FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 109 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pakko udella että mitkä vaijerit laitoit?
    Tietää sitten itekkii laittaa paremmat ku vaijerin vaihto tulee kohalle.
    Jagwiren SL eli joku slicklube versio. Omassani oli Jagwiret jo vakionakin ja lähinnä etuvaihtajan vaijeri oli vaihtokunnossa (ei käytöstä vaan ilmeisesti oli jotenkin huonosti asennettu kun rispaantui kahvan päästä), mutta samalla vaivalla vaihdoin kuoret ja takavaihtajan vaijerin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    onko edelliset renkaat missä kunnossa ettei narut olis renkaasta lähtöisin
    Ensimmäiset kerran kun nyörit rissoista kaivoin pois niin alla oli tosiaan nuo orggisgummit - nyt toisen kerran alla oli nuo XL:t eli nastoitetut Snowshoet. Toki ne voi olla niistä myös ne nyörit eli Veetire molemmat on valmistanut. Mutta ehjiltä nuo näyttää eikä narunpätkiä näy roikkuvan renkaiden kyljistä kuten Schwalben tapauksessa.
    mla muokkasi tätä : 29.03.2016 at 14.53
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Joo, siis mulla on nyt Giantin jälkeen, Whitessa asento lyhyeempi joka painaa käsiin. Minun ei ole enää luontevaa pitää käsillä ohjaustangosta kokonaan kiinni (niin, että sormet menee kokonaan ympäri), vaan lepuutan käsiä kämmenien varassa ohjaustangossa. Kaveri taas sanoo, että olen tottunut liian pystyyn ajoasentoon, enkä niin urheilulliseen kuten pitäisi...

Jeps, ainahan sitä voi Giantista lainata osia, pehmeämpi satula on jo viety
    Heh heh, no nyt kun ajoin kuukauden Whitella, ja eilen hyppäsin Gaintin kyytiin ekaa kertaa, niin tuntui ihan hirveältä ajaa sillä. Se pitkä stemmi vie kädet liian kauas ja asento tuntuu nyt jälkeenpäin väärältä.

Voiko muuten olla mahdollista, että M ja L kokoilla on eripituiset stemmitkin?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Tänään tuli oma fat pro kotia. Pyörä on M kokoa ja ainakin itselle vaikutti hyvälle. Vähän oli aluuksi omituista ajaminen ehkä. Mitä nyt vähän kävin ajamassa, jos vaikka huomenna kävisi ajamassa enemmän. Vähän ärsytti noiden sisäkumien venttiilit, kun olivat jotenkin ihmeelliset. Onneksi oli adapteri, että sain ilmaa kompuralla renkaisiin. Mutta huono vaan, kun ei tiedä yhtään paljon sitä ilmaa meni sinne. Kun mittari ei näyttänyt mitään. Vähän tekisi mieli vaihtaa noi sisäkumit mutta taidan anataa olla. Satula vaikutti vähän kovalta pitää nyt eka käydä pitempi matka ajamassa ja katosa meneekö se vaihtoon.

Pyörä oli helppo kasata ja liikkeen tekemät säädöt vaikutti ainakin olevan kohdalla. Jarrut toimi hyvin ja vaihteetkin tuntui vaihtuvan hyvin. Pitää kirjoittaa lisää, kun tulee lisää kilometrejä ja tottuu pyörään.

Eikös niissä ihan tavalliset prestot ole? Täytyypä kokeilla, osaako oma pumppu lukea ton renkaiden paineet oikein.

Satulan kovuudesta olen täsmälleen samaa mieltä, jouduin sen vaihtamaan ja tässä taisi olla muillakin samaa kirjoittelua.

Lukisin mielelläni myös fiiliksiä ohjaustangon ja stemmin tuntuvuudesta, osuiko kohdalleen vai kaipaako joku pidempää stemmiä? Mä itse alan tottua, mutta oli aluksi hirvee säätäminen sen kanssa. Laskin kaikki kiekot alle jostin niin ylös kuin pystyy ja ostin lisää kiekkojakin joita väliin laitetaan. Ranteet ja kädet oli aluksi herkillä, mutta nyt alan tottua jo sporttisempaan ajo-asentoon mihin olin aikaisemmin tottunut.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

^ Tarkoitit varmaan presta eikä presto,,,
    Presto on Rush- yhtyeen vuonna -89 ilmestynyt levy 😉

Hutikutituli.
    Jopo81 muokkasi tätä : 30.03.2016 at 20.50 Syy: Jostain syystä tuli tuplana.

Kun ootte siirtyneet yhteen rattaaseen edessä ootteko lyhentäneet ketjua/säätäneet ketjulinjaa? 28t nw olis tulossa pikkurattaan tilalle.
    Kyseessä siis 3lite.

Tänään saapui lähetys bike24.comista: 2 kpl Jumbo Jim 4,8" liteskin. Viime viikon tiistaina tilasin. Ja epätietoisille lisätietoa: mahtuu hyvin pyörimään 3Proossa takanakin.
    Smigi muokkasi tätä : 30.03.2016 at 23.42

Joo siis on tavalliset presta venttiilit. Mutta itsellä ei ole ikänä pyörässä ollut presta venttiileitä. Vaan ihan normaalit venttiilit mitä auton renkaissa on. Joten sen takia vähän hukassa niiden kanssa laitoin siis sen adapterin mikä muutta sen siksi auton venttiiliksi. Niin sillä ei oma ilmapyssy näyttänyt mitään lukemaa vaikka rengas täyttyikin.

Itselle ohjaustanko ja stemmi oli hyvällä kohtaa. En tehnyt muuta, kun laitoin tangon paikalle ja omasta mielestä on hyvä. Näkee sitten, kun käy ajamassa enemmän, että pitääkö säätää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti minä-minä Katso viesti
    Joo siis on tavalliset presta venttiilit. Mutta itsellä ei ole ikänä pyörässä ollut presta venttiileitä. Vaan ihan normaalit venttiilit mitä auton renkaissa on. Joten sen takia vähän hukassa niiden kanssa laitoin siis sen adapterin mikä muutta sen siksi auton venttiiliksi. Niin sillä ei oma ilmapyssy näyttänyt mitään lukemaa vaikka rengas täyttyikin.

Itselle ohjaustanko ja stemmi oli hyvällä kohtaa. En tehnyt muuta, kun laitoin tangon paikalle ja omasta mielestä on hyvä. Näkee sitten, kun käy ajamassa enemmän, että pitääkö säätää.
    Mulla oli ihan sama homma aikoinaan 10v sitten, että autoventiilit oli tuttuja mutta prestat ei. Se on kuitenkin nyt se yleisin muoto ja kannattaa muistaa että prestat pitää ilman paljon paremmin kuin autoventiilit. Minä myös käytin sitä adapteria ja tankkasin ilmaa usein bensiksellä, mutta sitten ostin parilla kybällä jalkapumpun jossa mittari niin ei tarvitse enää noita ajatella. Käy hakemassa Class Olssonilta alle 20€ jalkapumppu niin tykkäät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti minä-minä Katso viesti

ei kannata hullutella noiden paineiden kanssa. 3liten renkaissa max paine 1,4bar ja maastossa meikä mennyt nyt 0,4-0,5bar paineilla. Kompuralla menee äkkiä liikaa! Kannatan myös jo mainitun presta yhteensopivan mittarillisen jalkapumpun tai erillisen painemittarin hankintaa.
    Maantielle: Bianchi C2C Impulso Disc 105, vm. 2015 / Maastoon: White Fat 3 Lite, vm. 2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Kun ootte siirtyneet yhteen rattaaseen edessä ootteko lyhentäneet ketjua/säätäneet ketjulinjaa? 28t nw olis tulossa pikkurattaan tilalle.
    Kyseessä siis 3lite.
    Ketjulinjasta tulee ihan hyvä kun pikkurattaan tilalle laittaa. Kannattaa laittaa uusi ketju samalla. 10spd ketjua noihin suositellaan. Pitäs pysyä paremmin päällä kun 9spd. Sellaisen laitoin itsekkin

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Sekoilin . Tuli tuplana

Laitetaan hankintaan 10ketju myös. Kiitos vastauksesta. Sitäkään ei tarvinne lyhentää?

^Kannattaa se lyhentää sopivaksi. Toimii napakammin. Youtubesta kun hakee "mtb chain lenght" niin löytyy opastusvideoita jos et ole ennen lyhennellyt.

Juu kyllä katkaisin löytyy ja pari kertaa oon katkonutkin. Sopiva pituus vaan pitää selvittää

https://www.bike24.de/1.php?menu=100...;product=96664

Tuollainen 12-36 pakka vielä alle kahdellakympillä samaan pakettiin. Toimii whiten alkuperäisellä takavaihtajalla.
    Mulla absoluteblack 28 ovaaliratas, kymppiketju ja tuo pakka. Ison rattaan tilalla bashring.
    Oli kyllä hyvä muutos.

Ja 15€ toimituskulut. Paljonkohan tuollainen pakka suomessa mahtais maksaa

^ Yleensähän näissä tapauksissa tilaillaan samalla vähän muutakin tarpeellista tai vähemmän tarpeellista. Kavereilta kannattaa kysellä jos tilaisivat samaan satsiin omia romppeitaan 😀

Niinnojuu tietty. Muttakun taidan olla kaveripiirissä ainut kuka olis tilaamassa😁 toisaalta vois noiden 4.5 lumikenkien tilalle hankkia jotain muuta ni sit tulis kulut pienemmiksi.

jääkö orkkispakalla pikkuvaihde liian jäykäksi? Vaikka sekin taitaa olla mielipidekysymys siinä missä reisistä riippuvainen asia myös

Tuli käytyä hakemassa töitten jälkeen. Jalkaumppu jossa on mittari ja erilliset reiät presta-venttiilille ja normi auton renkaiden venttiilille. Nyt vaan pitäis käydä kattomassa renkaitten paineet pyörästä ja käydä tekemmässä jonkin näköinen lenkki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Ja 15€ toimituskulut. Paljonkohan tuollainen pakka suomessa mahtais maksaa
    Kannattaa kysellä paikallisista pyöräliikkeistä. Eiköhän niitä Suomessakin myydä.Mä vaan tilasin tuolta, kun tilasin kaikkea muutakin samalla.

Onko nämä whiten läskit hinta laatusuhteeltaan hyviä?Saako tonnilla mitään parempaa voi olla vaikka nettikauppa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti porsalja Katso viesti
    Onko nämä whiten läskit hinta laatusuhteeltaan hyviä?Saako tonnilla mitään parempaa voi olla vaikka nettikauppa
    Moni ollut sitä mieltä että hinta-laatusuhde tässä erittäin hyvä, mutta mahtuu toki joukkoon niitäkin jotka eivät maksaisi edes tonnia Prosta.

Itse olen ollut aika tyytyväinen Prohon.

Kyllä minä olen tohon 3liteen tyytyväinen. Tonnia en siitä maksanut, enkä kyllä maksaisikaan.

Mutta kyllä siinä hinta ja laatu sopivassa suhteessa kohtaa mun mielestä.

Kerokaahan aloittelijalle, miten huolletaan Pro 3:sen keskiö. Mitään välyksiä ja vikoja ei ole, mutta täytyyhän se osata itse huoltaa. Eli ajattelin puhdistaa laakerit ja laittaa uudet rasvat sekä porata vesireiän. Tarvitaanko tähän jotain erikoisavaimia ja jos, niin mistä ne kannattaa ostaa (biltema, XXL ?).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJA Katso viesti
    Kerokaahan aloittelijalle, miten huolletaan Pro 3:sen keskiö. Mitään välyksiä ja vikoja ei ole, mutta täytyyhän se osata itse huoltaa. Eli ajattelin puhdistaa laakerit ja laittaa uudet rasvat sekä porata vesireiän. Tarvitaanko tähän jotain erikoisavaimia ja jos, niin mistä ne kannattaa ostaa (biltema, XXL ?).
    Eikös noissa oo suljetut kasettilakerit? Sama keskiö kun Litessä? Eihän noi oo niinsanotusti huollettavissa? http://www.chainway.com/eng_product_...d=201311080006
    Maantielle: Bianchi C2C Impulso Disc 105, vm. 2015 / Maastoon: White Fat 3 Lite, vm. 2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJA Katso viesti
    Kerokaahan aloittelijalle, miten huolletaan Pro 3:sen keskiö. Mitään välyksiä ja vikoja ei ole, mutta täytyyhän se osata itse huoltaa...
    Kammet irti kuusiokololla. Laakerikupit irti rungosta tämmösellä. http://m.motonet.fi/fi/tuote/383869/...h-II-keskiolle
    Halvempiakin varmaan löytyy...
    Pölysuojat pois laakerin päältä varovasti veitsen kärjellä tms... varovasti ettei halkea...
    Konelaakerin oma pölytiiviste lähtee puolestaan nuppineulalla vahingoittumatta jos on tuttua puuhaa.
    Sitten puhdistusta ja hyvät laakerirasvat sisään...

Niin ja se 3mm vedenpoistoreikä ennen laakereiden takaisin ruuvaamista...

Mulla ei ole white, mutta näyttää olevan samat systeemit... Kivasti oli kondenssivettä parin vuoden aikana jäänyt keskiöön muhimaan, kun oli vedenpoistoreiät vain haarukanpäissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sskkll Katso viesti
    Voi rähmä, ostin viikko sitten proon ja olisin nyt saanut hintatakuuna rahaa takaisin.. Nyt on uutiskirje tilattu
    No nyt hakemaan hintatakuuna 20% pois.
    Uutiskirjeen tilaajille -20 % lisäalennus yli 1000€ polkupyöristä. Tarjous ei koske lahjakortteja. Tarjous voimassa 31.3. - 6.4.

Millaisia ei-vinkuvia jarrupaloja ootte vaihtanu 3Liteen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •