitä on; laittelin postia tuosta kun päivittivät HR:n kuralle. Eihän ne olleet edes tietoisia ongelmasta.
    Tokko ongelmia heidän mielestään onkaan. Kun ei sitä korjauspäivitystäkään kuulu.

^No jos Garminin mielestä tuon kuuluu toimia noin, palautan laitteen ostoliikkeeseen ja pitäkööt tunkkinsa. Tuon BT:n pätkimisen vielä jollain tasolla kestää, mutta jos sykkeet heittää +/- 50 lyöntiä oikeasta niin ei riitä tuo tarkkuus ei. Eilen aamulla pistin mailia joten annetaan nyt muutama päivä G:lle aikaa vastata jotain ennenkuin tekee seuraavia liikkeitä asian eteen.

Enemmän mua kummaksuttaa tässä se että HR toimi hienosti 2.20-versiolla, niin minkä helvetin takia pitää pistää jakoon upgrade jota ei selvästikään ole testattu?!
    Ja ei ole ensimmäinen kerta Garminilta.
    Toki mitä nyt olen värkkiä testaillut niin harjoitteessa HR-toimii ihan ok. Muulloin mittaustulokset on aivan mitä sattuu.
    Öisin olen maannut kuolleena useita kertoja joka yö HR:n mukaan. Saattaahan siinä kyllä perääkin olla, kuka tietää.
    brilleaux muokkasi tätä : 17.05.2016 at 13.56

sledgehammer Guest
    Jes, Garminin tuki löysi ratkaisun uima-allas ongelmiin. Sain sieltä jonkun beta-firmiksen linkin ja asentelin sen kelloon. Nyt meni käännökset suht kohdalleen. Kahden kilsan matkalla jäi yksi kääntö rekisteröimättä, mutta se saattoi olla ihan omakin moka. Olisinkohan potkaissut vähän huonosti vauhdit päädystä. Nyt kuitenkin toimii rittävällä tarkkuudela ja mä oon tyytyväinen. Kohtuullisen nopeasti vastailivat maileihinkin.

Edit:
    Onkohan kukaan valmistaja vielä valmistanut optista HR-ranneketta, jota voisi käyttää BT:n yli? Mulla ei oo HR-mallia, niin olisi ihan kiva. Johan noita kypäriäkin on, missä optinen HR-anturi on integroitu pottaan, niin luulisi, että tuollaisen rannekkeenkin voisi tehdä.

Edit 2:
    Garminin laadun tasaisuudesta alkaa olla kyllä kovat näytöt. Risojen vehkeiden listalla 2x Fenix 2 ja Virb elite. Onneks tää uusin kolmonen tuntuu nyt firmiksen päivityksen jälkeen toimivan oikein. Välillä synkkaus ei meinaa lähteä käyntiin, mutta hetken perästä treenit ovat kuitenkin siirryneet palvelimelle. Synkkauksessa ei ole ollut eroa Galaxy tab 3:n ja iPhone 4S:n välillä. Satunnaisesti jumittelee, mutta pääsääntöisesti toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Kohtuullisen nopeasti vastailivat maileihinkin.
    Haista home. No, mä laitoin nyt mailia suoraan huoltoon. Maanantaina aamulla yritin käyttää oikeaa proceduuria eli otin webbisivujen ohjeiden mukaisesti yhteyttä jollain webilomakkeella. Katsotaan kuuluuko nyt jotain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Onkohan kukaan valmistaja vielä valmistanut optista HR-ranneketta, jota voisi käyttää BT:n yli? Mulla ei oo HR-mallia, niin olisi ihan kiva. Johan noita kypäriäkin on, missä optinen HR-anturi on integroitu pottaan, niin luulisi, että tuollaisen rannekkeenkin voisi tehdä.
    Käsittääkseni F3HR:n saa näyttämään sykettä ulospäin myös, mutta toimiiko se vain ANT+:lla vai myös BT:llä? En oo kokeillut. Tuotako haet?

^ "Fenix3 HR allows you to re-broadcast your heart rate over ANT+. This means that the Fenix3 HR will take your optical HR reading and then re-transmit it so that other ANT+ capable devices, such as a Garmin Edge, can pickup your HR reading."

sledgehammer Guest
    Lisää vahvistusta allasuinnin toimimisesta. Tänään uin 2500m ja joka kääntö tuli oikein

Tänään tuli joku softapäivitys F3HR:ään mutta ei tuolla kyllä mikään versionumero muuttunut :/

"
    Software version: 3.00
    Display 3.40
    GPS Version: 3.00
    BLE/ANT: 3.50
    WiFi: 2.10 CIQ: 1.2.6
    WHR: 2.30 (10.02.21)
    "

Samaa paskaa oli alkuviikostakin numerot. Ja Garmin ei vastaa mitään, maanantaina laitetettu webbisivujen kautta viestiä ja keskiviikkona maililla. Mitään vastausta ei kuulu. Alkaa kohta *ituttaa tämmönen toiminta.

Sain sentään vastauksen:

"Olen pahoillani että sykemmittauksen kanssa on ollut ongelmia. Valitettavasti tuo 2.30 on siihen sykemittariin tällä hetkellä uusin euroopan versioihin saatava ohjelmistoversio. Lisäpäivityksiä kyllä tulee jossain vaiheessa, joten luultavasti sykemittauksen tarkkuus tulee paranemaan tulevaisuudessa. Kannattaa myös varmistaa että käytössä ei ole kellon ohjelmiston beta versiota, vaan ohjelmistoversio 3.0, mikä on viimeisin virallinen versio. Tämä sen vuoksi että beta versioissa saattaa aina olla joitain kuvailemasi kaltaisia ongelmia. Eli valitettavasti emme voi nyt sanoa muuta kuin että teidän täytyy odottaa seuraavan päivityksen saapumista Eurooppaan."

Että näin. Ei tipu propseja.

On onni asua euroopan perällä kaukana pohjolassa, missä luonto on kaunista ja päivitykset saapuvat viimeisenä.

joo, sama whr-softaongelma omassakin..

Tässä HR:n toiminnassa ainakin mulla on tapahtunut jonkinmoista hiipivää parannusta, itsekseen.
    Mistä lie kysymys.

Edit: alemmassa siis näkyy työmatkan sykkeetkin ihan järjellisesti. Enkä ole maannut hengettömänä kuten ylempi väittää.
    Ylempi siis välittömästi päivityksen jälkeen otettu, alempi tänään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tässä HR:n toiminnassa ainakin mulla on tapahtunut jonkinmoista hiipivää parannusta, itsekseen.
    Mistä lie kysymys.
    Itse ihmettelin äsken työmatkan jälkeen että sykekäyrä oli about ok KOKO työmatkan ajalta. Ekaa kertaa sitten tuon v3.00 päivityksen jälkeen! Toimiiko tää ny? Vaatii lisää testiä...

Edit: Garmin ei ole vastannut mitään. Vissiin jos eivät tiedä vastausta/eivät näe ongelmaa olevan, radiohiljaisuus on paras tapa heidän mielestään.

Meni täysin pimeäksi, kuukauden ollut käytössä. Eilen alkoi illalla välkkymään, päälle pois päälle ihan itsestään ja sitten myöhemmin pimeäksi. Varaus oli pudonnut yön aikana 53 %:sta 9 %:iin eli jotain siellä tapahtui. Tänään sitten samaa välkkymistä mutta reilun tunnin pysyi päällä ja sain ladattua täyteen. Taas meni pimeäksi eikä mitään tapahdu. Ja kesken kirjoittamisen nyt taas päälle, meni ihan itsestään. Ei tän hintaisissa voi tällaista tapahtua.

Garminin laitteiden firmwaren voi päivittää vanhaan versioon, jos uusin versio häröilee. Edge 810:n olen kerran ladannut onnistuneesti vanhemman ohjelmaversion. Lataa tiedosto ja nimeä uudelleen: GUPDATE.GCD ja siirrä garmin kansioon, laite irti tietokoneesta, virta pois ja
    uudelleen käynnistys. Omalla vastuulla tietysti.

Firmwaret Fenix laitteille löytyy tuolta: http://gawisp.com/perry/fenix_D2_tactix/ (ja Edge laitteisiin tuolta: http://gawisp.com/perry/edge/)

https://forums.garmin.com/showthread...k-the-firmware

Ei tunnu oikein pelittävän vakaasti F3HR. Muutama viime työmatka-ajelu on ollut suht ok sykkeiltään kait, mutta tänä aamuna sekoili taas urakalla. Eka puolituntia varsinkin olevinaan ajoin kävelyvauhtia vaikka tuntemus oli vähän muuta. Kyllä tuon sykkeen olis pitänyt tuolla 130-150:ssa huidella alussakin jo. Prkle.

Edit: Pätkälle kiitokset downgreidaus ohjeista! Tosin täytyy nyt ensin katsoa mitä Garmin tekee asialle. Ei tosin tunnu tekevän mitään, eivät ole vastanneet mun useampi viikko sitten jo lähetettyihin maileihin/tukipyyntöihin yhtään mitään!!! Onnetonta toimintaa! On ne nyt aikaisemmin kun Edge laitteiden kanssa tullut ongelmia niin aina vastanneet. Täytyy seurata vielä tilannetta ja jos Garmin ei suostu vastaamaan mitään, palautan laitteen XXL:lään ja pyydän vaihtamista uuteen/rahojen palautusta. Jos ei siis ala maagisesti toimimaan kunnolla ittekseen tässä lähiviikkojen aikana.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •