^Hyvin näkyy.
^Hyvin näkyy.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Saatte te teipatakin, mutta kiekot kevenee satoja grammoja kun ei teippaa vaan laittaa pelkän muovin. 25g on oma tyhjiömuovini. Ja ei sitå tarvi vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä.
Joka on koiraa maistanut, tietää miltä koira maistuu. Sen takia olen myös teippaillut vanteita gorillalla. Oisko 4-5 kehän laitossa ollut mukana. Mutten enää siihen ryhdy, koska tiedän paremmasta.
Jos joku pitää muovirinkulan laittoa hankalana ja samassa lauseessa fantasioi kahden erillisen teipin käyttämisestä, niin johan on mallillaan.
Heijastinteippi + OrangeSeal oikea tubelessteippi, 35g
vs.
DTSwissin vannenauha ja kiekka Gorillaa 140g
No NYT aletaan olla järkevissä lukemissa. Oranssi hylje on mulle tuntematon, mutta 35g on kiitettävä lukema.
Nämäkin kortsut tuli viime viikolla. En oo tosin vielä ees paketista avannu, enkä tiijä tarviinko mihinkään. Tirsku aika pitkään silloin tällöin litkua vanteen reunan ja kumin välistä ja sai pumputakkin 2-3 kertaa kuussa, niin tulin hetken mielijohteesta tilanneeksi. Nyt pysyny niin hyvin ettei oo tarvetta mennä availemaan.
Orkkis tai joku muu korvaava vannenauha tarvitaan näitten kanssa.
Tampereen läheltä löysin vain 50µ kalvoa: http://www.materialshop.fi/epages/Ma...Products/10116
Ja paikallisesta Motonetista on tietenkin heijastinteippi loppu.
Vielä yksi tyhmä kysymys (minulta meni ohi, vaikka yritin viestit aiheesta lukea), kummin päin saumaa pitäisi tehdä, päät päällekkäin, vai niin, että sauma ”aukea”?
Pahoittelut asian laitamilla harhailusta mutta käyttääkös jengi Napsautinta läskirenkaiden kanssa? Itseltä löytyy pikkumalli mutta kiinnostaisi päivittää isompaan kun ainakin "normi"renkaiden kanssa toimii hienosti..
Mullo 6kg "läskimalli" jolla pääsääntöisesti kaikki noussu nykyisille kehille..
Käyttää. 6kg.
On kyllä hämmästyttävän iso vaikutus rengaspaineilla.. aamulla kelvipaineilla jäälle missä oli tuoretta juoksuhiekkapuuteria, puolivälissä jokea meni tunkkaushommiksi. Töistä palatessa sama homma toiseen suuntaan.. vähän pitemmälle ehkä pääsi ku oli tunkattu jälki, mutta hyyty silti. Paineita renkaista vähemmäksi ja kevyesti ajamalla yli vaikka ei ajanu ees valmista jälkeä. Jakso vielä yllättää ku ei oo liian kauaa ehtiny läskeileen..
Melkein vois huomenna kokeilla koko matkan juoksuhiekkapaineilla, "rullaa" 2xLou vaan pyörätiellä noilla paineilla niin mukavasti että en tiiä kumpi ois kevyempi vaihtoehto.
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Nyt on ajettu 4.8" JJ snakea 6 tuntia Muklukissa takana ja olen ihan. Vertailuna tuoreeltaan Spessun 4.6" GC 120tpi. Tuntuu JJ kulkevan keveemmin. Ilmatilaa on kivasti enemmän ja viittii ajaa tyhjempänä tarvittaessa. Sitten se kivoin yllätys sehän pitää ja kuljettaa pyörää ihan uskomattoman hyvin. Käytännössä vetopito eroa häilyvän vähän ja jarru pitoa kivasti. Taitaa GC jäädä hyllyyn.
Tänään uutta liki pakkas lunta noin 10cm alla jäätä ja kovaa kelkka uraa ja pyörä eteni siinä missä kaverin Lou propulous suunnassa. Ajettiin laskettelurinnettä ylös missä oli uutta lunta se 10cm ja ei se Lou kummemmin kiivennyt. Mulla 0.4 bar ja kaverilla 0.3 bar keveempänä kuskina. JJ rullasi kovalla kelvillä vielä tuolla 0.4. GC kurnuttaa ärsyttävästi.
Vanteet oli molemmilla 80mm ja edessä Budit.
Edellisellä lenkillä oli korppaantunutta lunta reilu 10 cm, missä oli vähän kävelty. Laskin paineet kokeeksi 0.3bar ja hienosti vetopitoa löytyy tosin löyty jo 0.45bar mikä oli ennen pudotusta, mutta muotoutuihan se kumi kivemmin epämääräiseen alustaan. Silti rullaus kovemmaksi kävellyllä/jäätyneellä epätasaisella uralla lostavaa. Kelvillä en viitsisi enään ajella noilla painella, tosin en viiti muutenkaan.
Kovaksi kovettuneella kelkkauralla 0.45bar painella rullaus mahtavaa ja pito paitti jää kohissa tietty hengenvaarallista. Pehmennystä silti kivasti. 100kiloa oli kuski romuineen.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Itse itselleni vastaten, Tokmannin alipainekoneella ei voi tehdä saumaa, kuin yhdellä tavalla.Saumasta tosin tulee hyvin kestävä, ei repeile yhtään.
Käytin tätä kalvoa: http://www.materialshop.fi/epages/Ma...Products/10115 Mielestäni se ei ole kovin hyvä vannenauhan korvaaja, venyy erittäin paljon – 400%, mutta ei palaudu juuri ollenkaan. Mutta tubeless-sulkuna vannenauhan päälle erittäin toimiva. Itselläni on tällä kerta sisurit, joten tein kokeeksi toisen kiekon teippaamalla kirkkaalla pakkausteipillä, toimii vannenauhana paremmin.
Seuraavaksi pitäisi kokeilla hybridi – ensin säkityskalvovannenauha ja sen päälle kerros pakkausteippiä liima säkityskalvolle päin. Pitäisi vähentää venymistä vanteen kevennysrei’issä.
Säkityskalvo:
Pakkausteippi:
Kevennyksen jälkeen tietenkin punnitsin,painoa Moonlanderilla kuvan ajokunnossa (ilman valoja) on 12,46kg:
![]()
Saako noista säkityskalvoista tehtyä tubeless sulkunauhan ihan silitysraudalla (kuten youtube ohje vakuumipusseilla) vai vaatiiko jonkin laitteen?
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Tuo youtuben ohje on mielestäni aivan liian monimutkainen. Nauhoja voi laittaa vaikka 2 päällekkäin, jos haluaa. Yksi sauma riittää, itse tein sauman tällä: https://www.tokmanni.fi/ideale-tyhji...-search-center ja tuli erittäin laadukas sauma. Mutta onnistuu sauma varmaan silitysraudallakin.
Monimutkainen siksi että sillä tulee paras.
Onko joku törmännyt vielä 27,5 vanteelle leveämpiin renkaisiin, löyty netistä kuva barbegazista tämän vuoden MM-kisoista 27,5 4,5 tuumaa.
![]()
Paljonko 26" /4,8" Barbegazi on leveä "asetuttuaan"?
Kuvatekstissä lukee "yet-to-be released"
No niinpä olikin näköjään. Eipä missään jälkijunassa olla Bontragerilla ainakaan.
Oliko kenenkään muun ostamat jumbo jimit jotenkin kulahtaneen näköiset, valkoinen pinta niissä, joka ei oikeen viel parin lenkin jälkeen oo hävinny?. Ehkä kuuluu uusi kumi olla ton näköinen?
^Jaa, jännän näköinen. Ei kait tuosta hirveästi mitään haittaa ole mikäli nappulat on ihan ehjät mutta vähän näyttäisi siltä, kumi olisi kuljetus tilanteessa hangannut jotain hiekkapaperin tapaista vasten.
Oisko ennemmin jotain muottivahaa tjsp? Lähteekö raaputtamalla pois?
Kirjanmerkit