FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 100 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2971
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Ajaessa
    Avaapa tuota hiukan, siis onko virhe mennä maastoon vai??

  2. #2972
    Laitetaas tänne myös tämä mieltä askarruttava kysymys, kun ehkä oikeampi kysymys paikka.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Joku on varmasti litkuttanut tuollaiset Sliden mukana tulevat Mavic crossroc:t? Löysin Mavic:n katalogista, että crossroc:t olisivat UST tubeless ja UST tubeless ready, mun vanteissa ei ainakaan ole mitään UST tarroja erikseen mutta ilmeisesti crossroc:sta ei ole ollut mitään muita variaatioita?

    Riittääkö, että ostan vain tuollaiset Stanin tubeless venttiilit ja litkun vai tarviiko ostaa tuollainen Mavicin rim tape (esim: http://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-crossroc-ust-rim-tape-21c-404608)? Vai ostanko suosiolla tuollaisen Stanin kitin jossa tulee mukana tuo rim strip jossa venttiili kiinni (http://www.notubes.com/Cross-Country...trip-P107.aspx )?

  3. #2973
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    UST-vanne ei vaadi teippiä, koska sen yläosassa ei ole pinnan reikiä tai ne ovat ainakin jotenkin tukittu.

  4. #2974
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Onko hyviä vinkkejä miten kaventaa teippiä? 25mm leveä Tesa pitäsi 20-21 milliseksi kaventaa.
    Tuossa vielä kuvana mitä orc jo neuvoikin. Kirja voi ehkä olla joku muukin


  5. #2975
    Tolla tavalla yhtä teippirullaa olen kaventanutkin. Kysäisin jos olisi oikeen pro-tapa löytynyt
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  6. #2976
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Kuva on Pinkbiken artikkelista, niin ehkä sen voi laskea pro-sarjaan.

  7. #2977
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    En muista, ostin ite viime syksynä hirvijahdin aikoihin. Puolimetriä mittaa avaamattomana. Voi olla että on vain meidän maalaisten Prismoissa?
    Ok, kiitti, pitääpä kysyä metsällä käyvältä maalaisserkulta.

  8. #2978
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Tolla tavalla yhtä teippirullaa olen kaventanutkin. Kysäisin jos olisi oikeen pro-tapa löytynyt
    Sorvi ois aika pro.

  9. #2979
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    TUnti ajettu ja vakuumituubissa edelleen samat paineet tai ainakin sormi tuntumalla. Missään ei myöskään näy mitään valkoista. Minä kylläkin huuhtelen fillarin ja mopon aina letkulla kun tulen metsästä joten en ole ihan sata varma onko litkua jostain kohtaa pursunnut.

    En ole varma mutta tuntui että pelkkä eturenkaat litkutuskin pienensi rullaushäviötä. Ajaminen sitävastoin vaikeutui kun eturenkaan kehämassa pieneni. Rengas ei enää kiipeä kivien välistä vaan se pitää aktiivisesti nostaa. Ajotyyliä pitää siis muuttaa.

  10. #2980
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Enpä keksi, miltä alueelta tätä kysyisin, joten kysyn sitä täältä, kun täällä on kuitenkin tota litkujen kanssa pelaavaa porukkaa. Ite en ole aiemmin sitä käyttänyt, joten tässä taas sarjassamme typeriä kysymyksiä -mutta eihän niitä olekaan.

    Kyseessä presta-venttiili, Tufo C Elite ride 25 mm tubular clincher-renkaat, joissa siis stanin litkut sisällä. Kun tarkistin eilen paineet ja pumppasin vähän lisää ilmaa eturenkaaseen, niin siinä vaiheessa, kun otin suulakkeen irti venttiilistä, sieltä ruiskahti sen sen normi suhahduksen lisäksi myös vähän litkua pihalle. Takarenkaan kanssa näin ei käynyt. Onko toi ihan normaalia, että sieltä vähän tota litkua ulos turahtaa?

    Ja silloin oli kyllä venttiilit pumpatessa ala eli kello 6 asennossa eli pitäskö ne ollakin klo 12 asennossa pumpatessa?

  11. #2981
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Se on täysin normaalia. Jos venttiili on ollut alhaalla just ennen pumppausta sieltä yleensä aina roiskahtaa hieman. Siksi kannattaa suhauttaa vähän venttiiliä auki ennen pumppausta ettei se pumppu tukkeudu. Venttiilit myös pikkuhiljaa voivat mennä tukkoon litkusta. Tähän auttaa kuumavesi liotus. Sielu irti ja likoomaan. 😊

    Ja joo, pumpatessa venttiili ylös juuri siks, ettei litkut karkaa.

  12. #2982
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    509
    Ite laitan kello neljän tahi kasin kohtaan venttiilin, teoriassa litku valuu venttiilin varresta pois kun antaa hetken olla. Käytännössä saattaapi silti räkästä pikkutipan litkua joskus.
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

  13. #2983
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Meinasin jo tulla kommentoimaan, että Contin Race King Protection on yksi toivottoman löysä p*aska ihan vain päätellen siitä, miten se asettuu vanteelle. En muista kymmeneltä viime vuodelta noin helposti vanteelle uutena heitettävää rengasta: meni paljain käsin yhtään tilaa muualta hieromatta. Siinä vaiheessa jo tuumin, että tästä ei hyvä seuraa. Eli sisäkumi kehiin saman tien ja 4 baria ja risat, eikä tuntunut edes rutisevan, saati napsahtelevan. No, ilmeisesti nousi, kun toinen kylki oli ylhäällä uudessa yrityksessä sisurin poistamisen jälkeen. Pumppasin kuin raivo härkä nopeutetussa filmissä ja ihmetyksekseni kyllähän tuo kuitenkin jalkapumpulla nousi. Joko minulla on enemmän habaa kuin luulinkaan tai sitten tapahtui ns. ihme eli jonkinlainen ylimaallinen väliintulo, jos ei nyt ihan jumalallista laatua.

    Eli edelleen sanoisin, että oli ihan tarpeettoman löysä rengas tuolla vanteella, jossa muut sovittamani eivät ole olleet mitenkään löysiä. Mutta toisaalta plus-puolena, jos täytyy reissun päällä laittaa sisuri sisään, niin se hoituu ilman rengasmuovejakin ihan tuosta vain. Jos se tuosta venyy, niin sitten varmaan kierretään teippiä oikein urakalla, mikä voikin olla hupaisaa, koska...

    Siinä taas oli melkoista sähellystä, kun pikkutarkasti perfektionismin hengessä yritin teipata tällaisen profiilin (sinne jäi ilmakuplia kuin zeppeliiniin ja ruttuunkin meni aika monesta kohtaa). Ei nimittäin ole helppoa, kun vetää kireälle teippiä, niin sitähän ei saa vedettyä kunnolla petiä vasten, kun silloin se pyrkisi oikenemaan noista laaksokohdista ylös, vaikka pitäisi mennä alas! Lopputuloksena se ei ole kireällä, eikä se ole vailla ilmakuplia tai ruttuja (3/3 kohtaa pieleen). Huomenna ovat sormenpäät hellinä tuosta uran hinkkaamisesta. Kun mitoitin teipin niin, että saisin sen ihan bead hooksien alle asti, niin sehän tietysti teki tuosta erityisen vaikeaa teipin pyrkiessä vielä jumittelemaan ennen aikaisesti laitoihin. Ehkä ensi kerralla laitan teipin kapeampana vetämällä ensin toista puolta ja sitten jatkaen toiselle.

    orc biker muokkasi tätä : 04.05.2016 at 00.55

  14. #2984
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Niin. Eli pointti oli, että enpä olisi ikinä uskonut, että tuo nousee vanteelle ilman jotain Ison Pahan Suden kompressoria, joka puhkuu talonkin kumoon. Näin sitä vain yllättyy joskus iloisesti.

    Ja vaikka sainkin sen vanteelle heti kättelyssä, niin pelkästään stressihormonin taso nousi niin paljon tulevaa ahdistusta ennakoiden, että en tosiaan vaihtele huvin vuoksi renkaita. Ettäs tiedät, Nana. Ei tuossa hommassa ole mitään järkeä hifistelyn takia, jos vaihtoehto on käyttää aika ajamiseen. Jos hyvin menee, niin ensi vuonna vasta sitten seuraavan kerran rengashommia.

  15. #2985
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Minä renkaan vanteelle kompuralla ja PUM. Ei ollut pieni pum, 15-20 sekuntia oli mute päällä maailmassa ja pari päivää kuului piip, vanne kierossa ja vaatteet litkussa.
    En tiedä mitä tapahtui, mutta taidan ihan aavistuksen varovaisemmin annostella painetta seuraavalla kerralla. 99% varma olin ettei voi olla liian paljon ilmaa (mittariin ei välttämäti luottamista, mutta 2,9 bar näytti), lopputulos kyllä kertoisi että sitä painetta todellakin oli liikaa.
    Kolme lyhyttä sykäystä annoin ilmaa, ekalla otti kumi kiinni vanteeseen, tokalla kuului pieni pokspoks kun nousi parista kohdasta vanteelle, hieroin kumia vähän yhdestä kohtaa josta ei noussut vielä vanteelle (rengas ei tuntunut todellakaan kovalta), annoin kolmannen suhauksen että nousisi vanteelle viimeinenkin kohta, mutta räjähtikin silmille välittömästi kun painoin kahvasta. Kumissa ei ole reikää, eli ilmeisesti on päässyt luiskahtamaan ulos vanteelta.

    Hävettää ja .tuttaa. Huomenna uutta vannetta paikalleen jos pinnat vaan on ehjiä, tai saan jostain lisää sopivia. Saapa nähdä kuinka onnistuu kehän vaihto ensimmäistä kertaa, toivon ettei ainakaan enempää räjähtele.

  16. #2986
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Minä renkaan vanteelle kompuralla ja PUM. Ei ollut pieni pum, 15-20 sekuntia oli mute päällä maailmassa ja pari päivää kuului piip, vanne kierossa ja vaatteet litkussa.
    Kuulosuojaimet. Minä pidin ihan tuolla jalkapumpullakin laittaessani. Olkoon vain hätävarjelun liioittelua, mutta ei ole kuin yksi pari korvia, joille yksikin pamaus voi olla liikaa. Sitten loppuelämä voi kuulostaakin tältä: "IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....SIHSIHSISH....IIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!"

    Siinä voi pyöräilyharrastuskin kärsiä.

  17. #2987
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Orc Biker, minähän kyllä puhuin helpoista litkutettavista. Olen Spessun (litkutetun) renkaan joskus käynyt vaihtamassa jopa ruokiksen aikana, ennen kuin lähden jatkamaan matkaa. Ei todellakaan stressitasot noussut kun heitti Fast Trakin alle, kahvia samalla hörppien ja ruikkasi litkut perään. Se on naps, naps, naps ja menoksi. Tällaista ei toki edes yrittäisi ellei olisi jo aiempien kokeilujen perusteella varma, ettei rengas tuota ongelmia.
    Mutta ei minua silti kiinnosta käännyttää sinua vaihtamaan renkaita useammin. Ei sillä ole minun ajoihini mitään vaikutusta.

    Lisättäköön vielä, että X-King Race sportia joskus koitin litkuttaa, enkä saanut sitä kiskottua Bontin vanteille, en sitten millään. En vaan jaksanut kiskoa sitä reunan yli kun oli niin tiukka.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  18. #2988
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Meinasin jo tulla kommentoimaan, että Contin Race King Protection on yksi toivottoman löysä p*aska ihan vain päätellen siitä, miten se asettuu vanteelle. En muista kymmeneltä viime vuodelta noin helposti vanteelle uutena heitettävää rengasta: meni paljain käsin yhtään tilaa muualta hieromatta.
    Ei voi kyllä RaceSportista samaa sanoa. Käytössä oli kaksi kättä sekä rengasmuovia ja ainakin yksi jalka kun kampesin rengasta paikalleen ja se hirtti jo vanteelle laittaessa, ilmoista ei siis puhettakaan vielä tässä vaiheessa, hyllyyn kiinni niin tiukasti että piti erikseen painella irti saadakseen logot haluttuun kohtaan. Renkaissa ja vanteissa todellakin on eroja, veikkaan tosin että minulla suurimman eron tekee jälkimmäinen koska noille kiekoille ei ole mennyt vielä mikään varsinaisesti helposti.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  19. #2989
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Eikäku... renkaissa, kehissä ja tubeles teippauksissa on EROJA.

  20. #2990
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Jos harrastaa korkeita paineita niin tuo korvatulppavinkki ei ole mitenkään huono.
    Itseltä on kerran lähtenyt kuulo joksikin aikaa, kun rautatieasemalla joku heitti ilotulitteen tms, joka pamahti korvani vieressä.
    Pahinta oli, kun lääkärit eivät voineet luvata, että kuulo ylipäätään palaa. Korvat soivat aika pitkään ja joitain viikkoja oli toinen korva kuuro.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  21. #2991
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Noita kumeja kun itekin muutaman neliön betonibunkkerissa pumppailee, niin on kyllä tullu tavaksi kuulosuojaimet korville laittaa. Pari kertaa on rengas yllättäen puhjennu ja se pamaus on tollasessa tilassa aikamoinen. Ei oo ollu kaukana vellit pöksyistä, kun siinä vielä oikein päälle säikähtää

  22. #2992
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    87
    illalla laitoin litkut ja piti ilmat hyvin sisällä ja aamulla oli ilmoja lähteny aika paljon ei aivan tyhjäksi mutta kumminkin pysty helposti puristaan rengasta ruttuun ja siis oli eka kerta kun litkutin

  23. #2993
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    87
    ja paljonko laitatte litkuu ite laitoin 90ml. renkaat on 29 ja 2.4 leveät

  24. #2994
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Jos rengas tyhjenee kannattaa lisätä litkua. Aika leveä rengas niin voi vaatia vähän enemmänkin litkua, eikä se lisälitku siellä negatiivisesti vaikuta jos ei nyt litratolkulla kaada.
    Itse olen aika suurpiirteinen litkun määrässä, 2.1-2.25 kokoisiin laitan ehkä 60-70ml, mutta mikäli ilmaa katoaisi laittaisin muitta mutkitta 10-20 lisää.

  25. #2995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eki15 Katso viesti
    illalla laitoin litkut ja piti ilmat hyvin sisällä ja aamulla oli ilmoja lähteny aika paljon ei aivan tyhjäksi mutta kumminkin pysty helposti puristaan rengasta ruttuun ja siis oli eka kerta kun litkutin
    Turhaan sinne heti litkua lisäämään lisää jos sinne n. desikin laitettu, mikään 10-20ml lisäys ei ole oikotie onneen.
    Kun olet sen saanut paineistettua niin käsissä lappeellaan pyörittelyä, molemmat kyljet ja pystyssä voimakasta ravistelua. Annat tekeytyä ja jätät kiekot irti johonkin sopivalle hollille että niille voi tehdä nuo rituaalit ihan vaan ohi kulkiessaan ja aina voi jättää eri kyljelle makaaman ja jos huomaa jonkin tietyn kohdan vuotavan niin se kohta luonnollisesti alimmaiseksi.
    Vaikka illalla teet nuin muutaman kerran ja aamulla tarkistus. Jos paineet tippunut niin lisää ilmaa ja taas pyörittelyä.
    Noin ne yleensä tiivistyy helpoiten.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  26. #2996
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minä olen kyllä useampaan kertaan saanut ilmoja menettävän renkaan tiiviiksi hyvinkin pienellä litkulisäyksellä, vaikkei ravistelut auttaneet.
    Ravistelu kuuluu toki ilman muuta jokaiseen litkutukseen ja pitäisi tehdä aina, kun litkua lisätään. Ajo on myös hyvä. se tuntuisi auttavan jopa paremmin kuin ravistelu.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  27. #2997
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Meni sitten 30 m teippiä hukkaan, kun en onnistunut kaventaminen sitä. Siististi vedin hyvin terävällä veitsellä, mutta minkäpä teet, kun tuo teippi lähtee siitä leikkauskohdasta suikaloitumaan. En tajua miksi, kun ensiksi sain yhdelle renkaalle sopivasti leikattua. Muuten kestää vetämistä hitosti, kun teepä pienikin viilto, niin sehän lähtee siitä melkein puhaltamalla avautumaan.

    Tilasin lisää teippiä kapeampana. Vedän tosiaan pari kierrosta sitten, se on helpompikin niin. Sillä välin laitan vanhat renkaat takaisin sisäkumin kanssa. Ehkä on sitten kiva fiilistelläkin, kun ensin tottuu niihin ja sitten saa uutta kehiin kaikin puolin. Nyt ei oikein onnistu. Tämä ei ole ainoa pyörähomma, mikä on nyt mennyt pieleen.

  28. #2998
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Meni sitten 30 m teippiä hukkaan, kun en onnistunut kaventaminen sitä. Siististi vedin hyvin terävällä veitsellä, mutta minkäpä teet, kun tuo teippi lähtee siitä leikkauskohdasta suikaloitumaan. En tajua miksi, kun ensiksi sain yhdelle renkaalle sopivasti leikattua. Muuten kestää vetämistä hitosti, kun teepä pienikin viilto, niin sehän lähtee siitä melkein puhaltamalla avautumaan.

    Tilasin lisää teippiä kapeampana. Vedän tosiaan pari kierrosta sitten, se on helpompikin niin. Sillä välin laitan vanhat renkaat takaisin sisäkumin kanssa. Ehkä on sitten kiva fiilistelläkin, kun ensin tottuu niihin ja sitten saa uutta kehiin kaikin puolin. Nyt ei oikein onnistu. Tämä ei ole ainoa pyörähomma, mikä on nyt mennyt pieleen.
    Miten paljon liian leveää teippi oli? Ainakin stanin teippi taittuu ihan hyvin sinne reunoillekkin. Kapeakaan ei haittaa mitään, jos pinnan reiät vaan peittyvät hyvin. Ne kaksi limittäistä teippiä ovat oikastaan huonoin vaihtoehto.

  29. #2999
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miten paljon liian leveää teippi oli? Ainakin stanin teippi taittuu ihan hyvin sinne reunoillekkin. Kapeakaan ei haittaa mitään, jos pinnan reiät vaan peittyvät hyvin. Ne kaksi limittäistä teippiä ovat oikastaan huonoin vaihtoehto.
    Sellaiset 25 mm liian leveää. Miten niin huonoin vaihtoehto? Pinnan reikien kohdalle tulee 2 kierrosta ja reunoille yksi. Ei se tuplavarmistus haittaa mitään etenkin, kun tuo teippi on olemattoman kevyttä. Vanteen valmistajat edustajat suosittelevat juurikin tuota, että kierretään kaksi kiekkaa puolin ja toisin. En näe siitä mitään haittaa. Luulen, että tuota teippiä voi vaikka tarvittaessa pätkäistä pinnan kohdaltakin, jos tarvitsee vaihtaa *kop kop*, ja voi vetää päälle jonkin matkaa paikan.

  30. #3000
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ehkäpä tuo toimisi parhaiten niin, että kaksi kapeaa siivua laidoille ja yksi vielä siihen keskelle.
    Jos vetää pelkästään laidoille, niin teippi nousee herkästi keskeltä koholle. Noin kävi ainakin itselle yhden vanteen kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •