GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 213 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 113 163 203 211 212 213 214 215 223 263 313 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.361 - 6.390 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Tosta leveysluokasta Nate on rouhee rouhija, ja Hodag pirun hyvä rullaava yleisrengas. Itse ottaisin Hodagin sulalle maalle ja Naten kuraikkoon sekä lumeen.

Hodaggi on syksystä asti ollu takana, hyvältähän se on tuntunu ja voiskin kokeilla edessäkin. Arveluttaa vähän sen pieni koko kun jäykällä ajelen ja sen lisäks sillä on aina märät kyljet litkusta, mikä ei oo kivaa.

Nate kyllä näyttää hyvältä ja suunniilleen saman kokonen kuin Helga, ja se on ainaki ilmatilalta riittäny hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti

Mutta jos ostaa yhdet kunnolliset renkaat ja keskittyy ajamaan.....
    ...loppupelissä rengaskulu ei oikeasti ole merkittävä.
    Näin juuri.
    Siltikin, mulla on yhdet kunnolliset renkaat. Ja samanlaiset toiset nastoitettuna talvelle.
    Onhan noiden(kin) hinta jo kokonaisuudessaan jotain ihan sairasta, jos könttäkustannuksena miettii.
    Toki jos on tuuria pelissä noilla kyllä ajeleekin kohtuu pitkään.

Hei moi, onkos se nyt niin, että jos kaipaa nastat alle niin se on toi Dilinger5 (jos ei ala itse nastoittelemaan)?

Tai sitten Veetire... Siis jos haluaa valmiina.

http://www.fatbike24.de/products/Fah...ikereifen.html
    Näitä sai ainaki ennen edukkaammin Italiasta, mutta nyt ei muistu linkki mieleen.

Dillinger 5 on kevyin "iso" nastarengas (n.1480g oli omat) ja nuo Veetiret on jonku 150-250g enempi.
    Sit on myös Dillinger 4 tai kaikki muut isonappulaiset paksurenkaat ja omaa aikaa poraillen ja nastoja paikalleen väännellen.

Onko kukaan kokeillut "sulattaa" tota vakuumi pussia kuumailma puhaltimella suoraan vanteelle?
    Vaimo ei anna silitys rautaansa lainaan ja pitäis keksiä vaihtoehtoinen saumaus

^Teet sauman salaa?-)
    Mitäs jos kuumentaisi puhaltimella jonkin raudan millä sitten painaa muovit yhteen?

Totta. Kai se pitää salaa touhuta. Sit se toinen juttu.Onko se pussi pakko sulattaa koko matkalta yhteen?

^ Saattaa olla kyllä muitakin käsitöitä kuin vakuumipussin saumaamista jatkossa sulla tiedossa jos menet vaimos silitysraudan tärväämään

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Eikö kannattaisi harkita aiemmin palstalle linkatun Tokmannin kuumasaumauslaitteen hankkimista, oli jotain viisikymppiä hinnaltaan. Tai jos silitysrautaa niin varmaan tori.fi ja vastaavat vois olla helppoja paikkoja jonkun käytetyn raudan hommaamiseen.
    Jos rouva on kieltänyt silitysrautansa käytön, niin itse en kyllä silloin menisi vastoin kieltoa toimimaan.

Ei se silitysrauta pilalle mene. Ja raudan ja muovin väliin voi laittaa leivinpaperin. En oikeasti usko että tuollaisia vaimoja edes on olemassa. Sano että meet silittää naapurin rouvan raudalla jos ei omaa saa käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    Totta. Kai se pitää salaa touhuta. Sit se toinen juttu.Onko se pussi pakko sulattaa koko matkalta yhteen?

Halkaisin pussin kahteen osaan. Laitoin 5 cm mattapuolia vastakkain ja saumasin ne silitysraudalla . Vedin nauhan renkaalle. Sauman laitoin alapuolelle. Hieman ois saanut olla tiukempi, mutta toiminee näinkin. Ensi viikolla pääsen sovittamaan rengasta päälle.

jos tämä toimii, niin teen tubeleksit jatkossakin näin. Nopea ja helppo tapa.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Matta sitten ulospäin jotta tulee kitkaa kumin ja muovin väliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Matta sitten ulospäin jotta tulee kitkaa kumin ja muovin väliin.
    Joo, omassa ratkaisussa on mattapuoli ylöspäin.

http://www.ltt24h.fi/tuote/obh-nordi...5708642079532/

Näitä pusseja käytin. Tuo muovi on sen verran jämyä, että kestänee ilman mitään teippejä alla. Nippelit teippasin piiloon, ettei nippelin terävät reunat riko muovia.

Tuosta paketista saa yhteensä 4 vannenauhaa, joten ei ole homma hinnan kiroissa.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Hieman ois saanut olla tiukempi, mutta toiminee näinkin.
    Kiristyisikö tuo pussi jos käyttää kuumailmapuhallinta?

Läskeily on vielä toistaiseksi tuntematon genre, joten utelen:

Ajaako porukka yleisesti läskinastakumeilla talviaikaan? Pärjääkö yksillä renkailla (Bontrager Hodag 27,5") läpi vuoden? Ei huvittaisi hankkia toisia kiekkoja ja kumeja, kun ovat sen verran kalliita.

Entä onko tuo tubeless-konversio must? Todella paljon raportoidaan ongelmista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti

Ajaako porukka yleisesti läskinastakumeilla talviaikaan? Pärjääkö yksillä renkailla (Bontrager Hodag 27,5") läpi vuoden? Ei huvittaisi hankkia toisia kiekkoja ja kumeja, kun ovat sen verran kalliita.

Olen vuoden ajanut samoilla renkailla sisäkumeilla, tosin nyt nyt vaihdoin vähän muhkummat renkaat talveksi. Kyllä melkein nastat olisi hyvä etelässä, aika hapokkaassa kunnossa hiekkatiet ja polut toisinaan. Ite en aja pahimmilla keleillä, vaan hiihdään, juoksen tai käyn salilla. Nautiskelen sitten parhaat kelit, erityisesti kovat pakkaskelit läskillä. Vähän vaikeaa, kun talvella pitäisi hiihtää ja kesällä suunnistaa, löytää aikaa läskäröintiin. Eipä sillä niin väliä, kunhan jotain tekee...

"oikeilla läskikumeilla" eli 4" ja ylös pärjää varmasti ilman nastojakin. jäällä toki on omat haasteensa... ainakin poluilla missä itse läskeilen, näkyy myös ihan perus mtb renkaalla joku vetävän ja muutamia mutkia lukuunottamatta ihan hyvin on pysynyt lapasessa
    toki tällä kuskilla on varmasti vauhtia ihan erilailla kun minulla. tubeless on todella jees jos on siihen sopivat vanteet, muttei mitenkään must. itse ajelen vanteista johtuen kevyt sisureilla. tosin tulen jossain vaiheessa vaihtamaan kehät tubeless yhteensopiviksi.
    perheen kesä pyörissä on molemmissa tubelessit ja pakko sanoa että ne on vaan tosi jees.

No minä olen taas sitä mieltä että ei se renkaan leveys mitään auta jäällä. Etelässä ainakin tänäkin talvena ollut sellaisia jää kelejä että ei jalkaisin pystyssä pysy mutta nastakumeilla on ilo lasketella menemään, olen myös ajanut ilman nastoja.

Ajaako porukka yleisesti läskinastakumeilla talviaikaan? Pärjääkö yksillä renkailla (Bontrager Hodag 27,5") läpi vuoden?
    Itsellä oli tarkoitus ajaa tämä talvi ilman nastoja, onneksi pyörsin päätöksen(viime talven oli nastat). Ollu semmosia pääkallokelejä että ilman nastoja ois ollu tilanteita. Ja jääny ajoja ajamatta.
    Mulla kun läski on se ainut pyörä ja sillä ajetaan kaikki ajot, työmatkat mukaanlukien.
    Kyllä jos mielii turvallisesti ajaa kelistä riippumatta, suosittelen nastoja. Läskumi kun ei jäällä pidä sen kummemin kuin kapoinen. Jos sitäkään.

Toki kaatuilu opettaa ajamaan, puolensa siinäkin.

Blackborow Guest
    Eihän se must ole, mutta kyllä se ajotuntumaa parantaa. Sisureillakin pystyy ajamaan ihan hyvin.

Leijonan osa noista raportuiduista ongelmista johtunee siitä, että joko vanteet tai sitten renkaat ei ole tarkoitettu tubeless-käyttöön. Monissa tapauksissa ei kumpiakaan. Itselläni on Mulefut-kehät niin ei ole ollu tubeleksen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Viittaat 27,5" Hodageihin, joten sinulla on ilmeisesti Trekin pyörä harkinnassa. Käsittääkseni niiden mukana tulevat Jackalope-kehät ovat tubeless-yhteensopivat ja erittäinkin helposti teipattavat kun kevennysreikiä ei ole, joten tuon yhdistelmän kanssa ongelmat ovat erittäin epätodennäköisiä.

Tähän uuteen pyörään laitoin Bud-Bud yhdistelmän alle nyt pahimmille lumikeleille ja aivan hyvältä vaikuttaa. Rullaavuus ihan ok tasolla ja Budin tarjoama vetopito tuntuu aivan riittävältä itselleni. 4,8" Knard on varastossa kesää ja kevään kovettuneita polkuja silmällä pitäen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Kiristyisikö tuo pussi jos käyttää kuumailmapuhallinta?

En tiedä kutistuuko tuo muovi paljoakaan lämmetessään. Helpoin on varmaan vaan tehdä alunperin tiukempi nauha. Nyt yritin tehdä noin 174 cm kehän, mutta mittaustapa oli sen verran epätarkka, että tuli inan iso.

Oisko kenelläkään intoa tai mielenkiintoa kokeilla miten tuo tyhjiöpakkauspussi käyttäytyy kun sitä lämmittää puhaltimella?

Entä onko tuo tubeless-konversio must? Todella paljon raportoidaan ongelmista.[/QUOTE]

9.8 trekin vanteet on minun tietääkseni tubeless teipattu jo tehtaalla valmiiksi. Joten niiden tubelesointi on todella helppoa ja yksin kertaista.

Helppo ja yksinkertainen ei aina ole se mitä mulla on ollu mielessä kun oon nostanu läskirenkaita tubeleksena vanteelle. Vähän kun reenaa niin kiroilun määrä laskee ainakin marginaalisesti. Mut kannattaahan se.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    No minä olen taas sitä mieltä että ei se renkaan leveys mitään auta jäällä. Etelässä ainakin tänäkin talvena ollut sellaisia jää kelejä että ei jalkaisin pystyssä pysy mutta nastakumeilla on ilo lasketella menemään, olen myös ajanut ilman nastoja.
    Joo ei auta.. kesä tuli tänne vähän pohjosempaanki, melkosen jännää oli 2xLoulla ilman nastoja. Hiekoittamaton jää + vettä päällä niin aika tarkkana sai olla. Kerran vain kyljelleen ku kuvittelin että oli jo pitoa ku ei ollu ihan peilillä, pieni runttaus ja pyörä lähti alta ennenku ehti tajuta.

Paineiden pudottaminen autto vähän, ei ny kovin valtavat paineet ollu lähtiessäkään, mutta ihan kurttupaineita ei uskaltanu alkaa kokeileen ku ei ollu puNppua mukana.

Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

Tänään olisi tarkoitus tubelesoida dude 9. Illalla ehkä raportti jos onnistutaan.... oikeen asiaankuuluva setti on ostettuna.

Nonni, talvi on taputeltu, siirtyykö keskustelu taas kesärenkaisiin?

Tää suomen sää on kyllä tosi hieno ainakin pirkanmaalla. Vettä sataa ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin elokuusta tammikuun puoleen välii.Talvi kestää kolme viikkoa jolloin tarvitaan paksuja talvikumeja. Helmikuun alusta sataa taas vettä juhannukseen asti ja lämpötila keikkuu nollan molemmin puolin. Kesä kestää kolmisen viikkoa johon sattuu hyvällä tuurilla osumaan kolme hellepäivää ja elokuusta sataa taas vettä, on kylmä ja pimeä.

Noiden laskujen mukaan on pimeää ja märkää n.10 kuukautta, talvi kestää vajaan kuukauden, samoin kuin kesä.
    Jos tähän laskelmaan pohjaa, niin mikä olis paras vesikelin rengas märälle juurakolle? Metsässä on kuitenkin niin märkää, että vaikka olisi parempaakin keliä, niin vettä siellä on kuitenkin.
    Tällaisella kohtuullisesti rullaavalla vesikelin renkaalla kannattais yrittää pärjätä ympäri vuoden, jos haluaa vain yhdet renkaat ajoon.

Olisko se JymyJaska 4.8 koossa. Ihan kohtuullinen varmaan lumessa ja ihan ok rullaavuus ilman lunta..
    Nyt käytössä mammutit, mitkä on erittäin huonot sadekelillä ja sivuttaispidossa. Kuivalla ja kovalla alustalla ihan jees.

Ostat 2 Budia. Siinä se.

Taitaa olla turhan raskas kumi, vaikka oliskin noissa muutaman viikon ääriolosuhteissa parempi valinta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •