HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 65 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Sehän on Trekkiä paremmilla osilla ja keula 150mm läpiakselilla, mikä onkin Trekin 5 isoin puute. Ajaisin molemmat ja ostaisin mieleisemmän. Helpot Tubeless vanteet on must IMO.
    Konassa on taas pikalinkku perässä kun Trekissä se on keulassa. Keula helpompi vaihtaa

Palasin toistaiseksi tyhjin käsin. GoExpolla ei ollut mitään uutta nähtävää, eikä tarjouksia. White:n oikeaa kokoa ei löytynyt. Verkkokaupan Silverback Fattyä ei voinut nähdä livenä, vain laatikkotavaraa. Ja sit se Farley 5 alkoi tuntuu kalliilta... (olen pihi).... doh, katotaan vielä. Olis mielenkiintoista tietää millä hinnalla toi Kona Woo lähtis.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Messuilla oli myös Rose Tusker I. Jäykällä keulalla noin 1500€ ja Bluton kanssa 1790€, ei paha.

Jos nyt olisin ekaa läskiä ostamassa niin olisi vahvasti mukana, aika hyvät palikat ja pystyy vielä muokkaamaan osto tilanteessa. huono puoli on koeajon järjestäminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Yhyy, nyt on paha! Vaihtoehtona olisi White Fat Pro vs. Trek Farley 5. Hintaero näissä 300€. White on kivan oranssi ja kaverin mukaan siinä on paremma osat. Trek on ... no se on Trek ja se on tylsän ruskea. Mitä mä teen???
    Trekkiin mahtuu 5" rengas ilmeisesti? Mielestäni tärkeä ominaisuus läskeilyssä. Poleen 5" mahtuu myös...
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Pakko sanoa, että Trekissä se rungon väri ei ole kovin houkutteleva.... nyt kun vertaan sitä Kona Wo, niin itsekin alan ymmärtää että Konassa osat olisi paremmat.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Mee tunteella :-) Mä siirryin Fatboy oranssi --> farley 5. Farley fantastinen ajaa eikä selkeä läski. Herkkä ja hauska pyörä, sekä jotenkin puuttuu läskimäisyys. Fatboy oli fantastinen, mutta Trekin läskittömyys on hienoa. Vaikea selittää, mutta mutkapätkillä tykittäessä ei oo enään spessua ikävä :-)

Trekkiä suosittelen siis!
    Itse vaihdoin farley vitosen spessun fatboy comp 2016 malliin ja voin sanoo että kyllä fatboy kulkee paljon paremmin joka alustalla. Ei oo farleytä ikävä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ron Davis Katso viesti
    Itse vaihdoin farley vitosen spessun fatboy comp 2016 malliin ja voin sanoo että kyllä fatboy kulkee paljon paremmin joka alustalla. Ei oo farleytä ikävä
    Heh, se on huippu pyörä. Itse oon aina havainnut, että siinä missä spessulla vielä ajetaan, niin trekkiä talutetaan. En tiedä...se polkukonemainen eteneminen muuttui itsellä tylsäksi. Nyt on jänskää ku ei aina pääsekkään :-)

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Konassa on taas pikalinkku perässä kun Trekissä se on keulassa. Keula helpompi vaihtaa
    Onko Konassa todellakin pikalinkku taka-akseli?
    Mitäs kaikkea Trekin keula päivityksessä tarvitsee vaihtaa keulan lisäksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mulla hiilari keula trekissa. Napa piti vaihtaa ku läpipultti. Rengastyöt päälle. Ajamisessa ei juuri huomaa, mutta faboyssa aikoinaan linkku aukeili välillä ja keulan kolina vasta soitti hälytyskellot. On tuo läpipultti varmempi...

Blackborow Guest
    Eikö sitten ole? Speksi sanoo 190mm ja eikö läpipulttiakseli ole 12x197mm? Muistaakseni myyjä sanoi, että on pikalinkku kun kysyin kun Konaa ja Trekkiä kävin katsomassa.

Trekkiin pitää vaihtaa etunapa ja varmaan myös pinnat.

zipo Guest
    No joo mulla on ollut 3 Trek Farleyta ja niissä on ollut orkkis keulan lisäksi hiilarit Makwa ja On-One,alu Salsa mutta eniten ajelin Farleylla Jonesin teräs keulalla.
    Laittaisin Jonesin myös nykyiseen Kona Wo:hon mutta ac on armottomasti liian lyhyt.
    Btw,Mun vanha Makwa on nykyjään naapurikylässä 2015 mallisessa Farleyssa siinä sinisessä orkkisnavassa kiinni.Uusi omistaja teki tarvittavat modaukset ja sai orkkisnavan pelittämään ilman navanvaihtoa ja kiekon uudelleen rakennusta.
    Konassa on kuvan näköinen taka-akseli,.No jos se on pyöräkaupan ammattilaisen mielestä pikalinkku niin kai se on uskottava tai sitten ei.

Blackborow Guest
    Olisi kai tuon tiedon voinut korjata heti ilman arvuutusleikkiäkin, kun kerran parempaa tietoa oli. Vai oliko tämä taas perinteinen uudelle kirjoittajalle päteminen, johon internetissä useimmilla foorumeilla törmää...

Olin siis väärässä ja niin oli se myyjäkin. Onneksi ainoa kärsijä taisi tällä kertaa olla se pyöräkauppa, kun Kona Wo putosi tuon tiedon myötä kokonaan omalta listaltani ja päädyin eri laitteisiin eri kaupasta.

zipo Guest
    Tsori jos pahoitin mielesi mutta välillä ihmetyttää "faktat" joita esitetään ilman parempaa tietoa.Oli se lähde mistä tahansa.
    Hyviä ajokelejä.

Pikalinkkuhan tuo. Se on 10mm pikalinkku eikä 5mm tikkulinkku. Tikkulinkussa toki se akseli on saman paksuinen kuin tuossa tukevammassa linkussa.
    2015 Kona Wo:ssa on edessäkin tuollainen läpiakselin sijaan.

Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

noniinno Guest
    Mulla on samannäköinen, ja se on 12mm ja navan leveys 197mm.

Mutta 2016 Konassa (kuten 2015) on 190mm ja 10mm pikalinkkuakseli (eli siis ei 12mm through axle vaan 10mm QR axle).

noniinno Guest
    Ok, eipä noita osaa kuvasta erottaa.

Joo ja eipä noita pahemmin ole vastaan tullutkaan. Itte pikkasen hämmennyin kun ekan kerran kiekkoa irrotin

zipo Guest
    Mikä tää sitten on?
    https://www.dtswiss.com/Components/R.../RWS-Thru-bolt

Oikeesti mä en ole huomannut mitenkään draamattista eroa oli sitten thrubolt tai joku muu akseli keulan tai perän tukevuudessa.Aina kun kampea tai ohjaamoa vääntää niin jostain muualta antaa enemmän myöten kuin navan akselin kohdalta.
    Esim .Runko keula tai kiekko/rengas.
    Surkeinta on jos akselit luistaa dropouteissa.

Makwa ja orkkiskiekko Trekissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Mulla hiilari keula trekissa. Napa piti vaihtaa ku läpipultti. Rengastyöt päälle. Ajamisessa ei juuri huomaa, mutta faboyssa aikoinaan linkku aukeili välillä ja keulan kolina vasta soitti hälytyskellot. On tuo läpipultti varmempi...
    Päivitikö farleyhin muutakin osaa kun tuon hiilari keulan?

En oo nähny luonnossa mutta tuoki tuli vastaan ku selvittelin mitä mun fillariin on laitettu
    About sama kampehan tuo on. Akseleitahan ne kaikki ovat.

Oikeesti mä en ole huomannut mitenkään draamattista eroa oli sitten thrubolt tai joku muu akseli keulan tai perän tukevuudessa.
    Ajan varmaan liian hitaasti ku en minäkään ole huomannut. Läskeissä kyllä potentiaalia olis ongelmille kun akseli on pitkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ron Davis Katso viesti
    Päivitikö farleyhin muutakin osaa kun tuon hiilari keulan?
    Jarrut ja voimansiirto. Xt M8000 1x11...30T edessä ja takana 11-42. Uudet jarrulevyt vielä postissa ja asennan ens viikolla.

Fat bike eli läskiä haussa

Kuvako valehtelee mutta näyttää tuon Wigglessä tarjolla olevan konkelin keulan kulma sellaiselta että ellei loivassakin ojan ylityksessä älyä keulia tai vähintäänkin siirtää painopistettä taka-akselin tuolle puolen, tökkää eteneminen varsin tehokkaasti

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Palasin toistaiseksi tyhjin käsin. GoExpolla ei ollut mitään uutta nähtävää, eikä tarjouksia. White:n oikeaa kokoa ei löytynyt. Verkkokaupan Silverback Fattyä ei voinut nähdä livenä, vain laatikkotavaraa. Ja sit se Farley 5 alkoi tuntuu kalliilta... (olen pihi).... doh, katotaan vielä. Olis mielenkiintoista tietää millä hinnalla toi Kona Woo lähtis.
    Esim. Tuolta http://www.bikeshop.fi/Kona_Wo/ekauppa/pKOWO/&listpos=9
    http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=8
    Yli 2000€ ostosta sitten suoraan 15%. Mutta eiköhän tuo 10-15% pitäisi irrota muualtakin.

Tuolla Trekit ilmeisesti tarjouksessa vielä http://www.hi5bikes.fi/~LoXqx0000001/?Y999=MSC&Y103=3 tosin kokoja rajoitetustu jäljellä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Tässä kun on ollut puhetta Kona WOn peräpään pikalinkusta niin nyt vasta tuli mieleen, että siinähän on vaihdettavat dropoutit. Josko niitä vaihtamalla taakse saisi läpiakselin..? Näköjään onnistuu: "The frame came with standard QR rear dropouts so I got a pair of the Kona CC dropouts in order to run the 197x12mm hub with an XD driver".

[edit]
    Tarvittavat palikat ovat ilmeisesti Honzossakin käytetyt dropoutit:
    CC-142 ja CC-142ND plus tietysti 197x12 akseli 1,75(?) millin kierteellä.
    Kuupo muokkasi tätä : 07.03.2016 at 13.58

Foxcomp Turku. Kuituu about 13kg 2800€

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mikä toi on? Mää oon pitäny itteäni aika kokeeneena googlettelijana.

Meikäläisellä on nyt eka läskipyörä haussa. Budjetti on noin 1000e luokkaa ja mieluusti vielä alle. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Verkkokaupan Scooppi (n. 1100e) ja XXL:n White fat3 lite (n. 1000e). Onko muita vaihtoehtoja? Mihin hintaan tuolla XXL:ssä on porukka saanut ostaa tota liteä? Kuulin, että parhaimmillaan ollut jotain 699e luokkaa? Siihen rahaan lähtisi heti tilaten, mutta nyt vähän vielä askarruttaa. Tuolla XXL:ssä kuitenkin vähän väliä jotain tarjouspäiviä.

White 3fat lite oli 599,- tai 600,- eli 618,90e posteineen.

toi on jo aikalailla sopiva hinta!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •