ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 89 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #2641
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiTee Katso viesti
    Ojakkalantien mäkipätkä (Ojakkalantien alusta ST1 Kauppanummentie luokse, vähän ennen Nurmijärven hautausmaata); odotuspaikka bussipysäkillä hautausmaan kohdalla.
    ABC, jos pitää olla hautausmaan luona.
    Ja en ole noilla huudeilla bussipysäkkiä vielä nähnyt.

  2. #2642
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Kyllä meikkaaminen on hyvä tapa.
    Eikö se enää riitä, että keski-ikäinen mies vetää naurettavat succikset jalkaan?

  3. #2643
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Eikö se enää riitä, että keski-ikäinen mies vetää naurettavat succikset jalkaan?
    Syytän automaagista oikeinkirjoituksen tarkistajaa.

  4. #2644
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Hieno lenkki tänään, kiitos erityisesti JiiTeelle! Vapaan vauhdin pätkät oli erityisen hyvin valittu. Riitti variaatiota, esim. Metsäkyläntie sopi tällaiselle isolle korstolle, kun taas vaikkapa Kirkkotien pitkä jyrkkä palveli niitä, joilla on parempi teho-painosuhde. Samoin kiripätkien pituuden vaihtelivat kivasti.

    Kaksitoista lähti, yksitoista palasi yhden siirryttyä Klaukkalassa omalle loppulenkille.

    EDIT: Ojakkalantien kirissä on syytä lopettaa tulevilla kerroilla jo ABC:n risteykseen kuten puhuttiinkin ja kuten YocceT kirjoittaa ylempänä.
    10k-kerhon jäsen

  5. #2645
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310
    Kiitos osallistujille! Jäi hyvä fiilis!
    Suurimman osan ajasta ajo oli mallikasta ja kirien ohjeet toistettiin hyvin.
    Paluupätkällä Riipiläntiellä ja Piispankyläntiellä meinasi tehot nousta vähän liikaa ja pientä rakoilua esiintyi.
    Tuo Nurmijärven odotuspaikkai: my bad - väärä mielikuva bussipysäkistä. Anyway, heti Ojakkalantieltä Aleksis kiven tielle on KLV, jolla on hyvä odottaa.
    61.03km (garmin kaati heti lenkin alussa, joten ihan vähänä jäi pois), 31.9 km/h, keskisyke 130, keskiteho 177W, NP 237W. Kiinnostuneille tarkemmat mun datat linkin takana.

  6. #2646
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiTee Katso viesti
    Paluupätkällä Riipiläntiellä ja Piispankyläntiellä meinasi tehot nousta vähän liikaa ja pientä rakoilua esiintyi.
    Se taas oli my bad. Kun kärjessä menevä pari oli vain 10-20 metriä meidän edessä Kenraalintien liikenneympyrän jälkeen, ajoin raon kiinni ja ajattelin hyödyntää heitä vetureina. Heillä puolestaan oli siinä vaiheessa oma matkavauhti, joka vaati vähän tehonnostoa meiltä.
    10k-kerhon jäsen

  7. #2647
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310

    Tiistailenkille 26.4. tarvitaan vetäjä!

    Itse tulen edellisenä iltana matkoilta, joten en ehdi valmistelemaan ja en voi olla varma, ehdinkäänkö.

    Eli: kuka organisoisi lenkin?

  8. #2648
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310

    Päivitetty mäkilenkin kuvaus uudellenkäyttöä varten

    Tiistaina X.Y klo 18.00 Vantaankoskelta voitaisiin ajaa tämä lenkura joka on noin 61km pitkä ja vienee pari tuntia.
    Mukana on muutama vapaan vauhdin osuus, joiden jälkeen aina otetaan porukka kasaan. Näin eri tasoiset kuskit voivat toivottavasti ajaa yhdessä kukin haluamansa treenin.
    Muuten ajataan melko rennosti hidasta telaketjua, tyyliin 30-ryhmä.
    Vapaan vauhdin osuudet:
    n. 3.6km Metsäkyläntie (Riipiläntien risteyksen jälkeen bussipysäkiltä Palojoelle); odotuspaikka heti risteyksen jälkeen (vasemmalle käännös) Palojoentiellä 1. bussipysäkillä.
    n. 2.6km Ojakkalantien mäkipätkä (Ojakkalantien alusta, Kauppanummentien risteyksen, oikealla näkyy ABC, vähän ennen Nurmijärven hautausmaata); odotuspaikka Aleksis Kiven tien ihan alussa kevyen liikenteen väylällä.
    n. 6.0km Valkjärventie (Lepsämäntielle); odotuspaikka Lepsämäntiellä heti 1. bussipysäkillä (vasemmalle käännös).
    n. 4.6km Kirkkotie-Nummelantie (Järventaustantien risteykseen); odotuspaikka Nummelantiellä levike juuri ennen risteystä (näkyy edessä kyltit 4 Järventaus, 2 Metsäkylä)
    n. 1.0km Loppukiri tai sitten ei, jää turhan lyhyeksi (Mestarintieltä Vantaanpuistontien risteykseen, siis risteys vasemmalla ennen liikenneympyrää Vantaankoskelle palatessa).

    Säävaraus voimassa.

    Muutama turvallisuusjuttu.
    Kierretään tien oikean laidan ongelmat ajamalla tarpeeksi keskellä.
    Merkit ajoissa. Huutaminen on usein parempi kuin käden irrottaminen tangosta.
    Jokainen toistaa huudot. Kuin intissä.
    Kaikkien ei voi olettaa tietävän kirimaaleja ja pysähdysaikkoja. Säästetään monta pysähdystä ennen vapaan vauhdin pätkiä, jos suulliset viestit kulkevat kunnolla.

    Tervetuloa!

  9. #2649
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Kiinnostaako vantaankoskelta torstaina 21.04 klo 18 2h 35+lenkki ? Ei mitään jippoja vaan peruskovaa.

  10. #2650
    Mukana. 2h sopisi itselle mutta toki vähän pidempikin menee

  11. #2651
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Hyvä, toivotaan että norskit väärässä ja kuivaa. Tommonen ja 65 asti kovaa ja sitten loppu palautellen semikovaa.
    https://ridewithgps.com/routes/13226352

  12. #2652
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    40
    Kiinnostaa lähtökohtaisesti, mutta jos sattuu tulemaan ryhmä 32-34 niin siihen mielummin. Toki voin tulla nopeampaankin kokeilemaan niin kauan kun tossusta irtoaa.

  13. #2653
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Keskiviikkolenkin nopeimpaan ryhmään starttasi 8 kuskia ja mikä hienointa niin porukasta 3 oli naisia!! Keskinopeus Kuninkaanmäestä Immersbyn loppuun 36,8 km/h

  14. #2654
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    118
    Lähdin (luullakseni?) 32-ryhmään. Boxintien alussa keskari 34,6 km/h.. Jäin pois siinä vaiheessa ja ajelin Hindsbyn ja Immersbyn kautta Kuninkaanmäkeen..

    Vähän oli vauhti kovaa. Talvi ja +7 kg näkyy kunnossa!

  15. #2655
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Hyvä, toivotaan että norskit väärässä ja kuivaa. Tommonen ja 65 asti kovaa ja sitten loppu palautellen semikovaa.
    https://ridewithgps.com/routes/13226352
    Todennäköisesti tullaan Mikon kanssa. Ne KP:n hanskatkin on tossa pöydällä pyrkimässä mukaan
    Ville Ilves


  16. #2656
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YGoo Katso viesti
    Lähdin (luullakseni?) 32-ryhmään. Boxintien alussa keskari 34,6 km/h.. Jäin pois siinä vaiheessa ja ajelin Hindsbyn ja Immersbyn kautta Kuninkaanmäkeen..

    Vähän oli vauhti kovaa. Talvi ja +7 kg näkyy kunnossa!
    Samanlaisia ajatuksia tuli...vauhti tuntui ainakin alussa kohtuu kovalta ilmoitettuun 32 nähtynä. Samoin jätin leikin kesken Boxintien alussa tai siis jouduin tiputtaumaan yksinajoon. Onneksi matkan varrella oli sitten pari vetomiestä apuna että selvisin takaisin Kuninkaanmäkeen. Kiitos heille avusta
    De Rosa Protos, Chebici Corsa, Mongoose Tyax Elite, Crescent Yokto

  17. #2657
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Keskiviikkolenkeissä reitti on alamäkivoittoinen boxintien alkuun asti, siihen asti keskari voi hyvin olla 2-4 km/h korkeampi kuin lopullinen keskari, jos ajetaan suht tasaisella teholla.

  18. #2658
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Keskiviikkolenkeissä reitti on alamäkivoittoinen boxintien alkuun asti, siihen asti keskari voi hyvin olla 2-4 km/h korkeampi kuin lopullinen keskari, jos ajetaan suht tasaisella teholla.
    Vetomiesten näyttöhaluissa vrt ryhmän tavoitenopeuteen ei siis ole ollut ongelmaa.... Ts, jätkät tippu alamäessä

  19. #2659
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    5.809
    Kuten Kolistelija sanoi, reitin alku paitsi alamäki- myös myötätuulivoittoinen. Nopeustavoite on keskinopeus maantieosuuden lopuksi, ja Boxintien, Massbyntien ja Immersbyntien mäissä (ja Uuden Porvoontien vastatuulessa) se kyllä putoaa tuosta alun myötätuuli-alamäkiosiosta.

    Ja tuleehan sieltä perästä hitaampia porukoita, joihin voi jättäytyä. Eikö se ole myös näiden keskiviikkolenkkien idea, että voi kokeilla vähän kovempiakin vauhteja lyhyellä ja tutulla reitillä?
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

  20. #2660
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Keskiviikkolenkin nopeimpaan ryhmään starttasi 8 kuskia ja mikä hienointa niin porukasta 3 oli naisia!! Keskinopeus Kuninkaanmäestä Immersbyn loppuun 36,8 km/h
    Kiitoksiä tästä. Hauskaa oli!

  21. #2661
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti
    Vetomiesten näyttöhaluissa vrt ryhmän tavoitenopeuteen ei siis ole ollut ongelmaa.... Ts, jätkät tippu alamäessä
    Jep, näin siinä sitten kävi

    Aiemmin en ole yhtä näin suurta nopeuseroa huomannut, vaikka myönnän ja tiedostan, että tuohon asti reitti on nopeampaa kuin loppumatka. Ja olen ajanut tuolla sekä Hepon lenkkiä, kaverien kanssa että yksin. Useasti.

    Sekin mua hiukan ihmetytti, että kun vedon jälkeen siirryin joukon hännille sinne jäin, koska tämän jälkeen kärjestä ei siirrytty enää taakse. Myöskään edellisen viikon (ja viime vuoden) parijonosta ei ollut mitään tietoa. Sori, että menee kauheeksi negaatioksi.. Kai se on vaan tapa siirtää huono jalka muihin asioihin. Ensiviikolla paremmalla menestyksellä (ja hitaammassa ryhmässä!)

  22. #2662
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti
    Kuten Kolistelija sanoi, reitin alku paitsi alamäki- myös myötätuulivoittoinen. Nopeustavoite on keskinopeus maantieosuuden lopuksi, ja Boxintien, Massbyntien ja Immersbyntien mäissä (ja Uuden Porvoontien vastatuulessa) se kyllä putoaa tuosta alun myötätuuli-alamäkiosiosta.

    Ja tuleehan sieltä perästä hitaampia porukoita, joihin voi jättäytyä. Eikö se ole myös näiden keskiviikkolenkkien idea, että voi kokeilla vähän kovempiakin vauhteja lyhyellä ja tutulla reitillä?
    Ei kait kukaan jättäydy ryhmästä liian kova vauhdin takia. Taitaa ne alamäki ja myötätuuliosuudet olla samat koko ryhmälle.

    Olen täsmälleen samaa mieltä tavoitteellisuudesta ja omien rajojen ylittämisestä. Kuitenkin, miksi tulla alempaan ryhmään testailemaan omia rajoja, eikä mene ylempään? Jos jokainen lähtee testaamaan kuntoaan alempaan ryhmään niin mikä on nopeusryhmien idea? Toiseksi, mulla taitaa olla naivi ajatus HePon kuntolenkeistä, joihin on mukava tulla ajamaan porukassa, ryhmässä ja tutustua kanssapolkijoihin. Kaikki ei halua tavoitteellista ajoa vaan ajaa lenkin päivän kunnon ja ryhmän mukaisesti... Ja tulla hyvällä mielellä paikalle myös ensi viikolla.

  23. #2663
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YGoo Katso viesti
    Jep, näin siinä sitten kävi

    Aiemmin en ole yhtä näin suurta nopeuseroa huomannut, vaikka myönnän ja tiedostan, että tuohon asti reitti on nopeampaa kuin loppumatka. Ja olen ajanut tuolla sekä Hepon lenkkiä, kaverien kanssa että yksin. Useasti.

    Sekin mua hiukan ihmetytti, että kun vedon jälkeen siirryin joukon hännille sinne jäin, koska tämän jälkeen kärjestä ei siirrytty enää taakse. Myöskään edellisen viikon (ja viime vuoden) parijonosta ei ollut mitään tietoa. Sori, että menee kauheeksi negaatioksi.. Kai se on vaan tapa siirtää huono jalka muihin asioihin. Ensiviikolla paremmalla menestyksellä (ja hitaammassa ryhmässä!)
    Kyllä se tästä vähitellen muotoutuu. Nyt on alussa vielä vähän hakemista. Maltilla vaan - koko kesä taas aikaa.

  24. #2664
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti
    Ei kait kukaan jättäydy ryhmästä liian kovan vauhdin takia.
    Niin, harva jäyttäytyy ryhmästä liian kovan vauhdin takia, mutta moni on kyllä pudonnut. (Itse olen pudonnut useinkin, mutten koskaan nimenomaan tai ainoastaan sen takia että keskari on Brobölentiellä ollut tavoitevauhtia kovempi.)

    Taitaa ne alamäki ja myötätuuliosuudet olla samat koko ryhmälle.
    Ovat varmasti, mutta tässä onkin nyt kyse siitä että jos alun alamäki- ja myötätuulivoittoisen osuudella ei ole ajettu tavoitekeskaria kovempaa, lopun ylämäki- ja vastatuulivoittoinen osuus on silloin sekin ajettava tavoitekeskarilla eli käytännössä merkittävästi kovemmalla rasituksella. Pyrkimyksenä on kuitenkin kohtalaisen tasainen rasitus, vaikka se miten siinä onnistutaan voikin vaihdella. Ja jos epäonnistutann, se ei aina johdu siitä että vetäjät ovat ylinnokkaita tai näytönhalusia vaan arviointivirheitä (sen suhteen millaista vauhtia alussa voi tai tulee pitää) voi sattua kokeneemmillekin.

    Olen täsmälleen samaa mieltä tavoitteellisuudesta ja omien rajojen ylittämisestä. Kuitenkin, miksi tulla alempaan ryhmään testailemaan omia rajoja, eikä mene ylempään? Jos jokainen lähtee testaamaan kuntoaan alempaan ryhmään niin mikä on nopeusryhmien idea? Toiseksi, mulla taitaa olla naivi ajatus HePon kuntolenkeistä, joihin on mukava tulla ajamaan porukassa, ryhmässä ja tutustua kanssapolkijoihin. Kaikki ei halua tavoitteellista ajoa vaan ajaa lenkin päivän kunnon ja ryhmän mukaisesti... Ja tulla hyvällä mielellä paikalle myös ensi viikolla.
    Pointti oli se että jos on lähtenyt johonkin ryhmään testailemaan omia rajojaan ja huomannut ettei oma päivän kunto riitä, ei ole synti eikä häpeä jättäytyä takana tulevaan hitaampaan ryhmään. Minä olen tehnyt niin ja huomattavasti minua paremmat kuskit ovat tehneet niin. Jos taas ei juuri sillä kerralla halua testailla rajojaan vaan ajaa porukassa, voi valita hitaamman ryhmän jo lähdössä. Voilaa, kaikilla on hyvä mieli!

    Toisaalta tiedän itsekin hyvin miltä tuntuu kun on valinnut tavoitteellisen ryhmän ja joutuu huomaamaan että jo ennen ensimmäistä alamäkeä joutuu painamaan tavoitekeskari + 4 km/h, että alamäessä painetaan täysillä ja vasta Laurintien risteyksen jälkeen meno rauhoittuu. Tai kun vauhti kiihtyy heti Jokivarrentielle, Öljytielle tai Brobölentielle käännyttyä niin että porukan peräpäässä etenkin omia rajojaan testailevalle tulee mahdoton kiire. Ja tiedän miten pieni rako hetkessä repeää...

  25. #2665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Kyllä se tästä vähitellen muotoutuu. Nyt on alussa vielä vähän hakemista. Maltilla vaan - koko kesä taas aikaa.
    Miten muuten uusi (kokeiltavana oleva?) lähtöpaikka toimi?

    Muotoutumista voisi helpottaa ja hakemista nopeuttaa jos jo lähtöpaikalla tiedettäisiin (1) suunnilleen montako kuskia ryhmässä on, (2) ajetaanko vuorovedoin, pitkin vai lyhyin ja onko mukana 1-2 "pro"-vetomiestä, (3) onko joku mukana ns. porukan kapteenina (ohjeistamassa ja tarvittaessa pitämässä jöötä), ja (4) muut mahdolliset asiaankuuluvat seikat.

    (Tämä tietenkin saattaisi vaatia jonkinlaista ryhmittymistä lähtöpaikalla ja selviä, ajoissa tehtyjä päätöksiä osallistujilta - eli vanhasta melkoisesti poikkeavaa meininkiä.)

  26. #2666
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    [QUOTE=kuovipolku;2522847]


    Pointti oli se että jos on lähtenyt johonkin ryhmään testailemaan omia rajojaan ja huomannut ettei oma päivän kunto riitä, ei ole synti eikä häpeä jättäytyä takana tulevaan hitaampaan ryhmään. Minä olen tehnyt niin ja huomattavasti minua paremmat kuskit ovat tehneet niin. Jos taas ei juuri sillä kerralla halua testailla rajojaan vaan ajaa porukassa, voi valita hitaamman ryhmän jo lähdössä. Voilaa, kaikilla on hyvä mieli!
    QUOTE]

    Nyt en ymmärtänyt. Jos en halua testata rajojani ja valitsen itselleni sopivan nopeusyhmän. Right, yeah? Sitten ryhmään tulee kolme kovakuntoista rajojen testaajaa ja osa porukasta lähtee mukaan. Ne, jotka tippuu niin tippukoot koska ovat valinneet "väärän" ryhmän.
    Jos seuraavalla kerralla valitsen alemman nopeusryhmän, just in case ja ajan "omaa" vauhtia, jolloin jälleen tämä ryhmän nopeus nousee. Mikä on siis minulle sopiva nopeusryhmä?

    Pointti siis. Rajojen testaajien tulisi hakeutua ylempään nopeusryhmään, ei toisinpän.

  27. #2667
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Tee hyvä mies oma nopeusryhmä, ilmoita keskari ja paimenna ryhmä niin, että keskari toteutuu. Siinä se. Paimentamaton ryhmä ajaa aina random vauhtia ja niin sen kuuluukin. Voihan ryhmänkin yrittää matalla splitata jos siltä tuntuu . ääni ilmoille ennen lenkiä tai lenkillä ei täällä.

  28. #2668
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Hyvä, toivotaan että norskit väärässä ja kuivaa. Tommonen ja 65 asti kovaa ja sitten loppu palautellen semikovaa.
    https://ridewithgps.com/routes/13226352
    Sää näyttää hyvältä. Voisin tulla kokeilemaan, miten jalat kestää vauhdissa mukana eilisen tempoajon jälkeen.

  29. #2669
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti

    Jos en halua testata rajojani ja valitsen itselleni sopivan nopeusyhmän. Right, yeah? Sitten ryhmään tulee kolme kovakuntoista rajojen testaajaa ja osa porukasta lähtee mukaan. Ne, jotka tippuu niin tippukoot koska ovat valinneet "väärän" ryhmän.
    Ei. Vaan ne, jotka eivät ole ihan varmoja, pysyvätkö 36-ryhmässä voivat tulla mukaan 36-ryhmään ja jättäytyä pois, jos jalka ei riitä. Jättäytynyttä ei katsota pahasti.

  30. #2670
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti supertele Katso viesti
    Ei. Vaan ne, jotka eivät ole ihan varmoja, pysyvätkö 36-ryhmässä voivat tulla mukaan 36-ryhmään ja jättäytyä pois, jos jalka ei riitä. Jättäytynyttä ei katsota pahasti.
    Näin voi tehdä myös kuntoajoissa. Lähtee hieman optimistiseen ryhmään mukaan ja jos ei jalka riitä, himmaa vähän ja odottaa seuraavaksi hitaamman ryhmän ja liittyy siihen. Eihän sitä aina tiedä päivän kuntoa ja jaksamista tarkalleen.

    Ainakin viime elokuussa Tallinasssa kuntoajossa tämä taktiikka toimi oikein hyvin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •