Niinpä. Selkeä pettymys. Oletettiin että Biltsun lamppu on skeidaa ja pieleen meni tällä kertaa. Eikö mistään löydy enää halpaa kuraa, joka toimii hetken ja sitten laskee kipinöivät savut ulos keskellä pimeintä märkää metsää?
Niinpä. Selkeä pettymys. Oletettiin että Biltsun lamppu on skeidaa ja pieleen meni tällä kertaa. Eikö mistään löydy enää halpaa kuraa, joka toimii hetken ja sitten laskee kipinöivät savut ulos keskellä pimeintä märkää metsää?
Mullakin on tuo Bilteman urheilulamppu, toki vähäisellä käytöllä. Piuhat on aivan luulen tietäväni samoja kuin Valostoren tuotteissa eli jatkojohtoa tilaan kun muistan. Valoteho ja kuvio ei minusta paha mutten Lupineista tiedä. Vieläkin, kolme tai oisko neljä vuotta vanha Mahicshinekin pelittää.
Ainu riesa marraskuun kolarissani rikkomani Fenixin BC30 kiinnityskisko on vieläkin matkalla? Olenhan vain kahteen kertaan moisen tilannut! Oiva taskulamppu mutta kisko muka varastossa olevan toimitusaika alkaa ihmetyttämään.
I väntan på ännu dåligare tidet
Noitten patterikotelon kannen kiinnityssysteemi ei todellakaan tipauttamista kestä, yksi on edelleen käytössä, letkunkiristimellä kasassa. Muuten oiva lamppu normimaantiekäyttöön. Tehoa ja akunkestoa kivasti, siis tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/b...9355/wg_id-302
I väntan på ännu dåligare tidet
Onko jotain hyväksi todettua mallia joka söisi 18650 akkuja? Mitenhän isoja virtoja nämä lamput käyttää. Itselläni on noille laturi ja muutama hyvä akku valmiiksi niin olisi järkevää saada ne hyötykäyttöön. Toinen vaihtoehto on tuo bilteman 50e urheilulamppu mutta tykkäisin että voi kuljettaa mukana paria vara-akkua koteloissaan, ja tuo laturi toimii autossakin esim matkoilla.
Hintaluokka tuota 50 euroa, jos hinta nousee niin pitää löytyä kovaa faktaa että se kannattaa
e: ja kiinasta en ala tilaamaan enää käyttötavaraa, joskus mennyt parikin kuukautta odotellessa
http://www.akkula.fi/Olight-M22-Warrior näkyy olevan 50e alennuksessa. Mites akun kesto ja näkyvyys, toimivuus noin muuten? millä kiinni tangossa
e: tuossa videossa https://www.youtube.com/watch?v=5p2pbrnLhFM ainakin valokeila näyttää olevan melko pistävä, oiskohan joku ledilamppu sitten parempi yleisvaloksi. toki tuolla olightilla näkisi ainakin pidemmälle
Kiinni tuollaisella palikalla jota saa valostroresta hintaan 4€
Itse lamppuun olen ollut pirun tyytyväinen, huonollakin akulla valotehoa riittää max teholla pitkään. Ja tuossa on 3 eri tehomoodia +strobo. Välillä käytän valkoista diffuusoria jotta valo levittyy tasaisesti ympäristöön.
Valostore myy myös tätä, mutta pakkasta tuo ei kestä. Liian pehmeää muovia (paske)
Kyllä mä tota suosittelen jos ja kun se teidän budjettiin mahtuu.
Ylempi kuva on diffuusorilla.
Kiitoksia nopeista vastauksista, vaikuttaa hyvälle pelille. Saapahan samalla yleiskätevän taskulampun itselle kun ei sellaista vielä löydy
Harkitsisin zoomattavaa valoa jos valaisisin taskulampulla.
M22 warrior saapui ja olikin kompaktimpi kuin odotin, hyvä juttu. Hyvin toimii kaikilla akuilla.
Sitten kun vielä tulisi se pyörä mihin laittaa tämä...![]()
Nyt sais 80€:llä XXL:stä tuon "5000" lumenin Magicshinen takavalon kera kahella akulla... Vois olla siihen hintaan hyväkin ostos? Toisaalta näin kesää kohti mennessä tarve lampuille vähenee koko ajan, ja syksyllä taas pukkaa uusia malleja kuitenki. Mutta ostohammasta kolottaa![]()
^Olihan se tilattava. Tuo paketti on pitkään ollut 149€.
Aiemmin ollut käytössä se yhden ledin versio ja hyvin on palvellut.
Huom. noi XXL Magicshine valojen käyttölämpötila -10 astetta. Omani hajos jo -8:ssa. Vein pois ja tilasin Fenixin...
^^ mulla on se kahden ledin malli, ja on kyllä toiminu pakkasellakin. Muutenkin laatuvaikutelma siitä positiivinen...
Se joidenkin kaukosäätimen toimimattomuus pakkasella saattaa johtua huonosta paristosta säätimessä tms.. Toki laatuvaihtelua näissä voi olla.
Myös oma kaksiled-versio toimi moitteetta -27 asteen pakkaset, vaikka esim. sigman gps kyykkäsi tuolloin.
Ei pahaa sanottavaa tästä lampusta, ehkä hieman terävämpi valokuvio otsalamppuna saisi olla - makuasia.
Tilasinpa minäkin kaksi ledisen kaveriksi tuon viisiledisennyt kun kerran halvalla sai
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oletko tietoinen seuraavasta muutoksesta koskien akkuja sisältävien laitteiden lähettämistä? Itsellänikin pari Exposuren lamppua, niin on tullut samaa asiaa mietittyä, kun itse ajovalosta (Exposure Strada) pidän kovasti.
http://www.posti.fi/tiedotteet/2016/...ntoteitse.html
Kolmas kerta toden sanoi, eli kolmas BC30R näyttäisi toimivan kuten speksit lupaavat. Lenkille asti en ole tuon kanssa vielä päässyt, mutta mitään pikaista sammuilua suuremmilla tehoilla sisätiloissa ei ole nähtävissä. Pieni mutufiilis on, että kaksi edellistä yksilöä olisivat lämmenneet voimakkaammin, mutta hankala sanoa varmaksi. Tämä yksilö oli myös myyjän toimesta & pyynnöstäni koekäytetty ennen postittamista.
Konseptina ihan kiva lamppu tälläiselle ruuhkavuosien perheelliselle satunnaispyöräilijälle. Ottaa vaan lampun hyllystä, heittää tarvittaessa laturiin vaatteiden vaihdon ajaksi, säätää valotehon arvioidulle lenkinkestolle sopivaksi ja lähtee ajelemaan. Ei tarvitse muistella montako minuuttia ajoaikaa oli minkäkin statusledin värimuutoksen jälkeen ja koska akku tuli viimeksi ladattua.
www.kaupinkanuunat.net
Miksi?
http://batteryuniversity.com/learn/a...o_charge_table
Kun puhutaan litiumiakuista:
- Akkuja ei tulisi käyttää aivan tyhjäksi (mikä onkin vaikeaa "äly"laitteella) "Keep some charge. Low charge can turn off protection circuit"
- Latauksen voi keskeyttää, litiumiakku jopa säilyy paremmin vajaassa latauksessa "Partial charge better than a full charge"
- Ei muisti-ilmiötä, täysi kapasiteetti säilyy vaikkei akkua käyttäisi ikinä tyhjäksi
^Akun kapasiteettia jää käyttämättä. Akkujen tiedoissa on usein ilmoitettu kuinka monta latauskertaa ne kestää.
Mielenkiinnosta vilkaisin kirjaa "Batteries in a Portable World" (Isidor Buchmann). Li-ion -akuista kirja kertoo, että latauskertoja akulla on 500-1000. Li-Po -akuilla vastaavasti vain 100-150. Latauskertojen määrä riippuu siitä, kuinka syvälle akku on purettu. Pienempi purku mahdollistaa enemmän latauskertoja akun elinkaaren aikana. Kovin tyhjäksi siis akkua ei kannata päästää tarkoituksellisesti.
www.club15k.com/SR
Kapasiteetillä tarkoittanet että akun elinikä lyhenisi. Mutta akun latauskertojen määrä riippuu latauksen syvyydestä. Ao. linkin mukaan lataamalla puolikkaita latauksia täysien sijaan, akku kestäisi 2.5-5 kertaa enemmän latauksia. Eli akku kestäisikin pidempään, kulutuksen pysyessä samana.
http://batteryuniversity.com/learn/a...ased_batteries
^Pitää se sitten uskoa
Minun puolestani kukin voi ladata akkunsa vaikka aina kun vaihtaa vaatteita tai useamminkin.
Ite en kyllä viiti.![]()
Moi, onko jotain muuta luotettavaa/hyvää mestaa kuin akkula.fi mistä voisi koittaa saada uutta akku-pakettia Fluxient valaisimeen? Originaali akku on 7.4V/8800mAh (8*18650 kenno) ja akkula.fi:ssä näyttäisi olevan paketit 7.2V ja isoin saatavilla oleva tällä hetkellä "vain" 6800mAh. Onko toi 7.2V vs 7.4V oikeasti ero vai taas joku miten ilmoitetaan?
Hakusessa siis vähintään alkuperäisen kokoinen mielummin vaikka isommalla kapasiteetilla. "Kiinan" akkuja ei viitsisi tilailla kuin ei niistä koskaan tiedä kuinka kauan kestää, että ne edes saapuu perille, muuten ok tilata netistä Suomen ulkopuolelta.
Onko nuo sun ilmoittavat luvut jostain valmiista paketista vai laskitko itse kennojen nimellisarvojen mukaan. Minä pääsen itse laskemalla eri lukuihin...
Koska yksi 18650 kenno on tyypillisesti 3.6V, niin tuossa 8 kennon ja 7.2V paketissa on kennoja 2 sarjassa ja 4 rinnan. Kun pistät 2 kpl 3.6v/3400mAh sarjaan, saat 7.2V/3400mAh. Kun pistät tuollaisia neljä rinnakkain saat 7.2V/13600mAh. Riittääkö? Laskinko oikein?
Kirjanmerkit