GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 214 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 114 164 204 212 213 214 215 216 224 264 314 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.391 - 6.420 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6391
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Noiden laskujen mukaan on pimeää ja märkää n.10 kuukautta, talvi kestää vajaan kuukauden, samoin kuin kesä.
    Jos tähän laskelmaan pohjaa, niin mikä olis paras vesikelin rengas märälle juurakolle?
    Dilinger5 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla ilman nastoja. Tosin jos haluaa ajella matalilla paineilla, niin rengas muuttuu raskaaksi. Jäätä riittää vielä pitkään, ja koska ko rengas nastoitettuna toimii hyvin märässä juurakossakin, niin sillä mennään toistaiseksi.

  2. #6392
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Taitaa olla turhan raskas kumi,
    Jaa tässä oli tämmöinen kriteeri. Mä luulin että haetaan hyvää rengasta.

  3. #6393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Nonni, talvi on taputeltu, siirtyykö keskustelu taas kesärenkaisiin?

    Tää suomen sää on kyllä tosi hieno ainakin pirkanmaalla. Vettä sataa ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin elokuusta tammikuun puoleen välii.Talvi kestää kolme viikkoa jolloin tarvitaan paksuja talvikumeja. Helmikuun alusta sataa taas vettä juhannukseen asti ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin. Kesä kestää kolmisen viikkoa johon sattuu hyvällä tuurilla osumaan kolme hellepäivää ja elokuusta sataa taas vettä, on kylmä ja pimeä.

    Noiden laskujen mukaan on pimeää ja märkää n.10 kuukautta, talvi kestää vajaan kuukauden, samoin kuin kesä.
    Jos tähän laskelmaan pohjaa, niin mikä olis paras vesikelin rengas märälle juurakolle? Metsässä on kuitenkin niin märkää, että vaikka olisi parempaakin keliä, niin vettä siellä on kuitenkin.
    Tällaisella kohtuullisesti rullaavalla vesikelin renkaalla kannattais yrittää pärjätä ympäri vuoden, jos haluaa vain yhdet renkaat ajoon.

    Olisko se JymyJaska 4.8 koossa. Ihan kohtuullinen varmaan lumessa ja ihan ok rullaavuus ilman lunta..
    Nyt käytössä mammutit, mitkä on erittäin huonot sadekelillä ja sivuttaispidossa. Kuivalla ja kovalla alustalla ihan jees.
    Jumbo Jim 4"0 on aika täydellinen renkula kesäkeleillä vajaan vuoden kokemuksella, rullaa todella hyvin. Toimii myös syksyllä ja talvella moitteettomasti, kunhan ei aja väärin. Varmaan toi 4.8" vielä parempi, tosin rullaa varmaan heikommin.

  4. #6394
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulla oli 4"Jumbojimit, Liteskin, edellisessä kulkineessa ja nykyisessä oli 4.8" JJ Liteskinit ensiasennuskumeina. En minä niissä rullaamisen suhteen eroa huomannut käytännössä. En tosin erityisesti missään mitään vertailua tehnyt.
    Sanoisin että rullaamisen suhteen ihan sama kummat valitsee.

    Mainioita kesärekaita molemmat, kuten edellä todettiin. Menee tiesiirtymätkin mukavasti.

  5. #6395
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mulla oli 4"Jumbojimit, Liteskin, edellisessä kulkineessa ja nykyisessä oli 4.8" JJ Liteskinit ensiasennuskumeina. En minä niissä rullaamisen suhteen eroa huomannut käytännössä. En tosin erityisesti missään mitään vertailua tehnyt.
    Sanoisin että rullaamisen suhteen ihan sama kummat valitsee.

    Mainioita kesärekaita molemmat, kuten edellä todettiin. Menee tiesiirtymätkin mukavasti.
    Ihan hyvältä vaikuttaa, 4,8" JJ LiteSkinit tilauksessa.

  6. #6396
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Ohhoh!

    Harvinaisen yksimielisiä oltiin tästä asiasta. Noi nelituumaiset on aikalailla samaa sarjaa noiden nykyisten mammuttieni kanssa.
    Isompi antaa enemmän ilmatilaa, rullaa ilmeisen hyvin kuten yllä todetaan ja on talvirenkaanakin hyväksi todettu tässäkin ketjussa viimeisien sivujen aikana.
    Saatavuus paksunahkaisempana versiona alkaa olemaan päivä päivältä heikompaa, olisi pitänyt tilata jo viikko sitten.

  7. #6397
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Taidan itse kokeilla rohkeasti uutta Maxxis Colossusta eturenkaaksi.
    Maaliskuun puolessavälissä pitäisi olla saatavilla.

  8. #6398
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Taidan itse kokeilla rohkeasti uutta Maxxis Colossusta eturenkaaksi.
    Maaliskuun puolessavälissä pitäisi olla saatavilla.
    Jaa, viimeksi kun kysyin piti olla joulun jälkeen saatavilla. Tottahan sekin tietty.

  9. #6399
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jaa, viimeksi kun kysyin piti olla joulun jälkeen saatavilla. Tottahan sekin tietty.
    Toivottavasti tulee maaliskuussa.
    Ja tänä vuonna 😃

  10. #6400
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Alkuperäisellä jj "4" renkaalla oon lumella päästänyt ihan tyytyväisenä, ja pahimmat jäätikköpäivät sit nakkikumilla isp:alla. J J T piti eilen tubelesoida, oli Orange seal teippiä ja kaikkee. No se hommahan ei menny kun srömssööss. Teippi jäi hyllyn reunaan ja vannenauhaa kavennettiin ehkä liian vähän jolloin lopputuloksena litkut pitkin Tallin lattiaa gummit pois vanteesta ja värkättiin aina toimiva ghetto tubeles ja palataan asiaan seuraavan renkaanvaihdon koittaessa. No 260g painoa pois per kehä ja Ei tarvi pelätä sisurin mossahtavan.

  11. #6401
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Olisko se JymyJaska 4.8 koossa. Ihan kohtuullinen varmaan lumessa ja ihan ok rullaavuus ilman lunta..
    Nyt käytössä mammutit, mitkä on erittäin huonot sadekelillä ja sivuttaispidossa. Kuivalla ja kovalla alustalla ihan jees.
    Mitä minä ajelin mammutti takana viimekesänä, niin en pitänyt sitä liukkaana ainakaan verrattuna Spesun GC, millä ajoin syksyn ilman ongelmia, veikkaan JJ märkäpitoa näiden väliin, Bud edessä pitävin, mutta Mammutti ei ole kaukana.

    Tällä hetkellä iso JJ takana ja oli jo puuteri lumilla ja se on mulle se the 365 takakumi nyt. Minusta se on paljon enemmän, kuin kohtuullinen lumella ainakin takan.

    Luultavasti tulee toinen vielä eteen keväällä.

    Itse en kovalla keulalla aja 4" enään, kun pääsin ison makuun, takana mahdollinen kesällä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #6402
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Tuossa työmatkalla sai huomata kui paksulla loskakerroksella ajaessa läskin gummi nousee pinnalle ja karkaa jo pienellä kallistamisella alta. Ihan hiljaisissakin vauhdeissa. Aina paxumpi ei ole parempi...paitsi kapeammalla ei olis päässyt ees etiäppäi
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  13. #6403
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    ... 4,8" JJ LiteSkinit tilauksessa.
    Varmaankin jossain viestissä mainittu, mutta kysynpä kuitenkin, mikä on noiden renkaiden todellinen leveys 80 Mulefuteilla? No, kohtahan tuon pääsee itsekin mittaamaan.

  14. #6404
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Haullakaan ei löytynyt , joten kysytääs tässä välissä . Mistäs riittävän tarkkaa mittaria fatbiken paineitten säätöön ? Googlettamisella http://www.ghmeiser.com/dial-gauges.htm , mutta onko muita noitten 0.3- 0.5 bar mittaamiseen vai meneekö kaikki sormituntumalla säätämällä ?
    -- not fast but furious --

  15. #6405
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Digitaalista mittaria suosittelisin, esim:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38123...-venttiileille

  16. #6406
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    ^ Tälläinen painemittari oli mulla, mutta se "kuoli" repussa pakkasessa.

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/381233/...-venttiileille

    Sen jälkeen mittaillut vaan kompuran renkaantäyttöpistoolin mittarilla

  17. #6407
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Tuo on huono kun patteri on juotettu kiinni, no vaihdoin sen kuitenkin ja mittari oli ihan sekaisin sen jälkeen. Sitten oli SKS Airchekker mutta sen huono puoli on se että joutuu odottamaan mittarin sammumista ennenkuin voi tehdä uuden mittauksen, liekö vika vai ominaisuus?

    Shwalben sininen on pelittänyt hyvin eikä öle edes kallis.

  18. #6408
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Varmaankin jossain viestissä mainittu, mutta kysynpä kuitenkin, mikä on noiden renkaiden todellinen leveys 80 Mulefuteilla? No, kohtahan tuon pääsee itsekin mittaamaan.
    Ei ole Mulefutteja mutta DTSwissin BR2250:llä sisurin kanssa on aika tarkalleen 110mm ja isot pojat on kertoneet että tubeleksena renkaat on hiukka isompia mutta toisaalta svalpe ei ole pahimpia venyjiä niin veikataan 111mm.

    Schwalben sininen Air Pro mittari on hyvä ja helppo käyttääkin.

  19. #6409
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Mulefut+tubeless JJ 4.8 snake reilu 112mm uutena noin 0.5bar paineella.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #6410
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mainioita kesärekaita molemmat, kuten edellä todettiin. Menee tiesiirtymätkin mukavasti.
    Kyllähän JJ4 on mainio kuivan kelin rengas on, mutta Dillinger5 mua houkuttaa tärinättömämman kuvion ja paremman pidon takia. Ilman nastoja voisi olisi luultavasti hiljaisempikin. Saas nähdä laitanko vasta kuiville keleille alle, vai koitanko isoknardia samantien molempiin päihin. Syvä routa ja kovat vesisateet taittaa merkata märkää ja pehmeää kevättä, jossa JJ4 on liian kapea ja liian pieninapppulainen. JJ4.8 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla, mutta mites isoknardi vs JJ4.8 rullaavuuden suhteen? Kaparenkaisista olevan kokemuksen mukaan sen kuvio näyttää JJ:n harvahammasta mukavammalta mun makuun.

  21. #6411
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Haullakaan ei löytynyt , joten kysytääs tässä välissä . Mistäs riittävän tarkkaa mittaria fatbiken paineitten säätöön ? Googlettamisella http://www.ghmeiser.com/dial-gauges.htm , mutta onko muita noitten 0.3- 0.5 bar mittaamiseen vai meneekö kaikki sormituntumalla säätämällä ?
    Itse tilasin tuolta tämän:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431

    Erittäin toimiva. Ja ei tartte vaihtaa paristoa.

  22. #6412
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Tuo on kyllä hieno!

  23. #6413
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Itse tilasin tuolta tämän:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
    Erittäin toimiva. Ja ei tartte vaihtaa paristoa.
    Juurikin tuollainen hakusessa, mutta tuolta aika kovat toimituskulut .. Kiitos tästä linkistä
    -- not fast but furious --

  24. #6414
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Tuo on huono kun patteri on juotettu kiinni, no vaihdoin sen kuitenkin ja mittari oli ihan sekaisin sen jälkeen. Sitten oli SKS Airchekker mutta sen huono puoli on se että joutuu odottamaan mittarin sammumista ennenkuin voi tehdä uuden mittauksen, liekö vika vai ominaisuus?

    Shwalben sininen on pelittänyt hyvin eikä öle edes kallis.
    Se Pro-mittarin patteri lähti pikkutuuskaamisella käsin repimällä irti, hiukan taisin "kelloseppäruuvimeisselillä" tai joillain vipuvarrella auttaa.

    Uus patteri vaan teipillä kontakteihin kiinni, välttää se nuini

  25. #6415
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    JJ4.8 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla, mutta mites isoknardi vs JJ4.8 rullaavuuden suhteen? Kaparenkaisista olevan kokemuksen mukaan sen kuvio näyttää JJ:n harvahammasta mukavammalta mun makuun.
    Alkutalven kurakeleissä ajoin isoKnard edessä, aiemmin oli JJ4.8" ja kyllä minusta isoKnard rullaa vähän huonommin. (kaveri jolta sen ostin hyvin vähän käytettynä sanoi samaa) Mutta tulin kuitenkin sellaiseen arvioon että isonKnardin muut ominaisuudet on vastaavasti niin hyvät että tuo vähän huonompi rullaaminen ei ole ollenkaan merkittävää ja se on oikein käyttökelpoinen kumi.
    Kun talvi on ohi ja kura&muta-aika tulee niin laitan taas isonKnardin eteen. Taakse ehkä JJ4.8". Ja sitten kun alkaa olla kuivempia maastot niin 4.8"JJ on hyvä. Siis jos sitä kuivempaa kesällä on;-)

  26. #6416
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Minä taas sanoisin, että isoKnard rullaa hiukan JJ4,8:a paremmin johtuen jatkuvammasta kuviosta ja Surlyn yhdestä kumilaadusta, vs. JJ:n kolme laatua. Rungot molemmissa ovat täsmälleen samantuntuiset, käytännössä kopiot. JJ4,8:n kuvio on aika harva, äänekäs ja täristävä asfaltilla, tosin asfalttikilometrejä sillä minulla ei vielä kovin paljon ole…

  27. #6417
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    En ole tehnyt mitään vertailua ko kumien kesken mutta kun kevään myötä tulee eteen renkaanvaihtohommat niin pitääpä testata. Lähellä on hyvä loiva alamäki jossa vähänkin merkittävämmät erot tulee kyllä esille. Kiinnostavahan toi on koska jos JJ tosiaan on heikompi rullaamaan niin silloin isoKnard nousee kyllä tosi hyväksi allrounderiksi. Se tietysti olisi hyvä tilanne.

    Mutta jos niiden rungot on samankaltaiset, kuten sanot, ja koska Knard on selvästi painavampi niin kulutuspinnan erosta se painoero tietty tulee. Eli kulutuspinnassa on enemmän kumia. Ja tarvitaanhan isomman kumimäärän muodonmuutokseen, joka pyöriessä tapahtuu, enemmän energiaa.

    Mulla on vain yksi isoKnard mutta jos mikään muu ei muutu ja vaihtaa Knardin JJ:n tilalle niin kyllä asian selvittäminen yhdelläkin kohtuullisesti onnistuu. Molempien renkaiden vaihdolla vaikutus on tietysti isompi ja selvemmin havaittavissa.

  28. #6418
    Blackborow Guest
    Tarkoitus olisi kokeilla tyhjiöputkivannenauhaa tubeless-hommiin. Jotkut sanoivat tehneensä tuollaisella vakuumikoneella sauman? Miten se tarkalleen sillä kannattaa tehdä?

  29. #6419
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tokmannin vakuumikoneella ei voi tehdä kuin yhdellä tavalla, eli nauhan päät saumatessa osoittavat samaan suuntaan.

  30. #6420
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Kysymys vielä liittyen yllä olevaan keskusteluun isosta Knardista ja JymyJaskasta.
    Täällä oli puhetta, että isompi Knardi vetelee pienillä paineilla, mutta JJ ei läheskään saman malliin? Pitääkö paikkansa?

    Mammothin yksi ongelma oli juurikin tuo vetely, ei sitä ihan mahdottomasti ollut, mutta häiritsevästi pienillä paineilla.
    Siitä haluaisin päästä eroon tai ainakin vähentää sitä jonkin verran, siksi kelkka kääntyisi palstapyöräilijöitä kuunnellessa JJ:iin.
    Kaikki pitäis testata itse, mutta testaus on turhan kallista läskin renkaiden kohdalla. JJ ei maksais läheskään niin paljon kuin nuo surlyt, sekin hyvä asia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •