HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 11 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

Maantiepyörässä hiilikuiturunko ja -kiekot. Kumpi olisi parempi tämän kuljetukseen Thulen OutRide 561 vai ProRide 598?

Pelkästään noilla perusteilla OutRide.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Pelkästään noilla perusteilla OutRide.
    Mitä muita perusteita löytyisi, jos nyt oikeen sitten aletaan etsiä. Toki haarukkakin kuitua on. Se jäi viimeksi kertomatta.

Lähetetty minun XT1039 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velluz Katso viesti
    Mitä muita perusteita löytyisi, jos nyt oikeen sitten aletaan etsiä. Toki haarukkakin kuitua on. Se jäi viimeksi kertomatta.

Entä pulloteline?
    Varmaan CamoN tarkotti, että jos et aio muuta fillaria telineessä kuljettaa niin Outride on vastaus kysymykseesi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velluz Katso viesti

Ensimmäisenä tulee mieleen sellaisen levyjarrullisen pyörän kuljetus, jonka jarruissa on naftit välykset ja haarukoissa pikalinkkuakselit. Silloin kiekon irrotus voi vaikuttaa jarrun keskitykseen, jolloin kiekkojen turhaa irrottelua välttää luonnostaan. Tai jos kuljettaa esimerkiksi läskipyörää, jonka haarukasta kiinnittäminen edellyttää adaptereiden kanssa kikkailua. Kolmantena asiana se, että OutRide kiinnittyy taakkatelineeseen aivan etupäästään jolloin telineen takapää voi ahdistaa lyhytkattoisen hatchbackin takaluukun avaamista.

Mutta ihan vaan hiilikuituisen maantiepyörän kuljettamiseen OutRide on hyvinkin näppärä teline. Mikäli pyörä kuormittuu kuljetuksen aikana, kuormitus kohdistuu samoille alueille kuin ajaessa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mutta ihan vaan hiilikuituisen maantiepyörän kuljettamiseen OutRide on hyvinkin näppärä teline. Mikäli pyörä kuormittuu kuljetuksen aikana, kuormitus kohdistuu samoille alueille kuin ajaessa.
    Jotenkin tuo etuhaarukasta lukittava malli vaikuttaisi houkuttelevammalta kuljetukseen. Mulla katolle tulisi tripyörä (ehkä joskus maantiekonekin) mutta kisakiekot on SwissSiden Hadronit, joissa tuo hiilikuituprofiili on aika ohkaista tavaraa. Ei siis kuulosta hyvältä idealta vetää tiukkaa remmiä? vanteen ympäri kuljetuksen ajaksi. Ilmeisesti kuljetukseen pitäisi siis ottaa tavan aluvannekin mukaan ja Hadronit takakonttiin?
    Juha H > Helsinki Triathlon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupis Katso viesti
    Jotenkin tuo etuhaarukasta lukittava malli vaikuttaisi houkuttelevammalta kuljetukseen. Mulla katolle tulisi tripyörä (ehkä joskus maantiekonekin) mutta kisakiekot on SwissSiden Hadronit, joissa tuo hiilikuituprofiili on aika ohkaista tavaraa. Ei siis kuulosta hyvältä idealta vetää tiukkaa remmiä? vanteen ympäri kuljetuksen ajaksi. Ilmeisesti kuljetukseen pitäisi siis ottaa tavan aluvannekin mukaan ja Hadronit takakonttiin?
    Takaremmi vedetään juuri niin tiukalle, että estää takapään pomppimisen urasta. En olisi huolissani.

Mistäs saisi halvalla Proride 591 takarenkaan pidikkeen, kun oma hävisi jonnekin. Tai onko jollain ylimääräistä?

En tiedä paljonko on hintaa, mutta itse olen ad-varaosista hakenut aina thulen telineisiin varaosat. Yleensä ihan kohtuu hintaisia ja saa minkä osan tahansa tilailtua.
    Respect is not given, it is taken.

kisakiekot on SwissSiden Hadronit, joissa tuo hiilikuituprofiili on aika ohkaista tavaraa. Ei siis kuulosta hyvältä idealta vetää tiukkaa remmiä vanteen ympäri kuljetuksen ajaksi.
    Itse pistän palan vesijohtoputken eristekourua siihen vanteen suojaksi. Lähinnä siksi että se remmi kiristyy kunnolla eikä sen pää ota kiinni auton kattoon.

Thulen pyörätelineet

Itsellä on ollut Outride 561 telineet(4kpl) käytössä 10-vuotta pääasiassa kuitupyörien (kuitukiekoilla) kuljetukseen. Ei ole tarvinnut olla koskaan huolestunut pyörien, tai kiekkojen rikkoutumisesta. Telineistä kolmesta on hajonnut tuo takakiekon lukitusmekanismi. Siinä on aika ohuita muoviosia, jotka ei kestä mekaanista rasitusta. En oo jaksanut kysellä varaosia, vaan oon käyttänyt takakiekon kiinnitykseen häkkipolkimen remmiä. Toimii erittäin varmasti.

Kannattaa myös varmistaa haarukan napakka kiinnitys. Jos laittaa liian kevyesti, pääsee haarukka heilumaan kiinnityspintojen välissä... ja samalla alkaa kiinnitys löystyä. Siinä vaiheessa alkaa yleensä kuulua pientä kolinaa katolta. Kuituhaarukalle toi heiluminen voi olla tuhoisaa.

Jos noita telineitä laittaa katolle enemmän kun kaks, täytyy etukiekoille löytyä tilaa kontista. Oon joskus laittanut maastokiekon nippusiteillä kiinni fillarin kylkeen.

Oon katkaisuun telineiden takaosasta n.15cm veks, jotta farkun takaluukku mahtuu avautumaan. Pituutta on vieläkin ihan riittävästi (fillari 54cm kokoa).

Huono puoli noissa telineissä on se, että pyörän saa oikeilla vehkeillä (en siis tarkoita avainta) irti alle minuutissa ilman minkäänlaista mekaanista murtamista.

Terkuin,
    Make

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Ei sattuisi kellään lojumaan nurkissa 20mm akselia outride telineeseen? Voisin ostella pois. En netistä löytänyt

Onko tietoa Thule Clipon 9103 ja 9104 eroista? Pitäisi saada sopimaan 9103 Audi A6-farkkuun jotenkin. Onko ylä- tai alakiinnikkeiden pituuksissa eroja? Auttaisiko pelkkä 9115-sovitin?

Täydellisen offaria mutta..... en kyllä itse tohtisi ajaa kiekoilla tai ylipäätään kalustolla jota en uskaltaisi auton katolla kuljettaa. Mutta ehkä tmää on vain allekirjoittaneen tietämättömyydestä johtuvaa harhaa.
    Peikkomainen flaksi

noniinno Guest
    Välillä täällä törmää ihan käsittämättömiin juttuihin. Tämä on yksi niistä. Ei muuta kun katolle vaan.

Sama homma, katolle vaan. Ainakaan Pro ridessä (mulla 2 kpl) niin ei sieltä mitään kolinaa kuulu, se säädettävä putki / aisa, jonka päässä on se haarukka laitetaan jämptisti kohdalleen, ja se tulee melko alas, että se ottaa suoraan kiinni. Huomasin alussa kiinnittäväni sen liian ylös, mutta käytäntö opetti. Toki koko komeus antaa hieman periksi, mutta ei se siellä senttejä heilu, kun on kunnolla kiinni. VINKKI - Itse ajelen tämä aisan lukko auki, olen pari kertaa auttanut tienvarresta kaveria eteenpäin. Jos olisi lukossa ja avain kotona niin jäisi laihaksi aikomukseksi.
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

^ itse taas yritän kiinnittää sen aisan mahdollisimman ylös runkoon vähentämään pyörän heilumista. Jos tuota Pro-Rideä vois jotenkin parantaa niin kiinnitysaisan pituus vois olla säädettävä ja kiinnitys"leuka" nivelöity varteen nähden.

Tahtoo kaikki avaimet olla aina hukassa, siksipä kaikki taakka- ja pyörätelineiden avaimet kulkee kätevästi tallessa ja käsillä pysyen autossa....
    Peikkomainen flaksi

Itselle tulossa nyt ystävämyynnistä tuollainen etuhaarukasta kiinnitettävä malli ja maasturiin tarvitsisin tuollaisen 15mm läpiholkkiadapterin. Mietin että saisikohan sellaisen tehtyä itse, 40€ on aika suolainen hinta tuollaisesta metallisylinteristä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti henryvil Katso viesti
    Itselle tulossa nyt ystävämyynnistä tuollainen etuhaarukasta kiinnitettävä malli ja maasturiin tarvitsisin tuollaisen 15mm läpiholkkiadapterin. Mietin että saisikohan sellaisen tehtyä itse, 40€ on aika suolainen hinta tuollaisesta metallisylinteristä..
    Saa tehtyä itse. Tuon 15mm adapterin ostin, mutta läskipyörän 150mm navalle teetin adapterin. Ammattikoululla tekivät ilmaiseksi.

Itse itselleni vastaten: yläkiinnikettä löytyy kolmea pituutta, varaosaliikkeestä tilattu ja huomenna kokeillaan miten sopii.

Sanokaas mikä olisi hyvä patenttiratkaisu seuraavaan. Etuhaarukasta kiinnitettävä teline löytyy ja siihen etukiekkoteline katolle. Etukiekkoteline on mallia pikalinkku, ja nyt cyclossa on läpiakseli.
    Läpiakselin sisään läpimitaltaan 15mm alumiiniputki, päähän prikat ja pikalinkku kiinni? Vähän virittelyksi menee väkisin.

Outride sai läskiä varten 135mm pikalinkkukiinnikkeen. 220mm RST M10 pultti muotoutui akseliksi ja runko alumiinitangosta.

-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Sanokaas mikä olisi hyvä patenttiratkaisu seuraavaan. Etuhaarukasta kiinnitettävä teline löytyy ja siihen etukiekkoteline katolle. Etukiekkoteline on mallia pikalinkku, ja nyt cyclossa on läpiakseli.
    Läpiakselin sisään läpimitaltaan 15mm alumiiniputki, päähän prikat ja pikalinkku kiinni? Vähän virittelyksi menee väkisin.
    Itse laittaisin qr adapterin tuohon aina kiinni jos kiekko on tarkoitus kuljettaa katolla. Eli tällainen
    http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod80192
    Respect is not given, it is taken.

^Hienoa, kiitos vinkistä! En tiennyt tuollaisia olevankaan.

Sisältääkö Proride 591:n pakkaus tarvittavat hilut värkin kiinnittämiseksi myös nelikanttitaakkatelineisiin? Alkoi tilauksen jälkeen epäilyttämään kun hoksasin, että tuollaisia adaptereita (Thule 8895) myydään lisätarvikkeina.

^Ei sisällä mutta minulla on 2 telinettä niillä normaalikiinnikkeillä kiinni MontBlancin neliöputkessa ihan sujuvasti.

XXL:ssä muuten tarjouksessa nyt, olikohan 149€/2kpl näitä telineitä.

^Juuri tuohon tarjoukseen tuli sorruttua. Ok, hyvä tietää, tattis. Täytynee sitten metsästää adapterit jostakin. Mullakin on Montblancin perustaakat, enkä nyt heti keksi miten mukana ymmärtääkseni tulevilla kantaruuveilla saisi thulet ja montblancit naitettua.

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Sisältääkö Proride 591:n pakkaus tarvittavat hilut värkin kiinnittämiseksi myös nelikanttitaakkatelineisiin? Alkoi tilauksen jälkeen epäilyttämään kun hoksasin, että tuollaisia adaptereita (Thule 8895) myydään lisätarvikkeina.
    Ainakin minun paketissani tuollaiset oli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    ^Juuri tuohon tarjoukseen tuli sorruttua. Ok, hyvä tietää, tattis. Täytynee sitten metsästää adapterit jostakin. Mullakin on Montblancin perustaakat, enkä nyt heti keksi miten mukana ymmärtääkseni tulevilla kantaruuveilla saisi thulet ja montblancit naitettua.
    Nyt taisit ymmärtää väärin. En ole ostanut mitään adaptereita vaan telineen mukana tulee aeroputkeen tulevat kiinnikket (jolla saa telineen kiinni myös neliöputkeen) ja sitten lisäksi nuo uraputkeen tarkoitetut kantaruuvit.

Olraits, kiitos täsmennyksestä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •