ElectrobikeGarminGiant
Sivu 83 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Kun luin tekstini pari kertaa, huomasin sen olevan aika ympäripyöreä, mutta mikäli siitä jotain apua sai niin hyvä niin.

Reilu vuosi sitten otin aika laakista Enduracen koossa XL (190/89) Canyonin laskurin avulla, mutta tuota Infliteä speksattiin täällä, irkkikanavalla, Canyonin aspan ja ties kenen kanssa. Tuo XL on kuitenki osoittautunut hyväksi vaikka en ole missään nimessä mitenkään notkea, ehkä se L olisi mennyt kuitenkin kanssa esim. 120 mm stemmillä tai vastaavaa.

Inflite kerta tulee sopivasti rospuuttokeleille syksyyn niin pistät nyt Enduracen tulemaan niin kerkeää kesällä polkemaan.
    Vaikka tuo kanpanjahinta olikin varsin kokonaisedullinen niin taitaa yksi pyörä riittää Odottavan aika vaan on pirun pitkä. Ei ole tottunut odottamaan neljää kuukautta kun päätös on tehty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KimZ Katso viesti
    Mietin kans infliten ostoa mutta kokoa en osaa valita M ja L välillä.

179.5cm
    87cm inseam

Ajo taipuis ehkä enemmän sinne maantie/metsätie alueelle.
    Ehdotuksia?
    Oisko mielipiteitä?

Oisko mielipiteitä?
    Canyonin kokoihin en ole tarkemmin perehtynyt, mutte eikös sinulla ole aika pitkä jalka, eli yläkroppa on vastaavasti lyhempi.
    Taitaa mennä helposti M-koon puolelle.

Pitkät jalat kyllä. Mietin vaan jos Satulasta tankoon -pudotus tulee liian suureksi M-koossa. Canyonin chatissa sanottiin että molemmat menee.....
    Internettiä oon kyllä yrittäny selailla mutta ei kyllä löydy hirveesti kokemuksia.

Tässä geometria, reach eroaa vaan 5mm mutta stack 15mm.
    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html

Oon ihan pihalla

Totta. Kannattaa varmaankin mittailla kohta mihin tangon haluat.
    Käytän itse cyclossa -7cm mittaa poluilla ajellessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Totta. Kannattaa varmaankin mittailla kohta mihin tangon haluat.
    Käytän itse cyclossa -7cm mittaa poluilla ajellessa.
    Minulla on KimZ kanssa sama huoli vaikka oma koko onkin tuo XS. Eli pelkään, että satulasta tankoon tulee liikaa pudotusta.
    Voitko selventää tuota yllä olevaa kommenttiasi. Mitä tuo -7 cm tarkoittaa?

Laitan vähän vielä omia mittoja niin saan selvennettyä probleemaani. XS koon stack on 549 ja itsellä on nyt satulasta keskiön keskelle on 700mm. Onko siis mielestänne tuo liian suuri pudotus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zed Katso viesti
    Minulla on KimZ kanssa sama huoli vaikka oma koko onkin tuo XS. Eli pelkään, että satulasta tankoon tulee liikaa pudotusta.
    Voitko selventää tuota yllä olevaa kommenttiasi. Mitä tuo -7 cm tarkoittaa?

Laitan vähän vielä omia mittoja niin saan selvennettyä probleemaani. XS koon stack on 549 ja itsellä on nyt satulasta keskiön keskelle on 700mm. Onko siis mielestänne tuo liian suuri pudotus?
    Niin tuohon stack mittaan täytyy lisätä stemmin nosto, jos haluaa mitan tangon ylälaitaan. Omassa 110/6ast stemmissä se on noin 55mm.

Minulla on satula 98cm korkeudella maasta ja tangon ylälaita 91cm, eli ero on tuon 7cm. Tämähän voi olla sitten jokaisella sellainen mikä vaan hyvältä tuntuu.

Sinun mittoihin jos lisäisi sen 5cm stemmistä, niin pudotusta satulasta tulee 10cm, joka taitaa olla cycloon paljonlaisesti harrastajalle. Jos nyt laskeskelin oikein.

Edit: Satulasta keskiöön mitta tulee satulakulman mukaan, eli tuo erotus pitäisi vielä ottaa huomioon, jos haluaisi tarkan mitan...

Katsoinpa omankin pyöräni stackin taulukosta ja minulla satulankorkeuden ja stackin erotus on 168mm, sinullehan tuosta tulee 151mm. Eli on se oikein sopiva normaalille tangon korkeudelle.

Oisko mielipiteitä?
    Tämä on mielipide. Noilla mitoilla ei isompi kuin M, vaakaputki 553, emäputki 145 ja korotusrenkaita satemmin alla 27,5. Keulan korkeuden kanssa tulee helposti toimeen, mutta vaakaputki ei saa olla yhtään pidempi.

En löytänyt Zedin mittoja, siis haaramitta ja kokonaismitta, voishan tuostakin huitaista jotain arviota Infliten koosta, vaikka se on jo tilattukin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    En löytänyt Zedin mittoja, siis haaramitta ja kokonaismitta, voishan tuostakin huitaista jotain arviota Infliten koosta, vaikka se on jo tilattukin?
    Pituus: 172cm
    Inseam: 78 cm
    Torso: 60 cm
    Käsi: 61 cm

Eli lyhyet jalat. Selkä ja kädet aika normi. Ei musta sen penkin pitäis ihan hirveesti tuolla inseamilla nousta. Tuo ilmoittamani 70 cm penkin korkeus on nykyisen pyörän. Mitattu satulaputken kulma huomioiden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Tämä on mielipide. Noilla mitoilla ei isompi kuin M, vaakaputki 553, emäputki 145 ja korotusrenkaita satemmin alla 27,5. Keulan korkeuden kanssa tulee helposti toimeen, mutta vaakaputki ei saa olla yhtään pidempi.
    Näyttää muuten tosiaan tulevan tosiaan juuri tuo 27mm korotusrenkaita stemmin alle, jos satulan ja tangon korkeuseron pitää samassa 70millissä mikä on itsellänikin. Stemmin ylösäpäin kääntämällä renkaita ei tarvitse noinkaan paljoa.

Onneksi on omat koivet standari mitoissa, eihän tuollaisella nurinpäin käännetyllä stemmillä uskaltaisi ajaa kuin pimeällä

Eli lyhyet jalat. Selkä ja kädet aika normi. Ei musta sen penkin pitäis ihan hirveesti tuolla inseamilla nousta. Tuo ilmoittamani 70 cm penkin korkeus on nykyisen pyörän. Mitattu satulaputken kulma huomioiden.
    Sinulle xs runkokoko olisi tangonkorkeuden puolesta sopiva normaalilla korkeudella, mutta jos joudut nostamaan sen satulan tasolle, niin joudut kyllä tekemään melkoisia temppuja. Se 17ast stemmin saatavuus kannattaa tarkistaa ennen canyonin ostoa.

Joo ei ole tarkoitus saada tankoa tasalle, mutta ei 10cm alapuolellekkaan. Kävin tänään ajamassa testilenkin 49 Kona Jakella jonka stack on 532 ja siinä satula asettui n. 2 cm tangon yläpuolelle, joten en usko että Inflitessä joka on melkeen 2 cm korkeampi tulee noin paljon suurempaa eroa. Täytyy vielä mitata vanhasta tuo istuimen korkeus maasta.

Näyttää muuten tosiaan tulevan tosiaan juuri tuo 27mm korotusrenkaita stemmin alle, jos satulan ja tangon korkeuseron pitää samassa 70millissä mikä on itsellänikin. Stemmin ylösäpäin kääntämällä renkaita ei tarvitse noinkaan paljoa.

Onneksi on omat koivet standari mitoissa, eihän tuollaisella nurinpäin käännetyllä stemmillä uskaltaisi ajaa kuin pimeällä
    Olin jo tilaamassa M-kokoa. Mutta tämä minimi 7cm kuulostaa hurjalta. Laskitko tämän millä satulakorkeudella?
    Tässähän tulee paniikki kun tarjous loppuu tänään..

Joo ei ole tarkoitus saada tankoa tasalle, mutta ei 10cm alapuolellekkaan. Kävin tänään ajamassa testilenkin 49 Kona Jakella jonka stack on 532 ja siinä satula asettui n. 2 cm tangon yläpuolelle, joten en usko että Inflitessä joka on melkeen 2 cm korkeampi tulee noin paljon suurempaa eroa. Täytyy vielä mitata vanhasta tuo istuimen korkeus maasta.
    Jotain tuossa laskussa tosiaan meni väärin. Helpompi katsella vain tuota stackin ja todellisen satulakorkeuden erotusta.
    Omassa pyörässäni se on n.17cm ja sinulle tulisi nyt 15cm, eli tangon saa kyllä järkevälle korkeudelle.

Olin jo tilaamassa M-kokoa. Mutta tämä minimi 7cm kuulostaa hurjalta. Laskitko tämän millä satulakorkeudella?
    Tässähän tulee paniikki kun tarjous loppuu tänään..
    Sinulle on kaiketi oikea satulankorkeus 77cm, kun inseami on 87cm
    770mm-stack,575mm=195mm ero, itselläni tuo erotus on 168mm ja tanko 70mm alle satulan ilman rikkoja.

Eli ilman korotuksia ja stemmi alaspäin tanko jäisi sinulla 95mm alle satulan?
    Fiksummat voivat varmistaa, mutta noin tuon itse pähkäilen.

Sinulle on kaiketi oikea satulankorkeus 77cm, kun inseami on 87cm
    770mm-stack,575mm=195mm ero, itselläni tuo erotus on 168mm ja tanko 70mm alle satulan ilman rikkoja.

Eli ilman korotuksia ja stemmi alaspäin tanko jäisi sinulla 95mm alle satulan?
    Fiksummat voivat varmistaa, mutta noin tuon itse pähkäilen.
    Tossa canyonin geo-taulukossa lukee että tuo 27mm spacernippu ei sisällä 16mm ohjainlaakeria. Eli sen sais varmaan laskea mukaan myös.
    Saattakohan tosiaan L-koko mennä liian pitkäksi? hmm

Tossa canyonin geo-taulukossa lukee että tuo 27mm spacernippu ei sisällä 16mm ohjainlaakeria. Eli sen sais varmaan laskea mukaan myös.
    Saattakohan tosiaan L-koko mennä liian pitkäksi? hmm
    Juu, rungon pinnasta se kai on mitattu kaikissa. Trekissä on vielä korkeampi tuo laakerin yläkuppi.

Mielipide tämakin. Keulan korkeuden kanssa ei tarvitse olla huolissaan, mittaan 115 tulee 16 mm laakerista lisää ja korotusrenkaitakin 27,5, mutta stemmin joutunee vaihtamaan normaalikulmaiseen 90 tai 100 mm pitkään, samoin tangon, jos kuskilla reippaasti hartioita. Seuraava S koko taas alkaa pituuden puolesta olla pitkähkö. Tämän vakuutavampaan ei kykene, kumpikaan ei mene ihan pieleen.

Jättäisin nuo R/S mittojen miettimiset maantiepuolen kisakuskeille, tai kun pyöriä alkaa kasautua varastoon asti.

Kiitos paaton ja Teru vastauksista. Olen vakuuttunut että koko on oikea. Taidan tilata samalla tuon 90mm stemmin niin voi sitten sitäkin kokeilla. 100mm taitaa mennä jo liian pitkäksi. Infliten Xs tulee 400mm leveällä tangolla joka on kyllä 20mm kapeampi kuin nykyinen, mutta olen vähän kapeampaa kaivannutkin, joten sillä lähdetään.

Sitä en huomannut aiemmin, että Canyon käyttää Stemmeissä eri standardia ja nuo tuntuvat olevan kyllä kiven alla. Harmi.

Kiitos vielä.

Kiitos paaton ja Teru vastauksista. Olen vakuuttunut että koko on oikea. Taidan tilata samalla tuon 90mm stemmin niin voi sitten sitäkin kokeilla. 100mm taitaa mennä jo liian pitkäksi. Infliten Xs tulee 400mm leveällä tangolla joka on kyllä 20mm kapeampi kuin nykyinen, mutta olen vähän kapeampaa kaivannutkin, joten sillä lähdetään.

Sitä en huomannut aiemmin, että Canyon käyttää Stemmeissä eri standardia ja nuo tuntuvat olevan kyllä kiven alla. Harmi.

Kiitos vielä.
    Saat vaihdettua Suomessa postikulujen hinnalla Canyonilta stemmin kerran haluamaasi pituuteen. Näin oon tehnyt itsekin.

Eli siis: Laitat viestiä Suomen aspaan, että haluat vaihtaa stemmin pituudesta x pituuteen y. Lähetät postissa oman stemmisi heille ja maksat postikulut, saat postissa tilalle mitä pyysitkin. Tilausvaiheessa taitavat vaihtaa veloituksetta automaattisestikin, tai sitten ottavat 20 euron lisämaksun. En muista tältä istumalta nyt miten päin oli, stongan vaihto taisi olla 20 euroa ainakin.

edit: Ja 1 1/4" keulaan sopivia stemmejä on Ritcheyllä ainakin: http://www.bike-discount.de/en/buy/r...339/wg_id-8926
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Mutta niitä löytyy vain kuuden asteen kulmalla, se taisi olla se pointti.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Mutta niitä löytyy vain kuuden asteen kulmalla, se taisi olla se pointti.
    Mulle tuo kuusi astetta ei ole ongelma. Lähtökohtaisesti, aloitan kaikki spacerit paikallaan ja tuolla kulmalla. Otan sitten spacereita pois jos selkä kestää. 90mm Stemmin haluaisin ihan siltä varalta että jää ohjaamo lyhyeksi.

Eikö Canyon siis myy pyörän mukana toista stemmiä?? Ritcheyn lisäksi myös Zippo myy ja niillä tais olla jopa 8 asteen kulmaakin. Niissä on kyllä jokin sovitin tuolle koolle.

Ebaystä Giantin contact o2 stemmejä löytyy edullisesti, ne on 1 1/4" ja saa ihan miehekkäällä kulmalla ku tekee mieli saada leuka lähelle vaakaputkea

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla

Ja PROlla on myös tuo ylikoon stemmi valikoimassa. Sekä PRO että ZIPP on kuuden asteen. Canyonilta saa varmastikin myös ostaa, soita suomen aspaan ni laittavat postiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Ja PROlla on myös tuo ylikoon stemmi valikoimassa. Sekä PRO että ZIPP on kuuden asteen. Canyonilta saa varmastikin myös ostaa, soita suomen aspaan ni laittavat postiin.
    Pro Vibe on -10 asteinen.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Seison korjattuna.

Minulta löytyy ylimääräisenä 90 mm alkuperäinen. Ja voisin haluta 110 mm, mikäli sikäli joku tarvii tai tahtoo vaikka vaihtaa

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla

Putkikoot kasvaa kun jäykkyyttä tavoitellaan, toinen tavoite keveys. Aluksi osat vähissä, mutta kohta saa paremmin. Lisää putkikokoviidakkoa, sanoisin.

Tervehdys,

Harkinnassa olisi ensimmäinen maantiepyörä. Tämän ostaminen tuntuu olevan vaikeampaa kuin käytetyn auton hankkiminen saksasta voll!! lisävarustein!

Olen vakaasti päätymässä hankkimaan canyonin ja pähkäilen endurance al seiskan ja kutosen välillä.

Onko näissä muuta eroa kuin nuo shimanon palikat?

Eli tuleeko tuo 350€ hintaero tuosta ultegra vs 105:sta? Mietin että tuolla 350e saisin paljon kuitenkin varusteita ostettua (kengät, polkimet yms...), joten onko ultegra noin loistava?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •