Alkujaan tämän lähetti
orc biker
Kuulostaa hyvältä. Pari vinkkiä. Youtube on erittäin hyödyllinen korjauspuuhissa. Melkein kaikesta joku on tehnyt videon. Toinen on sitten se, että hommaa tarvikkeet ja varaosat netistä, jos paikallisella on ryöstöhinnat käytössään. Eikä siinä kannata pelätä ulkomailta, eli käytännössä pääosin Saksasta, tilaamistakaan, koska siinä saattaa säästää helposti jopa puolet.
Miettisin kyllä, että kannattaako noita kumpaakin pyörääsi korjata. Jokin melkein pari sataa pelkästä napavaihteellisesta kiekosta tuntuu hurjalta hinnalta ja ehkä opettaakin jatkossa pysymään erossa napavaihteista, jotka ovat pirullisia ongelmien tullessa. Kun itse joskus päätin alkaa huoltaa pyöräni kaikki ongelmat itse, niin päädyin nopeasti siihen tulokseen, että vanhan kunnostaminen ei kannattanut. Uuden pyörän kanssakin voi opetella korjaamaan hoitaen asioita sitä mukaa, kun niitä tulee vastaan. Jos huoltaa ja säätää huolella pyöränsä, niin siinä tulee parin vuoden aikana jo käytyä aika hyvin koko pyörä läpi. Tietenkin tuon korjaamisen voi ottaa myös harrastamisen kannalta.
Mitä vanteeseen tulee, niin jos siihen ei tullut mitään hyvin rajua äkillistä tälliä, niin hyvin todennäköisesti kyse on vain pinnojen kiristelystä. Ja vaikka olisi tullutkin, niin silti kyse voi olla vain pinnoista. Jos itse vanne on kärsinyt, niin sitäkin voi yrittää naputella suoremmaksi.
Kirjanmerkit