Niin loistavat kelit ettei ole kerennyt töiden lisäksi muuta kuin ajamaan, mutta;

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
Taidat päästä jopa parempaan tulokseen kun katsot sillä TM-1 mittarilla kiekoista joka pinnan jännityksen per puoli ja sitten valitset "oikeaksi" arvoksi korkeimpien lukujen mukaan paitsi jos siellä yksi tai kaksi on selvästi korkeampia.

Nimittäin sen TM-1 mittarin antamat absoluuttiset arvot sen taulukon avulla heittävät sen verran, että ketju valmistajan ilmoittama -> taulukosta katsottu arvo -> mittarin näyttämä, johtaa todennäköisesti enemmän pieleen.

Parhaan tuloksen saa jos pystyy kalibroimana mittarin samanlaisella pinnalla ripustamalla pinnan johonkin ja laittamalla siihen painoa roikkumaan halutun jännitteen verran, jolloin näkee mitä se mittari silloin täsmälleen näyttää. Nimimerkillä "jotkut on kysynyt miksi autotallin katossa roikkuu yksi CXRAY pinna"

Näin teen, käsittelen tuota TM-1:stä mittatyökaluna mutten takerru absoluuttisiin numeroarvoihin. Kävin kiekot lävitse ja taaemmassa vetopuolen pinnat (10kpl) näytti tasaisesti 26, eli taulukosta 2mm pyöreän teräspinnan kohdalta katsottuna 135kg. Vasemman puolen pinnoissa (10kpl) oli taas tasaisesti vaihtelua välillä 19(63kg)-20(70kg)-21(77kg), suhteet 3kpl-4kpl-3kpl. Etukiekossa kaikki 20 pinnaa napakasti 25:ssä eli 120kg taulukon mukaan.

Eli seuraavaksi kun tarkistaa rihtauksen tuosta kiekosta, niin kirrailee ainakin noita löysimpää kolmea. Miltäs nuo muuten vaikuttaa?