GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 46 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mun 170/76 -mitoilla S-koon Dude on ihan sopivan tuntuinen. Tai onhan se korkea, jos jalalla astuu jonnekin pehmeään hetteikköön ja siitä pitäisi päästä takaisin pyörän päälle. Jalan puolesta saattaisi sinullakin vielä mennä. Mutta pituutta pitäisi varmaan viritellä ainakin lyhyemmällä ohjainkannattimella, oletettavasti sen verran lyhyempi selkä. Dudessa ja monessa muussa turhaa korkeutta lisää joustokeulavalmius.

907:lla (9:zero:7) on matalia/pieniä runkoja. En tiedä, oliko se kokeilemani XS vai S, mutta tuntui ainakin tosi matalalta ja ketterältä. Muita notkoyläputkisia on ainakin SUP:lla, Whitellä ja On-Onella, mutta niitä en ole kokeillut.
    White:llä ainoastaan lite malli ja senkin saatavuus surkea. Siis noissa s-koon pyörässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noellen Katso viesti
    Kovin haluaisin olla pikaisesti Dude -kuski, mutta koko mietityttää. Muissa Canyonin malleissa kokolaskuri antaa kooksi XS ja Dudessa siis koon S.

Olen pituudeltani 163cm ja jalan sisämitta on 74cm lyhyt. Osaatteko sanoa, olisiko S -koko minulle vielä sopiva vaiko meneekö liian isoksi?

Jos Dude on liian iso, niin olisiko teillä suositella muuta hyvää merkkiä ja mallia, jolla pääsisin Fatbike -harrastuksen pariin.
    Kauniimpi puoliskoni 158/73 on ajanut nyt toista tuhatta kilsaa S-koon Dudella Hyvin on kulkenut ja muutenkin pyörään tyytyväinen on ollut.

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla

bike24ssä sattui 4.8 JumboJimien lisäksi silmään bluto kohtuullisessa alessa. Noilla eväillä Dude 8.0 kesäspeksailua:

haarukka: Rude pois ja 120mm bluto tilalle
    eteen 4.0" JumboJim ja 65mm mcarbon
    taakse 4.8" JJ ja 65mm mcarbon (tai isoKnard jos tuntuu, että tilavuus tai pito ei riitä)

talvella mennään tietysti täysjäykkänä, 100mm vanteella ja Bud+Lou kombolla. Vaihdoin tosin tänään testimielessä 4.0 JJ+mcarbonit alle ja on kyllä aika hurja tuo ero rullaavuuden ja ketteryyden suhteen. Vetopitokin oikein hyvä lumipolulla. Sivuttaispito sitten eri asia ja aika nopeasti haluaa kyllä Budin takaisin eteen että voi ajaa vähän hötömmässäkin lumessa.

Niin ne korkkas mullakin kampien ulommat kierteet, eli ne joista se Park Toolin ulosvetäjä yrittää tarrata kampeen kiinni. Käsittämättömän lyhyet ne olikin. Pikkasen kyllä sapettaa tollanen tekninen ratkaisu.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Oliko jollain muistiinpanoissa tallessa minkäkokoinen Cane Creekin alakooli Duden haarukassa on?

Jos nyt en vallan väärin muista niin IS52/40 https://www.bike-components.de/en/Ca...gleSet-p36260/

Kiitoksia. Tuota kokoa veikkailin mutta en jaksanut avata keulaa varmistaakseni.

He dudekuskit. Vähän galluppia, ajatteko lyhyenä vai pitkänä siis kummassa asetuksessa taka Akseli. Mulla vasta 1kk ollu fillari enkä oo jaksanut koittaa muuttuuko paljon kun venyttää.

Lyhyenä mennään enkä ole myöskään viitsinyt edes kokeilla pitkänä.

Pitkä. Mahtuu Lou paremmin pyörimään. Kesäksi sitten 4"JJ ja lyhyempi akseliväli.

Joo siis mulla ainakin vielä vakio "4" renkaat. Seuraavana vois kokeilla 4,4 mitkä on Cuben ensisennus renkaana.

Lyhyellä mennään. Takana nyt dunderbeist 4,6" ja tilaa on 1x11 vaihteistolla, lisäksi takavanne hieman viipottaa ku oksa prkl meni pinnojen väliin ja pari on solmussa.

Lyhyellä mennään, D5:set alla nyt.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Talvikumiksi kun laitoin Loun, samalla siirsin akselin taakse.
    Tuntui jotenkin vähemmän ketterältä fillari tuon jälkeen, mutta en tiiä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Api76 Katso viesti
    Joo siis mulla ainakin vielä vakio "4" renkaat. Seuraavana vois kokeilla 4,4 mitkä on Cuben ensisennus renkaana.
    Mistä meinasit 4.4" JJ:t hommata? Vai onko tallissa myös Cube..

Lyhyenä. Kun itsekin olen matala, ei perää ole tarvinnut ainakaan nousukyvyn vuoksi pidentää. Etupään luistelu/kiemurtelu lumessa on jonkunlainen ongelma, mutta liekö tuohon apuja akselivälin pidentämisestä? Eihän se olisi kuin kokeilun vaiva, jos vakioketjun pituus riittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Lyhyenä. Kun itsekin olen matala, ei perää ole tarvinnut ainakaan nousukyvyn vuoksi pidentää. Etupään luistelu/kiemurtelu lumessa on jonkunlainen ongelma, mutta liekö tuohon apuja akselivälin pidentämisestä? Eihän se olisi kuin kokeilun vaiva, jos vakioketjun pituus riittää.
    Hyvin riittää, siirsin akselin taakse samalla kun vaihdoin D5:t. En huomannut mitään tajunnan räjäyttävää eroa

Pitääkö Dude muilla outoa naksumista enkä siis puhu poljettaessa tms. vaan omasta mielestäni ääni kuuluu rungosta myös alamäkeä lasketellessa, kun on vähänkin epätasaisempi alusta. Ajossa ei mitään outoa käyttäytymistä, mutta tuo epäsäännöllisesti kuuluva kova napsahtelu alkaa ketuttaa enkä löydä syytä. Rungostakaan ei löydy mitään epämääräisiä jälkiä yms.

zipo Guest
    Jarruletku tai vaijerinkuori aiheuttaa napsahtavan äänen osuessa esim keulaan tms.

Joo välillä kilisee vaihtajan vaijeri rungon sisällä mulla ainakin.

Rungon sisällä kulkeva vaideri rämisee ikävästi jos on löysällä mutta vetämällä molemmista päistä yhtäaikaa saa löysät pois.

Erilaisia narinoita runtatessa tai jarruttaessa saattaa saada pois taka-akselin rasvaamalla.

Ei oo läskikuutioo, muut jos joku kauppaa halvalla 4,4 kun vaihtaa isompaa tai sit ku noi on ajettu loppuun ni kaupasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Api76 Katso viesti
    tai sit ku noi on ajettu loppuun ni kaupasta.
    Joo, tarttee ajella varmaan seuraava kausi ennen kuin kaupasta löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Rungon sisällä kulkeva vaideri rämisee ikävästi jos on löysällä mutta vetämällä molemmista päistä yhtäaikaa saa löysät pois.

Erilaisia narinoita runtatessa tai jarruttaessa saattaa saada pois taka-akselin rasvaamalla.
    Ei tule ääni vaijereista ja kuulostaa enemmänkin epäsäännöllisestä kovalta paukahtelulta ja ääni on siis todella kova. Tallissa neljä kuitupyörää ja tämä ainoa, jota en saa millään hiljaiseksi ja jotenkin tuntuu, että se on runko, joka äänen aiheuttaa.

E.13 vaihtu rallinaaman Turbine:een mullakin. Akseli 190mm perälle. Tuo q-factor kasvaminen kyllä vähän sapettaa. Onkos joku jo kokeillu vaihtaa 170 perälle tarkoitettua akselia? Sen verran mittasin, että kampien ja rungon väliin jää yhteensä sen 4,5cm eli sen puolesta 2cm lyhyempikin akseli toimis. Vaan saako ketjulinjan toimimaan?
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapiol65 Katso viesti
    Pitääkö Dude muilla outoa naksumista enkä siis puhu poljettaessa tms. vaan omasta mielestäni ääni kuuluu rungosta myös alamäkeä lasketellessa, kun on vähänkin epätasaisempi alusta. Ajossa ei mitään outoa käyttäytymistä, mutta tuo epäsäännöllisesti kuuluva kova napsahtelu alkaa ketuttaa enkä löydä syytä. Rungostakaan ei löydy mitään epämääräisiä jälkiä yms.
    Onko taka-akselin läpipultti kiristetty sallittuun momenttiinsa?

Mulla piti pientä naksuntaa etupään kaapeliläpivienti. Kumitutti pääsi irti läpiviennistä ja kaapeli kopisi runkoon.

Hei dudekuskit!

Muistan lukeneeni että Duden (cf 8.0) kampi on lujassa kiinni, tarvitsee jonkun erikoistyökalun? Vai oonko nyt ihan väärässä. Tarkoitus vaihtaa 2x10 -> 1x10 voimansiirtoon raceface n/w 30t. Kait tämä onnistuu, onko muuta huomioitavaa? Kiitos jo etukäteen😀

Mulla oli ainakin tiukassa nuo e.13 kammet. Ensin yritin Park Tool:n työkalulla, joka toi mukanaan vain kierteet. Sitten kokeilin myös e.13:sta saamallani työkalulla:

Samalla lopputuloksella. Ainoa joka mulla toimi loppujen lopuksi oli tää:

Ok. Ehkä jotenkin olis saanu muutoinkin, mutta tossa vaiheessa oli kaikki varapäreet jo käytetty ja RF kammet valmiina odottamassa.

PS Tuo e.13 työkalu on kaksiosainen, eli siinä on pienempi holkki ja sitten toi hattu. Pienempi holkki ruuvataan ensin akseliin suht syvälle. Sitten hattu itse kammen kierteisiin. Kun se on paikalla, ruuvataan tuo holkki "ylös" vasten tuota kammessa olevaa hattua. Toimii sikäli fiksusti, ettei tule vahingossakaan vääntöä vääriin suuntiin kuten ParkTool:lla voi käydä. Mutta ei tuo mun tapauksessa kyllä ollut mikään ihmeidentekijä tuokaan...
    Ride and Smile!

Itselläni toimi normaali park-tooli kiltisti. Nämä vähän vaihtelee, tsägästä kiinni. Operaationa tuo 1 x 10 on suositeltava, itselläni 34 hampainen ovaali edessä, kovasti olen tykännyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •