GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 214 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 114 164 204 212 213 214 215 216 224 264 314 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.391 - 6.420 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Noiden laskujen mukaan on pimeää ja märkää n.10 kuukautta, talvi kestää vajaan kuukauden, samoin kuin kesä.
    Jos tähän laskelmaan pohjaa, niin mikä olis paras vesikelin rengas märälle juurakolle?
    Dilinger5 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla ilman nastoja. Tosin jos haluaa ajella matalilla paineilla, niin rengas muuttuu raskaaksi. Jäätä riittää vielä pitkään, ja koska ko rengas nastoitettuna toimii hyvin märässä juurakossakin, niin sillä mennään toistaiseksi.

Taitaa olla turhan raskas kumi,
    Jaa tässä oli tämmöinen kriteeri. Mä luulin että haetaan hyvää rengasta.

Nonni, talvi on taputeltu, siirtyykö keskustelu taas kesärenkaisiin?

Tää suomen sää on kyllä tosi hieno ainakin pirkanmaalla. Vettä sataa ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin elokuusta tammikuun puoleen välii.Talvi kestää kolme viikkoa jolloin tarvitaan paksuja talvikumeja. Helmikuun alusta sataa taas vettä juhannukseen asti ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin. Kesä kestää kolmisen viikkoa johon sattuu hyvällä tuurilla osumaan kolme hellepäivää ja elokuusta sataa taas vettä, on kylmä ja pimeä.

Noiden laskujen mukaan on pimeää ja märkää n.10 kuukautta, talvi kestää vajaan kuukauden, samoin kuin kesä.
    Jos tähän laskelmaan pohjaa, niin mikä olis paras vesikelin rengas märälle juurakolle? Metsässä on kuitenkin niin märkää, että vaikka olisi parempaakin keliä, niin vettä siellä on kuitenkin.
    Tällaisella kohtuullisesti rullaavalla vesikelin renkaalla kannattais yrittää pärjätä ympäri vuoden, jos haluaa vain yhdet renkaat ajoon.

Olisko se JymyJaska 4.8 koossa. Ihan kohtuullinen varmaan lumessa ja ihan ok rullaavuus ilman lunta..
    Nyt käytössä mammutit, mitkä on erittäin huonot sadekelillä ja sivuttaispidossa. Kuivalla ja kovalla alustalla ihan jees.
    Jumbo Jim 4"0 on aika täydellinen renkula kesäkeleillä vajaan vuoden kokemuksella, rullaa todella hyvin. Toimii myös syksyllä ja talvella moitteettomasti, kunhan ei aja väärin. Varmaan toi 4.8" vielä parempi, tosin rullaa varmaan heikommin.

Mulla oli 4"Jumbojimit, Liteskin, edellisessä kulkineessa ja nykyisessä oli 4.8" JJ Liteskinit ensiasennuskumeina. En minä niissä rullaamisen suhteen eroa huomannut käytännössä. En tosin erityisesti missään mitään vertailua tehnyt.
    Sanoisin että rullaamisen suhteen ihan sama kummat valitsee.

Mainioita kesärekaita molemmat, kuten edellä todettiin. Menee tiesiirtymätkin mukavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mulla oli 4"Jumbojimit, Liteskin, edellisessä kulkineessa ja nykyisessä oli 4.8" JJ Liteskinit ensiasennuskumeina. En minä niissä rullaamisen suhteen eroa huomannut käytännössä. En tosin erityisesti missään mitään vertailua tehnyt.
    Sanoisin että rullaamisen suhteen ihan sama kummat valitsee.

Mainioita kesärekaita molemmat, kuten edellä todettiin. Menee tiesiirtymätkin mukavasti.
    Ihan hyvältä vaikuttaa, 4,8" JJ LiteSkinit tilauksessa.

Ohhoh!

Harvinaisen yksimielisiä oltiin tästä asiasta. Noi nelituumaiset on aikalailla samaa sarjaa noiden nykyisten mammuttieni kanssa.
    Isompi antaa enemmän ilmatilaa, rullaa ilmeisen hyvin kuten yllä todetaan ja on talvirenkaanakin hyväksi todettu tässäkin ketjussa viimeisien sivujen aikana.
    Saatavuus paksunahkaisempana versiona alkaa olemaan päivä päivältä heikompaa, olisi pitänyt tilata jo viikko sitten.

Taidan itse kokeilla rohkeasti uutta Maxxis Colossusta eturenkaaksi.
    Maaliskuun puolessavälissä pitäisi olla saatavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Taidan itse kokeilla rohkeasti uutta Maxxis Colossusta eturenkaaksi.
    Maaliskuun puolessavälissä pitäisi olla saatavilla.
    Jaa, viimeksi kun kysyin piti olla joulun jälkeen saatavilla. Tottahan sekin tietty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jaa, viimeksi kun kysyin piti olla joulun jälkeen saatavilla. Tottahan sekin tietty.
    Toivottavasti tulee maaliskuussa.
    Ja tänä vuonna 😃

Alkuperäisellä jj "4" renkaalla oon lumella päästänyt ihan tyytyväisenä, ja pahimmat jäätikköpäivät sit nakkikumilla isp:alla. J J T piti eilen tubelesoida, oli Orange seal teippiä ja kaikkee. No se hommahan ei menny kun srömssööss. Teippi jäi hyllyn reunaan ja vannenauhaa kavennettiin ehkä liian vähän jolloin lopputuloksena litkut pitkin Tallin lattiaa gummit pois vanteesta ja värkättiin aina toimiva ghetto tubeles ja palataan asiaan seuraavan renkaanvaihdon koittaessa. No 260g painoa pois per kehä ja Ei tarvi pelätä sisurin mossahtavan.

Olisko se JymyJaska 4.8 koossa. Ihan kohtuullinen varmaan lumessa ja ihan ok rullaavuus ilman lunta..
    Nyt käytössä mammutit, mitkä on erittäin huonot sadekelillä ja sivuttaispidossa. Kuivalla ja kovalla alustalla ihan jees.
    Mitä minä ajelin mammutti takana viimekesänä, niin en pitänyt sitä liukkaana ainakaan verrattuna Spesun GC, millä ajoin syksyn ilman ongelmia, veikkaan JJ märkäpitoa näiden väliin, Bud edessä pitävin, mutta Mammutti ei ole kaukana.

Tällä hetkellä iso JJ takana ja oli jo puuteri lumilla ja se on mulle se the 365 takakumi nyt. Minusta se on paljon enemmän, kuin kohtuullinen lumella ainakin takan.

Luultavasti tulee toinen vielä eteen keväällä.

Itse en kovalla keulalla aja 4" enään, kun pääsin ison makuun, takana mahdollinen kesällä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Tuossa työmatkalla sai huomata kui paksulla loskakerroksella ajaessa läskin gummi nousee pinnalle ja karkaa jo pienellä kallistamisella alta. Ihan hiljaisissakin vauhdeissa. Aina paxumpi ei ole parempi...paitsi kapeammalla ei olis päässyt ees etiäppäi
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    ... 4,8" JJ LiteSkinit tilauksessa.
    Varmaankin jossain viestissä mainittu, mutta kysynpä kuitenkin, mikä on noiden renkaiden todellinen leveys 80 Mulefuteilla? No, kohtahan tuon pääsee itsekin mittaamaan.

Haullakaan ei löytynyt , joten kysytääs tässä välissä . Mistäs riittävän tarkkaa mittaria fatbiken paineitten säätöön ? Googlettamisella http://www.ghmeiser.com/dial-gauges.htm , mutta onko muita noitten 0.3- 0.5 bar mittaamiseen vai meneekö kaikki sormituntumalla säätämällä ?
    -- not fast but furious --

Digitaalista mittaria suosittelisin, esim:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38123...-venttiileille

^ Tälläinen painemittari oli mulla, mutta se "kuoli" repussa pakkasessa.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/381233/...-venttiileille

Sen jälkeen mittaillut vaan kompuran renkaantäyttöpistoolin mittarilla

Tuo on huono kun patteri on juotettu kiinni, no vaihdoin sen kuitenkin ja mittari oli ihan sekaisin sen jälkeen. Sitten oli SKS Airchekker mutta sen huono puoli on se että joutuu odottamaan mittarin sammumista ennenkuin voi tehdä uuden mittauksen, liekö vika vai ominaisuus?

Shwalben sininen on pelittänyt hyvin eikä öle edes kallis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Varmaankin jossain viestissä mainittu, mutta kysynpä kuitenkin, mikä on noiden renkaiden todellinen leveys 80 Mulefuteilla? No, kohtahan tuon pääsee itsekin mittaamaan.
    Ei ole Mulefutteja mutta DTSwissin BR2250:llä sisurin kanssa on aika tarkalleen 110mm ja isot pojat on kertoneet että tubeleksena renkaat on hiukka isompia mutta toisaalta svalpe ei ole pahimpia venyjiä niin veikataan 111mm.

Schwalben sininen Air Pro mittari on hyvä ja helppo käyttääkin.

Mulefut+tubeless JJ 4.8 snake reilu 112mm uutena noin 0.5bar paineella.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kyllähän JJ4 on mainio kuivan kelin rengas on, mutta Dillinger5 mua houkuttaa tärinättömämman kuvion ja paremman pidon takia. Ilman nastoja voisi olisi luultavasti hiljaisempikin. Saas nähdä laitanko vasta kuiville keleille alle, vai koitanko isoknardia samantien molempiin päihin. Syvä routa ja kovat vesisateet taittaa merkata märkää ja pehmeää kevättä, jossa JJ4 on liian kapea ja liian pieninapppulainen. JJ4.8 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla, mutta mites isoknardi vs JJ4.8 rullaavuuden suhteen? Kaparenkaisista olevan kokemuksen mukaan sen kuvio näyttää JJ:n harvahammasta mukavammalta mun makuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Haullakaan ei löytynyt , joten kysytääs tässä välissä . Mistäs riittävän tarkkaa mittaria fatbiken paineitten säätöön ? Googlettamisella http://www.ghmeiser.com/dial-gauges.htm , mutta onko muita noitten 0.3- 0.5 bar mittaamiseen vai meneekö kaikki sormituntumalla säätämällä ?
    Itse tilasin tuolta tämän:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431

Erittäin toimiva. Ja ei tartte vaihtaa paristoa.

^Tuo on kyllä hieno!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Itse tilasin tuolta tämän:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
    Erittäin toimiva. Ja ei tartte vaihtaa paristoa.
    Juurikin tuollainen hakusessa, mutta tuolta aika kovat toimituskulut .. Kiitos tästä linkistä
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Tuo on huono kun patteri on juotettu kiinni, no vaihdoin sen kuitenkin ja mittari oli ihan sekaisin sen jälkeen. Sitten oli SKS Airchekker mutta sen huono puoli on se että joutuu odottamaan mittarin sammumista ennenkuin voi tehdä uuden mittauksen, liekö vika vai ominaisuus?

Shwalben sininen on pelittänyt hyvin eikä öle edes kallis.
    Se Pro-mittarin patteri lähti pikkutuuskaamisella käsin repimällä irti, hiukan taisin "kelloseppäruuvimeisselillä" tai joillain vipuvarrella auttaa.

Uus patteri vaan teipillä kontakteihin kiinni, välttää se nuini

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    JJ4.8 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla, mutta mites isoknardi vs JJ4.8 rullaavuuden suhteen? Kaparenkaisista olevan kokemuksen mukaan sen kuvio näyttää JJ:n harvahammasta mukavammalta mun makuun.
    Alkutalven kurakeleissä ajoin isoKnard edessä, aiemmin oli JJ4.8" ja kyllä minusta isoKnard rullaa vähän huonommin. (kaveri jolta sen ostin hyvin vähän käytettynä sanoi samaa) Mutta tulin kuitenkin sellaiseen arvioon että isonKnardin muut ominaisuudet on vastaavasti niin hyvät että tuo vähän huonompi rullaaminen ei ole ollenkaan merkittävää ja se on oikein käyttökelpoinen kumi.
    Kun talvi on ohi ja kura&muta-aika tulee niin laitan taas isonKnardin eteen. Taakse ehkä JJ4.8". Ja sitten kun alkaa olla kuivempia maastot niin 4.8"JJ on hyvä. Siis jos sitä kuivempaa kesällä on;-)

Minä taas sanoisin, että isoKnard rullaa hiukan JJ4,8:a paremmin johtuen jatkuvammasta kuviosta ja Surlyn yhdestä kumilaadusta, vs. JJ:n kolme laatua. Rungot molemmissa ovat täsmälleen samantuntuiset, käytännössä kopiot. JJ4,8:n kuvio on aika harva, äänekäs ja täristävä asfaltilla, tosin asfalttikilometrejä sillä minulla ei vielä kovin paljon ole…

En ole tehnyt mitään vertailua ko kumien kesken mutta kun kevään myötä tulee eteen renkaanvaihtohommat niin pitääpä testata. Lähellä on hyvä loiva alamäki jossa vähänkin merkittävämmät erot tulee kyllä esille. Kiinnostavahan toi on koska jos JJ tosiaan on heikompi rullaamaan niin silloin isoKnard nousee kyllä tosi hyväksi allrounderiksi. Se tietysti olisi hyvä tilanne.

Mutta jos niiden rungot on samankaltaiset, kuten sanot, ja koska Knard on selvästi painavampi niin kulutuspinnan erosta se painoero tietty tulee. Eli kulutuspinnassa on enemmän kumia. Ja tarvitaanhan isomman kumimäärän muodonmuutokseen, joka pyöriessä tapahtuu, enemmän energiaa.

Mulla on vain yksi isoKnard mutta jos mikään muu ei muutu ja vaihtaa Knardin JJ:n tilalle niin kyllä asian selvittäminen yhdelläkin kohtuullisesti onnistuu. Molempien renkaiden vaihdolla vaikutus on tietysti isompi ja selvemmin havaittavissa.

Blackborow Guest
    Tarkoitus olisi kokeilla tyhjiöputkivannenauhaa tubeless-hommiin. Jotkut sanoivat tehneensä tuollaisella vakuumikoneella sauman? Miten se tarkalleen sillä kannattaa tehdä?

Tokmannin vakuumikoneella ei voi tehdä kuin yhdellä tavalla, eli nauhan päät saumatessa osoittavat samaan suuntaan.

Kysymys vielä liittyen yllä olevaan keskusteluun isosta Knardista ja JymyJaskasta.
    Täällä oli puhetta, että isompi Knardi vetelee pienillä paineilla, mutta JJ ei läheskään saman malliin? Pitääkö paikkansa?

Mammothin yksi ongelma oli juurikin tuo vetely, ei sitä ihan mahdottomasti ollut, mutta häiritsevästi pienillä paineilla.
    Siitä haluaisin päästä eroon tai ainakin vähentää sitä jonkin verran, siksi kelkka kääntyisi palstapyöräilijöitä kuunnellessa JJ:iin.
    Kaikki pitäis testata itse, mutta testaus on turhan kallista läskin renkaiden kohdalla. JJ ei maksais läheskään niin paljon kuin nuo surlyt, sekin hyvä asia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •