FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 196 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 96 146 186 194 195 196 197 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.851 - 5.880 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Hyvää iltaa, mites on pärjääkö täysi Nöösi porukka lenkkien mukana vai tuleeko noutaja? Läskiä ei ole kuin kuski mutta tuollaisen jäykkäperä 29er Radonin hinnat alkaen mallin tilasin Saksanmaalta kera nastarenkaiden... Itse olen tosin ulkopaikkakuntalainen mutta se kauniimpi osapuoli majailee Kaarinassa. Olisi mielenkiintoista nähdä vähän lenkki maastoja sielläkin päin.. Vai onko polut niin ummessa lumesta että ilman leveää kummia on turha edes miettiä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Hyvää iltaa, mites on pärjääkö täysi Nöösi porukka lenkkien mukana vai tuleeko noutaja? Läskiä ei ole kuin kuski mutta tuollaisen jäykkäperä 29er Radonin hinnat alkaen mallin tilasin Saksanmaalta kera nastarenkaiden... Itse olen tosin ulkopaikkakuntalainen mutta se kauniimpi osapuoli majailee Kaarinassa. Olisi mielenkiintoista nähdä vähän lenkki maastoja sielläkin päin.. Vai onko polut niin ummessa lumesta että ilman leveää kummia on turha edes miettiä?
    En valitettavasti osaa kommenoida kuin viimeiseen kysymykseesi, sillä vielä ei ole ryhmälenkeistä kokemusta. Kävin eilen ajamassa lenkin Pääskyvuoren, Varissuon ja Lausteen poluilla. Polut oli kyllä ainakin näillä suunnilla todella hyvät ja matkaa pystyi helposti taittamaan 29er:llä ilman nastarenkaita. Tähän on varmasti auttanut viime aikojen nollan molemmin puolin sahaava sää, jolloin päivällä polkujen pinta hieman pehmenee sekä tiivistyy ja yöllä taas kovettuu. Löysin eilen itselleni ihan uusia reittejä kun lähdin seuraamaan vahvoja, tiiviksi tamppautuneita rengasuria. Tällainen ei lumettomana aikana aivan yhtä helposti onnistu.

Kaksysillä pärjää hienosti. Jos viikonloppuisin haluat rentoa lenkkiseuraa minä ja jäsen noonas voidaan näyttää polkuja : )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Kaksysillä pärjää hienosti. Jos viikonloppuisin haluat rentoa lenkkiseuraa minä ja jäsen noonas voidaan näyttää polkuja : )
    Kiitos tästä, ehkä selviän siis hengissä Fillari on itse asiassa vielä matkalla kohti Suomea mutta meno haluat on niin suuret niin oli pakko tulla kyselemään tyhmiä heti! Ilmoitellaan uudestaan kun äijä ja fillari eksyy Turun suuntaan

laitetaas tännekin, kun facestakin löytyy...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Pullan perässä pitää sinnekin tulla. Kortit jää kotiin...

Skanssiin ylisuuren urheilukaupan naapuriin on avattu Suomen polkupyörätukun liike. Siellä oli sekalainen valikoima pyöräilykenkiä 10 € pari. Kokoja 38-42 näytti olevan jäljellä. Itselle jäi käteen Nalini Mako pari. Niitä taisi jäädä isompiakin jäljelle.
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Poika kyseli, josko torstailenkit alkaisivat, kun meikäläisen vauhti ja taidot ei kuulemma riitä...

Muistiin pantavaksi mettässä möyrijöille, puuhastelin tarinaa Kuhiksen reittien ihanuudesta. Valitusoikeutta ei ole, mutta asiavirheistä saapi huomauttaa.

http://mtbfin.eu/r2/kuhankuonon-retkeilyreitisto/

Kiitokset artzille hyvästä linkistä. Tuli kerralla paljon mielenkiintoisia kohteita, ainakin itselleni.

Ajetaas taas. Eli sunnuntain iltalenkki starttaa Kaarinan Honkkarilta poikkeuksellisen aikaisin eli klo 18 niin ei tarvii valojen kanssa säätää. Pari tuntia rauhallista ajoa.

Moi,

Onko torstai konsepti vielä olemassa? Viime kesänä oli hyvin porukkaa, mutta syksyä kohti into porukalla lopahti. Kävin siihen asti, kunnes olin yksin lenkillä. Mulla sen verran siirtymää noille lähtöpaikoille, ettei sinne viitsi siirtyä yksin pyöräilyä varten.

Kyllä luulis et porukka alkaa taas kevään tullen aktivoitumaan torstailenkeille ja varsinkin kun nyt alkaa luonnonvalo jo riittämään..

Ilmatieteenlaitoskin toistaiseksi lupailee torstaille välipäivää sateilta..
    The end of the road is just the beginning...

Minä lähden SU 17.4 klo 10 venesatamasta kiertelemään Naantalin ja Raision polkuja. Ajelen ensin lenkin lähtöpaikkaan palaten n. 30+ km, jatkoksi vielä Turkuun ja takaisin erilaisia polkuja kurvaillen n. 20+ km. Kesällä tähän lenkkiin on helppo yhdistää virkistävä juoma kuumalla terassilla. Saa tulla mukaan.

Jos kukaan ei ilmoittaudu, saatan tehdä jotain ihan muuta, eli tällä kertaa ei kannata ilmestyä sokkona paikalle.

---

Jos joku mukaan tuleva käyttää Oruxmaps-ohjelmaa kännyssä, voitaisiin kokeilla sen käyttöä APUNA (huutelu on silti sallittua ja toivottavaa) jonon hallinnassa (siinä on toiminto jolla näkee muiden ohjelmaan kirjautuneiden reitin/paikan kartalla). Myös live-reitin voin laittaa nettiin nähtäville, jos joku EVVK jää sohvalle makaamaan.

Oruxmaps monista vastaavista siksi että se on hyvä, ja vie äärimmäisen tarkkojen tieteellisten tutkimusten(i) perusteella "vastaaviin" verrattuna vähiten virtaa, Endomondo on pahin juoppo...

Hei, olisiko mahdollisesti tällä viikolla Torstai lenkki voimassa? Nöösi läski kapea renkaisella olisi opastusta vailla... Parempi puolisko kun asuu Kaarinassa (Piispanristin Prismaa lähellä) niin nyt otin fillarin mukaan kun kävelemässä ollaan käyty lähi tienoilla ja aika hienoja polkuja näyttäisi mettää menevän. Myöskin lauantai aamu sopii mainiosti jos aika taulut ei täsmää viikolla : )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Minä lähden SU 17.4 klo 10 venesatamasta kiertelemään Naantalin ja Raision polkuja. Ajelen ensin lenkin lähtöpaikkaan palaten n. 30+ km, jatkoksi vielä Turkuun ja takaisin erilaisia polkuja kurvaillen n. 20+ km. Kesällä tähän lenkkiin on helppo yhdistää virkistävä juoma kuumalla terassilla. Saa tulla mukaan.

Jos kukaan ei ilmoittaudu, saatan tehdä jotain ihan muuta, eli tällä kert....
    Muutama sata lukijaa muttei kiinnostuneita, joten peruutetaan tämä retki. Teen sittenkin jonkun järkevämmän pitkän keikan harvinaisella vkl vapaalla.

Kiva homma, nyt täältä ei pysty edes poistamaan omia viestejä, muokkauksesta puhumattakaan? Haloo?

arzin lenkki menee päällekkäin vuotuisen ammuskelutapahtuman kanssa. Ei pysty osallistumaan

Hei, olisiko mahdollisesti tällä viikolla Torstai lenkki voimassa? Nöösi läski kapea renkaisella olisi opastusta vailla... Parempi puolisko kun asuu Kaarinassa (Piispanristin Prismaa lähellä) niin nyt otin fillarin mukaan kun kävelemässä ollaan käyty lähi tienoilla ja aika hienoja polkuja näyttäisi mettää menevän. Myöskin lauantai aamu sopii mainiosti jos aika taulut ei täsmää viikolla : )
    Ainakin muutama näyttää olevan tulossa torstailenkille Impivaarasta tänään (Face-ryhmäkeskustelun perusteella).

Omalla kohdalla vuoden eka torstailenkki jäi vähän lyhyeksi kun Kullaavuoren juurella napsahti vaihtajankorvake poikki. Matka jatkui sitten autokyydillä.
    Mukavasti oli kyllä porukkaa paikalla, 12 taisi olla omien laskujen mukaan.

12 henkeä mukana. Mukavan lepponen lenkki ilta-auringossa. Kyllä se kesä sieltä sit tulee.

Varastettu 20.04 Turun Martista mattamusta Surly Krampus Ops 29+ (L koko)

Tuntomerkit: Oranssit polkimet
    Runkonumero: M14013198

Ei pitäisi kovin montaa samanlaista Turun seuduilla liikkua, joten jos satut näkemään niin löytöpalkkio tiedossa

Yhteystiedot: noll nel nel 9877061

Jo perinteeksi muodostunut keväinen Turun Kierto ajetaan tänä vuonna lauantaina 14.5. (pieni varaus).

Resepti entisen kaltainen, kelistä riippumatta lähdetään liikkeelle kello 0800 Kaarinan Hongkongilta ja ajetaan jotakuinkin kellon ympäri enemmän tai vähemmän suunniteltuja polkuja. Jossain kohtaa, kun porukka alkaa sopivasti tummumaan pidetään ruokatauko, jolla on perinteisesti nautittu epämääräisen rasvaista ruokaa ja kaljaa. Eväitä tietty kannattaa muutenkin pakata mukaan, että tauoilla ei tunnu olo ulkopuoliselta.

Ajelulla edetään tasaisen tappavaa retkivauhtia, vauhtihirmuille on tarjolla pettymys mutta yleensä iltapäivän tunneilla voimat alkavat olla ulosmitattuja yhdellä sun toisella.

Reitistä sen verran, että tällä kertaa mennään muutaman vuoden tauon jälkeen vastapäivään. En ole ajellut kovinkaan paljoa lähiaikoina, joten poluilla tapahtuneet muutokset saattavat hyvinkin johtaa tunkkaamisen, tuon maastopyöräilyn jaloimman muodon harrastamiseen. Muutenkin polkuvalinnat ovat yleensä hyviä vain vahingossa.

Disclaimeri: Turun Kierto on leppoisa ja avaramielinen porukkalenkki, josta olen vastuussa ainoastaan koollekutsujana. Solmuun menneestä vaihtajasta, koiranpaskaa täynnä olevasta kypärästä tai synkistyneestä maailmankuvasta jokainen vastaa itse.

Mutta joo, on sitä huonompiakin tapoja viettää sateinen ja kolea kevätpäivä, kun hajota epäpätevästi vedetyllä porukkalenkillä poluttomissa pajukoissa.

Eli tervetuloa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Jo perinteeksi muodostunut keväinen Turun Kierto ajetaan tänä vuonna lauantaina 14.5. (pieni varaus).

Resepti entisen kaltainen, kelistä riippumatta lähdetään liikkeelle kello 0800 Kaarinan Hongkongilta ja ajetaan jotakuinkin kellon ympäri enemmän tai vähemmän suunniteltuja polkuja. Jossain kohtaa, kun porukka alkaa sopivasti tummumaan pidetään ruokatauko, jolla on perinteisesti nautittu epämääräisen rasvaista ruokaa ja kaljaa. Eväitä tietty kannattaa muutenkin pakata mukaan, että tauoilla ei tunnu olo ulkopuoliselta.

Ajelulla edetään tasaisen tappavaa retkivauhtia, vauhtihirmuille on tarjolla pettymys mutta yleensä iltapäivän tunneilla voimat alkavat olla ulosmitattuja yhdellä sun toisella.

Reitistä sen verran, että tällä kertaa mennään muutaman vuoden tauon jälkeen vastapäivään. En ole ajellut kovinkaan paljoa lähiaikoina, joten poluilla tapahtuneet muutokset saattavat hyvinkin johtaa tunkkaamisen, tuon maastopyöräilyn jaloimman muodon harrastamiseen. Muutenkin polkuvalinnat ovat yleensä hyviä vain vahingossa.

Disclaimeri: Turun Kierto on leppoisa ja avaramielinen porukkalenkki, josta olen vastuussa ainoastaan koollekutsujana. Solmuun menneestä vaihtajasta, koiranpaskaa täynnä olevasta kypärästä tai synkistyneestä maailmankuvasta jokainen vastaa itse.

Mutta joo, on sitä huonompiakin tapoja viettää sateinen ja kolea kevätpäivä, kun hajota epäpätevästi vedetyllä porukkalenkillä poluttomissa pajukoissa.

Eli tervetuloa!
    Katselin n. vuosi sitten teidän viimevuotisen retkivideon ja jo tuolloin tuli sellainen fiilis, että tuo voisi olla kiva kokemus. Josko sille ilkeäisi tänä vuonna osallistua.

Reitti on varmaankin vuosien saatossa melkolailla vakiintunut, joten varmaan vetäjällä (miksei muillakin osallistujilla) on jonkinlainen suuntaa antava käsitys matkan pituudesta. Olisi myös kiva kuulla, että minkälaisen taitotason ja kunnon reitti vaatii. Olisiko mahdollisesti ensi kertaa osallistuvalle antaa muita ohjeita ja vinkkejä, joiden avulla kierroksesta selviäisi kunnialla?

Tässä viimevuotisen reissun jälki
    http://www.sports-tracker.com/workou...b0f37d8eb0bb9d
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Yleensä Turun kierron on ehtinyt/jaksanut ajaa kokonaan 2-4 kuskia parista kymmenestä lähtijästä. Osa on tullut mukaankin vasta päivän aikana tsemppaamaan hulluja. Viime vuonna taisi olla ensimmäinen vuosi, kun vähän isompi porukka ajoi loppuuna asti.

Pitkien päivien ajotekniikka on taloudellinen ajotapa, jossa pyörän repimiseen tai tasapainoiluun ei haaskata voimia. Laahavia jarruja tai muitakaan tekniikkamurheita ei saisi paljoa tulla. Vaatetus ei saa hiertää tai hiostaa ja sateella perse pitää suojata kuralta. Sopivan tasainen juominen on tärkeää ja kropan pitkää kestää syömistä rasituksen aikana. Itse pyrin jaksottamaan syömisen vähintään 2 tunnin väleillä ja sitten syön oikeaa ruokaa vähän reilummin. Hämmästyttävän moni mutustelee jotain moskaa joka tauolla, ei toimi minulla, enkä ymmärrä edes teoriaa miten kourallinen pähkinöitä vartin välein nautittuna voi muuttua energiaksi.

Turun kierto on yksi tämän seudun parhaita, ellei paras ajotapahtuma. Ehdottomasti kannattaa osallistua nyt vielä, kun porukka ei ole liian suuri ja pystytään etenemään riittävää vauhtia, että koko Turku ehditään kiertää päivässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Hämmästyttävän moni mutustelee jotain moskaa joka tauolla, ei toimi minulla, enkä ymmärrä edes teoriaa miten kourallinen pähkinöitä vartin välein nautittuna voi muuttua energiaksi.
    Pähkinöiden kalorimäärä (100g ja 500-700kcal) voi olla yksi syy pähkinöiden syömiseen. Ja jos niitä syö tasaiseen tahtiin, niin kait ne myös antavat enegiaa tasaiseen tahtiin? Mikä sitten oln paras vaihtoehto, pasta ja hieman lihaa joukossa? Onko kokemuksia, suosituksia? Itse otan mukaan pieniä rusinapurkkeja & banskuja, jos teen muutaman 10km reissuja.

^ Pähkinän energia on 70 % rasvaa ja kehon käytettävissä ehkä seuraavalla viikolla. Toiseksi ihmisen ruuansulatus on panos prosessi, jossa syöty ruoka hajoaa imeytymiskelpoiseen muotoon vähän jo suussa, pääosin mahalaukussa ja imeytyy suolistossa. Jos syö koko ajan, niin mahalaukku täyttyy eri vaiheisiin sulanneilla ruoka-aineilla ja eteen päin suolistoon lähtee väkisin keskeneräisesti käsiteltyä ruokaa.

^ Pähkinän energia on 70 % rasvaa ja kehon käytettävissä ehkä seuraavalla viikolla. Toiseksi ihmisen ruuansulatus on panos prosessi, jossa syöty ruoka hajoaa imeytymiskelpoiseen muotoon vähän jo suussa, pääosin mahalaukussa ja imeytyy suolistossa. Jos syö koko ajan, niin mahalaukku täyttyy eri vaiheisiin sulanneilla ruoka-aineilla ja eteen päin suolistoon lähtee väkisin keskeneräisesti käsiteltyä ruokaa.
    Netin mukaan kuivatuista hedelmistä ja pähkinöistä saa nopeasti energiaa. (En ole ravintotieteilijä, eikä netti ole aina oikeassa).

Hedelmistä varmasti saakin nopeampaa energiaa. No, kukin saa itse kokeilla millä parhaiten kulkee. Ajattelin vain antaa ideoita niille, jotka ei ihan vielä ole kahtakymmentä vuotta ehtieneet kokeilemaan eri juttuja. Toinen on, että mitään uutta ei kannata kokeilla jossain tärkeässä ja pitkässä tapahtumassa. Onko Turun kierto sitten sellainen, ihan sama.

Niin kun yleensä, niin ei asia oo näin mustavalkoinen. Mitä kannattaa syödä, milloin ja miten on usean muuttujan summa, mistä kannattaa ehkä mainita henkilökohtaiset taipumukset & ominaisuudet ja suorituksen kesto & intensiteetti.

Matalan intensiteetin suorituksessa keho käyttää jopa paremmin rasvaa energiantuotantoon, kuin hiilihydraattea. Ne energiat ovat todellakin lähes heti käytettävissä, eivätkä viikon päästä. Lisää voi lukea vaikka tuosta, tuosta, tuosta tai tuosta.

Mitä, milloin ja miten paljon riippuu sitten ihan tasan omista mieltymyksistä ja tottumuksista, eikä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Jos tykkää syödä 2h välein enemmän, niin kiva homma. Jos joku syö vartin välein pähkinöitä, niin selvä juttu. Pääasia on, että se homma toimii ja saa tarpeeksi energiaa omaan tarpeeseensa. Jos ei nyt hirveänä halua hifistellä ja intensiteetti on matala, mutta matka pitkä, niin minusta kannattaa syödä jotain mitä tykkää syödä. Jokainen joka on vetänyt 10h energiageelejä tietää, että ne rupeavat maistumaan aika uskomattaman paskalta yllättävän pian. Jos taas on hiukan kovempitehoinen reissu, niin sitten pitäisi saada testattua mikä maistuu siedettävältä ja pysyy sisällä.

En myöskään tiedä mitä kuuluu määritelmiin "oikea ruoka" ja "jotain moskaa", mutta todellisuudessa käytönnöllisyys ja helppous ovat usein syömistä ohjaavia tekijöitä. Jos taas haluaa tuntea ylemmyyttä omista syömisistään ja niistä kertomisesta, niin se nyt vaan on surullista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •