Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana Katso viesti
Sitten vielä vinkki tuohon Guia de Isoraan nousemiseen. TF-82 on tappavan tylsä valtatien reuna, en itse asiassa ole koskaan ajanut sitä ylös, alas sitä on kiva pudotella autoletkojen keskellä. Eli ilman muuta rantatietä kohti Gigantesta ja Playa San Juanin kaupungista lähtee tie TF-463 läpi viljelysten kohti Isoraa. Asfaltti huonokuntoinen mutta mahtava pikkutie. Sitten Isoran jälkeen ennen Chio kyltti Chiguergue. Pienen pieni kylä vuoren rinteessä. En tiedä tarkasti, mutta arvelisin että jyrkimmät kohdat kylän läpi 25-30 %. Yhdistyy ylempänä taas tuohon TF-38 tiehen. Zoncolanin olen ajanut ja oliko siellä 22 % jyrkimmät pätkät. Tuo Chiguerguen läpi ajo on kyllä selvästi jyrkempi.
Mulla oli mittari säästömoodilla sillä lenkilä, kun ajoin Chiguerguen kylän läpi mutta näyttäisi siltä, että jyrkimmän 180 metrin matkalla oli nousumetrejä 45. Eli jyrkkyys 25 %. Pysähdyin ensin siihen kahvilalle, jonka kohdalla oli kyltti ylös vasemmalle Teidelle mutta tie oli aivan seinää. Ajattelin, että kartan mukaan 38-tielle pääsee myös menemällä ensin syvemmälle kylään ja sitten ylös mutta tie (Cervantes) olikin siellä viellä jyrkempi. Aivan tajuton tosiaan noin parinsadan metrin pätkä. Pääsin ajamalla puoleen väliin jollloin jouduin jalkautumaan. Olin koko ajan varma, että kohta lähtee kuituiset ajokengän pohjat sillä isolla muhkulla speed zeron kengällä alta ja luisun persmäkeä takaisin mäen alas. Ihan oikeasti. Just ja just pääsin siis tunkkaamalla sen kohdan yli ja sitten lopun pystyin taas eteenpäin ajamaan.
Edit: Tarkistin mitä google sanoo ja sekin ehdottaa 180 m ja 40 m nousua.
Kuvat eivät toki näytä jyrkkyyttä kauhean hyvin mutta tässä street view näkymässä voi katsoa oikealla olevan talon pystyseinää ja maalattua lattiansuuntaista viivaa ja verrata siihen tiehen.
https://www.google.fi/maps/dir/28.22...56!4m2!4m1!3e1