ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 93 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2761
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Haalin tarvikkeita Monarch RT3:n diy-täyshuoltoon ja muuten selvä peli, mutta millä öljyllä voisi korvata tuon ilmapuolelle laitettavan Maxima 15w50:n? Foxin float fluid lienee aivan liian tuhtia tavaraa, mutta ajaisiko RS:n 10wt (vaimennin)öljy tarpeeksi hyvin asian? Tilailemassa olen b-c:stä ja fillariosasta alustavasti

  2. #2762
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ite olen käyttänyt rokkarin omaa 15w ölppää, mutta varmaan tuo 10w ajaa myös asiansa..
    The end of the road is just the beginning...

  3. #2763
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Joo. No ehkä tarkoitus oli kysyä, että tunteeko tavallisen kuolevaisen takapuoli kuinka herkästi erot optimaalisten ja vähemmän optimaalisten voiteluöljyjen välillä?

  4. #2764
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Tuskin on väliä, kun sitä tulee sinne ilmakannuun tippa tai jopa puolitoista. Itse olen käyttänyt jotain Redlinen 30 W vissiin.

  5. #2765
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Kunhan on uutta ja puhdasta öljyä. Kenenkään hanuri ei erota mitä siellä on, kunhan sitä vaan on. En tuota Maximaa tunne, mutta viskon perusteella moottoriöljyä, niitä olen monasti käyttänyt voitelupuolella jos on sattunut purkki olemaan käsillä.

  6. #2766
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Voiko tuonne vaimenninpuolellekin laittaa moottoriöljyä?

  7. #2767
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Vaimennukseen vaimenninöljyä suosittelen. Varmaan joku 5w/10w alkuinen mosaöljykin hoitaisi homman, mutta silti.En tiedä, mutta epäilen että voi vaahdota reilummin kun vaimennusvenasta läpi pusketaan. Jonkun muinaispärrän keulaan joskus laitoin kun en löytänyt tarpeeksi paksua lähikaupasta. Paremmin se toimi kuin vanhat kurat.

  8. #2768
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skuikka Katso viesti
    Vaimennukseen vaimenninöljyä suosittelen. Varmaan joku 5w/10w alkuinen mosaöljykin hoitaisi homman, mutta silti.En tiedä, mutta epäilen että voi vaahdota reilummin kun vaimennusvenasta läpi pusketaan. Jonkun muinaispärrän keulaan joskus laitoin kun en löytänyt tarpeeksi paksua lähikaupasta. Paremmin se toimi kuin vanhat kurat.
    Okei. Kiitti. Pitää hommata sellaista.

  9. #2769
    Sain tänään uuden Canyonini ja hipelöidessä satuin huomaamaan, että iskarin open-medium-firm vivussa on firm asennossa on hieman väljää. En tosin ehtinyt edes paineistaa tai pumppailla iskaria, tiedä vaikuttaisiko. Vipu kuitenkin selkeästi napsahtaa kaikkiin asentoihin joten vaiva lienee kosmeettinen? Iskari siis 2016 Fox Float DPS Performance, vipu vastaava kuin CTD iskareissa ilman trail-adjust säätöä.

    Löysin videon netistä missä vastaava ongelma hieman vanhemmassa foxin iskarissa. Ei vissiin ole kovin harvinainen vaiva, eikä vaikuta toimintaan mutta kysympä esiintyykö muilla vastaavaa?

    http://s943.photobucket.com/user/hud..._1288.mp4.html

  10. #2770
    Tietääkö joku voiko rockshoxin pushloc lukitsimen korvata poploc lukituksella? Keula Rockshox reba vm.2014. Tuo alkuperäinen pushloc jumi pohjaan ja jotain kestävämpää tekis mieli hommata tilalle.

  11. #2771
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Palautuuko vaimentimen päässä oleva "kiekko" kun irrotat siitä vaijerin,sehän se vetää sitä vipua ? Olethan koittanut voidella sitä vivun mekanismia ?Jos vaijeri on liian kireällä,sekin haittaa Pushlocin vapautusta.
    Poplock-vipu voi toimia ihan hyvin tuossa.

  12. #2772
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  13. #2773
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko rokkari tehnyt mitään muutoksia pikeen? Lähinnä kun pari noita ollut ja vm-14 ja vm-15 alkoivat ajallaan naksumaan kun tarpeeksi antoi leipää.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #2774
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tiivistepuolella päivitystä eli bugeja fiksattu. Ei mitään rakenteellista uudista ole tapahtunut. Uusittu Lyrik voisi olla vaihtoehto joka taitaa olla ikään kuin painavampi "paranneltu Pike". Tosin rutisihan ne vanhemmat 2,2kg Lyrikitkin jos huono säkä kävi.

    Oma 2014 Pike pysynyt suht hiljaisena.

  15. #2775
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ok. Omat alkoi naksua jarrutuksissa. Ja tuo vissiin ollut melko yleistä mitä olen kuullut.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #2776
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Aika tavallista kaikilla keulamerkeillä/malleilla nuo rutinat.

  17. #2777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Palautuuko vaimentimen päässä oleva "kiekko" kun irrotat siitä vaijerin,sehän se vetää sitä vipua ? Olethan koittanut voidella sitä vivun mekanismia ?Jos vaijeri on liian kireällä,sekin haittaa Pushlocin vapautusta.
    Poplock-vipu voi toimia ihan hyvin tuossa.
    Palautuu jos vaijerin irrottaa. Pushloc takelteli vähän aikaa ja huollossakaan se ei korjaantunut. Lopulta jumi kokonaan pohjaan. Oon purkanu sen osiin pariin kertaan, putsaillu ja rasvaillu mutta jumii aina uudelleen. Googlailun perusteella ihan normaalia tuolle mekanismille ja johtuu muoviosien kulumisesta.

    Poplocista on vähän ristiriitaista tietoa reban suhteen. Parempi varmaan mennä suosituksen mukaan onelocilla vaikka se on reilusti isompi ja rumempi loota tuohon tehtävään...

  18. #2778
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Aika tavallista kaikilla keulamerkeillä/malleilla nuo rutinat.
    Kahta eri foxin 36:sta en oo vielä saanu naksumaan
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #2779
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuume Katso viesti
    Sain tänään uuden Canyonini ja hipelöidessä satuin huomaamaan, että iskarin open-medium-firm vivussa on firm asennossa on hieman väljää. Vipu kuitenkin selkeästi napsahtaa kaikkiin asentoihin ja toiminta on moitteetonta. Iskari siis 2016 Fox Float DPS Performance, vipu vastaava kuin CTD iskareissa ilman trail-adjust säätöä.

    Löysin videon netistä missä vastaava ongelma hieman vanhemmassa foxin iskarissa. Ei vissiin ole kovin harvinainen vaiva, eikä vaikuta toimintaan mutta kysympä esiintyykö muilla vastaavaa?

    http://s943.photobucket.com/user/hud..._1288.mp4.html

  20. #2780
    Tässä parina edellisenä ajokertana hieman ihmetellyt, kun vaatteilla on ollut epätavanomaisia, öljynsekaisia kuräläiskiä siististä ajotyylistä huolimatta. Tänään sitten selvisi syy, kun sain kunnon kurat kengille ja housuille takkia myöten, kun vähän testasin etuiskareita. Nimittäin iskarinmännissä jo niin paljon välystä, että sadevedet, öljyt sun muut kurat pääsee valumaan iskarin sisään ja sinne on kertynyt ilmeisen paljon nestettä. Ne sitten slurpsahtaa sieltä vähänkään syvemmän pohjauksen myötä paineen vaikutuksesta. Saisko ne valutettua pois helpoimmin avaamalla ton kuvalinkin ympyröidyn pultin iskarin alapäässä ja sen kuin pyörittää sen operaation jälkeen paikalleen, vai voiko odottaa jotain irtoavan tuon poistamisen seurauksena, mitä ei saa paikalleen ilman isompaa operaatiota? Tiedän, että etuhaarukka olisi pitänyt uusia jo pari vuotta sitten. Onhan tuo pyörän mukana tullut halvimmista halvin kapine ainakin maksanut itsensä takaisin, kun ajettu jo lähes 12k km. Mutta nyt siis kyselen ensiavuksi, ennen kun saan uuden haarukan, että pääsen hoitamaan asiat pyörän kanssa.

    http://i1207.photobucket.com/albums/...ps9llxnkxa.jpg

  21. #2781
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Sieltä kautta se kait pois tulee,mistä on mennykin.Raotat jollain niit pöly-/ylätiivisteitä ja käännät filon selälleen,ni valuu poies.Sit voitelu sen jälkeen.
    Voi onnistua toki alakauttakin,valmistajan sivuilla hajotuskuvista jeesiä ?

  22. #2782
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Sieltä kautta se kait pois tulee,mistä on mennykin.Raotat jollain niit pöly-/ylätiivisteitä ja käännät filon selälleen,ni valuu poies.Sit voitelu sen jälkeen.
    Voi onnistua toki alakauttakin,valmistajan sivuilla hajotuskuvista jeesiä ?
    Näin oli eka tarkoituskin, mutta sitten stoppasin ja ajattelin tulla kysymään tuota asiaa täältä, kun tiedän kokemuksista renkaiden vaihdon yhteydessä, että on pirun sottaista touhua. Pitäis taiteilla tiiviisti jotkut hedelmäpussit iskareihin, että sais ne öljyiset kuravedet talteen, kun parvekkeella tekee ja muutenkin, ettei valu pitkin ohjaustankoa. Olis pirusti iisimpää vaan avata tuo mutteri, kunhan ei irtoa sisältä mitään, mitä ei saa ilman purkamista takaisin paikalleen.

  23. #2783
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Alapäästä avaamalla samalla voi tulla ulos alajalkojen voiteluöljyt. Mutta jos keulaa ei ole huollettu pitkään aikaan, voiteluöljykin on jo saattanut vaihtaa hiippakuntaa. Jos sitä on alunperin kyseisessä keulassa ollut.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #2784
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Eipä noissa suntoureissa ole edes alajaloissa öljyä.. Rasvaa noissa on käytetty voiteluun..
    The end of the road is just the beginning...

  25. #2785
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    70
    Jossain vaiheessa itselläni on edessä keulan vaihto radon zr team 5.0 pyörään.
    Siinä oleva keulaputki on ilmeisesti tapered mallia? Ainakin kuvasta ja muodosta päätellen.
    http://www.bike-discount.de/media/or...50_1479167.jpg

    Olenko ymmärtänyt oikein että tuohon pystyy asentamaan esimerkiksi tällaisen keulan?
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod136309

    Tarvitseeko tuohon mukaan jotain adaptereita?
    Onko ylipäätänsä vaihtotyö kokemattomalle liian haastava ja kannattaa kääntyä asiantuntevan liikeen apuun?

  26. #2786
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Alapäästä avaamalla samalla voi tulla ulos alajalkojen voiteluöljyt. Mutta jos keulaa ei ole huollettu pitkään aikaan, voiteluöljykin on jo saattanut vaihtaa hiippakuntaa. Jos sitä on alunperin kyseisessä keulassa ollut.
    Huomasin, että se onkin mutteri pultin sijaan kun lähdin löysäämään sitä ja se pysyi paikallaan, mutta keskiosa lähti pakenemaan sisään. Ei tullut tipan tippaa mitään ulos, mutta nyt tuota mutteria ei saa enää kiristettyä. Mietityttää, että voikohan tuolla lähteä edes varovasti ajamaan tuollaisena lainkaan? Pitänee etsiä verkosta ohjekirja tuohon.

  27. #2787
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Heitä pyörä katolleen ja paina alajaloista niin eiköhän se "kierretanko" sieltä taas pilkistä ja mutteri kiinni..

  28. #2788
    Kiitoksia vinkeistä! Sain kurat loppujen lopuksi pois iskarista kääntämällä pyörän selin. Olihan siellä aika karmeat pakkelit. Teippasin parit talouspaperit kiinni mäntiin "kupeiksi", johon annoin niiden valua. Ja eikun heti ajamaan.

  29. #2789
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Jeppis
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumz Katso viesti
    Jossain vaiheessa itselläni on edessä keulan vaihto radon zr team 5.0 pyörään.
    Onko ylipäätänsä vaihtotyö kokemattomalle liian haastava ja kannattaa kääntyä asiantuntevan liikeen apuun?
    Keulan vaihto ei ole vaikea homma. Kannattaa katsoa muutama video, niin pääsee jutun ytimestä kiinni.
    Kaulan lyhennys onnistuu nätisti rautasahalla. Lyhentämisen jälkeen kannattaa suosiolla käydä pyöräliikkeessä pyytämässä kävyn (ja 'fork crown race' jos sellainen on) asentamista, niihin on syytä käyttää erikoistyökaluja (oli aikamoista moukarointia asennus).

  30. #2790
    Sain takuisiin uuden reverb stealthin, mutta tuohan ei palauta kunnolla vaan jää pariin kohtaan kanittamaan. Saako tuohon lisätä ilmaa?
    DO NOT attempt to adjust air pressure using the air valve located at the bottom of the seatpost. Any change in the factory air pressure setting will render the seatpost inoperable, requiring full service

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •