HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 176 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 226 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.251 - 5.280 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #5251
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    Itse itselleni vastaten islan apupyörä ongelmaan.
    Käypäistä pulttia ei paikallisista alan liikkeistä löytynyt. M8 ja 5/16 kierteet olivat molemmat todella lähellä käydä.
    Pyöräytin M8 kierretapilla kierteistä läpi ja homma ratkesi sillä.
    Ihan vaan jos jollakin sattuu olemaan joskus samanmoinen dilemma.

  2. #5252
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    En oikein löytänyt sopivaa topikkia niin kysytään täällä.
    Ongelma ei ole suuri, mutta olen tuota välillä ihmetellyt. Eli kampia (RF) pyörittäessä tuntuu välillä semmoinen "pykälä", ikäänkuin vähän töksähtäisi jossain kohtaa, mielestäni oikealla puolella. Tähän ei ainakaan kiinnitä huomiota maastossa, johtuuko sitten siitä, että amatöörin kaikki huomio suuntautuu itse maastoon vai siitä, ettei pykälää tunnu, en tiedä, mutta etenkin tasaisella ajaessa tähän yleensä kiinnitän huomiota.
    "Töksähdys" ei ole mitenkään voimakas, lähinnä semmonen, minkä nyt huomaa ja varmaan hoitaisi poiskin jos tietäisi miten se tehdään, mutta joka ei kuitenkaan oikeastaan ajoon vaikuta. Olen rasvannut kampien kiinnityskohtia, eikä niistä mitään rahinoita tms kuulu. Ongelma on myös se, ettei tuota jumitusta aina tunnu pyörittäessä, edes tasaisella.
    Mistähän mahtaa olla kysymys?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  3. #5253
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    En oikein löytänyt sopivaa topikkia niin kysytään täällä.
    Ongelma ei ole suuri, mutta olen tuota välillä ihmetellyt. Eli kampia (RF) pyörittäessä tuntuu välillä semmoinen "pykälä", ikäänkuin vähän töksähtäisi jossain kohtaa, mielestäni oikealla puolella. Tähän ei ainakaan kiinnitä huomiota maastossa, johtuuko sitten siitä, että amatöörin kaikki huomio suuntautuu itse maastoon vai siitä, ettei pykälää tunnu, en tiedä, mutta etenkin tasaisella ajaessa tähän yleensä kiinnitän huomiota.
    "Töksähdys" ei ole mitenkään voimakas, lähinnä semmonen, minkä nyt huomaa ja varmaan hoitaisi poiskin jos tietäisi miten se tehdään, mutta joka ei kuitenkaan oikeastaan ajoon vaikuta. Olen rasvannut kampien kiinnityskohtia, eikä niistä mitään rahinoita tms kuulu. Ongelma on myös se, ettei tuota jumitusta aina tunnu pyörittäessä, edes tasaisella.
    Mistähän mahtaa olla kysymys?
    Keskiössä laakeri paskana? Ootko kurkannu miltä ne näyttää?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #5254
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^^Ootko kokeillut pyörittää kampia niin että ketjut on pois? silloin eliminoit ketjuista ja vaparista mahdollisesti tulevat pykällykset. Kannattaa kokeilla erityisesti ennen ajoon lähtöä, laakerit saattaa herkistyä kun on vähän matkaa ajanut.

  5. #5255
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^
    Nyt on pakko myöntää, ettei auttais vaikka kurkkaisin, kun en edes tiedä miltä siellä pitäis näyttää
    ^
    Ei ole tullut tuotakaan koitettua, pitääpä koittaa.

    Tuo on vähän hankalahko testattava siksi, että se pykälä ei tosiaan kokoajan tunnu. Esim nyt kun käänsin pyörän ja pyörittelin kampia en tuntenut mitään pykälää. Semmonen, minkä huomasin on, että, kun ketju on edessä isolla rieskalla ja takana sillä pienimmällä/uloimmalla niin ketju tuppaa osumaan vähän etuvaihtajaan. Pitääpä kiinnittää huomiota ajossa esiintyykö sitä pykältämistä juuri silloin, kun ketju noin. En kyllä jaksa uskoa, että pelkästään tuosta johtuisi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  6. #5256
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Jos rohisee eikä pyöri herkästi niin laakerit todennäköisesti vaihtokunnossa, voi niitä koittaa tietty "tekohengittää" purkamalla, putsaamalla ja rasvaamalla uudelleen mutta mun mielestä ei maksa vaivaa kun uudet maksaa mallista riippuen jonkun kympin ja taas mallista riippuen voi olla hyvinkin helpot vaihtaa.

  7. #5257
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, täytyy seurailla vähän. Nyt kun mietin niin on mielestäni esiintynyt tuota pykältämistä eniten juuri sadekeleillä. Se voisi kieliä rasvan puutteesta (sateella varmaan rasvat hankautuu nopeammin pois, kuraa lentää jne). minusta tuo myös helpotti jossain määrin (esiintyy harvemmin ja lievempänä) kunnon rasvauksen jälkeen, mutta pitää nyt seurailla tarkemmin millon sitä esiintyy.

    Laakerit olis tietty 1 vaihtoehto. Tosin luulis, että se tuntuisi kokoajan jos ne paskana.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  8. #5258
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Olisko ketjussa joku nivel jumissa?

    Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  9. #5259
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^^Väitän että jos olet yrittänyt rasvata kammen ja rungon välistä suihkuttamalla jotain öljyä niin tuskin kovin tehokkaasti kulkeutuu laakereille saakka, ja jos kulkeutuu niin liottaa loputkin vaseliinit pois. Tosiaan helppo ja nopea tapa todeta laakerien kunto kun nostaa ketjut sivuun ja pyörittää kampia. Jos pyörii nätisti niin sitten ketjut ja vapari syyniin.

    En nyt tarkalleen tiedä mistä johtuu mutta useasti rohina tuntuu selvemmin ennen ajoa kuin ajon jälkeen.

  10. #5260
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Tutkin tarkemmin ketjunkin, kunhan olo vähän parempi. Taisi nostaa vähän lämpöä eilinen hieronta, kun iltaa kohti alkoi kolottaa joka paikkaa.
    Mullahan ei tosiaan ole edes työkaluja irroitella kampia, eikä varmaan laakereitakaan. Eli ^ olet ihan oikeassa arvellessasi, että rasvaus tapahtui nimenomaan kammen ja rungon välissä.

  11. #5261
    Paja5 Guest
    Heip,

    Elikkäs, navigointia olisi kiva harrastaa maastossa. Paperikarttoja olen kokeillut(en koe kauhean käteviksi) ja puhelimella jos jonkinmoista sovellusta kokeiltu(akku ei kestä, muutenkin lenkillä puhelin vain hätätapauksia varten mukana), parempaa keinoa siis etsimässä.

    Maastossa siis tulee ajettua eikä reittejä ole aina merkattu, lisäksi on kiva vain ajella ilman liikaa suunnittelematta etukäteen. Olisi kuitenkin kiva hieman suunnitella ja katsella ajaessa mihin on menossa(ei harhautuisi esim mökkien pihoihin etc.) Lähinnä siis peruskarttaa/suunnistuskarttaa olisi kiva katsella.

    Sen kummempia syke ja muita harjoitustietoja ei välttämättä tarvitse olla kun sen puolen hoitaa itselleni hyvä sykemittari.

    Onko ehdotuksia?

  12. #5262
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paja5 Katso viesti
    Heip, Elikkäs, navigointia olisi kiva harrastaa maastossa. Onko ehdotuksia?
    Mä käytän yhdistelmää paperikartta ja kännykkä. Paperikartan luku ei onnistu ajaessa ilman jonkinlaista karttapöytää.

    Karttapöydässä on esim kopio kansalaisen karttapaikan kartasta tai jokin muu saatavilla oleva paperikartta. Paperikartasta saa hyvin käsityksen isommalta alalta kuin kännykän kartasta. Ei ole niin väliä vaikka paperikartta on vähän epämääräinen niin kuin toi Karttapaikan kartta, puhelimesta voi stekata tarkemman sijainnin.
    Karttakopioita voi olla useita niitillä järjestykseen laitettuna ja niihin voi piirtää valmiiksi kuultokynällä oletetun reitin jolloin ajaessa seuraaminen on helpompaa.
    Kattapöytä saattaa peittää etupyörän näkyvistä mutta se ei todellakaan haittaa ajamista vaikeammassakaan maastossa vaikka sitä etupyörää ei näe.

    Puhelimessa (Sony Aqva, hyvä akunkesto ja kestää kosteutta) mulla on maksullinen Karttaselain jossa on eri mittakaavoja ja ilmakuvat sekä tontinrajat saa myös näkyviin. Puhelimen voi laittaa piirtämään viivaa jolloin näkee mistä on tullut eikä niin helposti lähde vaikka kiertämään ympyrää. Karttaselaimen kartta taitaa olla yksyhteen Karttapaikan kartan kanssa. Vastaavia ilmaisiakin systeemejä on saatavilla. Vastaavalla systeemillä kuin toi puhelin on kiinni tossa stongassa voi laittaa myös lisävirtalähteen ohjaustankoon jolloin puhelin voi olla auki koko ajan vaikka 12 tuntia.

    Karttatelineitä puhelinteline


  13. #5263
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paja5 Katso viesti
    Heip,

    Elikkäs, navigointia olisi kiva harrastaa maastossa. Paperikarttoja olen kokeillut(en koe kauhean käteviksi) ja puhelimella jos jonkinmoista sovellusta kokeiltu(akku ei kestä, muutenkin lenkillä puhelin vain hätätapauksia varten mukana), parempaa keinoa siis etsimässä.

    Maastossa siis tulee ajettua eikä reittejä ole aina merkattu, lisäksi on kiva vain ajella ilman liikaa suunnittelematta etukäteen. Olisi kuitenkin kiva hieman suunnitella ja katsella ajaessa mihin on menossa(ei harhautuisi esim mökkien pihoihin etc.) Lähinnä siis peruskarttaa/suunnistuskarttaa olisi kiva katsella.

    Sen kummempia syke ja muita harjoitustietoja ei välttämättä tarvitse olla kun sen puolen hoitaa itselleni hyvä sykemittari.

    Onko ehdotuksia?
    Ota puhelin mukaan ja avaa Google Maps. Se näyttää missä menet yms.

  14. #5264
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.799
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paja5 Katso viesti
    Heip,

    Elikkäs, navigointia olisi kiva harrastaa maastossa. Paperikarttoja olen kokeillut(en koe kauhean käteviksi) ja puhelimella jos jonkinmoista sovellusta kokeiltu(akku ei kestä, muutenkin lenkillä puhelin vain hätätapauksia varten mukana), parempaa keinoa siis etsimässä.
    Mikä tahansa Garmini (kartallinen tietysti, esim edge 800/810/1000/520) näyttää maastokartan. Maastokartalla ei voi navigoita laitteen avustamana, mutta muuten sillä voi tietysti navigoida joko ennalta piirrettyä viivaa pitkin tai sitten ihan vain lukemalla karttaa.
    Sillä jää sitten myös kuljettu reitti aina talteen.

  15. #5265
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.166
    Lisäisin edelliseen, että ellei tarvitse varsinaista pyöräilymittariominaisuuksia sisältävää laitetta mikä tahansa karttoja imevä (Garmin) käsi-GPS käy.


  16. #5266
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Onko kenelläkään tietoa, myykö joku kauppa pääkaupunkiseudulla tämän tyyppisiä GoPro-kiinnikkeitä? Tuotemerkki ei ole tärkeä, mutta alumiinia pitäisi olla.

    Rule #1: Obey The Rules

  17. #5267
    Minkälaiset lokasuojat kannattaisi hommata Inflite AL 9.0 pyörään?

  18. #5268
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Lisäisin edelliseen, että ellei tarvitse varsinaista pyöräilymittariominaisuuksia sisältävää laitetta mikä tahansa karttoja imevä (Garmin) käsi-GPS käy.
    Kuten Garmin eTrex sarja, siihen sekä maastokartta että OSM-pyöräilykartta niin onnistuu myös navigointi metsässä maastokartan päällä...

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  19. #5269
    Ajotietokone- ketju herätti kysymyksiä. Mikä olisi hyvä, tai ainakin kohtuullinen, halvemman pään mittari, missä on kadenssin mittaus ? Sigma BC 16.12 STS cad olisi langaton, mikä helpottaisi asennusta. Mutta toimiiko se edes kohtuullisesti ? Vaihtoehtoja ?

  20. #5270
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rautajalka Katso viesti
    Ajotietokone- ketju herätti kysymyksiä. Mikä olisi hyvä, tai ainakin kohtuullinen, halvemman pään mittari, missä on kadenssin mittaus ? Sigma BC 16.12 STS cad olisi langaton, mikä helpottaisi asennusta. Mutta toimiiko se edes kohtuullisesti ? Vaihtoehtoja ?
    Itse päädyin samassa pohdinnassa juuri tuohon ratkaisuun, ja toimivalta vaikuttaa toistaiseksi (parin lenkin jälkeen). Jotkut on netissä valitelleet yhteysongelmia, mutta itsellä ei ole ilmennyt mitään mikä ei patterin vaihdolla ratkeaisi. Toki magneetit pitää kulkea riittävän lähdeltä antureita jotta ottaa lukemat.

  21. #5271
    Valinta- apua kaivataan. XXL: ssä pyörävaate- alepäivä ( netissä ).
    Kummat laitan tilaukseen :

    - Craft Active Logo bib 16 . 60e -> 45e
    - Diadora Fabio bib 16 . 80e -> 60e

    Lähinnä sitä, jos jollain on kokemuksia ( hyviä tai huonoja ) jommasta kummasta.

  22. #5272
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    75
    Pitääkö renkaan olla tyyppiä tubeless, jotta saa maantiepyörässä homman toimimaan? Suunnitteilla laittaa Contin Grand sportit tubeless vanteelle.

  23. #5273
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    31
    Nyt kaivattaisiin hieman neuvoa viisaammilta. Ostin puolisolle lahjaksi reilu vuosi sitten Cremen naistenpyörän, eli siis retrohenkinen pyörä vähän modernimmalla tekniikalla. Pyörässä on 3 vaihdetta takanavassa ja niiden osalta kaikki on kunnossa. Nyt kuitenkin on ilmennyt ongelma, että takarengas ei yksinkertaisesti pysy paikoillaan. Se alkaa kampeamaan aina vasemmalta puolelta taaksepäin, aiheuttaen sen että takarengas menee vinoon ja ketjut myöskin sitten samalla löystyvät toiselta puolelta ja alkavat laahaamaan ketjusuojan sisällä. Lopuksi sitten rengas jo hankaa runkoa.

    Olen tuota nyt 3-4 kertaa kiristellyt jonka jälkeen homma ollut kunnossa seuraavat 2-4 kilometriä, mutta ongelma vain toistuu. Vasemmalla puolella takarenkaassa on myös se "lisäpala" joka on kiinni rungossa hieman edempänä, tarkoituksena ymmärtääkseni juuri estää takarenkaan luisuminen. Senkin olen kiristelly huolellisesti mutta ei vain tunnu sekään kestävän paikoillaan kun rengas lähtee liikkeelle. Olen kyllä ihan reippaasti kiristänyt nämä mutterit, oikeastaan niin lujaa että en ole juurikaan tiukemmalle niitä edes voinut saada. Tuntuu että runko tai sen käsittely on teflonia..

    Viimeksi kun kiristin niin laitoin uudet jousialuslevyt mutterin ja pyörän rungon väliin molemmin puolin, mutta sekään ei auttanut. Entuudestaan tehtaalta tullessa siellä välissä on ollut jousialuslevyä muistuttava metallista valettu osa jossa sellainen stopperi ettei pääse pyörimään, mutta kun rengas on jo useampaan otteeseen luistanut taakse niin siitä pinta kulunut (jonka takia nuo toiset aluslevyt laitoinkin).

    Oliko jollain antaa suositusta millä virityksellä tuollainen pysyy oikeasti paikoillaan? Onko aluslevyä syytä laittaa myös rungon sisäpuolelle (tuntuisi olevan tilaa) vai mikä niksi tässä auttaisi? Ehkä nylon lukolla oleva mutteri sen nykyisen umpinaisen täysmetallisen tilalle?

    Kiitokset jo etukäteen neuvoista!

  24. #5274
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti copter Katso viesti
    Vasemmalla puolella takarenkaassa on myös se "lisäpala" joka on kiinni rungossa hieman edempänä, tarkoituksena ymmärtääkseni juuri estää takarenkaan luisuminen.
    Tarkoitat varmaankin momenttivartta joka estää vain akselia pyörimästä poljettaessa ja jarruttaessa. Sen ei ole tarkoitus pitää hahlon suunnassa. Renkaan pitäisi pysyä asennossaan niillä ulommaisilla muttereilla. Kiristä molemmilta puolilta yhtäaikaa.

  25. #5275
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    31
    Momenttivarsi varmaan lienee oikea termi. Kiitokset tarkennuksesta. Täytyy kokeilla tuota kiristämistä samaan aikaan molemmilta puolilta. Kiitos neuvosta!

  26. #5276
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Onkohan olemassa mitään nettikauppaa, josta saisi isoja pyöräilykenkiä? Kengän koko itsellä yleensä 47,5 - 49 ja Shimanon pyöräilykengistä koko 50 käytössä. Tuppaa olemaan nettikauppojen isoin koko 47, mikä on tavallisesti mulle liian pieni. Nyt tarkoituksena ostaa toiset (hillitymmät) kengät, joita voisi käyttää kaupungilla kulkiessa, toimistolla piipahtaessa yms.

  27. #5277
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jebus Katso viesti
    Onkohan olemassa mitään nettikauppaa, josta saisi isoja pyöräilykenkiä? Kengän koko itsellä yleensä 47,5 - 49 ja Shimanon pyöräilykengistä koko 50 käytössä. Tuppaa olemaan nettikauppojen isoin koko 47, mikä on tavallisesti mulle liian pieni. Nyt tarkoituksena ostaa toiset (hillitymmät) kengät, joita voisi käyttää kaupungilla kulkiessa, toimistolla piipahtaessa yms.
    http://www.bike-discount.de/

    B-D:llä olen ollut näkevinäni useammastakin eri mallista isoja kokoja.
    paskalokki muokkasi tätä : 19.05.2016 at 09.12
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #5278
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/

    B-D:llä olen ollut näkevinäni useammastakin eli mallista isoja kokoja.
    Kiitoksia, katsellaan sieltä.

  29. #5279
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jebus Katso viesti
    Kiitoksia, katsellaan sieltä.
    Kyllähän noita löytyy monesta paikasta muualtakin ja jos sopivasti sattuu, nuo poikkeukselliset koot saattavat olla jopa hyvässä alessa.

    Esimerkki Merliniltä: Bontin Riot -kuitukenkää isoissa numeroissa kuudellakympillä. Nuo eivät tosin välttämättä vastaa tuota "hillitymmät kengät" -ideaa.
    https://www.merlincycles.com/bont-ri...oes-61728.html
    Rule #1: Obey The Rules

  30. #5280
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    38
    Minkälainen pumppu käy presta-venttiiliin eli neulaventtiiliin? Onnistuin saamaan normipumpulla ilmaa, kun otti pumpusta tiivisteen pois ja laittoi sen venttiiliin.
    Toki käyhän se noinkin mutta jos halvalla jostakin saa oikeanlaisen pumpun niin aina parempi. Vai onko mahdollista ostaa jokin adapteri, että normipumppu passaa siihen? Googlella ei oikein löytynyt tietoja.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •