Joo, näin käy 26"lla, kun koittaa 29 n edellä pysyä.
![]()
Santa Cruzilta tulossa 2. helmikuuta uus pyörä, ilmeisesti 29" enskapyörä.
http://fcdn.mtbr.com/attachments/san...8.15.00-pm.jpg
Todellakin! Edelleenkin kiinnostavin valmistaja Transitionin lisäksi. Toistaiseksi valikoimasta ei ole löytynyt omaan makuun korvaajaa Spessun Endurolle (joka ois 29", 155mm ja <68 HA).
Roots, bloody roots
Ite annan tuossa pyörässä aika paljon arvoa myös lyhyelle chainstaylle mikä tuo näppäryyttä mitä varsinkin tuon 29 rengaskoon kanssa kaipaa..
^joo, tuo itse asiassa unohtui Enduron hyvelistalta. Hämmentävän onnistunut pyörä kaiken kaikkiaan...
Roots, bloody roots
Kyllä itelle ainakin istuu kuin hanska käteen noihin omiin ajoihin joka on pääsääntöisesti perus trailipaukutusta ja myös bikeparkkia.. Jos pääpaino olis parkin puolella niin valinta olis 27.5" enduro..
The end of the road is just the beginning...
Onko tästä siis tarkempia speksejä jo olemassa?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Uutta Cruzia:
http://www.bikeradar.com/mtb/news/ar...ghtower-46288/
135mm rear ei oikein tyydytä. Muuten on aika "pähee"...
Bronson 66 HA:lla kuulostaa hyvältä.
Roots, bloody roots
http://www.pinkbike.com/news/evil-bi...bike-2016.html
Tää on pähee. Vaan Evilin luotettavuus ja aspa ei kuulemma nauti järin hyvää suosiota..
Hmpf, ilmeisesti Hightowerin euroversio on nerfattu SLX-jarruilla Guide RSC:n sijaan. Periaatteessa 29/27+ samassa rungossa on hyvä ominaisuus, mutta ihmettelen vähän kahden haarukan logiikkaa. Saman tien 150 mm Pike keulaan niin pärjää yhdelläkin. Tallboy LT:tä monet ajoivat 150 mm:sellla.
Roots, bloody roots
Noh, eiköhän korkean tornin saa customoitua vaikka XT-jarruilla.
Mitä tuumaatte geometriasta?
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
^alunperin huhut nimenomaan pointtasivat 29" enduropyörää. Kehitystarinaa kun lukee, niin oppii myös 150 mm olleen monessa prototyypissä. Päätyivät kuitenkin siihen 135:een sen kuuluisan leikkisyyden takia. Oma kokemus 135 -> 155mm takajoustoon siirtymisestä (ja nokka toki samalla 140 -> 160mm) oli, että myös trailipoljeskelu muuttui hauskemmaksi.
No, joka tapauksessa varmasti yksi kiinnostavimmista 29" traileista tällä hetkellä. Kaunis kuin mikä omaan silmään. Onneksi kustantaa niin yli oman budjetin, ettei tarvitse alkaa suunnitella peliliikkeitä.
Roots, bloody roots
Enduro-mtb:ssä oli juttua edullisemman pään enska/trail-pyöristä. Ei niin kattavaa arvioita verrattuna pinkbiken testeihin, mutta mielenkiintoista luettavaa siitä huolimatta. Yleensä kun näkee testejä vain jostain yli 4000 euron malleista.
http://enduro-mtb.com/en/group-test-...6-under-e2599/
Löytyykö hyviä vaihtoehtoja 27,5" enskapyöräksi hintahaarukalla 3500-4000 euroa? Varmasti löytyy, joten ehdotuksia tarvitaan. Yksi vaihtoehdoista on YT industriesin Capra, jota olen nyt tuijotellut.
Spessun enduro 26" mulla oli aiemmin ja tykkäsin siitä. Ei vaan taida 27,5" Enduro mahtua tuohon hintahaarukkaan? Vaikea löytää hintoja yleensäkin uusista malleista.
Tosta ainakin löytyy Spessujen hintoja. http://mountainbikeshop.fi/?page_id=26
Focuksella aika siisti pyörä tohon hintahaarukkaan. http://shop.larunpyora.com/tuote/2016-sam-carbon-pro/
Kyllä sellanen tuohonkin hintahaarukkaan löytyy..
Tuossa ylempänä linkatussa Focuksessa taitaa olla hinta-/laatusuhde kyllä kohdillaan..
The end of the road is just the beginning...
Hyvältähän nuokin näyttää. Onko kukaan päässyt kokeilemaan evilin the wreckoningia?
OSM-MTB
Hi5bikesillä 153dl alessa:http://www.hi5bikes.fi/~GrF1x0000001...4=KO-B15153DPR
Jou. Mistäs löytyy alumiinisen dunen linkkujen nm arvot? Pyörän manuaalissa ei ollut linkkujen kireyksiä.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Tjaahans, palataanpa pyöräilyasioihin taas hiljalleen omaltakin osalta. Talvi on mennyt vähän muissa merkeissä tällä kertaa, kun ei pyörääkään ole ollut. Elikkäs:
Jäykkäperää tässä on tullut enskaan speksailtua ja taidanpa tehdä nyt niinkin "radikaalin" ratkaisun, että rungoksi olisi tulossa Mondraker Vantage 27,5+. Radikaalia tuossa siis tämmöiselle änkyrälle on tuo "plus"-osio. Maxxikselta saa kuitenkin pian jo ihan asiallisen oloista nakkia 27,5"x2,8" koossa (Rekon+ ja Ikon+), mikä osaltaan edesauttaa valintaa. Tähän asti rengasvalikoima on ollut vähän pliisu enskamielessä. Ajattelin laittaa Eastonin Arcit kehiksi 35mm leveinä, jolloin halutessaan voi käyttää myös 2,4"-2,5" renkaita ihan hyvin.
Sitten niihin yleisökysymyksiin:
1) Futaako Shimpan takavaihtaja hyvin SRAM:n pakalla? Tarkalleen ottaen XT M8000 11spd ja X1 pakka.
2) Riittääkö 180mm laikat pysäyttämään tuollaisia pyöriviä massoja vai pitäisikö eteen speksata 200 millinen levy?
3) Vakiona keulakulma 140mm keulalla on 68 astetta. Suunnittelin sellaista, että laittaisin 150mm Piken ja Worksilta -1 asteen anglesetin. Lopputulemana keskiö ei juurikaan (merkittävästi) laske, keula loivenee vajaan 1,5 astetta. Mahtaisiko olla hyvä näin? Makuasioita toki...
4) Onko joku tuollaisilla Arc-kehillä ajellut? Kokemuksia erityisesti tubeleksina?
Mud, sweat and beers.
1. ainakin toisteppäin se toimii ok
2. yleisesti luulis riittävän, Levillä ehkä ei?
3. emmää tiiä
4. emmää tiiä
Sitä vaan että Wtb:ltä 3" Bridgeri eteen ja trail boss 3 taakse on se mitä ite meinasin kokeilla. bikeshopista saa halvemmalla Wtb:t kuin esim saksasta.
myös minion tullee 2.8" koossa jossain vaiheessa
edit..
kakkoseen sen verran että ei +pyörissä niin paljoa tarvii joustoa kun se rengas joustaa jonkun verran. ilmeisesti kuitenki meinasit vain nostaa keskiötä ja loiventaa keulaa sillai.
Bässi muokkasi tätä : 17.03.2016 at 16.15
Minion olisi kyllä kiva. Ainakin normilevyisenä mun suosikki etusena.
Juu varmaan 140mm riittäisi, mutta tarkoitus on just kompensoida loivemman keulan tuomaa bb droppia.
Tulevana kesänä olis tarkoitus ekaa kertaa käydä vähä bike parkinkin puolella kokeilemas. Varmasti en kovin isosti uskalla saati osaa ajaa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn et kuinka isosti enskalla uskaltaa parkissa ajaa? Näin niinkin pyörän kestävyyden ja ominaisuuksien kannalta.
Flättidropit nyt varmaan kannattaa sivuuttaa, mutta entäs nää ison ja hurjan näköiset dropit alastulolla? Entäs hyppyrit?
Itellä pyöränä Five 150mm pikellä ja monarchilla. Lukkopolkimet, tiiä sitten onko parkkihommissa rajoittava tekijä? Tietää sitten jo valmiiksi jos uskallusta kertyy, että mitä ylipäätään tuolla viittii kokeilla ajaa.
Kirjanmerkit