GiantElectrobikeGarmin
Sivu 20 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1078

Aihe: Garmin Fenix 3

Onks siis tosta HRM-RUN vyöstä tullu uusi versio? Olihan sulla jo edellisessä Fenix3:ssa hrm-run vyö bundle paketissa?

Sent from my iPhone using Tapatalk

^Juu vyö on päivittynyt. Entinen vyö meni vanhan F3:n mukana.
    Uudessa lisänä MKT-keskitasapaino ja keskipystysuhde.

Fenix HR:n otin vyöllä ihan vaan siksi että hinta oli bundlena ns. kohdallaan.

Eilisen työmatkahölkän käppyrät vyöllä ja ilman. Jos ei tartte tarkempaa dataa juoksusta muuten, sykevyö jää HR:llä turhaksi. Imo.
    Terävämpi vaihtelu kuvissa HR:n sykemittauksessa johtunee tahdin vaihtelusta.

HRM-run vyöllä:

Pelkkä Fenix 3 HR:

Hommasin noin viikko sitten Fenix 3 HR:n ja ilmanpaineen / korkeusmittarin kanssa on häikkää.
    Eli korkeuslukema seilaa aivan järjettömissä lukemissa ja saattaa valua päivän aikana kilometritolkulla.
    Vaikuttaa siltä, että paineanturin lukema valuu vaikka ilmanpaine ei muuttuisikaan. Aamulla olin parin kymmenen metrin korkeudessa ja nyt ollaakin jo 3km korkeudella.
    Jos yritän manuaalisesti kalibroida korkeuden vastaamaan todellisuutta niin ilmanpaine merenpinnalla lukemaksi tulee 710.4hPa ja kohta laite nakkaa korkeuden takaisin 3km.

Toimiiko muilla Fenix 3 HR:n omistajilla tuo korkeus / ilmanpaine järkevästi? Mietin, että voiko olla softavika vai onko laite sökönä. Vaikuttas ainakin olevan muilla myös samaa vikaa kun garminin foorumilta lukee. Kallista romua tuli ostettua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anonymous Katso viesti
    Hommasin noin viikko sitten Fenix 3 HR:n ja ilmanpaineen / korkeusmittarin kanssa on häikkää.
    Eli korkeuslukema seilaa aivan järjettömissä lukemissa ja saattaa valua päivän aikana kilometritolkulla.
    Vaikuttaa siltä, että paineanturin lukema valuu vaikka ilmanpaine ei muuttuisikaan. Aamulla olin parin kymmenen metrin korkeudessa ja nyt ollaakin jo 3km korkeudella.
    Jos yritän manuaalisesti kalibroida korkeuden vastaamaan todellisuutta niin ilmanpaine merenpinnalla lukemaksi tulee 710.4hPa ja kohta laite nakkaa korkeuden takaisin 3km.

Toimiiko muilla Fenix 3 HR:n omistajilla tuo korkeus / ilmanpaine järkevästi? Mietin, että voiko olla softavika vai onko laite sökönä. Vaikuttas ainakin olevan muilla myös samaa vikaa kun garminin foorumilta lukee. Kallista romua tuli ostettua
    Mulla on HR ja softaversio 2.20 (uusin). En ole ennen käyttänyt mitään korkeusanturia, mutta kyllä tämä Fenix tuntuu näyttävän samoja lukemia kuin mitä karttoihinkin on merkitty. Myös mäkitoistotreeneissä mäet piirtyvät hyvin tarkasti harjoitukseen. Lukema ei myöskään seilaa mihinkää ulkona tai edes kotonakaan ollessa. Töissä meillä on hyvin voimakas koneellinen ilmanvaihto, joten siellä olen välillä ollut huomaavinani, että korkeus hieman seilaa päivänaikana.

Oma tuntumani on siis se, että tuo toimii hyvin. Calibrointi en ole manuaalisesti koskaan suorittanut, kun tuo Auto Cal. tuntuu hoitavan hommansa varsin mallikkaasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Ok. Sama softaversio on sisässä minunkin HR:ssä Nyt olen kellon mukaan 11704m korkeudessa. Ilmanpaineen luulee olevan 226.3hPa.
    Kävelylenkkikin tuli heitettyä yli 8km korkeudessa. Täytynee lähettää huoltoon sitten tuo kapine. Ei oikein nyt Garmin vakuuta laadullaan.

Samoja korkeusongelmia myös täällä, tosin beta 2.93 softa käytössä. Ei olla ainoita jolla näitä ongelmia. Eiköhän ne sen jossain vaiheessa korjaa.

Jotenkin haiskahtaisi laitepuolen vialta, jos samoilla ohjelmistoversioilla osa käyttäjistä kärsii tuosta ongelmasta ja osa ei.

Eikös tossa kuitenkin käytönnössä softa saa vaan anturilta jotain numeroita, jota sitten piirretään käyräksi näytölle, eli jos anturi antaa ihan randon-lukemia, niin ei niitä varmaan ihan hirvetästi pystytä softalla/ajureilla enää korjaamaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Täällä toimii ainakin moitteetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jotenkin haiskahtaisi laitepuolen vialta, jos samoilla ohjelmistoversioilla osa käyttäjistä kärsii tuosta ongelmasta ja osa ei.

Eikös tossa kuitenkin käytönnössä softa saa vaan anturilta jotain numeroita, jota sitten piirretään käyräksi näytölle, eli jos anturi antaa ihan randon-lukemia, niin ei niitä varmaan ihan hirvetästi pystytä softalla/ajureilla enää korjaamaan.
    Voipi olla myös anturin alustus huonosti tehty joka yhdessä painesensorin valmistushajonnan kanssa aiheuttaa tällaisen toiminnan. Voisi olla softallakin korjattavissa...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Nyt meni tuo lämpötilasensorin lukemakin virheelliseksi Fenix 3 HR:stä. Korkeus on eilisillasta jumittanu 20000 metrissä, ilmanpaine merenpinnalla -609.3hPa ja lämpötilaksi näyttää +10C, vaikka sisällä ollaan ja tossa rannekkin vielä lämmittää.
    Oletusasetuksetkin palautin eilenillalla, mutta ei mitään vaikutusta. Ite alan epäillä, että paine- ja lämpöanturi itsessään ovat varmaan ok, mutta jotain häikkää niiden lukemisessa.
    Saap nähä mikä osa-alue sekoaa seuraavaksi. Sykkeet kaiketi näyttää vielä oikein. Laitan kyllä ensiviikolla huoltoon tämän kapineen

sledgehammer Guest
    Uus fenix 3 koeponnistettu uima-altaassa ja vitutustahan siitä syntyi. Otti käännöksiä välillä ihan tyhjästä ja lopulta tallentuneen uimatreenin arvo on lähinnä viihteellinen järkyttävän virhemarginaalin takia. Mikä hittoa tuolle voisi tehdä... Vanha Fenix 2 jätti aina jonkun käännöksen rekisteröimättä, mutta tää keksii niitä sitten senkin edestä. Ei ollut uimatreeni edes mitenkään erityinen, tasaisen tappavaan tahtiin vaparia 1h15min. Käännöksissä otin oikein kunnon vauhdit aina päädystä, kun luulin, että tuo tarttee sellaisen samalla tavalla kuin Fenix2.

Eilen nukkumaan mennessä akun varaus oli vähissä, otin kellon pois ranteesta ja jätin toiseen huoneeseen ettei se yöllä huuda ranteessa.
    Aamulla oli tietenkin pimeänä. Laitoin lataukseen. Kun laitoin päälle, kellon aika ja päiväys oli vuosia jäljessä. Käytin GPS:ää päällä että löytää oikean kalenterin.
    Kadotti samalla parin edellisen päivän askelmäärät. Down-nappia painamallahan pitäisi näytön saada takaisin kellotaulutilaan. Nyt siihen tulee musiikin hallinta. Widgeteissä ei näy edes musiikin hallintaa että sen saisi siitä pois.
    Kellon kyllä saa pois ja näytössä on pelkkä musiikin hallinta. Ihmesekoaminen. Kai se on resettiä annettava.

( ja ei auta jos mainitset ettei sulla ole tätä koskaan tehny (y) IMO (y) )
    Se on vanne eikä mikään kiekko

Järkyttäviltä kuulostavat ongelmat laitteen hintaan nähden. Houkuttaisi kun on hieno ja olisi itelle hyviä ominaisuuksia mutta en kyllä suostu yhteenkään bugiin ko hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Järkyttäviltä kuulostavat ongelmat laitteen hintaan nähden. Houkuttaisi kun on hieno ja olisi itelle hyviä ominaisuuksia mutta en kyllä suostu yhteenkään bugiin ko hintaan.

Yhteenkään bugiin? Niitä löytyy autojen ohjelmistoissa ja kaikkialla. Lähinnä bugien vakavuus ja määrä tuntuu tässä huonolta. Onneksi en ostanut.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

On ollut erittäin hyvä laite!

En minäkään pois antais. Reilu vuosi ollut käytössä ja toiminut oikein hyvin.

Kyllä itsestäkin tuntuu siltä että jollekin osunut maanantaikappale kohdalle, toivottavasti ongelmia kokeneet saavat laiteet kuntoon takuuhuollonkautta.

Mulla isellä on ollut HR versio käytössä reilut 3vko ja tuona aikana olen träkännyt lähes 60 aktiviteetteja ilman mitään ongelmia ja BT-notifikaatiokin on käytössä 24/7. Ainoa "laitteen" kanssa ilmennyt ongelma on se, että Garmin Connect -nettipalvelua oli yhden sunnuntain nurin, mutta itse laite on kyllä mainia yhdistelmä omaan "media-aktiiviseen MultiSport-elämäntyyliin".
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Täällä ollut vajaan vuoden käytössä ilman ongelmia. On ollut yksi parhaista ostoksista pitkään aikaan. Suosittelen!

Ehkä sitä palstalta saa lukea nimenomaan ongelmalaitteista ja iteltä löytyy kyllä jo Garminin laite ennestäänkin. Ja löytyy siitä edge 510:kin sanomista vaikkei nyt varsinaisia bugejaa tai tilttauksia ole ollut. Ei sillä

Mutta noin yleensä ottaen olen sitä mieltä että näissä softa pohjaisissa laitteissa annetaan liiaksi anteeksi. Minä mukaan lukien. En tiedä mitä toi autoviittaus tarkoitti mutta ei ainakaan mun auto ole kertaakaan bugittanut. Ei siinä kyllä ole mitään päälle päin näkyvää softaakaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mutta noin yleensä ottaen olen sitä mieltä että näissä softa pohjaisissa laitteissa annetaan liiaksi anteeksi. Minä mukaan lukien. En tiedä mitä toi autoviittaus tarkoitti mutta ei ainakaan mun auto ole kertaakaan bugittanut. Ei siinä kyllä ole mitään päälle päin näkyvää softaakaan
    Tämä on kyllä ihan totta. Itse en kutienkaan rupea peruuttelemaan näiden hankintojen kanssa sen takia, että jokainen liukuhihnan päästä tuleva laite ei ole 100% täydellinen. Osittain tästä syytä olen ostanut kaikki tietokoneet, videotykin, garminin, kännykät... aina Suomesta luotettavilta tahoilta, jotta takuuasia sujuvat mahdollisimman hyvin. Muutaman kerran olen myös purkanut kauppoja myyjäliikkeen kanssa, kun uutta laitetta ei olla saatu huolloista huolimatta toimimaan speksin mukaisesti.

Tosin juuri tämän Garminin kanssa olen meittinyt monesti, että ompa mukavaa, että kerrrankin on saatu tehtyä laite joka vaan toimii ilman ylimääräistä "herkistelyä".
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Fenix 3 Hr tuli kanssa hankittua lauantaina, pari lenkkiä vedetty ja hyvin pelittää. Onnistuin jopa luomaan salille ja kävelyyn omat harjoitukset.
    Yksi ongelma kuitenkin on. Olen aiemmin käyttänyt sport-tracker ohjelmaa iphonen kanssa ja nyt 4 vuoden harjoitukset jäävät eri ohjelmaan. Saako ne jollain tavalla siirrettyä garmin connect ohjelmaan?

^Googleen hakusanat:

sports tracker to garmin connect

Ei, en jaksanut käydä lukemassa vastauksia mutta eiköhän tuolta asia selviä.

Ja jee, tähän voi hyvin vöyhöttää että oma Fenix 3 HR on noukittavissa "postista" tänään iltasella. Yeah! Mun TMT-kello!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti johnny73 Katso viesti
    Fenix 3 Hr tuli kanssa hankittua lauantaina, pari lenkkiä vedetty ja hyvin pelittää. Onnistuin jopa luomaan salille ja kävelyyn omat harjoitukset.
    Yksi ongelma kuitenkin on. Olen aiemmin käyttänyt sport-tracker ohjelmaa iphonen kanssa ja nyt 4 vuoden harjoitukset jäävät eri ohjelmaan. Saako ne jollain tavalla siirrettyä garmin connect ohjelmaan?
    AppStoresta saatava RunGap -ohjelma hoitaa ne kivuttomasti Sports Trackerista Garmin Connectiin.

Garmin connect on sen verran surkea tekele että kannattaa siirtää uudet treenit connectista sport-trackeriin eikä toisinpäin

Pätkiikö teillä Fenix 3 HR:n bluetooth? Livetracking pätkii homona kokoajan vaikka Edge 1000:lla ei pätki kertaakaan. En ole vielä SAMALLA reitillä kokeillut molempia, mutta seuraavalla työmatkalla kokeilen. Jotta pätkiikö Edge 1000 samalla reitillä mitä Fenix3 pätkii kokoajan. Vittumaista. Downgreidasin jo Android 5:sen luurista Android 4:seen ja se lopettaa/lopetti pätkimiset E1000:sen kanssa. Mutta F3HR pätkii silti.

Edit: Ilmeisesti yhteys pätkii kellon ja luurin välillä kesken muunkin olemisen sillä välillä esim säätila-widgetti näyttää että "laita idiootti bluetooth päälle jos haluut dataa". Vaikka tuo idiootin blootoot on päällä kokoajan kyllä olevinaan.

En oo vielä saanut henkisesti myöskään itsestäni niin irti että viitsisin tätä tiiliskiveä pitää ranteessa 24/7 vaan kyllä kello aina kovin äkkiä pöydälle napsahtaa säilöön kun kotia pääsee aina. Tilanteeseen vissiin vaikuttaa se ettei ole mitään kelloa ollut ainakaan 10 vuoteen ollut ranteessa aikaisemmin.

Bluetooth. Kiva, että tuo aiheuttaa muillekkin pientä närästystä, enkä ole ainoa joka hakkaa puhelintaan ja päätään vuorotellen seinään.

Sammutin omasta vivosta kaikki ylimääräiset toiminnot. Data sentään siirtyy melkein aina oikein.

BT ongelmasta pääsee IOSiin siirtymällä.

Ai niin, jos ette ole HR:ää vielä päivittäneet 3.0-softaan, älkää päivittäkö.

https://www.facebook.com/groups/Garm...62778016795022

Itselle jo tullut onneksi tutuksi Garminin pässinpääsoftainssien sekoilut, 2.20 mennään ja hyvin toimii.

Olipa ylläriä että i-jöpötystä alkoi pukkaamaan.
    Itsellä oli i-luuri-ei-enää-ikinä hetken käytössä, ihan samanlaisia ongelmia silläkin bluetoothin kanssa. Jos koko ajan on kantaman ääressä niin sillon toimii, sekä ios että android. Mutta jos käy kantaman ulkopuolella niin sitten alkaa ongelmat ennen pitkää.
    Vika näyttäisi olevan enemmän kellon päässä kuin luurissa.

Ei kyllä Polar-iLuurikaan näytä olevan ongelmaton, vaimolla yhdistelmä käytössä ja ei ole yhteyksiä välillä sielläkään.
    Se on vanne eikä mikään kiekko

iLuuri ja Fenix 3 =ei mitään ongelmia!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •