ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 276 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 176 226 266 274 275 276 277 278 286 326 376 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.251 - 8.280 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Tuommoisia mulquja lienee kuitenkin harvassa. Jos sellaisen kohtaa niin paras kai pitää oma nuppi kylmänä ja videoida koko tapahtumaketju. Minulla nykyisin jälleen kamera taltioi pyöräntangossa menoa. Perus kelville parkkeeraavat pällit eivät erityisemmin ketuta vaan ne on nuo yllä kuvaamani sarvikuonot ja idiootit, jotka jurppii.

Minulle tuli tänään vastaan ehkä toistaiseksi ikävin tyyppi.

Ajelin pitkin päätien suuntaista kelviä 10 cm syvässä sohjossa luistellen. Edessä oli risteys, jossa odotteli tumma farmariauto kolmion (ja pyörätienjatkeen) takana. Kun lähestyin risteystä, kuski valutti auton suojatielle. Jouduin jarruttamaan ja pysähtymään välttääkseni törmäyksen auton kylkeen. Kuski tuijotti minua v*ttumaisesti virnistäen, ja kun pysähtyessäni karjaisin, näytti räjähtävän nauruun ja lähti kiihdyttämään. Ensimmäinen ajatukseni tunteen kuohahtaessa oli laittaa nyrkki sivuikkunaan, tai vaihtoehtoisesti kenkä takavaloon. Voimalla. Sain onnekseni hillittyä itseni ja paikalta pois päin ajellessani totesin että se oli todellakin paras vaihtoehto. Jos hän nyt kokee itsensä jollain tapaa voittajaksi, niin siitä vaan. Ei onnistunut pilaamaan minun päivääni.

Tiellä ei sillä hetkellä ollut muita liikkujia kuin minä, mainittu farmariauto ja toinen henkilöauto joka odotti risteyksessä että olin päässyt ohi. Kyseessä oli siis ihan puhdas ilkeily farmariauton kuljettajalta. Jännä mistä tietyt stereotypiat oikein kehittyy, arvaatteko mikä tämä tumma farkku oli merkiltään?

Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Minulle tuli tänään vastaan ehkä toistaiseksi ikävin tyyppi.

...arvaatteko mikä tämä tumma farkku oli merkiltään?

BMW vaiko Audi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    BMW vaiko Audi?
    Audihan se. ☺

mutanaama Guest
    Tarttis ostaa audi6:n quattro farkku

[edit, plääh, ei silläkään voi vetää tuplaheppakoppia]

Kuinka minä nyt jälleen julkesinkin sortaa viatonta autoilijaa. Joku "maasturi" lojui keskellä viivoitusta eikä näyttänyt olevan kiire poistua kun pysäyttelin apukuskin ikkunan viereen. Matkustajana ollut vanhempi setä vilkaisi lyhyesti ja käänsi katseensa saman tien pois. Kävi aika selväksi, ettei kiinnostanut pätkääkään. Kuljettajana ollutta tätiä ei tainnut kiinnostaa senkään vertaa. Hetken vielä odottelin ja kun ei lotja ei liikkunut mihinkään, alkoi jo sen verran sylettämään, että päätin kokeilla aukeaisiko takaovi. Taisi alkaa kiinnostamaan, sillä setähän aloitti melkoisen messun. Ehkä ihan hyvä, etten saanut ulinoista mitään selvää sillä vaikutti sen verran vihamieliseltä tekstiltä että olisi voinut vaikka yöunet mennä.

Ei sen risteysajon pitäisi ihan noin vaikeaa olla. Viereisellä kaistallakin ollut kaveri pystyi olemaan väylää tukkimatta vaikka hänellä oli jopa huonompi näkyvyys kuin tällä mestarilla. Juu, oli periaatteessa turha provokaatio ja olin ilkeä, mutta rajansa kaikella. Ei tarvinnut sentään läimäytellä!

Edit: Lisäyksenä pätijöille tiedoksi, että autoilija ajoi kärkikolmion takaa pyörätien jatkeelle. Viereisellä kaistalla ollut kaveri osasi pysähtyä kolmion taakse.

Teinien neronleimauksia - nyt sattui mopoilijaa, mutta muurien rakentaminen tunneleihin voi olla vaaraksi pyöräilijöillekin.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/3...asta-voi-hyvat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Teinien neronleimauksia - nyt sattui mopoilijaa, mutta muurien rakentaminen tunneleihin voi olla vaaraksi pyöräilijöillekin.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/3...asta-voi-hyvat
    Tuttu paikka. Ajelen tuosta melkein päivittäin fillarilla ja olen jo oppinut varomaan. Se on säännöllisesti kiviä täynnä (purettu alikulkutunnelin luiskasta) ja välillä rikkovat lasipulloja renkaita puhkomaan. Eli tuo on siis alikulku KehäIII:n vieressä (Järvenperän liittymän kohdalla). Kannattaa oikeasti hidastaa ja ottaa pyörä kantoon jos alikulussa näkyy epäilyttävää. Viettävät vissiin iltaisin aikaansa tuolla ja keksivät teini-ikäisen älykkyydellä kepposia muille.

Tänään oli varmaan paskojen autoilijoiden torstai. Oli näitä perus pyöräilijä väistämisvelvollinen (selkeästi hiljennän tai jopa olen pysähtynyt) ja silti autoilijat pysähtelee. Pari pakkopäästäohi ennen juuri ennen risteystä ja jäädä seuraavaan risteykseen odottamaan, että ohitan hänet. Esteetönkulku suojatielle ehei onnistu ja sitten tämä sankari, jonka mielestä pyörätien jatke on ihan hyvä paikka odotella vuoroaan risteyksessä ja toki kännykkään puhuen.
    Tämä viimeinen tapaus halusi oikein keskustella ja tokihan jäin keskustelemaan.
    Tilanteesta olin menossa Rongankatua itään ja kääntymässä rautatienkadulle oikealle. Suuntamerkin aikeistani kääntyä annoin, kun olin ylittämässä Rautatiekatua ja tämä sankari lirutteli kotteronsa (Rongankadun itäpäässä) ptj.n päälle eteeni. Noh pysäytin fillarin eturenkaan kohdalle ja pysähdyin hekeksi, jotta pääsen kotteron etukautta kiertämään enkä jää autojen teilaamaksi. Noh kuskin ikkuna aukesi ja sanoja vaihdettiin aiheesta miksi tukit pyörätienjatkeen. Perus tekosyyt pitää nähdä risteykseen, johon esitin vastakysymyksen miksi et katso kevyttäliikennettä ensin , jotka suuntamerkein näyttää aikomuksensa kääntyä ainoaan sallittuun suuntaan? Niin silti ptj pitää tukkia?
    Kuskin vastaus Näetkö rakennustyömaan se peittää näkyvyyden risteykseen, joten pitää ajaa suojatielle vai mitä mun pitäisi tehdä?
    No mitä jos ensin lopettaisit kännykkään puhumisen ajaessa ja keskittyisit myös kevyeenliikenteeseen ja perään kysymys siwastako olet korttisi hakenut? Ja jatkoin matkaani (olinhan risteyksessä tiellä).
    Ai niin tulihan sitä annetuksi työntöapua hiipuneelle autolle, kun se viimeisillä voimillaan pääsi kelville.

Taas oli auto lojumassa keskellä pyörätien jatketta. Touhu näytti kylläkin vähän kummalliselta ja lähemmäs päästyäni totesin, että siellähän oli kokeiltu puskurien kestävyyttä autoilijoiden kesken. Tuumailin, että pitäisiköhän nillittää autojen siirtämisestä pois tieltä mutta totesin että antaapi olla. Olisi voinut vaikka stressihermo revetä peräänajetulta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Taas oli auto lojumassa keskellä pyörätien jatketta. Touhu näytti kylläkin vähän kummalliselta ja lähemmäs päästyäni totesin, että siellähän oli kokeiltu puskurien kestävyyttä autoilijoiden kesken. Tuumailin, että pitäisiköhän nillittää autojen siirtämisestä pois tieltä mutta totesin että antaapi olla. Olisi voinut vaikka stressihermo revetä peräänajetulta.
    Tuohan on vielä verrattain hyvä syy, riippuen hieman toki vaihtoehdoista. Viimesyksynä jopa joku itki espoon liikelaitoksen tm työntekijästä joka oli alkanut nillittää koska hajonnut auto oli klv:llä... Itse satuin tuosta menemään fillarilla ohitse todennäköisesti juuri tämän nillityksen jälkeen, ja tosiaan, olisihan sen auton voinut vaikka tönäistä viheralueellekkin. Kyseessä siis tämä paikka, ja tosiaan tien ja klv:n välissä on jopa nykyään hieman tasaisempi viheralue kuin mitä googlen auto on kuvannut.

Toissapäivänä 10km Helsingissä ajelun saldona oli noin 10-20 autoa jalkakäytävällä/pyörätiellä. Tosin positiivisena että sentään useimmat oli tajunnut olla pysäköimättä pyörätielle jos vieressä oli leveämpi jalkakäytävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nassetäti Katso viesti
    kun nostaa hameen ylös ja perässä tietty kurasuoja.
    Pitäisi muistaa käyttäytyä siveellisesti liikenteessä eikä paljastaa kaikkea peräänsä laittamaa, vaikka hametta käyttämällä se onkin niin helppoa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Jännä on tuo (anteeksi) varsinkin joidenkin naisten tapa tuijottaa tasan vasemmalta tulevia autoja ja vetäistä suoraan eteen / kelvin jatkeelle. Ilmeisesti katsovat jo kauempaa oikealle ja kun sieltä ei näy autoja, niin pyörä vieressä kulkevalla kelvillä (olkoon, että tuolla on +1000lm LED-valo) on ilmeisesti näkymätön. Sen jälkeen katse juuttuu vasemmalle. Nyt jo kolmena päivänä olen vakilenkillä miettinyt, että pitäisikö hieraista eteen / suojatielle vasemmalta punkevan auton takaovea piikkipyörällä. Kiusaus on niiiiiiin kova...
    Jos on kääntymässä oikealle, niin ei sinne tarvitse edes katsoa. Riittää, kun varmistaa, että vasemmalta ei tule autoja. Ei nää vaan yksinkertaisesti älyä/tiedä sitä, että sieltä oikealta tulevia fillareita pitäisi väistää.

Eikä ne välttämättä huomaa edes sieltä vasemmalta lähestyvää pyöräilijää. Kerran meinasin jäädä alle, kun luulin, että meillä oli risteystä lähestyvän autoilijan kanssa katsekontakti (yleensä pyrin sen hakemaan). Ei sit ollutkaan, vaan se autoilija katsoi ilmeisesti kauempana mun takana tulevaa autoa, koska auton vauhti vaan kasvoi, kun pääsin suojatielle (kiihdytti ehtiäkseen mun kanssa samasta suunnasta tulevan auton eteen).

Katsekontakti on kyllä, niin itsemurha ettei paremmasta väliä. Iso osa autoilijoista kumminkin ajattelee "nyt se näki mut, niin se väistää mua" ja tuuppaa kotteronsa eteen.
    Enkä nyt tarkoita, että risteyksiin pitää sokkona ajaa. Riittää kun näkee ja tiedostaa näkemänsä. Jos joku takaa tai pihasta puskien katveesta rykäisee päälle, niin eipä noille mitään voi (ellei joka pihanportille pysähdy).

Ihmisillä viestintä toimii monin eri tavoin ja liikenteessä tuon huomaa erityisen selvästi. Katsekontaktin ottamisen jälkeen on huomattavasti helpompaa seurata toisen aikeita, joten itsemurhaksi en sitä nimittäisi, vaan selviytymisen edellytykseksi.

Mites toi katsekontakti toimii, kun niskavaivainen oikealle kääntyvä autoilija katsoo vain vasemmalle? Tai kännykkä korvalla ajeleviin toloihin, joiden huomiokyky on mitä on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miw80 Katso viesti
    Mites toi katsekontakti toimii, kun niskavaivainen oikealle kääntyvä autoilija katsoo vain vasemmalle? Tai kännykkä korvalla ajeleviin toloihin, joiden huomiokyky on mitä on?
    Jos ratin takana on kepu-poliitikko, on katsottava kieroon.

Jollei katsekontaktia saa, se täytyy ottaa huomioon omassa ajamisessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Jollei katsekontaktia saa, se täytyy ottaa huomioon omassa ajamisessa.
    Ja jos saa katsekontaktin lisäksi keskisormen näkyviin, niin sekin on hyvä huomioida, vaikkei keskisormikontaktia tulisikaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Ja jos saa katsekontaktin lisäksi keskisormen näkyviin, niin sekin on hyvä huomioida, vaikkei keskisormikontaktia tulisikaan.
    Pyöräillessä kannattaa käyttää vain lobster hanskoja. Tässä tapauksessa autoilija tulkitsee pyöräilijän näyttämän keskisormen hyväntahtoisena tervehdyksenä eikä kumpikaan osapuoli täten stressaannu tilanteen johdosta.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Pyöräillessä kannattaa käyttää vain lobster hanskoja. Tässä tapauksessa autoilija tulkitsee pyöräilijän näyttämän keskisormen hyväntahtoisena tervehdyksenä eikä kumpikaan osapuoli täten stressaannu tilanteen johdosta.
    Tämä pitäisi lähettää Niksi Pirkkaan, kiitos.
    Sain heittelehtimisen hallintaan painamalla etupyörän vasenta jarrua ja takapyörän oikeaa jarrua samanhetkisesti.
    Hieno ajoneuvo Sinulla, kun voi painaa etupyörän vasten jarrua painamatta etupyörän oikeaa ja takapyörässä toiste.
    Minun jarrullisissa pyörissä painaa sekä vasenta että oikeaa puolta saman aikaisesti. Toisaalta jarruttomissa pyörissäni ei tarvitse painaa jarrua.

Lauttasaari-keskusta-välillä oli 15 autoa pysäköinyt jalkakäytävälle/pyörätielle, joista valtaosa jalkakäytävän puolelle eikä montaa vaarallista pysäköintiä (niitäkin tosin parit kappaleet). Pari-kolme autoa näytti olevan lain sallimassa lastaustapahtumassa mukana. Matkaa tosiaan taitaa olla hieman vajaa 5km tuolla välillä.

Aurinko paistaa, joten jumppajannet ovat taas liikenteessä. Vaaratekijän tunnistat treenikassista, hiukan liian pienestä maasturista ja väärinpäin käännetystä lippalakista. Enää pari kuukautta satunnaisten setämiesten ilmestymiseen.

Onko tuo paljon vai vähän? Eilen ainakin 3 km matkalla 24 polku pyöräilijää ajoi selvästi lain vastaisesti ja heistä 22 oli lain vastainen polku pyörä.
    Ihanaa, että lain vastaiset polku pyörät ovat pyöräilijöitä ja liikkuvat pyörillä.

Annettaisko röllin vaan rölötellä yksin..?

Onko tuo paljon vai vähän? Eilen ainakin 3 km matkalla 24 polku pyöräilijää ajoi selvästi lain vastaisesti ja heistä 22 oli lain vastainen polku pyörä.
    Aikasemminkin sulle venkoillu aiheesta: Kun oikeen julkisesti kirjoottelet, kirjoottele edes yhdyssanat suunnilleen oikeen. Polkupyöräilijä, lainvastainen, polkupyöräilijä. kolmesta kolme väärin. Aika hyv... eikun huonosti. Sivistymätön moukka taidat olla. Tai no, moukka ja sivistymätön ainakin.
    Anteeksi Munarello, en voinut vastustaa...
    onks pakko, jos ei haluu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Y.stava Katso viesti
    Aurinko paistaa, joten jumppajannet ovat taas liikenteessä. Vaaratekijän tunnistat treenikassista, hiukan liian pienestä maasturista ja väärinpäin käännetystä lippalakista. Enää pari kuukautta satunnaisten setämiesten ilmestymiseen.
    Mie aion ilmestyä jo bauttiarallaa kahden viikon päästä...

Nasse-tädin rölöttelyyn täytyy tädin kyllä nähdä jo oikein vaivaakin, koska tuollainen yhdys sana venkoilukin vaatii jo ajatusta tai muuten kirjoittaa ne vahingossa oikein.

Jopotuinen Guest
    Jospas ei kitistäisi ihan kaikesta ja oltaisiin joskus vaikkapa iloisia joistain asioista.
    Vaikkapa tämä: Meillä ei ajellessaan tarvitse pelätä törmäävänsä kuolleeseen kenguruun vakavin seurauksin.
    Kaikkialla eivät asiat ole näin hyvin!

Vapaa kilpailutus on tänä talvena Jyväskylässä kantanut hedelmää ansiokkaasti: ulkoistetun tienhoidon kyseenalainen laatu on aiheuttanut ennätykselliset neljä (4) pannutusta työmatkoilla. Tänään paskoutui oikea kyynärpää ja polvi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •