Oonkohan harhainen mutta Jumbo Jimien kanssa on tuntunut että tuolla pakkaslumella on parempi pito kun ei kovin matalilla ajele? Tänäänkin lähin liikkeelle suht pehmeillä max.0.5 paineilla eikä pitoa tuntunut puskassa olevan laisinkaan, kun varsin pumppasin lisää niin parani kummasti. Liekkö korvien välissä, mutta voihan se olla ihan loogistakin että pehmeä rengas kelluu irtolumen päällä. T
Joka tapuaksessa mää lopetan värkkäämisen ja mulla on takana 0.7 ja edessä 0.6 86kg omapainolla. Mun makuun alemmilla menee epämääräseksi tuntuma muutenkin ja siirtymät ottaa pannuun.
Lopullinen todiste siitä, että paksupyöräilystä tullut myös tuulipukukansan harrastus on se, että Motonetkin tarjoaa rengasta. Tosin vain nelituumaista ja tiedotkin lähinnä vain että on pyöreä ja musta
http://www.motonet.fi/fi/tuote/38512...-26-x-40-musta
EDIT: Kulutuspinta näyttää mun kaihisiin silmiin samalta kuin First Gear/Duron pinta. Suomen Urheilupyörässä ainakin noita myydään 49 ekua kipale
Tapatalkista iKälättimellä
Jukkis muokkasi tätä : 27.02.2016 at 19.22
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Itselläni about vastaavalla painolla noi on kelvipaineet, renkaina 2xLou. Pehmeällä ei pääse oikein mihinkään, pakko pudottaa jos meinaa edetä muutenki ku työntämällä.. mut sen 100 muuttujaa noissa lumihommissa, ja täällä ei juuri muita poluntekijöitä ole joten eipä näitä oikein voi verrata. Joutuu ajaan sellasilla paineilla ku itestä tuntuu hyvältä?
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
^ 83 kiloa läskiä täällä läskin päällä ja kun mullakin se (onnellinen) tilanne ettei tarvitse muiden seassa filistellä vaan polut pääsee itse aukomaan on nyt pulverilumen jälkeisen suojan uudelleen pakastuttua ainoa eteenpäin pääsyn avain takana Natessa max. 0.35 (viime viikon ajoin vaihdellen 0.30- 0.25 paineilla) ja edessä JJ:ssä 0.25 tai himpun alle.
Siirtymiä näissä maisemissa on maksimissaan puol kilsaa.
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
^Voisko vetopidon heikkenemistä osittain selittää polkemistekniikka ? Löysä kumi pomputtaa heikolla tekniikalla, jolloin "yläasennossa" gummi ei oikein voikaan pitää...
Seuraava ei liity renkaisiin kuin enintään aasinsillan kautta:
Toi pompottamisilmiö on jonkun verran itsellekin tuttu ja mm paremmalla polkemisella sen estämisen yrittäminen.
Tuossa ennen vuoden vaihdetta hommasin Canyonin joustavan kaksihaaraisen satulatolpan ja monesti on sen jälkeen havahtunut ihmettelemään puuttuvaa pompottamista. En tällä väitä että em tolpalla ilmiön voi poistaa mutta itsellä tuntuisi tähänkin auttavan. Ajomukavuutta se muutenkin hiukan parantaa kun joustaa eikä kaikki tällit tunnu niin teräviltä.
^ sensijaan ovaaliratas poistaa tuota ponputusta erittäin tehokkaasti, nimenomaan pehmeällä alustalla/löysällä renkaalla..
^Tämä. Vaikutus on jopa merkittävä, omien kokemusten perusteella.
Nimenomaan pienillä paineilla ja pehmeällä/liukkaalla alustalla.
Edit: Minun mielestäni.
brilleaux muokkasi tätä : 28.02.2016 at 14.36
Minkäsmoisia ovaaleita teillä on ajossa? Joutuu vissiin itekki kokeileen..
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Mullakin melkein on ovaali, tuossa kun Bike24:stä jumboa tilasin ja oli selvä että Muklukki muuttuu 2x10 --> 1x10, niin ovaalia pidin ittestään selvänä...kunnes huomasin siellä upean kultaisen Hopen tavallisen NW rattaan. Kun muklukki on kultainen niin sillä hetkellä korin värinen hammasratas tuntui tärkeämmältä upgradelta.
En silti usko että ryynäävässä/hitaassa vetopidossa tuo ovaali voisi asiaa muuttaa niin paljon, tai enpä tiedä kun ei ole isommin kokemusta.
Tuoltahan niitä rattaita on nätti katella, ostaa mistä ostaa, tech talkissa taitaa olla tarinaa paljonkin.
http://www.bike24.com/1.php?content=...rm-filter=&pgc[17707][17709]=1
Höh. No tuo hopen kultainen pyöreä tuntu käteen niin köykäseltä tavaralta että tuskin kauan menee kun hampaaton, sitte määki hyppään tähän muotiin.
...voin kyllä tunntustaa ettei se kultainen hammasratas niin elämää parantava päivitys ollutkaan sitten tilaustapahtuman jälkeen.
Mulla tämmöinen, vaikuttaa hyvältä. Kokemukset aika vastaavia kuin muillakin.
http://www.superstarcomponents.com/e...arrow-wide.htm
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Jotkuthan kompensoi tätä lievällä alipaineella - 0.20 tai -0.55 jopa.
No niin, Bike-componentsiin oli tullut varastoon, laitoin saman tien tilaukseen. Vähän oli hinta vissiin noussut.
Maxxis Minionia näkyy olevan Verkkokaupassa hyllyssä.
Fatbike24.de on näköjään saanut Kenda Prota hyllyyn (ainakin sieltä tuli lähetystunnus jo mailiin).
Kertokaas onko 90mm leveä vanne liian iso 4tuuman renkaalle
Riippuu käytöstä. Jos ajelet etupäässä talvipoluilla ja kesällä et eksy kivisiin paikkoihin niin kyllä 90 millinen vanne toimii.
Jos taas tykkäät ajella kaikenlaisissa louhikoissa ja et suuremmin arkaile kiviä vaan yli mistä suorinta linjaa on etkä paljoa kalustoa sääli sekä tykkäät vielä matalilla paineilla ajosta niin on aika pian täynnä skraadua ja vähän isompaakin uraa kehän reunat. Silloin se kapeampi olisi parempi.
Alkuperäinen snowshoe 4.5 menetellyt talvella, mutta kesällä kuulemma heikko rullaus ja selfsteering korostuu. Onko näin? Alanko suosiolla katselemaan kesäksi jotain muuta?
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Noi rengasasiat, siis millä kumeilla kukin tykkää ajella, on kyllä hyvin "subjektiivinen jutska" kuten eräs kova ajomies yhdestä rengasasiasta osuvasti totesi.
Eli se vähän riippuu mitä hakee. Esimerkiksi itse tykkään kesällä hyvin rullaavista renkaista joilla välillä onnistuu saamaan vauhtiakin ja jaksaa ajaa vähän pitemmänkin lenkin eikä siirtymät ala tympiä ja jotka on hyvät ajaa, ei merkitävämpää selfsteeringiä. Maksimaalista pitoa en hae.
Jumbo Jimit itsellä varmaan kesällä em syistä on alla. Jos tykkäät kevyemmistä niin 4" liteskin ja jos isompi kiinnostaa niin 4.8" ja jos kovin kivikkoisiin paikkoihin suuntaat niin snakeskin ehkä parempi(snakeskiniä en ole kokeillut). Jumbojimit ei myöskään ole kalliimmasta päästä joten siksikin harkinnan arvoiset.
Mutta lue tätä keskustelua vaikka viime keväästä eteenpäin johonkin kohtaan syksyyn niin saat käsitystä mitä ja miksi mitäkin suositaan, samoin kuin muutakin tietoa.
Niin ja se olennainen liittyen kysymykseesi, 4.5 Snowshoella en ole ajanut, mutta siltikin aivan varmasti vaihtaisin ne kesäksi pois vaikka seuraavaa talvea odottamaan. En niillä kesää ajaisi.
Mulla on kesää varten tuolla jemmassa odottelemassa kaks paria "suvikumeja", spessun fast trak fat 4" ja bontrager barbegazi 4,7" ..kapeemmat ja kevyemmät menee muovikiekoille ja leveämmät dtswisseille.. Nyt talvea menty Bud+isoKnard ja toisilla Snowshoe XL nastoin..
Kemizti muokkasi tätä : 03.03.2016 at 14.10 Syy: täysin toki ovat makuasioita nämä..
No sulla on kyllä kunnon setti. Menee hyvin kaikki kelit ja olosuhteet.
Pitääkö täs sit itsekkin katella toisia kumeja jossei noilla snowshoe voi kesällä ajella. .mitkäs sitten os yhtä kevyet ja edulliset kumit ..
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit