ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 116 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3451
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Mavicit tarjouksessa (-5% vielä koodilla). Joitakin revikoita löytyy netistä, ei omaa kokemusta: http://www.alltricks.com/road/wheels...56-253059.html
    Kohtuullisen hintaiset

    Jollen ihan väärin muista, niin olivat zip 404:sta vastaan tourin aerotestissä ja nämä olivat nopeammat!

  2. #3452
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    No, ostin tuolta Superstarin clearancesta Elite 30:t. Ilman vannenauhoja/linkkuja näille luvattiin 1510g ja lopputulema oli 1544g. Hinta oli 95 puntaa sis. kulut ja siitä lähti vielä pienen vekin takia kymmenen puntaa. Eiköhän näillä tuolla rahalla jo aja minkä ajaa. Ilmeisesti Novatecin uudelleen brändätyt navat ja Kinlin kehät, Sapim Laser pinnat alloy nipoilla. Ei varmaan nopeimmat, mutta minun elopainolla ja iällä aivan sama. Liikkuvista lähti 700g ja kyllä sen varmaan mäessä huomaa


    Totta joka sana!

  3. #3453
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Novatec ei napamaailmassa ole aivan paskamerkki , luulen tietäväni. Normirakenne ja kun laakerit hiipuu niin niitä löytyy eikä vaihtokaan kummoinen operaatio ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #3454
    Muutama 2014 vannetesti netin syövereistä:
    http://www.procycling.de/assets/maga...5-biketest.pdf
    http://www.procycling.de/assets/maga...a-biketest.pdf

    Mukavaa että noista saa kopsattua tekstit google kääntäjään.

    Verratkaa 700€ Oval Concepts 724 testituloksia parin tonnin kuitukiekkoihin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Mavicit tarjouksessa (-5% vielä koodilla). Joitakin revikoita löytyy netistä, ei omaa kokemusta: http://www.alltricks.com/road/wheels...56-253059.html
    Tarjous näistä ohi.
    JaniM muokkasi tätä : 21.02.2016 at 09.32

  5. #3455
    sledgehammer Guest
    Onks oval tehnyt joskus jotain kunnollista? Yleensä löysä ja painava ovat ne jutut, mitkä tuohon merkkiin yhdistetään. Tämmönen jäänyt erityisesti mieleen.


  6. #3456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Onks oval tehnyt joskus jotain kunnollista? Yleensä löysä ja painava ovat ne jutut, mitkä tuohon merkkiin yhdistetään. Tämmönen jäänyt erityisesti mieleen.
    Ei ole omakohtaisia kokemuksia. Varmaan ihan paskat ja näköjään AX Lightness Premium Road 24:set vielä huonommat. Täytyy säästää lisää kun ei 3000€:lla saa edes tyydyttäviä vanteita.

  7. #3457
    sledgehammer Guest
    Taitaa olla niin, että markkinointihypen keskeltä on hieman hankalaa poimia ne oikeat helmet. Swiss-siden hadroneita mä kokeilisin, jos parasta hinta/laatusuhdetta olisin hakemassa. En tosin ole semmoisilla ajanut, mutta luetun perusteella ne voisivat olla kokeilemisen arvoiset. Koko tää fillariala on yhtä kikkelin nysväämistä, insinöörmäistä tyhjänpäiväisyyksillä neppailua ja hieromista. Koita siinä sitten poimia ne hyvät marjat koriin. Markkinointi ja mieikuvat jylläävät täysillä faktojen ja fiktion usein sekoittuessa sulavaksi sekamelskaksi. Testejä tehdään, mutta läheskään aina nekään eivät nojaa niihin olosuhteisiin, jossa sitä fillaria sitkutetaan pitkin maantienlaitaa. Mulla homma on mennyt niin, että haarukoin mieleisen tuotteen, etsin monet testit siitä ja sitten päätän, meneekö hankintaan vai ei. Tällä periaatteella päädyin citecin kiekkoihin ja ne ovat olleet mieleiset. Toisessa pyörässä Gigantex 50/80-sapim cx-ray-DT240S kiekot a nekin ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan oikein asialliset. Selvästi kuitenkin noita citeccejä löysemmät. Nuo citecit ovat hemmetin jämäkät kiekot.

  8. #3458
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Koko tää fillariala on yhtä kikkelin nysväämistä, insinöörmäistä tyhjänpäiväisyyksillä neppailua ja hieromista. Koita siinä sitten poimia ne hyvät marjat koriin.
    Ken haluaa nystävä ja speksata, ken ei... riippuu kai siitä harrastaako polkupyöriä vai pyöräilyä
    Taisin jo aiemminkin tässä ketjussa mainita, että oma kiekkojen uusintaprosessi kesti noin 20 sekuntia. Toni&Toni kysyi kiinnostaako valmiit D-A C24 -kiekot kuudellasadalla. Ilman muuta kiinnosti ja ei taatusti ole kiekoista kiinni pysynkö mukana kuntoajoryhmissä tai pikkukisojen pääjoukossa.
    10k-kerhon jäsen

  9. #3459
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Onks oval tehnyt joskus jotain kunnollista? Yleensä löysä ja painava ovat ne jutut, mitkä tuohon merkkiin yhdistetään. Tämmönen jäänyt erityisesti mieleen.
    Löytyykö tuohon jotain vertailuvideota jossa kiekko ei anna periksi sivusuunnassa samaan tyyliin? Oma näppituntuma nimittäin on että melkein kiekon kuin kiekon saa elämään tuon verran riittävällä teholla ja riehumisella. Tosin tuo video antaa ymmärtää ettei siinä edes nousta satulasta, jolloin sivuttaisvoimat pitäisi olla aika vähäiset.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #3460
    sledgehammer Guest
    En mä osaa tuohon oikein muuta sanoa kuin sen, että mulla on ollut kiekkoja, jotka putkelta ajaessa kihnuttivat jarrupaloihin ja sitten on ollut semmosia, jotka eivät sitä tee. Jälkimmäinen on ainakin mulle tietynlainen merkki hyvästä työnlaadusta.

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  11. #3461
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Se taitaa todellisuudessa olla jäykän kehän merkki kun se osuu paloihin...

  12. #3462
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    En mä osaa tuohon oikein muuta sanoa kuin sen, että mulla on ollut kiekkoja, jotka putkelta ajaessa kihnuttivat jarrupaloihin ja sitten on ollut semmosia, jotka eivät sitä tee. Jälkimmäinen on ainakin mulle tietynlainen merkki hyvästä työnlaadusta.
    Tuo on kieltämättä hyvä pyörä/ajajakohtainen mittari, olen ollut tunnistavinani saman jutun muutamien kiekkojen välillä. Mutta sitten päästään tietysti loputtomaan juupas/eipäs-keskusteluun kun yksi tykkää säätää jarrunsa tarkoille välyksille ja toinen reiluille välyksille. Tämä alati kärjistyvä foorumikeskustelu tottakai johtopäättää, että se tarkoilla jarruvälyksillä ajava iskee kätensä ulosteeseen jatkuvasti, kun ei meinaa löytyä kiekkosettiä joka ei kihnuttaisi satunnaisesti. Toinen voi taas kehua varauksettomasti jotain flegmaattista settiä kun ei kihnuta, ei niin millään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Se taitaa todellisuudessa olla jäykän kehän merkki kun se osuu paloihin...
    Jolloin kokonaisuuden rakenteen taipuisuus löytyy ennemmin...?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #3463
    sledgehammer Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Tuo on kieltämättä hyvä pyörä/ajajakohtainen mittari, olen ollut tunnistavinani saman jutun muutamien kiekkojen välillä. Mutta sitten päästään tietysti loputtomaan juupas/eipäs-keskusteluun kun yksi tykkää säätää jarrunsa tarkoille välyksille ja toinen reiluille välyksille. Tämä alati kärjistyvä foorumikeskustelu tottakai johtopäättää, että se tarkoilla jarruvälyksillä ajava iskee kätensä ulosteeseen jatkuvasti, kun ei meinaa löytyä kiekkosettiä joka ei kihnuttaisi satunnaisesti. Toinen voi taas kehua varauksettomasti jotain flegmaattista settiä kun ei kihnuta, ei niin millään.



    Jolloin kokonaisuuden rakenteen taipuisuus löytyy ennemmin...?
    Toisen pyörän aerojarrua ei kovin suurelle välykselle pysty säätämään ja toinen on säädetty niin, ettei kiekkoa saa edes pois avaamatta länkiä. Välys säädetty aika lailla minimiin molemmissa.

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  14. #3464
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Jolloin kokonaisuuden rakenteen taipuisuus löytyy ennemmin...?
    Jäykkä kehä pysyy muodossaan kun sitä kammetaan maata vasten sivuttain. Löysä kehä muuttaa muotoaan enemmän. Jarrupalojen kohdalla summana on vielä rungon takakolmion eläminen, joka tietenkin on suurempaa jäykällä kehällä kun kiekko ei jousta.

  15. #3465
    jarit Guest
    Tämä linkki on tainnut olla ennenkin tällä.
    http://www.slowtwitch.com/Tech/Debun...ness_3449.html

  16. #3466
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Novatec ei napamaailmassa ole aivan paskamerkki , luulen tietäväni. Normirakenne ja kun laakerit hiipuu niin niitä löytyy eikä vaihtokaan kummoinen operaatio ole.
    Näinhän se on. Kehnommin suojattuja laakereita noissa on yleensä Novatecin omalla nimellä liikenteessä, näihin on laitettu muutaman gramman painavammat SKF laakerit Superstarin tilaukseen tuon perusteella:

    http://www.bikeradar.com/forums/view...php?t=12992903

    Eli sama 291/482 Novatec setti mitä noista kiinankuiduistakin aika usein löytyy, laakerit vaan vaihdettu paremmin brittien kelejä kestämään. Superstarin FAQ lupaa että normaalin 85kg nämä vielä kestäisivät ja tuolla revikoissa joku 92kg setä oli onnistunut jo jonkun pätkän näillä ajamaan ilman että ovat räjähtäneet. Eiköhän tuo 30mm riitä 20/24 setilläkin kun yhteensä kesällä pyörä ja mies painaa ~87kg.
    Totta joka sana!

  17. #3467
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Swiss-siden hadroneita mä kokeilisin, jos parasta hinta/laatusuhdetta olisin hakemassa. En tosin ole semmoisilla ajanut, mutta luetun perusteella ne voisivat olla kokeilemisen arvoiset.
    Hadronit kieltämättä vaikuttaa juuri tuolta. Onko näistä kenelläkään ajokokemuksia? Hyvin ovat testeissä ja arvosteluissa pärjänneet.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  18. #3468
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Trek Madone 2.3 ensiasennuskiekot eli Bontrager race TLR. Ajelen lateksisisurilla ja contin gp4000s2 leveys 25mm.

    Minkä verran pitäis ruplia laittaa, että sais etua uusista kiekoista? Saa ehdottaa vaihtoehtoja kun itse ei oikein ymmärrä paljoakaan. Tavoitteet kuntoilussa ja kuntotapahtumissa.

  19. #3469
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Itse päivitin noista samoista Campagnolon Ventoihin, alle 200€/ pari Saksasta. Oli hyvä päivitys, satku/reilu satku lisää ni saa jo Campan Zondat, joissa hinta-laatu alkaa olla huippua.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  20. #3470
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Mulla on sellanen ongelma että jos tilaisin zondat niin ne ois ainut campa koko pyörässä eli tarvis löytää joku muu yhtä hyvä. Ei sovi yhteen virvelien kaa😄😄😄

  21. #3471
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Fulcrum Racing 3 on käytännössä sama kiekko kuin Zonda, mutta siinä ei lue Campagnolo. Fulcrum on olemassa juuri kaltaisiasi varten!
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  22. #3472
    noniinno Guest
    http://www.wiggle.co.uk/cosine-32mm-...road-wheelset/

    Nuo ostin itse. Oli kevyemmät kuin spekseissä. Vapaarattaassa on teräsinsertti, ei pakka uppoa. Toimii hyvin tubelessina, mukavan leveät. Pikalinkut oli sirot ja kevyet. Enää ei tarttis muuta kuin ajaa muuallakin kuin trainerilla, niin voisi kertoa enemmänkin. Wigglen hinta heavyuserille oli 300€.

  23. #3473
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Jotkut väittää, et 25mm gummit(varsinkin Contit) on jo liian leveät perinteisille 15/21mm kiekoille. Merliniltä saa Fulcrum Racing 3 + 23mm GP 4000S II settiä järkihintaan. Itse harkitsisin Huntin kiekkoja.

    Edit. Maviccia halvalla: http://www.4thebike.de/12956/mavic-k...adsatz-schwarz

    Kaupan luotettavuudesta en tosin tiedä.

  24. #3474
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Ainakin campan shamalilla ja neutron ultralla 25mm continentalit ovat toimineet hienosti.
    Rule #1: Obey The Rules

  25. #3475
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Fulcrum Racing 3 on käytännössä sama kiekko kuin Zonda, mutta siinä ei lue Campagnolo. Fulcrum on olemassa juuri kaltaisiasi varten!
    Sama kiekko hieman erilaisella pinnauksella ja värityksellä. Ja FR 5 vastaa Campan Ventoa. Suurin ero C:n ja FR:n välillä lienee Fulcrumien korkeampi hinta.

    E: FR 5 on lg- mallia eli 2mm leveämpi.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  26. #3476
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Ainakin campan shamalilla ja neutron ultralla 25mm continentalit ovat toimineet hienosti.
    Samoin Campan Ventoilla.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  27. #3477
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Miehikkälä
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Mulla on sellanen ongelma että jos tilaisin zondat niin ne ois ainut campa koko pyörässä eli tarvis löytää joku muu yhtä hyvä. Ei sovi yhteen virvelien kaa
    Ei tuo pyörä virvelitehtaan osineen kieltäytynyt lenkistä kertaakaan viime kesänä vaikka alle vaihdoinkin nuo Zondat kesken kauden

  28. #3478
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTE=Rawjunk;2504559]Jotkut väittää, et 25mm gummit(varsinkin Contit) on jo liian leveät perinteisille 15/21mm kiekoille. Merliniltä saa Fulcrum Racing 3 + 23mm GP 4000S II settiä järkihintaan. Itse harkitsisin Huntin kiekkoja.

    Edit. Maviccia halvalla: http://www.4thebike.de/12956/mavic-k...adsatz-schwarz
    En minä kovasti jaksa huutaa mutta Misukan ProRace 25mm on varsin liian leveä rengas 13,6mm sisäleveille Luxemburgin puulaakin vanteille. Jos painoni mukaan ajan hellemmillä baareilla niin kummasti rengas taittuu mutkissa alle, minunkin vauhdeilla. Toki kun kiekkojeni halajan myös cyclorengastuksella toimivan niin ainoa järkihomma on leveämpään vanteisiin panostus.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #3479
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Toisaalta kun mulla on Campan Sciroccot ja Ventot, samoilla rengastuksilla noillakin olen matkaa taittanut niinnen en ole yhtä huojakkaa mutkakäyttäymistä hoksannut. Oiskoon että kepoisat kiekot ois myös sivusuunnassa varsin löysät?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #3480
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Tuo 13,6 mm on kyllä aika kapea. Nykyvanteet ovat 17 millisiä ja hiukan vanhemmatkin 15 millisiä.
    Rule #1: Obey The Rules

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •