HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 94 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2791
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    83
    Mitens jos ajelee renkailla silleen ettei lipsaha kiven tai juuren kohdalla sivusuuntaan märän aikaan?
    Vai meneekö tuollainen detaili turhuuksien markkinoille?

  2. #2792
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Yhden märän lenkin perusteella uuden mallinen NN trailstarina toimii kiitettävästi liukkailla kallioilla ja juurilla. Takana oleva vanhan mallinen pacestar lipsui minkä kerkesi.
    Näyttäis olevan melkosesti parantuneet Schwalben renkaat näiden TLE settien myötä. Menee vanteelle helposti ja napsahtaa kunnolla paikalleen jo ~3 barilla ilman mitään liukasteita.

  3. #2793
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Tuohon vanteeseen nousullehan vaikuttaa myös itse vanne..
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  4. #2794
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Samalle vanteelle pari vuotta vanha ISP meni kun väänsi naama punaisena ja kädet verillä.
    Vanha NN taas napsahti jotenkin kutenkin paikalleen liukastettuna ~4bar paineilla ja reilusti rengasta vääntelemällä eikä siltikään ole aivan suora vaan hiukan muljahtelee eri paikoissa.
    Näiden kokemuksien perusteella ainakin vaikutti paremmalta kuin vanhat. Katotaan nyt vielä kun toiseen pyörään on tulossa pari uutta Schwalbea lisää.

  5. #2795
    Nyt tartes pikkasen apua. Nyt olisi aika vaihtaa esiasennus kummit HR2 2,3” uudempa.

    Onko Onzan canis 2,4 järkevä vaihtoehto?
    Toisena vaihtoehtona NN 2,35 snake skininä, mutta mikä version etten ja mikä taakse?

  6. #2796
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    Nyt tartes pikkasen apua. Nyt olisi aika vaihtaa esiasennus kummit HR2 2,3” uudempa.

    Onko Onzan canis 2,4 järkevä vaihtoehto?
    Toisena vaihtoehtona NN 2,35 snake skininä, mutta mikä version etten ja mikä taakse?
    Mulla on ollut NN pacestarina takana, todella huono vetopito märällä kalliolla, josta seurasi pahin kaatumiseni lajin seurassa tähän mennessä. Mä ottaisin suoraan Hanssin trailstarina, mutta jos haluat NN kokeilla niin 2.35 leveänä ja trailstarina. En osaa sanoa kuinka eroaa pacestariin.

    Onzasta ei kokemusta. Ehkä oon sen verran töhö kuski että oon laittanu märälle jopa magic marya eteen, ei kyl rullaa, mut kyl se alamäkeen menee ku ei paina jarrusta.

  7. #2797
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Enpä tiedä mihin tämän kuuluis laittaa, mutta tällanen rengastesti tuli vastaan:
    http://www.dirtmerchantbikes.com/spe...ary-hans-dampf
    Jos vaikka olis apua jollekin rengasvalinnassa.

  8. #2798
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    6
    Onko kokemusta olisiko nämä hyvät? edulliset olisi ainakin.
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod146520
    http://www.alltricks.com/mtb/tyres-t...70-250416.html

    tällä hetkellä 26" 2.1" kenda nevegalit jotka pyörän mukana tuli. Ajattelin jospa kokeilisi 2.2"/2.4". Muuttuuko ajaminen huomattavasti ja onko tuo 2.4" jo liian paljon xc ajeluun ja kannattaisiko kummatkin esim. 2.2" vaiko eteen 2.4" ja taakse 2.2"?

  9. #2799
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jermund Katso viesti
    Onko kokemusta olisiko nämä hyvät? edulliset olisi ainakin.
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod146520
    http://www.alltricks.com/mtb/tyres-t...70-250416.html

    tällä hetkellä 26" 2.1" kenda nevegalit jotka pyörän mukana tuli. Ajattelin jospa kokeilisi 2.2"/2.4". Muuttuuko ajaminen huomattavasti ja onko tuo 2.4" jo liian paljon xc ajeluun ja kannattaisiko kummatkin esim. 2.2" vaiko eteen 2.4" ja taakse 2.2"?
    Noi teräskaapeliset renkaat on niitä kovamuovisia versioita, eli jos kuvio ei pääse kunnolla puremaan pehmeeseen maahan, ovat aika liukkaat. Otsikon mukaiseen ajoon kannattaa Contilta ehdottomasti valita Blackchilillä maustetut renkaat.

  10. #2800
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    6
    Kiitos. vähän huonommin löytyy noita blackchili malleja ja kalliimpia tietty tai ainakin itse löysin huonommin.

  11. #2801
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Itsellänikin on uusi Nobby Nic pitänyt erittäin hyvin märät kalliot. Ei ole ollut ongelmia pidon suhteen. Vanhasta ei itsellä kokemusta, mutta kuviot aika erilaiset.
    Contien race sport-versioita löytyy kyllä, Suomessa ainakin XXL ja Verkkokauppakin taitaa myydä ainakin 2.2 levyisenä, sekä lisäksi netistä Bikester ynnämuut.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  12. #2802
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    6
    verkkokaupasta löyty ainakin heti noita. näyttää tuplasti kalliimmat ainakin olevan, mutta onko erokin huomattava? edit: painoero on ainakin huomattava.

  13. #2803
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    En ole itse black chili mausteettomia kokeillut, mutta kokeilleet sanovat, että black chili olisi selkeästi parempi. Itse en X-Kingiä, enkä Race-Kingiä erityisen märässä juurakossa ja kivikossa pitäisi, Mountain Kingistä ja Trail Kingistä ei kokemusta, mutta lienevät ainakin parempia ko olosuhteisiin kuin ensinmainitut.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  14. #2804
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    En ole itse black chili mausteettomia kokeillut, mutta kokeilleet sanovat, että black chili olisi selkeästi parempi. Itse en X-Kingiä, enkä Race-Kingiä erityisen märässä juurakossa ja kivikossa pitäisi, Mountain Kingistä ja Trail Kingistä ei kokemusta, mutta lienevät ainakin parempia ko olosuhteisiin kuin ensinmainitut.
    mitkäs noista olisi parhaimmat sinun mielestä joka päivä/viikko käyttöön kunnes ovat kuluneet ja vaihtaa sitten? suomessa kumminkin todella usein kosteita maastot, kivet ja juurakot kun jotain ripeksiny tjs. Edit: trail king 2.2 blackchilillä eteen ja taakse vaikuttaisi hyvältä.

  15. #2805
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Jos on tarkoitus ajella samoilla myös litimärässä metsässä ja pito olisi suotavaa niin valitsisin jommankumman noista, mitä en ole itse kokeillut, Trail King tai Mountain King, jos siis Conteista pitäisi valita. Hyvinä yleisrenkaina muilta valmistajilta pidän mm. Specialized Ground Control 2.3sta sekä Schwalbe Nobby Niciä (itselläni 2.25), niillä olen pärjäillyt monenlaisissa olosuhteissa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  16. #2806
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    6
    Schwalbe Nobby Nic vaikuttaisi hyvältä valinnalta jos kerta hyviltä on tuntunut ja köyhän budjetillakin katsottuna edulliset renkaat. Kiitoksia!

  17. #2807
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jermund Katso viesti
    mitkäs noista olisi parhaimmat sinun mielestä joka päivä/viikko käyttöön kunnes ovat kuluneet ja vaihtaa sitten? suomessa kumminkin todella usein kosteita maastot, kivet ja juurakot kun jotain ripeksiny tjs. Edit: trail king 2.2 blackchilillä eteen ja taakse vaikuttaisi hyvältä.
    Itse ajanut jonkun aikaa trail king 2.2 takana, rullaa ok, pito märällä ok, mudassa ei vaan toimii ollenkaan. Varmaan liian matala kuvio.

    Pahin on kuitenkin ettei varoittaa ollenkaan mutkissa ennen kuin lipsuu. Lähtee ihan yhtäkkiä käsistä.

    Nobby nic ajattelin kokeilla seuraavana takana.

    Edessä en ole kokeillut.

  18. #2808
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Erityisesti Schwalben renkaista täytyy sanoa, että harmittaa nähdä kuinka samalla nimellä myydään täysin erilaisia kumeja. Esim. juurikin tuo Nobby Nic on performance-versiona aivan haitarista, mutta EVO-versio pehmeämmällä Trailstar-kumiseoksella sopiikin jo tämän threadin otsikkoon. Sama juttu kyllä Hans Dampfin kanssa.

    Aina rengasmallin mainitessaan pitäisi kertoa myös mikä kumiseos on kyseessä.

  19. #2809
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Erityisesti Schwalben renkaista täytyy sanoa, että harmittaa nähdä kuinka samalla nimellä myydään täysin erilaisia kumeja. Esim. juurikin tuo Nobby Nic on performance-versiona aivan haitarista, mutta EVO-versio pehmeämmällä Trailstar-kumiseoksella sopiikin jo tämän threadin otsikkoon. Sama juttu kyllä Hans Dampfin kanssa.

    Aina rengasmallin mainitessaan pitäisi kertoa myös mikä kumiseos on kyseessä.
    Siis black chili seos oli trail King rengas ja nobby niciin ajattelin trail star seos, mutta myös kiinnostaisi toi double defense mutta en ole löytänyt sitä kun pace star versiona!

    Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

  20. #2810
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    http://singletrackworld.com/2016/04/...-tread-cutter/
    Nyt löytyi renkaan tuunaajille kunnon työkalu.


    Ihan näppärän näköinen värkki ja väitettyyn 26€ hintaan kelpaa kyllä minulle.

  21. #2811
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Kävin tänään koeponnistamassa 3C Shortyt ja ensivaikutelma oli varsin positiivinen. Jyväskylän Laajavuoressa hyvin juurista ja kivistä alamäkipätkää suhasin ja testailin eri paineita. Niin ja oli aika märkää.
    Ei näillä pitkille lenkille lähdetä, mutta hissiavusteisesti kostealla kyllä.

    Edelleen kyllä kaiholla muistelen muinaisia Michelinin comp16 renkaita, jotka olivat jotain todella ihmeellistä. Myös sen huonon rullausominaisuutensta kanssa.

  22. #2812
    Tarkoituksena oli kokeilla comboa ardent 2,4 edessä ja ardent race 2,2 takana.

    Ongelmaksi muodostunee kuitenkin edessä olevan dt swiss xr400:n kapeus. (18mm sisältä)

    Mitäs ootte mieltä? Kapeempi ardent 2,25 on paikoin haukuttu ja samoin nobby nic 2,25 kun ei saa trailstarina.

    Kyseessä 29 jäykkäperä ja ajo hyvin pitkälti xc/trail-tyyppistä, mitä ikinä etelä-suomen poluilla tuleekaan vastaan. Märällä ja kuivalla.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  23. #2813
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ardent jos ei ole 3c seoksella, ei pidä. En itse muutenkaan suosi pidoltaa ardenttia.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  24. #2814
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Ardenthan tuli markkinoille jo ennenkuin leveät vanteet tuli (taas) muotiin, eli anna mennä vaan. Mun mielestä se on oikein hyvä do-it-all rengas josta voi sitten lähteä kehittämään rengasvalikoimaa oman mieltymyksen suuntaan.
    --

  25. #2815
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    73
    Omasta mielestä ardent 2,4 on kyllä turhan leveä rengas noin kapealle vanteelle.Matalilla paineilla rupee taipuilee alla ilkeästi.
    Itse laitttaisin ton 2,25 leveen eteen.

  26. #2816
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Freda Katso viesti
    Siis black chili seos oli trail King rengas ja nobby niciin ajattelin trail star seos, mutta myös kiinnostaisi toi double defense mutta en ole löytänyt sitä kun pace star versiona!

    Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
    Itse (siis vain minä, en yleistä) käytän takana pacestaria tai vastaavaa. Pehmeämmät seokset kuluvat vetävässä pyörässä turhan vikkelään pois, eivätkä pyöristyneet nappulat enää oikein tuo esiin kumiseoksen etuja. Eteen laitan pehmeetä ja rouheeta, sillä ohjauksen pito on mulle kaikkein tärkein. Tää on siis yksi tapa eikä varmastikaan paras, jos haetaan puhtaasti limaisen kelin renkaita (=ketjun otsikko).


    Komppaan myös siinä, että 18mm vanteelle katselisin itsekin hieman kapeampaa kuin 2.4". Noin kapella vanteella joutuu turhan paljon painetta laittamaan, jolloin leveämmän renkaan hyöty häviää.

  27. #2817
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minustakin tuo pehmeämpi seoksinen edessä toimii hyvin. Trailstar on takana turhan lyhytikäinen ja, koska pacestar Nobby Niccikin tarjoaa ihan hyvin pitoa, etenkin takana, suosin mieluummin sitä. Trailstaria ei taida edes olla 2.25-koossa.
    Trailstarissa, esim HDssa on kyllä tosi hyvä pito, mutta takana se kuluu paljon jarrutellessa lähes silmissä, jopa minulla, edessä vähän maltillisemmin.

    Ardent Race on kiva rengas, muttei oman kokemuksen mukaan märällä, edes 3Cnä. Itsellä lähti limaisilla juurilla takarengas alta niin liukkaasti, etten ehtinyt edes ajatella sanovani kissa, tai mitään muutakaan. Kuivemmalla nuo on kivat renkaat.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #2818
    Näiden kommenttie perusteella tulin nyt siihen lopputulokseen että pistän purga controllin 2.3 eteen ja gc 2.3 taakse. Katotaan mitä tulee.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  29. #2819
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Itsellä tuo ainakin toimi hyvin viime syksyn.
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  30. #2820
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ardent jos ei ole 3c seoksella, ei pidä. En itse muutenkaan suosi pidoltaa ardenttia.
    Ardentista ei edes ole 3C-versiota olemassa ainakaan tällä hetkellä. En sitten tiedä onko moista joskus aikaisemmin valmistettu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Ardent Race on kiva rengas, muttei oman kokemuksen mukaan märällä, edes 3Cnä. Itsellä lähti limaisilla juurilla takarengas alta niin liukkaasti, etten ehtinyt edes ajatella sanovani kissa, tai mitään muutakaan. Kuivemmalla nuo on kivat renkaat.
    Ardent Racen 3C on Maxx Speed, joten mikään siinä käytetty kumiseos ei ole edes kovin pehmeä verrattuna esim. 3C Maxx Terraan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •