HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 30 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #871
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Ainakaan Vittorian tuubiliima ei lähde asetonilla irti käytännössä ollenkaan.
    ProTip: Rexin voiteenpoistoaine. Vielä jos sprayna suihkuttaa, a vot!

    Niin ja huomattavasti käyttäjäystävällisempää kuin asetonit ja metadonit
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  2. #872
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Hyvät tuubirenkaat

    Ensi kauden renkaat on tulossa ja tänään kiekkoja hieroessa totesin, että kehät olisi jo valmiiksi tuubiteipistä jääneen liimamähnän peitossa. Jäämät on erittäin tahmeita, pehmeitä ja periaatteessa irti hangattavissa. Hankaamalla mähnä irtoaa sellaisena räkäpaakkujen tapaisena vähän kerrallaan jos askartelee ilman myrkkyjä. Kuitenkin tykkään peukaloistani sen verran että perusteellinen puhdistusoperaatio jää varmasti tekemättä. Päälle tulee joko uusi teippi tai liimaa. Tai ehkä ei mitään?

    Miten vähällä liimalla väki on uskaltanut mennä? Oma näppituntuma kun on vähän siihen kallellaan että tuubi pysynnee kehällä ääritilanteissakin periaatteessa pelkällä paineella, jos kehällä on edes nimellisesti kitkaa. Tosin nämä kyseiset kiekot lähtee keväällä Mallorcalle koeajojen jälkeen, siellä sen renkaan soisi pysyvän kehälle kovissakin rasituksissa jarrujen lämmitellessä liimaa.

    Sen jo tiedän mitä asennusohjeet tällaisesta omalla terveydellä leikkimisestä sanoo, mutta onko kellään mitään oman käden kokemustietoa?

    Edit: Pahoittelut, tämä pohdintahan olisi kuulunut siihen Liima vs. teippi -ketjuun. No nyt se osui tähän.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #873
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Nyt löytyi kyllä mainio tuote tuubiliiman poistoon! Ostin Toni&Tonilta kokeeksi tätä tuotetta http://www.effettomariposa.eu/en/pro...rogna-remover/ . Ensimmäinen kokeilu osoitti että tavara toimii kerrankin niin kuin on luvattu! Levitin geelin kiekkoihin edellisenä iltana ja aloitin limojen poiston kun aine oli vaikuttanut 12h. Liimat lähti erittäin hyvin pois rengasmuovia ja pientä muovilastaa käyttäen.
    Ennen ja jälkeen kuva linkin takana:
    https://www.dropbox.com/s/00rrmsk72y..._0015.jpg?dl=0

  4. #874
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Hienoa. Menee kokeiluun minulla. Etukiekossa on teippi, jonka poistaminen ainakin takakiekosta otti koville. Jos tuon avulla tässä talvipuhteena poistais teipin edestäkin ja liimais uudet tuubirenkaat kesäksi. Schwalben Onet 24 mm tulossa alle. Ovat olleet jo vuoden päivät kotona vanhentumassa.

  5. #875
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Miten vähällä liimalla väki on uskaltanut mennä? Oma näppituntuma kun on vähän siihen kallellaan että tuubi pysynnee kehällä ääritilanteissakin periaatteessa pelkällä paineella, jos kehällä on edes nimellisesti kitkaa. Tosin nämä kyseiset kiekot lähtee keväällä Mallorcalle koeajojen jälkeen, siellä sen renkaan soisi pysyvän kehälle kovissakin rasituksissa jarrujen lämmitellessä liimaa.

    Sen jo tiedän mitä asennusohjeet tällaisesta omalla terveydellä leikkimisestä sanoo, mutta onko kellään mitään oman käden kokemustietoa?

    Edit: Pahoittelut, tämä pohdintahan olisi kuulunut siihen Liima vs. teippi -ketjuun. No nyt se osui tähän.
    Ei ole oman käden kokemusta, mutta oman silmän näkemystä krossista. Parilla kuskilla tipahti viime syksyn SM-kisoissa tuubi vanteelta ekassa tiukassa mutta hitaassa mutkassa. Oli niillä liimaa tai teippiäkin, joten ei taida etenkään ilman mitään pysyä. En kyllä lähtis kokeilemaan etenkään kun vauhdikkaita laskuja tiedossa.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  6. #876
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Nyt kun puhdistin omat kiekot ja otin tuubit pois niin lähti etukiekiekolta luvattoman helposti pois! Siinä oli ohuempi kerros liimaa kuin takakiekossa jota saikin sitten vääntää kunnolla pois.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #877
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    118
    Liimathan saa pois helposti kiekoista, kun tekee vaikka wc paperista pyörylää, jonka pyöräytää pitkittäin kiekon ympäri. Muutamasta kohtaa laitaa maalarinteipillä poikittain kiinni. Sitten liruuttaa asetonia niin, että paperi kastuu. Sitten kiertää maalarinteipillä kerran pari (riippuen teipin leveydestä) kiekon ympäri, jottapa asetoni ei pääse haihtumaan. Odottelee väh puoli tuntia. Sitten teippi ja paperi pois. Liima lähtee nätisti irti ilmanhankaamista. Näin ainakin FFWDn kuitukiekoista irtosi. Kuvasarja jossain vanhan puhelimen uumenissa.

  8. #878
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104

    Hyvät tuubirenkaat

    Takaisin aiheeseen. Kevät ja leirit lähestyy. Tuubeja pitäisi taas tilata useampia kappaleita. Ei taida olla mitään uutta ja ihmeellistä tullut tälle vuodelle tuolla rintamalla?
    Vittoria Corsa cx, contin competition vai jotain muuta? Onko kukaan ehtinyt testata tuota uutta testimenestyjä Swalbe Pro onea?
    Edit. Jaa, nuohan onkin vaan tubeless
    leecher muokkasi tätä : 31.01.2016 at 20.58

  9. #879
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Onko kukaan ajellut 28 mm leveillä tuubeilla? Onko mitään havaittavaa eroa 25 mm vastaavaan?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #880
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    111
    Tufo Flexus Primus 33 mm cyclo. Piti vaihtaa nastat aamun työmatkalle, kun tie olikin yllättäen jäässä. Hässäkässä jäi takakiekko vaihtamatta ja matka meni tiedostamatta pelkällä etunastoituksella. Ei mitään ongelmia, vaikka jäätä oli usean km-matkalla. Tufon kumimateriaali on yllättävän pitävää. Ei tietenkään kestä hiekoitussepeliä.

  11. #881
    jarit Guest
    Tuubi tilausta olen just tekemässä ja kamat on jo ostoskorissa.
    Sitten huomasin vasta että Conti Sprinter on varsin sileä sliksi, kun sen sen sijaan Conti Competition on salmiakkikuvioinen.
    Onko noilla eroa kun ajelee hieman kostella tiellä ? Competition on ainakin aina tarjonnut varsin hyvän pidon eikä ole herkkä vesiliirtoon, mutta entä tuo Sprinter ?

  12. #882
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vakevves Katso viesti
    Tufo Flexus Primus 33 mm cyclo. Piti vaihtaa nastat aamun työmatkalle, kun tie olikin yllättäen jäässä. Hässäkässä jäi takakiekko vaihtamatta ja matka meni tiedostamatta pelkällä etunastoituksella. Ei mitään ongelmia, vaikka jäätä oli usean km-matkalla. Tufon kumimateriaali on yllättävän pitävää. Ei tietenkään kestä hiekoitussepeliä.
    Minä olen ajanut Tufon perus Primus cyclokumilla. Se on toistaiseksi kestänyt myös hiekoitussepeliä ilman ongelmia, ja on vieläpä erittäin edullinen rengas. Havainto perusmallille kanssa, että pitoa on löytynyt hyvin. Tosin näillä pääkallokeleillä olen ajanut nastoilla.

  13. #883
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Conti Sprinter on varsin sileä sliksi, kun sen sen sijaan Conti Competition on salmiakkikuvioinen.
    Onko noilla eroa kun ajelee hieman kostella tiellä ? Competition on ainakin aina tarjonnut varsin hyvän pidon eikä ole herkkä vesiliirtoon, mutta entä tuo Sprinter ?
    Maantierenkaan pintapaine kosketusalalla on niin korkea, että pintakuvio on pääasiassa markkinointia varten. Mutta on niillä oman kokemukseni mukaan vähän eroa ääritilanteessa. Ääritilanne on esimerkiksi karting-rata sateessa ja kilpavauhti.

    Itse päätin downgreidata tälle kaudelle Sprinteriin. Aiempi luottotuubi oli Schwalbe One, välissä kokeilin Contin Attack/Force-paria. Onesta Sprinteriin vaihtamalla luulen saavani vähän parempaa piston ja viillon kestävyyttä ajotuntuman kustannuksella, saa nähdä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #884
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Maantierenkaan pintapaine kosketusalalla on niin korkea, että pintakuvio on pääasiassa markkinointia varten. Mutta on niillä oman kokemukseni mukaan vähän eroa ääritilanteessa. Ääritilanne on esimerkiksi karting-rata sateessa ja kilpavauhti.

    Itse päätin downgreidata tälle kaudelle Sprinteriin. Aiempi luottotuubi oli Schwalbe One, välissä kokeilin Contin Attack/Force-paria. Onesta Sprinteriin vaihtamalla luulen saavani vähän parempaa piston ja viillon kestävyyttä ajotuntuman kustannuksella, saa nähdä.
    Minkälaisia kokemuksia Force/Attack setistä? Tuossa vieressä odottaa kesää semmoiset.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  15. #885
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia Force/Attack setistä? Tuossa vieressä odottaa kesää semmoiset.
    Ei oikein herättäneet tunteita suuntaan tai toiseen. Voi olla hitusen Onea rullaavammat, mutta Onen ajotuntuma on mielestäni aavistuksen parempi. Attack on edelleen edessä ajossa, takana Forcen kanssa kävi vissiin vähän huono tuuri kun se viiltyi entiseksi aika nopeasti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #886
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Kyllähän vittorian corsa cx tarjoaa minun mielestä rahalle vastinetta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #887
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Mites noi Veloflexit? Ilmeisen hyviä olleet, mutta onko hintansa väärtit? Mielessä Arenbergit (25mm) tai sitten tyydyn Schwalbe One 24/26mm.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

  18. #888
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kyllähän vittorian corsa cx tarjoaa minun mielestä rahalle vastinetta.
    Aika-ajopyörässä on edessä joku Vittoria, olisiko juuri Corsa CX. Pitää kaikista huonoiten ilmaa kokeilemistani tuubeista (joka ei välttämättä ole ongelma, kunhan sen vaan huomioi) ja venttiilin juuri on rakenteellisesti jotenkin erilainen kuin muissa, koska litkun puskeminen ruiskulla venttiilivarren läpi oli todella hankalaa verrattuna Schwalbeen tai Continentaliin. Eikä sillä vähällä määrällä jonka sisään sain ollut samanlaista vaikutusta kuin muiden kanssa on ollut, esim. Contit saattaa pitää kohtuulliset maantieajopaineet jopa viikkoja litkujen kanssa.

    Aika kulutuskestävältä se tosin vaikuttaa. Ajotuntumasta on hankala sanoa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #889
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Aika-ajopyörässä on edessä joku Vittoria, olisiko juuri Corsa CX. Pitää kaikista huonoiten ilmaa kokeilemistani tuubeista
    Ei sen huonommin kuin muutkaan latex-sisuriset tuubit, mutta työläät työmatkapyöräilyssä koska eivät pidä 11bar työpäivää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ajotuntumasta on hankala sanoa.
    Tykännyt ajaa niillä etenkin H:gin Velolla.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  20. #890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Mites noi Veloflexit? Ilmeisen hyviä olleet, mutta onko hintansa väärtit? Mielessä Arenbergit (25mm) tai sitten tyydyn Schwalbe One 24/26mm.
    Mulla on maantiepyörän kiekoilla sekä Arenbergia että Carbonia. Pehmeää ja riittävän kestävää kyytiä kummallakin. Antavat myös mahdollisuuden kikkailla paineiden kanssa ilman että tuntuma kohtuuttomasti kärsii. Kannattaa vähintäänkin kokeilla.

  21. #891
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Itse en saa oikein havaittavaa eroa aikaan Contin GP4000S2 ja Sprinterin välille. EHKÄ vähän tunnokkaammat (herkemmät, mukavammat) nuo GP:t. Treenikäytössä asialla ei mitään merkitystä ja vaikea sanoa onko ero todellinen. Hintaero joka tapauksessa on kohtuu iso.

    Kestoltaan Sprinter vaikuttaisi olevan vähän parempi. GP kesti takana n.2000km, edessä 3500km. Joulukuussa ajoin Sprintereillä 2500km ja sekä etu- että takarengas ovat molemmat vielä asiallisessa kunnossa.

    Kesällä säästyin rengasrikoilta vaikka kilometrejä yllämainituilla tuli n. 12 000. Tähän auttanee se, että katson renkaat läpi lähes joka lenkin jälkeen ja laitan vauriokohtiin pikaliimaa. Mitään litkuja en ole sisällä pitänyt.
    twitter: @Myrkkykieli

  22. #892
    sledgehammer Guest
    Toi pikaliima olikin hyvä idis, mä oon miettiny, että mitä niille pienille koloille ja reiänaluille tekis. Tähän asti en oo tehnyt mitään. Supergluea vai mitä sä sinne reikään oon laittanut? Märkkäreissä käytetty kumiliimakin vois varmaan toimia.
    sledgehammer muokkasi tätä : 13.02.2016 at 10.37

  23. #893
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Onko kukaan vielä tilannut/ saanut uusia grafeeni Vittoria tuubeja?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #894
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    14
    Tää nyt ei varmaankaan tänne sovellu,
    mutta mulla on uusia Tufo S33 Pro/21 mm kumeja pari kappaletta, jotka "jumputtaa" pirusti ajaessa.
    Mikähän lienee ongelmana?
    Huomasin kyllä, että paine pitäisi olla järkyttävät 8-12 bar ja meikän pumpulla pääsee about 7 baariin, sitten tulee noutaja : (
    Ja en viitsinyt tietty tehdä ihan sitä kolmen vuorokauden liimausoperaatiota.
    Meneekö roskiin mokomat??

    Edit: Vanteet on 80/90-luvun taitteesta olevat Mavic GP4:set

  25. #895
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Toi pikaliima olikin hyvä idis, mä oon miettiny, että mitä niille pienille koloille ja reiänaluille tekis. Tähän ati en oo tehnyt mitään. Supergluea vai mitä sä sinne reikään oon laittanut? Märkkäreissä käytetty kumiliimakin vois varmaan toimia.
    Mitä vain pikaliiimaa sattuu olemaan, en usko että on kovin suurta merkitystä mitä laittaa. Pikainen kuivuminen on kuitenkin hyvä niin ei tartu rengas lattiaan kiinni... Jos tulee isompi "knölli" niin ylimääräinen liima hioutuu kyllä pois kun lähtee ajamaan.

    Pikku homma ja uskon että tuosta on kyllä hyötyä.
    twitter: @Myrkkykieli

  26. #896
    sledgehammer Guest
    Varmasti on. Ei se tuubi kahta kiveä kestä ottaa samaan kohtaan.

  27. #897
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Kumellekin löytyy oma pikaliimansa, joka on joustavampaa kuin tavallinen. Käytetään esim rc-autojen renkaiden liimaukseen

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  28. #898
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Mistä saa ja minkä merkkistä? Pitäisi liimata yhdestä maasto ardentista kiven tekemä reikä umpeen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #899
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ainakin Kärkkäisen rc osastolla on hyllyssä ja varmaan löytyy sivuiltaan. Tuolla liimataan kumirenkaat muovi vanteelle ja kova pikaliima alkaa murtumaan siinä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  30. #900
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mistä saa ja minkä merkkistä? Pitäisi liimata yhdestä maasto ardentista kiven tekemä reikä umpeen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Eipä löytynyt, mutta Future-RC Finland - Renkaat ja tarvikkeet - Liimat on jotain Muchmore Perfect Tire Glue

    ja loctite 406 taisi olla yksi vaihtoehto
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Ainakin Kärkkäisen rc osastolla on hyllyssä ja varmaan löytyy sivuiltaan. Tuolla liimataan kumirenkaat muovi vanteelle ja kova pikaliima alkaa murtumaan siinä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •