ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 96 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

fätti kakkosen orginaalin bulldozerit alkoivat näyttää tältä. Päätin lahjoittaa nuo vaimolle sisärengas käyttöön ja siirtyä itse eteenpäin elämässä.

Tilasin 4,8'' jumbo jimit snake skin versiona ja noissa kyljet tuntuivat huomattavasti bulldozereita tukevimmilta eli jos nuo nyt kestäisivät vähän kauemmin. Äsken heitin nuo alle ja läsähtivät kyllä helpolla paikalleen. Tuntuu melkein siltä, että meni kalliit litkut hukkaan kun ovat niin tiiviit Jää muuten orggis vanteilla ja tubeleksina jumbo jimeillä noin 3-4 mm tilaa takahaarukkaan eli paljoa isompaa kumia ei enään tarvitse haaveilla.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Olisko suositella uusia kampia 2Fat Pro:n? Vaihdoin loppu syksystä keskiönlaakerin ja sen jälkeen kaksi kertaa irronnut vasen kampi polkiessa. Viime kerralla laitoin sitten lukiteliimaa ja nyt aika kauan pysynyt kiinni, mutta taas tänään alkanut kampi löystymään.
    Sellainen peltiprikka (vai mikä nyt onkaan) oli kierossa, niin sen jätin laittamatta, en tiedä vaikuttaako tuo asiaan. Taas sitä kuuskulma pulttia ei voi vääntää täysin kiinni tai muuten hidastaa kampien pyörimistä. Johtuukohan prikasta?
    Jos nyt löytyisi jotku uudet hyvät kammet niin voisi samalla tehdä 1x10 muunnoksen.
    Itse vaihdoin kanssa keskiölaakerit. Käyttämällä jonkun kapearenkaisen keskiölaakerin kupit ja tuon vanhan keskiputken, ainakin tuolla kompolla paketista tuli vähän paksumpi kuin orginaalista. Itse ratkaisin ongelman sormaalla uudet holkit kampien alle jolloin vasen kampi kiristyy kunnolla paikalleen.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Läskimasa: päädyin jo 30t eturissaan. Olen viimeiset pari kuukautta ajanut vain isommalla eturattaalla ja tottunut siihen. Sen verran tasaista täällä Oulussa että silläkin lähes pärjää. Pienintä välitystä en ole juuri käyttänyt, isointa työmatka-ajossa kylläkin.

Hyvä vinkki tuo 11-vaihteisuus. Jostain olin vain saanut päähäni ettei sovi ainakaan heittämällä alkuperäisen 9-pakan tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka:A Katso viesti
    Läskimasa: päädyin jo 30t eturissaan. Olen viimeiset pari kuukautta ajanut vain isommalla eturattaalla ja tottunut siihen. Sen verran tasaista täällä Oulussa että silläkin lähes pärjää. Pienintä välitystä en ole juuri käyttänyt, isointa työmatka-ajossa kylläkin.

Hyvä vinkki tuo 11-vaihteisuus. Jostain olin vain saanut päähäni ettei sovi ainakaan heittämällä alkuperäisen 9-pakan tilalle.
    JOs laitat 1X10 niin takavaihtajaa ei tarvitse vaihtaa. Kannattaa vaihtaa takapakka, ketju ja eteen 28 ovaali. Minä kokeilin ensin 32, sitten 30 ja nyt on 28 ovaali ja tällä selviää jo hyvin monissa olosuhteissa ja taitaa olla samaan ratkaisuun päätynyt moni muukin .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Itsellä poistui renkaannousuongelmat ja vipotukset heittämällä mäkeen 13F sisurit. Heti poistui vipotus, kun laittoi kunnon läskisisurit.
    Jep, vakiosisurilla nousi joka kohdasta suhteellisen helposti. Tämän perusteella en oikein ymmärrä tuota 13F:n suosittelua...tai ehkä se toimii 4" asti mutta ei enää 4,8"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti itv Katso viesti
    Juu. Vielä on yksi 13F hyllyssä, täytyy kokeilla talkin ja rengasrasvan kanssa...Tai sitten vaan laittaa suosiolla alkuperäinen 600-grammainen möhkösisuri, ja myöhemmin koittaa löytää joku kompromissi tuosta välistä.
    Toi schwalben 13F sisuri on 4.0'' renkaalle ok pienellä riskillä,mutta itse laitoin suosiolla 13J sisurit,kun vaihdoin JJ 4.8'':t alle.Punnittu 3kpl 13J sisureita:384g,387g ja 401g.
    https://www.bike-components.de/en/Sc...ch-13J-p41395/
    Cold Sweat!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    JOs laitat 1X10 niin takavaihtajaa ei tarvitse vaihtaa.
    Toimii vissiin vielä 36-piikkisellä rattaalla, mutta käsittääkseni ei enää 40-piikkisellä mikä Jukalla oli listalla.

Alle 200€ (+eturattaan hinta) saa päivitettyä XT M8000 -osiin, 1x11-spd. 11-42.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CC-Ryder Katso viesti
    Toi schwalben 13F sisuri on 4.0'' renkaalle ok pienellä riskillä,mutta itse laitoin suosiolla 13J sisurit,kun vaihdoin JJ 4.8'':t alle.Punnittu 3kpl 13J sisureita:384g,387g ja 401g.
    https://www.bike-components.de/en/Sc...ch-13J-p41395/
    Ei toiminut 13F edes 4.0" JJ, ei veny tarpeeksi

Minä sain 2pro:n vakiovanteelle bulldozerin aivan helposti 13F-sisurilla. Testasin sekä etu- että takarenkaan paineen, kun rengas oli noussut vanteelle, kummassakin oli melko tarkkaan 1.4bar. Ei vipata mihinkään suuntaan ajopaineillakaan, joina käytän edessä 0.3 ja takana 0.6bar. Talkkia laitoin reilusti, rasvaa en lainkaan.

JJ 4" liteskinit tuli postissa. Painoa noilla oli 1080g/1075g eli pientä heittoa luvattuun 990g
    Liteskinien kyljet tuntui yhtä paksuilta kuin 4,8" Snowsnoe XL:n (eli nastallisien talvirenkaideni) kyljet eli yllättävän paksuilta - aluksi mietin snakeskin versiota, mutta näköjään turhaan.
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    JJ 4" liteskinit tuli postissa. Painoa noilla oli 1080g/1075g eli pientä heittoa luvattuun 990g
    Liteskinien kyljet tuntui yhtä paksuilta kuin 4,8" Snowsnoe XL:n (eli nastallisien talvirenkaideni) kyljet eli yllättävän paksuilta - aluksi mietin snakeskin versiota, mutta näköjään turhaan.
    Osaatko verrata tuota kylkien paksuutta orkkisrenkaisiin eli noihin lumikenkiin? Hieman tässä arvon kummat lähtee tilaukseen, liteskinit vai käärmeennahat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MK16 Katso viesti
    Osaatko verrata tuota kylkien paksuutta orkkisrenkaisiin eli noihin lumikenkiin? Hieman tässä arvon kummat lähtee tilaukseen, liteskinit vai käärmeennahat.
    Muistikuvista sanoisin että liteskinit paljon ohuemmat kyljistä kuin orkkis-Snowshoe kumit. Snowshoe 72TPI:nä on todella paksut ja jäykät kyljistäkin verrattuna liteskin JJ:n kylkiin.
    Jos ehdin niin kaivelen ne orkkikset vintiltä ja koitan mittailla, mutta ei taida onnistua muuta kuin näppituntumalla.
    Eh?

Itellä Whiten läskissä takarenkaana JJ 4" liteskin ja kyljet todella ohuet, käytettynä renkaan ostin (40e), oli aika kuluneen näkönen jo valmiiks ja aattelin,ettei se voi montaa päivää kestää,mutta hienosti on kestänyt monen monta lenkiä (n.1000km)

No nyt olis vaihdettu RaceFacen 30-piikkinen omaan Proohon eteen. Nyt taitaa välitykset olla sopivat kaikkineen. Ootteko laittanu/soveltanu näihin Walkoisiin jotain muuta vapaaratasta orkkiksen tilalle? Aikaisemmin kirjoittelin tuon oman lipsumisesta. Äsken hioin kynsien kärjet teräviksi. Olivat painuneet vähän littiin ja siksi ilmeisesti lipsuivat. Muutama tippa moottoriöljyä liukasteeksi. Tämän ketjun ykkössivullahan on linkitetty kestävämmät kynnet tuonne vapariin, mahtaako vaparin alumiinirunko kestää kuinka kauan?

Edit: Linkki oliki kakkosProon kohdalla. Ei vissiin sovi kolmoseen?

En keksinyt järkevää tapaa mitata tuosta kylkien paksuutta - ei se liteskin niin ohut ole tosiaan kuin ajattelin suhteessa orkkiskumeihin. Olen kait tottunut maantiepyörän kumeihin liikaa kun tuo liteskin tuntuu paksulta minusta mutta kun vertaa orkkikseen niin on ehkä jotain kymmenysmillejä ohuempi. Käytin irti nuo Snoesnoe XL:t ja niiden kyljet tosiaan tuntuu saman paksuisilta kuin nuo JJ liteskinit ja hyvin nekin on kestäneet talvellakin metsässä rymistellä. Ainoa kumirikko XL:llä tuli pyörätiellä kun onnistuin jonkin metallisuikaleen saamaan renkaan sisään ensimmäisien lumien sadettua. Sekin siis kulutupinnan läpi meni ei sivuista.
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    En keksinyt järkevää tapaa mitata tuosta kylkien paksuutta - ei se liteskin niin ohut ole tosiaan kuin ajattelin suhteessa orkkiskumeihin. Olen kait tottunut maantiepyörän kumeihin liikaa kun tuo liteskin tuntuu paksulta minusta mutta kun vertaa orkkikseen niin on ehkä jotain kymmenysmillejä ohuempi. Käytin irti nuo Snoesnoe XL:t ja niiden kyljet tosiaan tuntuu saman paksuisilta kuin nuo JJ liteskinit ja hyvin nekin on kestäneet talvellakin metsässä rymistellä. Ainoa kumirikko XL:llä tuli pyörätiellä kun onnistuin jonkin metallisuikaleen saamaan renkaan sisään ensimmäisien lumien sadettua. Sekin siis kulutupinnan läpi meni ei sivuista.
    Ok, kiitoksia. Kyllä tämä auttoi valinnassa.

onkos kukaan mittaillut walkojen runkoja? eteen varmasti mahtuu 2xl lumikenkä mutta miten lienee takapään suhteen. jj 4.8 80mm vanteella 111mm leveä (ei oma mittaus) ja 2xl 130mm (ei myöskään oma mittaus). tiukkaa tekee mutta saattais mahtua...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    2xl 130mm
    ja 800 mm korkee. Eli viitisen senttiä korkeempi mitä orkkiskumi = 2,5 cm tarviis olla pituussuunnassa ylimääräistä. Ketjulinja sit asia erikseen.

^ Ja sitten vielä sekin pointti, ettei rengas mahdollisesti mahtuessaan tule turhan lähelle chainstaytä. Silloin näissä letkuperissä surahtelee kumi kyllä kiinni kun lähdetään oikeesti ajamaan ja reitillä on tiukkoja nousuja 😉

hyviä pointteja. onko 5cm ympärysmittaa vai korkeutta? takana varmastikin tulee tosi lähelle jos mahtuu edes, etu päässä en usko että on minkäänlaisia ongelmia. pitää varmaan tilata 1kpl kokeeksi ja käyttää sitten edessä jos taakse ei sovi. omassa käytössä vaudit on 1-3 vaihteilla ja näin ollen todella matalia. tykkään möyriä tuolla hangessa/poluilla. kesäisin mennään sitten eri vehkeillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    Toimiskohan tälläset kehät suoraan lite3 napojen ja pinnojen kanssa?
    http://www.bike-discount.de/en/buy/d...2-holes-511499
    Minä tilasin pro versioon... Ei vaan vielä kerenny laittaa paikalleen.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Pitkällisen pähkäilyn,vääntämisen ja kääntämisen jälkeen tämä nöösi tilasi viime viikolla 3 fat pron - paksuttelusta kokemusta vain muutaman koeajon verran. Jos käy, kuten toivon, tällä viikolla sen ehkä saan. Varmaan pitäisi satsata myös piikkirenkaisiin, mutten nyt raaski. Talutan sitten vaikka...

Moi. Myös täällä on alettu läskin laittoa suunnittelemaan ja whiten3 prota oon mietiskellyt. Mutta kun tätä ketjua olen silloin tällöin katsellut niin hieman TUNTUU siltä et paljon on ollut vikoja... eli kertokaas te jotka jo omistatte whiten et onko hankinta kannattanut ja mitkä ne nyt on ne "tyyppiviat" mitkä tuntuu olevan yleisiä näissä ja onko vika korjaantunut takuuseen?

Rengas ja vanne sopii huonosti yhteen.

tarjous hinnoilla ostettuna hyvä hinta/laatusuhde, makuasioita mutta itse en maksaisi täyttä hintaa omasta (3lite) fillarista. tosin 599 hintaan aivan loistava hankinta! pahuksen hauskaa tämä läskeily niinkuin useasti jo todettukin.
    omassa pyörässä vikoja paketista purettuna keskiö (laakerit pykälsi) ja renkaat jotka oli asennettu ?kiireessä?, eivät olleet nousseet vanteelle tasaisesti. lisäksi keula oli löysällä (ohjauslaakeri). siinä ne viat mitä itse koin. muuten pyörä oli kasattu oikein ja jarrut sekä vaihteet skulaa hyvin. joskin etuvaihtaja lähti toisen lenkin jälkeen hyllylle tarpeettomana. takuu asiat sujuneet ok, tällä suunnalla kun ei liikettä ole niin sovin että vien pyörän keskiönvaihtoon paikalliseen liikkeeseen ja max korjauskulut ovat 65e. siihen rahaan sain uuden paremman keskiön asennettuna ja vesireikä kairattiin samalla vaivalla. nyt odotellaan milloin rahat korjauksesta palautuvat tilille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti milan1 Katso viesti
    Moi. Myös täällä on alettu läskin laittoa suunnittelemaan ja whiten3 prota oon mietiskellyt. Mutta kun tätä ketjua olen silloin tällöin katsellut niin hieman TUNTUU siltä et paljon on ollut vikoja... eli kertokaas te jotka jo omistatte whiten et onko hankinta kannattanut ja mitkä ne nyt on ne "tyyppiviat" mitkä tuntuu olevan yleisiä näissä ja onko vika korjaantunut takuuseen?
    Omassa prossa ei ole ollut vielä mitään vikaa, täytyy muistaa että palstoille monesti kirjoitellaan vain vika-asioissa. Toki jotain voi päätellä jos jokin vika keskusteluissa jatkivasti toistuu. Omasta puolesta voin suositella tuon hankintaa.

Itte voin kans suositella 3 Fat Proota. Erittäin tyytyväinen olen ollut tähän asti. Ei mitään vikoja ole ilmennyt.

No, nämähän on tässä vaiheessa ihan mukavia juttuja kuulla... Kyllähän omaan valintaan (tätä on nyt tosiaan puntaroitu ihan jonkin verran) vaikutti osaltaan myös mm. Yetirides-sivun kommentit ja toki tätä ja muitakin ketjuja olen pyrkinyt kahlaamaan. No, nyt kun vielä fillari saapuisi, niin pääsisi ihmettelemään

2Proossa alkuperäinen keskiö, vapaanapa ja ohjauslaakeri. Mikään ei oireile joten kovaa ajoa vaan. Tottahan tuunattukin on kuten kaikkia ajopelejä pitääkin muuttaa itselle sopivaksi mutta ei siksi että olisi joku ollut rikki tain huonoo. Monesti jonkun vikaa setvitään monta sivua ja sekin on omiaan antamaan negatiivisen kuvan mutta saattaa näissä vikojakin olla kuten kaikissa muissakin pyörissä.

2pro oli ja on edelleen paras ostamani pyörä hinta/laatusuhteeltaan...läski ei vain ollut minun juttuni ,joten luovuin siitä aika päiviä.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •