"
"Rungon ja keulan materiaalivalinnoista on täällä foorumilla väännetty moneen kertaan. Kyllä tollanen täys alu pyöräkin on oikeasti ihan mukava ajaa kunhan alla on fiksun renkaat ja sopivat paineet, toki hienompiakin materiaaleja on, mutta eipä niitä juuri ole saatavilla tässä 700€ hintaluokassa. Paljon parempi tollanen jäykkäalukeula on käyttöpyörässä kun joku halpa joustohaarukka, jota ei kuitenkaan koskaan huolleta. Mulla on omassa 29erissa ja GG:ssä täyshiilarikeulat, eikä nekään kyllä mitään jousta. Taitaa toi levyjarru tehdä sen, että kaikista massatuotantokeuloista tulee jäykkiä ja kovia materiaalista huolimatta." / Kalle H
Samaa ihmetelly monet kerrat, eräillä on herkkä tuntoaisti, kun kykenevät havaitsemaan pehmeys- tai joustoeroja eri materiaalien välillä. Minulle ei ole tuokaan aisti kehittynyt, en myöskään ole tärinäherkkä. Menneitten aikojen teräspyörät olivat kuin puutarhaletkua sivuttaisjäykkyydeltään, mutta täysin jäykkiä pystysuunnassa. Onneksi noista on päästy, oli ne niin honteloita. Pyörän pitää olla kaikilta osin joka suuntaan riittävän jäykkä, jotta voima välittyy kehosta takapyörään.
Kirjanmerkit