GiantGarminElectrobike
Sivu 22 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #631
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    24
    Tere.

    Mielipidekysely.

    Hakusessa kakkonen, talvirassi. Vaihtoehdot on seuraavat ->

    Cannondale CAADX Tiagra 2015

    http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec071033

    Focus AX 4.0 2015

    http://www.focus-bikes.com/gb/en/bik...x-40-disc.html

    Merida CC 300 2015

    http://www.merida-bikes.com/en_int/b...-300-2213.html

    Felt F85X

    http://www.bestbikes.fi/felt-f85x-2015

    Eli luokka ~950€

  2. #632
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    BMC CX01 kannattaa myös tsekata. On yli 3ke budjetin, mutta varmasti maukas peli!
    Juu, budjetti paukkuu yli. Taidan tehdä lopullisen valinnan Boone 5:n ja Cannondale Superx Ultegra:n välillä. Kiitokset kaikille mielipiteistä!

  3. #633
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    75
    Onko kenelläkään kokemuksia Pivotin Vault:sta?

    http://www.pivotcycles.com/bike/Vault/

  4. #634
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia Pivotin Vault:sta?

    http://www.pivotcycles.com/bike/Vault/
    Tiimikaverilla on tommonen ja kovin on ollut tyytyväinen.

    Itsellä on tuossa aiemmin mainittu BMC CX01 ja on kyllä aivan huikean hieno pyörä ajaa; runko on jäykkä, geometria erittäin onnistunut, helppo ajaa kaksipyöräsladissa...en itseasiassa keksi yhtään mitään parannettavaa. ELi jos vaan budjettia pystyy venyttämään, niin iso peukku.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  5. #635
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Spessun akseleista mielenkiintoista tarinaa: http://www.cxmagazine.com/nikki-harr...nationals-2016

    "Nearly all sponsored Specialized racers this season were on quick release axle Crux models, allowing them to use wheels other than Specialized’s Roval wheels that are required by the company’s proprietary SCS thru axle system"
    https://www.instagram.com/xtranza/

  6. #636
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Mites tämä XXLn tarjoama Merida näin ekaksi menopeliksi? https://www.xxl.fi/merida-cx-100-cla...118760_1_style
    650e nyt kun - 20% päivät menossa.
    Ihan työmatkoihin ja lenkki käyttöön budjetin ollessa max 800e

  7. #637
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Se on juurikin hyvä siihen hommaan. Poimi pois, ja parin kolmen vuoden kuluttua olet viisaampi ostamaan jotain muuta, jos silloinkaan vielä tarve.

  8. #638
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Sivuilla sanotaan "Meridan CX-pyörissä on lokasuojia varten kiinnityspisteet. Lisäksi Cyclo Cross pyörissä on leveä, nastarenkaiden käytön mahdollistava haarukka." Eli ilmeisesti saa kiinteät lokarit helposti asennettua mutta mahtuuko kunnon nastarenkaat alle?

  9. #639
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Cyclocross-pyörien "leveät haarukat" eivät välttämättä ole kuin 33-35mm leveille renkaille sopivat. Tuossa näyttäisi olevan ensiasennuksena 33mm leveät, eli ainakin ne mahtuu. 40mm tai yli leveitä rengastilojakin on olemassa vastaavissa rungoissa, mutta se on täysin tapauskohtaista. Eiköhän tuon Meridankin tapauksessa ne oikeat leveysmaksimit löydy internetistä kun vähän kaivaa.

    Nastarenkaalle kannattaa tietysti laskea vielä 1-2mm lisää varmuusvaraa per puoli, erityisesti jos renkaassa on nastalla varustettu korkea sivunappula.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #640
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.301
    Juu, trekk crocketin rengastila on aika minimi, jos meinaa cycloon saada kunnolliset nastarenkaat. 38mm gravdall mahtuu molempiin päihin juuri sopivasti lokareiden kanssa, mutta yhtään ylimääräistä tilaa ei kyllä jää. Ilman lokareita taakse mahtuu hyvin 42mm rengas. Eteen menisi ilman lokaria isompikin.

    Eli tosiaan, rengastila kannattaa tarkistaa jos on tarkoitus saada monipuolinen cyclo.

  11. #641
    Olen hankkimassa cyclocrossia ja viivalle on nyt karsiutunut kaksi vaihtoehtoa:

    http://www.konaworld.com/jake_the_snake.cfm

    http://www.konaworld.com/jake_the_snake_cr.cfm

    Jake The Snake ei varmaankaan esittelyjä kaipaa, vaan näissä suurimpana erona on runkomateriaali. Ja keskiölaakeri, joka alumiinisessa on kierteellä ja hiilarissa prässätty pf30. Lisäksi alumiinisessa oli edessä läpiakseli, hiilarissa normi pikalinkku. Alumiini vs hiilikuitu -topiceja on varmasti pilvin pimein, mutta kysyn silti, että kumpi näistä olisi pidemmällä tähtäimellä kannattavampi hankinta maantie-/polku-/hiekkatieajoon maantiepyörän tilalle? Tarkoitus on jossain vaiheessa hommata pyörään myös maantiekiekot. Ajo koostuu varmaan suurimmaksi osaksi maantiestä, mutta tykkään myös kovasti ajella muuallakin kuin päällystetyllä asfaltilla. Syvemmällä metsässä ja kivikoissa röyttyämiseen löytyy täpäri, joten siihen käyttöön fillari ei ole tulossa. Painoeroa näillä kahdella ei merkittävästi ole ja hintaeroa tinkimisen jälkeen muutama satanen. Koeajot on suoritettu ja molemmat olivat todella hyviä, tosin kyllähän hiilikuidun ajotuntuma maantiellä vei hiuksenhienosti voiton.

    Maantiepyörää hankkiessa hiilikuitu olisi ilman muuta etusijalla, mutta jotenkin vain huolettaa, että kestääkö tuo hiilikuiturunko varmasti cx -käytössä ympäri vuoden samalla tavalla kuin alumiini? Tuossa CR -mallissa on sama runko kuin Major Jakessa, joten rungon nyt luulisi olevan laadukas ja kestävä, mutta netistä en vaan ole löytänyt vielä yhtäkään arvostelua/koeajoa tuosta...

  12. #642

    Kumpi tärkeämpi haarukka vai vaihde?

    Olen hankkimassa cyclocrossaria työ- ja retkipyöräilyyn. Tarvitsen 48 cm runkoisen ja vaihtoehtoina olisi Kona Jake ja Trek Crossrip elite. Suunnilleen saman hintaisia, mutta Konassa parempi Shimano Tiagra vaihteisto + alu etuhaarukka, Trekissä puolestaan halvempi Shimano Sora vaide, mutta hiilikuitu haarukka. Kumpi merkki / valinta olisi järkevämpi?

  13. #643
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Cyclocross VOL. II

    Etuhaarukka on voimansiirtopalikoita hankalampi vaihtaa. Tai ei se vaihto sen kummempi operaatio ole, mutta ulkonäöllisesti ja spekseiltään kaikinpuolin sopivan hiilarihaarukan löytäminen voi olla, ellei tilaa suoraan valmistajalta. Eli ennemmin hiilarihaarukka, Tiagra ja Sora on kuitenkin ihan yhtä soivia hyötypyörässä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Speedy84 Katso viesti
    Maantiepyörää hankkiessa hiilikuitu olisi ilman muuta etusijalla, mutta jotenkin vain huolettaa, että kestääkö tuo hiilikuiturunko varmasti cx -käytössä ympäri vuoden samalla tavalla kuin alumiini? Tuossa CR -mallissa on sama runko kuin Major Jakessa, joten rungon nyt luulisi olevan laadukas ja kestävä, mutta netistä en vaan ole löytänyt vielä yhtäkään arvostelua/koeajoa tuosta...
    Hiilikuitu itsessään kestää kyllä, mutta kiveniskemät, isot naarmut ja muut arkikäytön jäljet harmittaa hiilikuiturungossa alumiinista enemmän.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #644
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Likalle tuli hommattua ensimmäinen cyclo. Focus mares. Onko jollain valmistajalla toimivia irroitettavia lokareita?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #645
    Onko porukalla kokemusta Felteistä? Uusi F65X kiinnostelisi, mutta koko vähän arveluttaa.
    Onko nuo jotenkin erityisen pitkiä? Reachia näyttää olevan tuossa 55cm kokoisessa jotenkin paljon verrattuna esim 54cm kokoiseen CaadX:ään.

    F65X 55cm: reach 397, stack 568. CaadX 54cm: reach 379, stack 554.

    Itse olen 183cm / Inseam 84cm

  16. #646
    F65x ollut vuoden ja 2000 km:n verran. Laadukas pyörä luotettavalla 105 -vaihteistolla ja mekaanisilla levyjarruilla, jotka tarpeeksi tehokkaat. Toki hydrauliset olisivat tunnokkaammat mutta budjettini oli 1500 €.
    Rungoltaan / ergonomialtaan Felt tuntuu jopa maantiepyörältä, mutta 9,6 kg:n paino ja yleinen jämäkkyys tuntuu kyllä ajossa. Contin Cyclocross Speedeillä on maukas kyllä maantielläkin. Olen 181 cm ja inseam 82 cm, kooltaan pyörä (55 cm) mulle sopiva mutta puhtaaseen cyclocross-käyttöön voisin vaihtaa stemmin 100 mm-> 90 mm saadakseni enemmän ketteryyttä. Lenkki- / rospuuttopyöränä toimii F65x vakautensa ansiosta hyvin.

  17. #647
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Etuhaarukka on voimansiirtopalikoita hankalampi vaihtaa. Tai ei se vaihto sen kummempi operaatio ole, mutta ulkonäöllisesti ja spekseiltään kaikinpuolin sopivan hiilarihaarukan löytäminen voi olla, ellei tilaa suoraan valmistajalta. Eli ennemmin hiilarihaarukka, Tiagra ja Sora on kuitenkin ihan yhtä soivia hyötypyörässä.
    Toisaalta jos vivut ei miellytä, niiden vaihtaminen tulee maantiepyörässä kalliiksi.

    Trek nykyään ilmoittaa sivuillaan painon (koko 56: 11 kg). Sellainen muistikuva minulla on, että tuo olisi reilusti alakanttiin oleva lukema, kun vuosi sitten pyörän jossain punnitsin. Toki 2016 voi olla kevyempi kuin 2015. Jake lienee n. 10,5 kg. Ei toki retkipyöräilyssä varmaan tärkein asia, mutta muuten varmaan ajettaessa eron huomaa. Mielestäni valintaa ei siis kannata tehdä paperitietojen perusteella, vaan koittaa saada molemmat kokeiltavaksi. Jos kovuudesta ei merkittävää eroa löydä, silloin haarukan materiaali ei ole kovin oleellinen valintaperuste. Ei ainakaan valita arjessa ehkä naarmuille ja kolhuille herkempää materiaalia.

    Konalla Jaken lisäksi Rove voisi olla hyvä vaihtoehto tuohon tarkoitukseen. Tosin Rovea käsittelevään ketjuun laitoin kommentin etuhaarukasta.

  18. #648
    Thanks!

    Vaikuttaako muuten stack pyörän todelliseen reachiin?

  19. #649
    ^Kyllähän se sikäli vaikuttaa että jos sulla on 2 pyörää jossa on sama reach mutta toisessa vaikka 3 senttiä enemmän stackia niin jos nostat matalamman pyörän ohjaustangon samalle korkeudelle niin sen todellinen stack on pienempi kuin toisen.

    voi laskee vaik täältä: http://www.bikegeo.net/

  20. #650
    ^Mitenhän kun nakuttelin CaadX:n mitat tuonne niin stackia tuli about 2cm enemmän kun Cannondalen taulukossa?
    Voiko tuossa olla niin paljon lyhyempi etuhaarukka?

  21. #651
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37

    Cyclocross VOL. II

    Täpärin ja fätin kaveriksi tekis mieli hommata cyclocross, työmatkoille, maantielenkeille ja ihan yleispyöräksi. Ajattelin korkeintaan 1000€ sijoittaa siihen. Mitäs kannattais sillä hinnalla alkaa katsella?

    Nämä olisi lompakolle sopivia vaihtoehtoja.

    Kona rove al
    Merida cx 100
    White xc pro

    Näistä Kona miellyttää silmää eniten. Ei ole mitään käsitystä näiden osasarjoista, millä sais parhaiten rahoille vastinetta?

    Ja mielellään hakisin sen kivijalkaliikkeestä.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #652
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Minkä kokoinen olet?

    XXL:n krossari on epäilyttävän halpa (800 euroa). Epäilyttävä siksi, että hintaan pitäisi laittaa ykkönen eteen, jotta päästäisiin ultegraan ja hydraulisiin jarruihin. Todennäköisesti jostain on siis tingitty.

    Feltin F85X löytyy alta tonnin ja sen parempi versio 1100 €. Noissa on mielestäni vain yksi huono puoli ja se on keskiön tyyppi (press fit).
    http://www.polkupyorakauppa.fi/index.php/polkupyorat.html?cat=229

    Tällainen Genesiskin saattaisi olla kelpo pyörä tuollaiseen käyttöön, tosin minkäänlaista kokemusta ei tuosta minulla ole:
    http://www.raispo.fi/polkupyorat/genesis/adventure/tour-de-fer




  23. #653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Minkä kokoinen olet?

    XXL:n krossari on epäilyttävän halpa (800 euroa). Epäilyttävä siksi, että hintaan pitäisi laittaa ykkönen eteen, jotta päästäisiin ultegraan ja hydraulisiin jarruihin. Todennäköisesti jostain on siis tingitty.

    Feltin F85X löytyy alta tonnin ja sen parempi versio 1100 €. Noissa on mielestäni vain yksi huono puoli ja se on keskiön tyyppi (press fit).
    http://www.polkupyorakauppa.fi/index.php/polkupyorat.html?cat=229

    Tällainen Genesiskin saattaisi olla kelpo pyörä tuollaiseen käyttöön, tosin minkäänlaista kokemusta ei tuosta minulla ole:
    http://www.raispo.fi/polkupyorat/genesis/adventure/tour-de-fer



    Se oli koko syksyn 1300€ mutta myyvät nyt pois kun uudet tulevat kevääksi
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  24. #654
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Kovin halpa on 1300 euron hintaisenakin. 1800 euron suuruusluokasta ylöspäin alkaa olla hydraulijarruja ja ultegran/105 osia. Mutta kiekoista ja rungostahan ei annettujen tietojen perusteella voi päätellä yhtään mitään.

  25. #655
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Minkä kokoinen olet?

    XXL:n krossari on epäilyttävän halpa (800 euroa). Epäilyttävä siksi, että hintaan pitäisi laittaa ykkönen eteen, jotta päästäisiin ultegraan ja hydraulisiin jarruihin. Todennäköisesti jostain on siis tingitty.

    Feltin F85X löytyy alta tonnin ja sen parempi versio 1100 €. Noissa on mielestäni vain yksi huono puoli ja se on keskiön tyyppi (press fit).
    http://www.polkupyorakauppa.fi/index.php/polkupyorat.html?cat=229

    Tällainen Genesiskin saattaisi olla kelpo pyörä tuollaiseen käyttöön, tosin minkäänlaista kokemusta ei tuosta minulla ole:
    http://www.raispo.fi/polkupyorat/genesis/adventure/tour-de-fer



    170cm lyhyt.

    Tuo Felttikin vois olla yksi vaihtoehto, pitää käydä koeajamassa. Mä en pyöristä sen enempää tiedä, ajelen vaan.. Eli miksi press fit-keskiö on huono?

    Genesis ei jostain syystä kolahda..

    Mites toi Kona? Se istuu silmään ulkonäön puolesta erittäin hyvin.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #656
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkka Katso viesti
    Eli miksi press fit-keskiö on huono?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...t%F6kokemukset

    Genesis ei jostain syystä kolahda..
    Retkipyörien tarakat on aika kolhoja moniin jälkiasennettavin verrattuna. Edestä voi tietysti ottaa pois, jos ei tarvetta ole. Sitten alkaa jo näyttää pyörältä. Mutta jos ei kolahda, asia on sillä selvä.

    Mites toi Kona? Se istuu silmään ulkonäön puolesta erittäin hyvin.
    Kovaksi sitä on täällä moitittu, mutta käy kokeilemassa.

  27. #657
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Okei. Tuo Feltti alkoi enemmänkin kiinnostaa, pitää käydä se ja Kona ainakin kokeilemassa näin alkuun..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #658
    Meridan Cx 100:n hintaan 600,- XXL:stä (sitä ei muualta saakkaan). Siististi tehty runko (samalta näyttää kuin muissakin alurunkoisissa Meridoissa), haarukka alua, osat mielestäni OK peruskamaa. Kannattaa kokeilla jos budjettiluokan vehjettä etsii. Itsellä nyt Cx 500 ja aiemmin Cc3 disc.

  29. #659
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kahvupaussi Katso viesti
    Meridan Cx 100:n hintaan 600,- XXL:stä (sitä ei muualta saakkaan). Siististi tehty runko (samalta näyttää kuin muissakin alurunkoisissa Meridoissa), haarukka alua, osat mielestäni OK peruskamaa. Kannattaa kokeilla jos budjettiluokan vehjettä etsii. Itsellä nyt Cx 500 ja aiemmin Cc3 disc.
    Meridan sais ainaki halvalla. Täytyy käydä sitäkin katsomassa. Voihan sitä sit panostaa kalliimpaan jos enemmän innostuu cyclocrossailusta.

  30. #660
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Mikä siinä xxl cx pyörässä nyt "epäilyttää"? Hintaan 800 varmasti loistava ostos noilla spekseillä. Ostin 10 vuotta sitten 800 eurolla saksasta "2danger" cyclon, joka oli ultegran kahvoilla, hiilarikeulalla, dura-ace(!) takavaihtajalla ja hyvillä 36/46 kammilla. Luonnollisesti tällä foorumilla pyörää pidettiin aivan paskana, kun ennen osto päätöstä siitä kyselin (silloin olin omalla nimellä en nimimerkillä).

    Tuo xxl talon cx on sitten tosi matalalla emäputkellä, ettei varsinainen rento työmatkapyörä ajoasennoltaan ole.

    Kun viime syksynä päivitin uuteen cycloon, nin ostin cyclecenteristä ridleyn x bow:n ja taas "epäilyttävän halpaan hintaan". Niistä, jotka maksavat näistä rospuuttopyöristä 2-3 keur, niin varmaan paskaa tuli taas ostettua.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •