FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 180 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 80 130 170 178 179 180 181 182 190 230 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.371 - 5.400 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uncle Katso viesti
    Mistä ostit tuon Mosson haarukan?
    Fillaritorilta joskus, ja edellinen omistaja kai eBaystä..

Suojauksiin sähköteippi rajaamaan,levitys maalarinteipillä ja paperilla.Sähköteippi usein pysyy riittävän hyvin ja irtoaa helposti.
    Irroitus ennen maalin kuivumista,ettei sit lohkeile teippauksia poistaessa.

Tämän kesän Tunturi projekti lähenee loppuaan. Runko löytyi kaatopaikalta.
    Hiekkapuhalsin sen ja maalasin vasaralakalla..
    Nyt sillä voi jo ajaa ja kulkee kevyesti vielä pitää penkki vaihtaa lamppu löytää alkuperäinen

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Mossoa löytyy edullisesti ainakin aliexpressiltä, mut mites sen kestävyys? tuli hommattua mosso ja sen jälkeen näin varoituksia kestävyydestä, siitä huolimatta tulee ajoon muutaman viikon sisällä.
    Mulla Mosso kesti alle vuoden vähäisessä työmatka-ajelussa. 26" maasturi, ajot sisälsi harvakseltaan metsäpolkuja ja kevyttä kivikkoa, sekä toisinaan vähän kikkailua etujarrulla. Vääntyi satulankorvakon juuresta. Nyt sama haarukka on vannejarrullisessa gravel grinderissä, uskon sen kestävän siinä jopa vääntyneenä ihan hyvin.

29" renkaalla käyttäisin etulevyjarrua hyyyvin säästeliäästi. Vannejarrulle kevyt ja nätti haarukka, levyjarrulle jopa käyttökelvoton.

Hieno Roadrat Janilla. Aika harvoin olen nähnyt fillareita jossa etupään levyjarru on eripuolella kuin takapään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Mulla Mosso kesti alle vuoden vähäisessä työmatka-ajelussa. 26" maasturi, ajot sisälsi harvakseltaan metsäpolkuja ja kevyttä kivikkoa, sekä toisinaan vähän kikkailua etujarrulla. Vääntyi satulankorvakon juuresta. Nyt sama haarukka on vannejarrullisessa gravel grinderissä, uskon sen kestävän siinä jopa vääntyneenä ihan hyvin.

29" renkaalla käyttäisin etulevyjarrua hyyyvin säästeliäästi. Vannejarrulle kevyt ja nätti haarukka, levyjarrulle jopa käyttökelvoton.
    Näin olen asian ymmärtänyt, täytyy hitsata tuki omaani, tulee 27,5+ käyttöön tai etsiskellä vaikka hiilaria

Olisiko tässä threadissä tietämystä missä Oulussa voi/kannattaa nykyisin hiekka/soodapuhalluttaa ja maalauttaa pyörän rungon? Tai sitten tarpeeksi tietämystä opettaa mua käyttämään foorumihakua, mulle se antaa tulokseksi vain näitä jättimäisiä threadeja, eikä yksittäisiä postauksia...

Kysyt Oulussa automaaloimoilta oman pyörän runko teki 60€ hiekkapuhalluksella.
    Ja runko oli niinku kuvista näkyy todella huonossa jamassa.
    Tämä siis Posiolla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Hieno Roadrat Janilla. Aika harvoin olen nähnyt fillareita jossa etupään levyjarru on eripuolella kuin takapään.
    Kiitos! Tuo haarukka ja sen järjestelyt on Coticin oma ratkaisu, kun eivät halunneet että kiekko lipsahtaa jarrutuksen vuoksi irti haarukasta. Onhan tuohon muitakin estoja mutta hauska keino
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.L. Katso viesti
    Olisiko tässä threadissä tietämystä missä Oulussa voi/kannattaa nykyisin hiekka/soodapuhalluttaa ja maalauttaa pyörän rungon? Tai sitten tarpeeksi tietämystä opettaa mua käyttämään foorumihakua, mulle se antaa tulokseksi vain näitä jättimäisiä threadeja, eikä yksittäisiä postauksia...
    Ja sitten kun kysyt niin sanot että puhaltaa kun joutaa niin hinta voi olla halvempi..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Haarukka piti vain tilata mutta runkosetti oli niin sopivassa alennuksessa (karvan alle 400e), että otinkin sen. XL kokoisena 1,47kg.
    Suoritin hiljattain nettikaupoissa pikakurssin maantiepuolen osatarjonnasta ja eilen tilailin sekalaisen kasan tarjouspalikoita (tiagra, 105 ja ultegra -sekoitus). Lisäksi romulaarista löytyy muutamia MTB-puolelta ylijääneitä palikoita joita yritän tässä hyötykäyttää.
    Ajattelin alkuun kokeilla 1x10 vaihteistoa ovaalirattaalla (105 10spd kahva, 9spd mtb takavaihtaja ja 10spd XTR 11-34 takapakka - tämän kombon kai pitäisi periaatteessa toimia?). AB tosin tarjoaa vain 38t nw ovaalia mutta ehkäpä se alkuun riittää.
    kuva
    Pistin tämän tänään alustavasti poljettavaan kuntoon. Pari palikkaa vielä matkalla - kriittisiä lähinnä ABn ovaalieturatas.

Tälläinen ysärikaunotar tuli pelastettua tutulta metallinkierrätysuhatalta. Suurin osa palikoista näytti ihan toimivilta, mutta ketjut ja renkaat pitää ainakin vaihtaa. Myös ehkä vaihdevivut, vaikuttivat aika löysiltä. Kaipa tästä jonkun hiukan massasta erottuvan kauppa/baaripyörän voisi väsätä. Saa nähdä...
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Eilen tuli taas paketti maailmalta ja oli jopa tunti aikaa rakentelulle. Ohjaamoa hahmottelin...

Sent from my iPad using Tapatalk

Akun paikkaa mallailemassa. Kai se tossa satulaputkessakin menee. Mietin, että viistoputkessa voi olla tiellä, kun pyörää kuljetetaan auton katolla Thulen telineessä.

Täysjoustorunko lähti kiertoon ja tilalle tuli tällainen ...kiitokset Hyvinkään suunnille!

Lähes kaikki osat siirtyy edellisestä, joitain putkiosia yms. pientä joutuu hankkimaan. Pelkän rungon paino 1590g...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Täysjoustorunko lähti kiertoon ja tilalle tuli tällainen ...kiitokset Hyvinkään suunnille!

Lähes kaikki osat siirtyy edellisestä, joitain putkiosia yms. pientä joutuu hankkimaan. Pelkän rungon paino 1590g...
    Sullahan on parempi vaaka, kuin Hyvinkään miehellä ...taisin kyllä punnata taka-akselin kera
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Tämmönen Klein löyty porukoiden varaston nurkalta lojumasta, joten ei muutako pyörä talteen ja purkuhommiin.

Klein fb ryhmässä joku sano että ois mallia Pinnacle ja 90 luvun alusta, ei oo täysin varmaa faktaa. Jos jollain on tarkempaa tietoa nii saa jakaa!

Tarkotus saada tästä täyspäivänen käyttis itelle, vaan hommaa kyllä on vähän siellä ja täällä.

Iskarit ei palauta, joten ne menee purkuhommiksi kans.

Runko menee puhallukseen, jonka jälkeen pulverit pintaan. Katson sitte alanko vetään kynäruiskulla merkit jne vai teenkö vain tarrat.

Täysjoustorunko lähti kiertoon ja tilalle tuli tällainen ...kiitokset Hyvinkään suunnille! Lähes kaikki osat siirtyy edellisestä, joitain putkiosia yms. pientä joutuu hankkimaan. Pelkän rungon paino 1590g...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Sullahan on parempi vaaka, kuin Hyvinkään miehellä ...taisin kyllä punnata taka-akselin kera
    Tosiaan ilman taka-akselia, sen paino noin 60g, joten aika tasan 1600g menee. Hyvin muistelit

Tänään oli muun toiminnan ohessa ruhtinaallinen puolituntinen ylimääräistä aikaa ja kelikin kohdallaan, joten sovittelin keulaa paikalleen. Hieman lyhyt kaulaputki, mutta toivotaan että tulee geo kohdalleen ilman ylimääräisiä avaruudettimia. Tai sitten laitan mukana tulleen jäykän keulan kiinni...

Huomenna tarkoitus pyhittää aikaa tälle ja saada sunnuntaille ajokuntoon.

Ensimmäiset polkaisut polkaistu. Kelitkin lämpenee just sopivasti. Tankoteipit saa odottaa parin testilenkin verran, että saan kahvat kohdilleen.

Tosiaan ilman taka-akselia, sen paino noin 60g, joten aika tasan 1600g menee. Hyvin muistelit

Tänään oli muun toiminnan ohessa ruhtinaallinen puolituntinen ylimääräistä aikaa ja kelikin kohdallaan, joten sovittelin keulaa paikalleen. Hieman lyhyt kaulaputki, mutta toivotaan että tulee geo kohdalleen ilman ylimääräisiä avaruudettimia. Tai sitten laitan mukana tulleen jäykän keulan kiinni...
    Huomenna tarkoitus pyhittää aikaa tälle ja saada sunnuntaille ajokuntoon.
    50km takana ja tyytyväinen olen tuotokseen. Hankintalistalla satula, stemmi ja tanko. Lainasin ne toisesta pyörästä, että sain tuon ajoon. Ajatus ottaa ensin vähän kilometrejä, että näkee onko ohjaamo toimiva. Tilaa sitten uuden ohjaamon kun mitat selvillä, nyt 85mm stemmi pienellä nousulla ja 700mm flat -tanko pienellä takataivutuksella. Tuntuu hyvälle, stemmi voisi olla ehkä aavistuksen lyhyempi. Lisäksi pitäisi jarruletkuja lyhennellä yms. muuta pientä.

Sairaan nopean näköinen Linski.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Ja yllä siis pyhäinhäväistys syntymässä!!
    26" runko, 27.5" kiekot, 29" keula.
    Ja muotipoliisi pamputtaa taas...

^ kuulostaa tutulta, itse lisäsin tuohon keittoon vielä plussan 3.0×27,5 ja vielä täpäriin, siksi en kehtaa täällä siitä huudella

Tuossa on myös tuo "plussa" eli eturengas on Wtb:n Trailblaizer 2.8 joka toki ei ole ns: oikea plussarengas mutta omaan makuuni tarpeeksi muhku.

Asiallinen hähäinpyväistys on meneillään!
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Mikä on titamiinipyörän keulakulma vai hämääkö vaan kuva jyrkemmäksi mitä onkaan?

On se kyllä hieno!

Päivitystä roskislöytöprojektiin.. osat on mitä sattui romulootasta löytyyn mutta ihan poljettava siitä tuli. Veivit+rattaat molemmista päistä ainaki menee vaihtoon (jos ei muuten niin ulkonäön takia ☺ ), jarruletkukin pitäis lyhentää taikka vaihtaa jarrut parempiin. Mut kyllä sillä näinkin lenkillä käy ja töihin polkee.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mikä on titamiinipyörän keulakulma vai hämääkö vaan kuva jyrkemmäksi mitä onkaan?

On se kyllä hieno!
    Kuvassa on hieman epätasainen maa, satula on vaaterissa, joten kyllä tuo vähän etukenossa on. Jos oikein tulkitsen geometriataulukkoa, niin keulakulma on 70.5 astetta. Siitä en tiedä, millä keulalla tuo on ilmoitettu, kun tuohon suositellaan 100-120mm keulaa. Nyt tuossa kiinni 100mm keula.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •