Omien kokemuksien perusteella sanoisin, että poluilla pysyy rytmissä mukana, mutta nopeilla tieosuuksilla pitää tehdä kovemmin töitä pysyäkseen ryhmän mukana.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Omien kokemuksien perusteella sanoisin, että poluilla pysyy rytmissä mukana, mutta nopeilla tieosuuksilla pitää tehdä kovemmin töitä pysyäkseen ryhmän mukana.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Ihan subjekstiivinen juttuhan toi on mikä tuntuu hyvälle tai mitä jaksaa. Ite johonkin lenkkiin liittyen olen pisimmillään 25km tiesiirtymää ajanut, alkaa olla vähemmän kovakuntoiselle ihan tarpeeksi. Joku taas toteaa että 50-60km menee kevyesti. Renkailla ja paineilla alkaa kympin jälkeen olla aika iso merkitys. Ja kuituläski on, vaikkei Trek.
Omaa tahtiahan siellä kuntoajoissa ajetaan, joten ei ole mielestäni mikään ongelma. Itse en ole läskillä kuntoajoja ajanut, mutta ainakin Syötteen vähäisillä tieosuuksilla läskit tuli ihan hyvin porukan mukana. Toki tultiin siellä sijoilla ynnä muut niin meininki oli muutenkin leppoisempaa. Pari porukan mukana tullutta läskiä sitten karkasikin teknisellä polkuosuudella, kun itse olin jäykkäperällä.
Menemättä tätä viestiä enempää tälle harhapolulle todettakoon, että tällä foorumilla ja tässä suositukset-ketjussa jaetaan ja kysytään juurikin noita subjektiivisia kokemuksia ja mielipiteitä. Henkilökohtaiset perustelut ovat mielestäni kiinnostavia, siksi juuri niitä kyselin. On luonnollisesti kysyjän vastuulla arvioida mielipiteet ja suositukset ja tehdä omat johtopäätöksen niiden pohjalta. Jos haluan järjestelmällisemmin hankittua ja hyvin argumentoitua TIETOA, etsin muualta.
Kiitos kysymykseeni liittyvistä rakentavista kommenteista!
Oli muuten Fillari-lehdessä jokin aika sitten ihan mielenkiintoinen testi jossa mitattiin nopeutta erilaisissa maastoissa neljällä eli pyörällä, cyclo, jäykkäperä 29, täpäri ja läski(Canyon Dude 8.0)
Läski oli vielä vakio sisureilla ja yllättävän hyvin pärjäsi tässä ollen jopa muistaakseni nopein jossain testissä.
Italiasta löytyy Trek Farley 9.6 €2610 Suomeen, kotiovelle kuljetettuna😊
I've been around
2700 euroa oli kivijalkaliikkeen tarjous Farley 9.6:sta. En ihan vakuuttunut 27,5" kumien sopivuudesta tarpeisiini niin päädyin toisenlaiseen vaihtoehtoon.
Farley 9.8 takakiekko painaa ilman pakkaa renkaan ja 160mm Sram Centerline jarrulevyn kanssa ~2,8kg. Kehä itsessään ei vaikuta normaalia kuitukehää painavammalta. Veikkaan, että napa on painava. Paljonkohan 27,5" Hodag painaa? Onko kukaan punninnu? Oli niin tiukassa rengas, että en jaksanu alkaa värkkäämään.![]()
Paljos tuo ite 9.8 sitten vakiona painaa?
Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.
Muistaakseni 1260g oli minun renkulat... Löytyy rengas säikeestä... Tiedoksi otsikolla
Wamba etukiekko ~2550g ilman sisuria eturenkaan ja Sram Centerline 160mm levyn kanssa. Levy painaa 90g. Eli takakiekko ~1450g ja etukiekko ~1200g.
Wambasetti siis ~2650g. Hämmästyttää edelleen sikäli, että...
Bontrager Jackalope: 2857g (http://www.bike24.com/1.php?content=...%5B71%5D=17390)
DT Swiss BR 2250: 2230g (http://www.bike24.com/1.php?content=...%5B71%5D=17390)
Luulis, että kuitukiekot on alukiekkoja kevyemmät.
BikeRadarin punnituksessa (http://www.bikeradar.com/mtb/news/ar...-review-45796/) F9.8 17,5" oli 10.82kg. Aika iso ero tuohon L-koon (19,5"?) pyörään, jos se on tosiaan 11,66kg.
Puntarina toimi keittiövaaka, joka on n.10v vanha. Eli jonkinlaista heittoa vaa'assa on. Navat vaihtamalla lähtis muutama sata grammaa pois. Lähiaikoina selviää napojen paino.
11,5kg tällä kokoonpanolla henkilövaa'alla punnittuna. Stemmi Bonragerin 100mm XXX, takapakka Shimano XTR 10-40 johon on lisätty OneUpin 45T ratas taakse. Jarrut Shimano XTR ja renkaat litkutettuna. Polkimet Shimanon XT:t.
![]()
Sen se vaaka näytti, lukeman todenperäisyydestä sitten ei ole takeita. Pitää varmaan joskus tarkistaa vaaka jollain tunnetulla painolla.
Mutta parempihan se on jos mopo on kevyempi kuin mitä punnitsin
Ja koska kiekot on 27,5, niin onhan kehillä isompi halkaisija kuin 26", joten sitä kautta myös enemmän materiaalia ja painoa. Jäykkyydessä noi varmasti pesee noi aluvanteet mennen tullen.
Hieno on mutta silmään pisti julman pitkä stemmi.
Miltä XTR:n jarrut tuntuvat verrattuna alkuperäisiin Sramin Guideihin? Itse olen omaan 9.8:iin muuten erittäin tyytyväinen (toki liian kapea tanko meni vaihtoon), mutta Guideissa on omaan makuun liian vähän jarrutehoa. Täytyy vielä antaa vakiojarruille mahdollisuus ja kokeillla toisia jarrupaloja.
zaca muokkasi tätä : 12.02.2016 at 13.18
Muokattu ajatus härön vuoksi..
-AnttiK
En tiedä saako f5 ja f9.8 mainita edes samassa lauseessamut 5 jarrut vaihdoin SLX:iin ja ero huima SLX:en eduksi..
-AnttiK
WetWillie, joku italialainen nettikauppa vai? Löytyiskö linkkiä kiitos!
Blackborow, pystyykö antaan vinkkiä mistä tällanen kivijalkakauppa löytyy?![]()
Terve, myöhästyin itse kun en ollut hereillä prkl!!!!
http://www.evolutionbikesgiannini.com
Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
I've been around
Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta, mutta onko mahdollisesti uusia kokemuksia Bluto-keulan päivityksestä Farleyhin. Itsellä houkuttelisi tehdä päivitys Farley 5:seen. Ongelmanahan on tuo etukiekon napa, joten pohdin kannattaisiko ostaa kokonaan uusi Mulefut kiekko 150x15 mm navalla (~235 €) vai vain vaihtaa uusi napa (~100 €+työt?) nykyiseen kiekkoon. Osaako joku sanoa mitä tuo navan vaihto tulisi maksamaan? Kahdesta kiekosta olisi ainakin se hyöty että talvella voisi ajella entiseen malliin jäykällä keulalla. Muuta tuossa keulan vaihdossa ei tarvinne ottaa huomioon kuin tuo napa-asia?
Kirjanmerkit