GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 90 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.671 - 2.700 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #2671
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Näin voi tehdä myös kuntoajoissa. Lähtee hieman optimistiseen ryhmään mukaan ja jos ei jalka riitä, himmaa vähän ja odottaa seuraavaksi hitaamman ryhmän ja liittyy siihen. Eihän sitä aina tiedä päivän kuntoa ja jaksamista tarkalleen.
    Juuri näin. Pitää vaan osata jättäytyä porukasta pois ennen kuin homma menee vaaralliseksi itselle tai muille.

  2. #2672
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Näin voi tehdä myös kuntoajoissa. Lähtee hieman optimistiseen ryhmään mukaan ja jos ei jalka riitä, himmaa vähän ja odottaa seuraavaksi hitaamman ryhmän ja liittyy siihen. Eihän sitä aina tiedä päivän kuntoa ja jaksamista tarkalleen.

    Ainakin viime elokuussa Tallinasssa kuntoajossa tämä taktiikka toimi oikein hyvin.
    Aamen! ...eihän se niin vaikeaa ollut, eikä tarvinnut edes tehdä omaa ryhmää.

  3. #2673
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    127
    Mielenkiinnosta kysyn, että lähtikö eilen 32-nop. ryhmän jälkeen vielä hitaampi ryhmä? Sen verran paljon ajajia tuossa 32 oli, että arvelin loppujen (35+ ryhmän jälkeen) lähteneen siihen. Kun ei ainakaan mikään porukka ajanut minua kiinni (kylläkin yksi punaisessa ajotakissa ollut meni heittämällä ohi juuri ennen Boxintien päättymistä ). Mutta kuten sanoin, onneksi ennen Immersbyn mäkiä sain seuraa toisesta 32-ryhmästä jättäyneestä joten ei tarvinut yksin ajella loppumatkaa.

    Itse olin ekaa kertaa kokeilemassa 32-nop. ryhmässä ajamista, mutta ei jalka riittänyt...Kokeilematta kun sitä ei voi tietää missä pysyy ja missä ei
    De Rosa Protos, Chebici Corsa, Mongoose Tyax Elite, Crescent Yokto

  4. #2674
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    50
    Olen jokseenkin samaa mieltä Newbien kanssa tämänpäiväisissä kommenteissa. Hyviä neuvoja on saatu miten pitää toimia kun luulee menevänsä siihen omaan keskariporukkaan ja keulille ilmestyy
    pari nuorta kollia jotka vetää 25 ryhmää 32 keskarilla. Itse olen joskus todennut muille että antaa noiden kahjojen mennä, ajetaan me niin kun sovittiin ... .

  5. #2675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti supertele Katso viesti
    Ei. Vaan ne, jotka eivät ole ihan varmoja, pysyvätkö 36-ryhmässä voivat tulla mukaan 36-ryhmään ja jättäytyä pois, jos jalka ei riitä. Jättäytynyttä ei katsota pahasti.
    Aivan, Tämä oli M. Ouvisen pointti, jonka Newbie tulkitsi väärinpäin ja jota yritin siksi selventää, ilmeisen huonolla tuloksella tosin.

    Mutta Newbie kyllä kuvasi tilanteen joka ei ole aivan tuntematon keskiviikkolenkeillä: jo pari kovakuntoista kuskia jotka syystä tai toisesta eivät ole lähteneet kovempaan ryhmään voivat onnistua vetämään jopa semmoista vauhtia joka voi olla jopa faktisesti kovempaa kuin sen edellä lähteneen, tasaisella rasituksella ja tavoitekeskariin päätyen ajavan kovemman ryhmän vauhti. Osa porukasta sitten pysyttelee mukana, mutta tarpeettoman moni putoaa ja pettyy tai ei ainakaan kovin kiittele.

    Tällaista meininkiä sitten perustellaan sillä että jos jalka ei riitä voi jättäytyä. Onhan se totta ja perässä sinnittely tai putoaminen kuuluvat lajiin, mutta mutta...

    Vähän sama juttu on siinä jo traditioksi muodostuneessa systeemissä että esim. 30 km/h -ryhmä rupeaa pian tarkoittamaan todellisuudessa 32 km/h ryhmää jne ja tätä perustellaan sillä että ajajien kunto on noussut. Varmasti onkin, mutta voisivathan ajajat siirtyä nimellisesti kovempaan ryhmään sen sijaan että ikäänkuin kidnappaavat ryhmän.

    (Joskus hyvissä olosuhteissa ja parin kokeneen ajajan vastatessa vetotöistä voi keskeritavoite hyvinkin ylittyä 2 km/h ilman että peesissä ajaneiden rasitus on kasvanut, mutta se on eri asia ja harvinaisempaakin.)

  6. #2676
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    189
    Ei liity varsinaisesti keskiviikkolenkkeihin, mutta allekirjoittanut kaipaa tasatehoisempia lenkkejä. Nyt kaikki tuntuu olevan mallia ylämäessä täysiä ja alamäessä vetomiehetkin himmaa. Vähän kärjistetysti keskivauhdin ero tulee rassaamalla nyppylät "vain" 400 wattia eikä 800. Ehkä meno tästä tasaantuu kun pahin kevätinnostus laantuu hieman.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  7. #2677
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Kukin keskinopeusryhmä jakautukoon kahtia: tasaiseen ryhmään ja mäkikiriryhmään, valinta mielihalun tai teho/painosuhteen mukaan. Näin saadaan ryhmät kätevästi pienemmäksi jolloin niitä nautinnollisia vetovuoroja tulee enemmän ja kasojen riskiä vähemmän. Hyvempi lenkki, parempi mieli!
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  8. #2678
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    ääni ilmoille ennen lenkiä tai lenkillä
    ^tämä.

    Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa kysellä miksi ajetaan kovempaa kuin ajattelee speksin mukaista olevan. Voi jopa pyytää himmaamaan.
    10k-kerhon jäsen

  9. #2679
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MarkoM Katso viesti
    Mielenkiinnosta kysyn, että lähtikö eilen 32-nop. ryhmän jälkeen vielä hitaampi ryhmä? Sen verran paljon ajajia tuossa 32 oli, että arvelin loppujen (35+ ryhmän jälkeen) lähteneen siihen. Kun ei ainakaan mikään porukka ajanut minua kiinni (kylläkin yksi punaisessa ajotakissa ollut meni heittämällä ohi juuri ennen Boxintien päättymistä ). Mutta kuten sanoin, onneksi ennen Immersbyn mäkiä sain seuraa toisesta 32-ryhmästä jättäyneestä joten ei tarvinut yksin ajella loppumatkaa.

    Itse olin ekaa kertaa kokeilemassa 32-nop. ryhmässä ajamista, mutta ei jalka riittänyt...Kokeilematta kun sitä ei voi tietää missä pysyy ja missä ei
    Niin, minä en ollut se takaa tuleva hitaampi ryhmä vaan himpun verran edeltävää ryhmää kovempaa ajava tempo. Ei varmaan ollut mahdollisuuksia peesata, kun ajoin mäet melko kovaa verrattuna ryhmälenkkien tasaiseen tehoon. Pahoittelut siitä! Ajoin ryhmää kiinni, koska myöhästyin lähdöstä muutaman minuutin. Lähtöpaikalla oli kyllä muutama kaveri vielä lähdössä ja muodostamassa mahdollisesti hitaampaa ryhmää. He lähtivät kuitenkin niin paljon myöhemmin, että tuskin saivat sinua kiinni. Itse sain edellä ajavan ryhmän tai osan siitä kiinni Immersbyntien mäissä. Oma keskinopeus oli noin 35 km/h eli aika kovaa tuo ryhmä oli ajanut. Boxintiellä puhaltava myötätuuli nosti varmasti keskinopeuksia, koska alun ja lopun mäkisemmillä pätkillä on paremmin tuulelta suojassa.

    Tänään olin sitten niin kovassa porukassa, että olin hilkulla tipahtaa Lepsämäntien vastatuuliosuudella. Olisin tipahtanutkin ellei Kari olisi tullut auttamaan ryhmän vetämisessä kiinni. Näin sain kovan treenin lenkin loppuun asti. Muuten olisi tullut himmailtua kotiin rauhallista vauhtia. Itse kannustan kyllä muitakin tavoitteellisia pyöräilijöitä ajamaan välillä itseään kovemmassa seurassa. Se on kehittävää, jos joku.

    Muuten olen kyllä sitä mieltä, että lenkit pitäisi speksata etukäteen valmiiksi, niin että tietää millaista ajoa on odotettavissa. Tänään oli harvinaisen selvää, että ajetaan kovaa ja jos ei tahdo pysyä vauhdissa niin sitten tippuu kyydistä. Peruskuntolenkeillä taas ajetaan tasaisella teholla eli mäet todella rauhallisesti ja alamäessä sitten kovempaa. Keskiviikkolenkeilläkin olisi mielestäni hyvä speksi ajaa tasaisella teholla muuten paitsi sitten yksi tai kaksi (Immersbyntie ja Boxintie) vapaan vauhdin sektoria, joiden jälkeen otetaan ryhmä kasaan. Nyt tämä keskiviikkolenkin speksi on jäänyt minulle vähän epäselväksi.

  10. #2680
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Näitä Vantaankosken Tiistai ja Torstai lenkkejä on ajettu jo vuosia PK-seudun kisakuskien yhteistreeninä joilla tähdätään tulevan viikonlopun kisaan. Jokunen vuosi sitten joku hämmensi Hepon tähän mukaan. Nykytilanne on se että JIITEE koittaa vetää tiistai-lenkit niin että kaikilla on kivaa, odotellaan ja sillai. Torstait ajettaneen edelleenkin väljällä speksillä, "urku auki ja ei turhia odotella". Mä Speksasin ekan viime viikolla, KP63 tän päiväsen, ja mulla on jo visio ensi viikosta. Kovaa ajamiseen oppii vaan ajamalla kovaa! Kaikilla ei tartte olla lenkillä kivaa jos kehittyä meinaa
    Ville Ilves


  11. #2681
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Voisitte kokeneemmat siellä lähtöpaikalla selventää matkanopeuden jolla keskariin about päästään. Sekä vetohaluisille että ryhmää hakeville.

    28-ryhmä ajaa Suomen maastoissa tasaisella noin 30–31 tyynellä kelillä. Jos tuntuu myötäiseltä, antaa nousta pykälän tai kaksi, vastaisella saman verran alaspäin. Aloittelevalle vetäjälle huomattavasti intuitiivisempi ohjeistus.

  12. #2682
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Näitä Vantaankosken Tiistai ja Torstai lenkkejä on ajettu jo vuosia PK-seudun kisakuskien yhteistreeninä joilla tähdätään tulevan viikonlopun kisaan. Jokunen vuosi sitten joku hämmensi Hepon tähän mukaan. Nykytilanne on se että JIITEE koittaa vetää tiistai-lenkit niin että kaikilla on kivaa, odotellaan ja sillai. Torstait ajettaneen edelleenkin väljällä speksillä, "urku auki ja ei turhia odotella". Mä Speksasin ekan viime viikolla, KP63 tän päiväsen, ja mulla on jo visio ensi viikosta. Kovaa ajamiseen oppii vaan ajamalla kovaa! Kaikilla ei tartte olla lenkillä kivaa jos kehittyä meinaa
    Itse näin viime kesänä tiistailenkeissä ajoittain mahdollisuuden omaa kovaa ajamiseen myös munkkilenkkeilijälle, jonka jalka ei riitä kisakuskien kyytiin. Uskon että tämmöiseen olisi kiinnostusta muillakin. Tasatahtisia kaikilla kivaa -lenkkejä on niin paljon, että minusta välillä voisi tehdä toisinkin. (Ja tiedän että homma alkaa peiliin katsomalla, näitähän voinee alkaa ihan vapaasti speksailla...)

  13. #2683
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    255
    Lauantain lenkki lähtee Hakunilan urheilupuistosta. https://www.hepo.fi/retket-ja-lenkit/kuntolenkit/
    5 vakio reittiä, jos ei parempaa keksi. Ladatkaa ne garmineihinne. Itse en pääse huomenna mukaan.

    Samaisella sivustolla myös sunnuntai reitit.

    Ti/to lenkeistä: taitaa osa kisakuskeista ajaa nykyjään tiimitreenejä. Vai miksi heitä ei ihan hirveesti näy koskella? Vai olisiko kuitenkin munkkiporukan massa [kg] ajanut heidät muualle?
    Ensi viikon tiistaina Jiitee ilmeisesti muissa piireessä. Voin speksata siihen "ei-niin-kiva-2h" treenin.

    terv. Munkkikuski Malmilta
    Helsingin Polkupyöräilijät

  14. #2684
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Onkohan lauantaina lähdössä Vantaankoskelta mitään varjolenkkiä? Hakunilaan on ehdottomasti liian pitkä siirtymä kaukaa Espoosta ja viikonloppulenkeille ei viitsisi lähteä autolla.
    Toinen vaihtoehto olisi koittaa viritellä porukkalenkkiä vaikka Bembölestä.

  15. #2685
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Mulle sopis lähtö Vantaankoskelta tai Maunulan majalta, noin 30 km/h vauhdilla ja 100 km tai vähän pidempikin.

  16. #2686
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    28-ryhmä ajaa Suomen maastoissa tasaisella noin 30–31 tyynellä kelillä.
    Miksi optimioloissa pitäs ajaa 2-3 kmh ylinopeutta?

    Mun järki kyl sanoo, että optimioloissa ajetaan sitä speksivauhtia. Mäet (sekä ylä että ala) ja tuulet jne. sitten muokkaa vauhtia johonkin suuntaan.

  17. #2687
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Miksi optimioloissa pitäs ajaa 2-3 kmh ylinopeutta?

    Mun järki kyl sanoo, että optimioloissa ajetaan sitä speksivauhtia. Mäet (sekä ylä että ala) ja tuulet jne. sitten muokkaa vauhtia johonkin suuntaan.
    Puhe lienee keskinopeudesta, johon sitten vaikuttaa tuuli ja mäet. Hitaammin ajamalla keskinopeus jää alemmaksi.

    Vai aletaanko käyttämään jotain muuta tapaa nopeuden ilmoittamiseksi?

  18. #2688
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Miksi optimioloissa pitäs ajaa 2-3 kmh ylinopeutta?
    Jos halutaan että perus-70 km lenkin keskinopeus on 28 km/h, se tarkoittaa tyynellä kelillä tuollaista matkavauhtia tasaisella suoralla.

    Kuten ylläolevista selityksistä (“loppuosa on hitaampi“) näet, HePo käyttää keskinopeutta. Matkavauhdin speksaaminen olisi intuitiivisempaa, mutta kun niin ei tehdä niin voisi sitten lähtöpaikalla teroittaa.

  19. #2689
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jos halutaan että perus-70 km lenkin keskinopeus on 28 km/h, se tarkoittaa tyynellä kelillä tuollaista matkavauhtia tasaisella suoralla.

    Kuten ylläolevista selityksistä (“loppuosa on hitaampi“) näet, HePo käyttää keskinopeutta. Matkavauhdin speksaaminen olisi intuitiivisempaa, mutta kun niin ei tehdä niin voisi sitten lähtöpaikalla teroittaa.
    Minusta olisi kiva, että pitäytyisimme nykyisissä tavoissa. Eli ilmoitetaan keskinopeus.

  20. #2690
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Alkaa takaviistosta katsottuna näyttää huvittavalta. Aina on nuristu ja pohdittu mentiinkö speksin jne mukaan. Espoon lenkeillä yksinkertaistettiin aikanaan se niin, että lopputulemana oli aina 28+. Olisko aika lopettaa keskarit ja siirtyä väkeviin?. HEPO:n sivuille kuvaus mahdollisimman tarkasti siitä mitä tarkoittaa 25,31 ja 37 vauhdit. 25 nykyinen aloittelija ja 37 noin kisaa jaksava. Kun nämä on kirjoitettu kiveen voi tarvittaessa käyttää myös niiden välitehoja eli 28 ja 34. Viidellä pitäisi jo pärjätä. Näille ryhmille sitten sanallinen kuvaus, niin loppuu tuo ikuinen vääntö desimaaleista. Tossa esimerkkinä: hc4,3,2,1 ja vapaa. hc ei viittaa tietenkään touriin vaan on lyhenne SI järjestelmän uudesta yksiköstä eli hepocat. parempiakin varmaan löytyy. Vielähän ei ole muuten huomioitu kylmän ilman vaatetuslisää, joka on aika iso.

  21. #2691
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Miksi optimioloissa pitäs ajaa 2-3 kmh ylinopeutta?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jos halutaan että perus-70 km lenkin keskinopeus on 28 km/h, se tarkoittaa tyynellä kelillä tuollaista matkavauhtia tasaisella suoralla.
    Olen nyt pikkasen eri mieltä tästä, perustuu ihan kokemukseen. Matkavauhti voi olla sen 28 optimioloissa (tasainen suora, tyyni keli) ja lenkin keskinopeus silti 28 (yleensä tupannut olemaan jonkin verran yli, mutta rajoissa).

  22. #2692
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    40
    Olikohan tulossa -30kmh ajajia huomenna Vantaankoskelle klo 11? ... Sunnuntaina kun tuntuis satavan.

  23. #2693
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Joo, suunnittelin huomiselle Lapinkylän lenkkiä, mutta täytyy katsoa huomenna vielä sääennusteita, kun nyt näyttää vähän epävakaiselta.

  24. #2694
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Mites onko Hakunilaan porukkaa tulossa huomenna? Olisi mukavaa vaihteeksi ajella itäisillä mailla.

  25. #2695
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yogibiker Katso viesti
    Mites onko Hakunilaan porukkaa tulossa huomenna? Olisi mukavaa vaihteeksi ajella itäisillä mailla.
    Joo tarkoitus olisi.

  26. #2696
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    189
    Sääennusteet heikentyneet: kuuroja luvassa. Alppilassa hetki sitten lunta/rakeita.

  27. #2697
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Eipä nyt märkä ja kylmä houkuta. Jätän suosiolla lenkin väliin.

  28. #2698
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Ennusteen mukaan näyttäisi siltä, että Helsingin itäpuolella olisi paras mahdollisuus pysyä kuivana. Tulen Hakunilaan klo 10:30. Sadetakki mukaan!

  29. #2699
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    189
    Jätän myös väliin Hakunilnan lähdön tänään.
    V

  30. #2700
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTJ Katso viesti
    Ennusteen mukaan näyttäisi siltä, että Helsingin itäpuolella olisi paras mahdollisuus pysyä kuivana. Tulen Hakunilaan klo 10:30. Sadetakki mukaan!
    Noh, se kuivana pysyminen oli optimistista mutta ekat 40 kilsaa oli lähes kuivaa

    Kiitos lenkistä kaikille, viidellä kuskilla syntyi ~75 kilsaa tsäbout 28,5 keskarilla. Keli muuttui sen verran ikäväksi että kahvipaussit jäi välistä ja reittikin taisi vähän lyhentyä ihan alkuperäisistä ajatuksista. Nöösikin pysyi kyydissä kun ei liikaa sotkeutunut vetohommiin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •