GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 139 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Miksi? Mulla on jo 11-42

toisessa ketjussa:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux
    Näille grammojen laskuille annan piupaut. Turhaa hommaa. Ei reidet kaipaa mitään helpotuksia.
    vs.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    30t rallinaamalla chainline on 74.8mm ja tilaa on kivasti. Mut kun käy niin kovin raskaaksi polkhea.
    Ja nyt sitten kaivataankin helpotusta? Mitäs peliä tämä tämmönen on

Se on varmaan ihan siinä ja siinä toimiiko 64bcd AB ratas tuossa kokoonpanossa. Jos tuo 30t RF toimii ja jää hyvä välikin niin veikkaisin, että AB 64bcd toimii myös. 30t RF nimittäin on jo pari milliä sisempänä kuin normi 104bcd ratas ja vastaavasti AB 64bcd rattaassa on 1,5mm syvennys spiderille (jolla ketjulinjaa saadaan normi 64bdc ulommas). Noiden kahden välillä ei ole kuin pari milliä eroa ketjulinjassa.

e13 spideria tosin joutui hiukan modaamaan että AB 64bcd ratas asettuu kunnolla "pohjaan" asti (viila ja/tai nauhahiomakone toimii) (tämä sillä oletuksella, että tuossa on sama e13 kampisetti/spideri kuin Dudessa)

^Ok, kiitos asiantuntevasta selvennyksestä. Ehkä kokeilemme Absolute Blackia.
    Ja välitysten muuttaminen vs. grammojen viilaus reNkaista on eri asia!

Edit: e13 28t direct mountin ja rallinaaman 30t:n chainlinen erohan on kokolailla 9mm. Ja e13 rattaalla tilaa jää 1-2mm ketjusta renkaaseen kevyimällä välityksellä.

Mistähän sais tarakan Salsa Blackborowiin? Salsan oma taitaa olla liian ahdas.

^^mulla on e13 dm 28 ja 11-42 takana,kesällä oli lou takana eikä ottanut ketju renkaaseen ,olen kai kasannut keskiön väärin tai jotain?
    meinas unohtua, FatBoy edelleen alla.
    colli muokkasi tätä : 01.02.2016 at 20.18 Syy: unohdus

Minä vaihdoin 30t N/W rattaan 28t AB:n ovaaliin ja täytyy sanoa että en oikeastaan huomannut mitään eroa, yhtä raskaalta tuntuu ja samoja vaihteita käytän samoissa paikoissa kuin ennenkin. Saattaahan se olla että joku muu noissa eroa huomaa...

Miksi? Mulla on jo 11-42
    No ei sit. Luulin et 11-36. Paa sit 45 isoimmaks. 28/45 tuntuu sopivalta omaan makuun.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caddis Katso viesti
    Mistähän sais tarakan Salsa Blackborowiin? Salsan oma taitaa olla liian ahdas.
    Mitä meinaat ahtaudella, ei sovi tavaraa tarpeeks?

Eli ahdas muuten, ei tarpeeksi tilaa oikein mihinkään suuntaan. Kuormitettavuudesta en niinkään ole huolestunut:

https://flic.kr/p/DxmvDQ
    caddis muokkasi tätä : 01.02.2016 at 22.02 Syy: typo

Ekke muokkasi tätä : 01.02.2016 at 22.30 Syy: Lisäys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    ^^mulla on e13 dm 28 ja 11-42 takana,kesällä oli lou takana eikä ottanut ketju renkaaseen ,olen kai kasannut keskiön väärin tai jotain?
    Ei mullakaan ketju ota renkaaseen, paitsi maastossa näemmä
    Renkaan sivusta sen huomaa.
    Mulla ei ei-vetopuolella ole spaceriä ollenkaan. Toki ei ole alkuperäistä laakeriakaan. Mutta tuskin tuo meidän ero sillä selittyy?
    Onkohan noissa e13 DM:ssa erilaisia chainlinejä kenties?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Minä vaihdoin 30t N/W rattaan 28t AB:n ovaaliin ja täytyy sanoa että en oikeastaan huomannut mitään eroa, yhtä raskaalta tuntuu ja samoja vaihteita käytän samoissa paikoissa kuin ennenkin. Saattaahan se olla että joku muu noissa eroa huomaa...
    No joo, eikös noi käytännössä ole samat välitykseltään? Pyöreä 28t itselle ehkä oikea. Ketjulinja vaan ahdistaa. Jospa antais reisille oppia ja vaihtas rallinaaman 30t:n takas. Ainahan voi tunkata. Ei oo vierasta sekään.
    Edit: et sattunu panee merkille paljonko ketjulinja siirtyi sisään?

Onkohan noissa e13 DM:ssa erilaisia chainlinejä kenties?
    Onhan siitä ilmeisesti erikseen Fatbike ja Boost versiot olemassa:
    https://www.bike-components.de/en/e-...l-2016-p47088/
    https://www.bike-components.de/en/e-...l-2016-p47087/

Mutta eikö sitä ratasta voi laittaa "väärinpäin", niin kuin Racefacella, että ketjulinja siirtyisi ulommaksi?

^Ei voi laittaa väärinpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Luultavasti ajaa väärin runnoen putkelta, niin pääsee runko antamaan periksi ja ala ketju hankaa kumiin.

esim. Muklukissa otta ala ketju vielä 4-5 vaihteella 4.8" jumbo Jimiin, kun antaa runkoon voimia. Lepi asennossa tilaa on yläketjulla riittävästi vielä 1X11 Shimanon 42, mutta alaketju on jo kumissa kiinni. 37 irtoaa jo ala ketju kumista levossa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Onkohan fatboyssa käytössä myös erimittaisia e13 akseleita kampisetissä mallista riippuen? Dudessa esim on 145mm tai 155mm riippuen mallista. ja 155mm akselilla tietysti DM ratas toimii vaikka läskimpikin kumi takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Edit:
    Tämmönen tuli Googlen kuvahaussa vastaan:
    http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat...811_173505.jpg
    Tuossa sama pyörä ja lisätietoa/kuvia: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/sal...l#post11802740

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Luultavasti ajaa väärin runnoen putkelta, niin pääsee runko antamaan periksi ja ala ketju hankaa kumiin.

esim. Muklukissa otta ala ketju vielä 4-5 vaihteella 4.8" jumbo Jimiin, kun antaa runkoon voimia. Lepi asennossa tilaa on yläketjulla riittävästi vielä 1X11 Shimanon 42, mutta alaketju on jo kumissa kiinni. 37 irtoaa jo ala ketju kumista levossa.
    Ei tartte Fatboylla edes runnoa et runko antaa myöten. On toi semmoista lakritsia. Putkelta ajan aika harvoin. Väärin ajan erittäin usein.

^ Jos löysästä puhutaan, niin ei taida olla Whiten voittanutta. Kuskin lerpusta en tässä puhu mitään 😂

P.S Ja minähän olen se totaalisen väärin ajaja, tunnettu myös "Hän, joka ei koskaan runttaa putkelta"-hyypiönä 😉

Panin tilaten 28t ovaalin, katotaan kuin käy. Ja jos käy niin katotaan onko toi nyt niin mullistava soikhio.

^Ketjulinja siirtyi minulla noin 7mm sisemmäksi 64BCD 28t rattaalla verrattuna RF:n 30t

En muokannut spideriä kuten macci, sillä olisi saanut n.2mm tuosta pois koska AB:n ovaalissa on upotus spiderille joka taas ei osunut Duden spideriin.

Mielenkiintoista kuulla kokemukset ovaalista kun pääset testaamaan, jos tilasit suoraan valmistajalta niin tulee yllättävän nopeasti!

Juuri vaihdoin krossariin 1x10 absoluteBLACK:n ovaalilla. Lyhyen testilenkin perusteella tekis kyllä mieli päivittää läskiinkin ovaali. Isomman rattaan paikalle SRAM X5 kampiin pienin tarjolla oleva on 32T, mikä vähän arveluttaa. Pienemmän paikalle löytyy 28T mut en oo mittaillu sopisko se pyöriin ja miten käy ketjulinjan.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    ^Ketjulinja siirtyi minulla noin 7mm sisemmäksi 64BCD 28t rattaalla verrattuna RF:n 30t

En muokannut spideriä kuten macci, sillä olisi saanut n.2mm tuosta pois koska AB:n ovaalissa on upotus spiderille joka taas ei osunut Duden spideriin.

Mielenkiintoista kuulla kokemukset ovaalista kun pääset testaamaan, jos tilasit suoraan valmistajalta niin tulee yllättävän nopeasti!
    Hyvä tietää, taidan muokata spiderin suosiolla jo ennen asennusta.
    Toki kertomasi perusteella helpotusta pitäis tulla jo 1,8mm ilmankin.
    Valmistajalta suoraan tilasin.

Edit: muistelenkin jossain ketjussa nähneeni spiderin sovituksesta ihan kuviakin, kenelläkään heittää linkkiä?

^Taisi olla Dude keskustelussa.

Olikos täällä mistä Läskinseisotustuesta hyviä kokemuksia? Ekasta nettikaupasta löysin lähinnä tarakoita ja "huoltostandejä" joilla pyörän saa ilmaan. Ihan lattialla seisottava malli haussa, haku ei suostunu taaskaan yhteistyöhön.. :/

^ Ei kuulu tyyliin eikä muotiin, siks ei varmaan markkinoidakkaan. Painaakin vielä satoja grammoja. Mut jos ei löydy seinää mitä vasten parkkeerata niin kato Biltemasta osanro 27-0053 tai 27-0054. Ei olis kallis ja saattais toimia.

Tällaisen asensin yhteen läskiin ja hyvin on toiminut nyt pari viikkoa: https://www.motonet.fi/fi/tuote/3820...an-24-28-musta

Ainii tuommosiaki on olemassa..

Tämmönen kuiten haussa:

Noi kaks kuiten löyty ku paremmin ehti etsimään, eli Feedbacksports Fatt Rakk & Willworx Superstand Fat Rack. Pitääpä koittaa jos jostain saksanmaalta löytäis..

Olikos täällä mistä Läskinseisotustuesta hyviä kokemuksia? Ekasta nettikaupasta löysin lähinnä tarakoita ja "huoltostandejä" joilla pyörän saa ilmaan. Ihan lattialla seisottava malli haussa, haku ei suostunu taaskaan yhteistyöhön.. :/
    Mä tein tämmösen, on siinä pyörä pysyny pystyssä, eikä maksanu mitään.

https://www.youtube.com/watch?v=0_iRl8TFAS4

Ainii tuommosiaki on olemassa..
    Tämmönen kuiten haussa:
    Noi kaks kuiten löyty ku paremmin ehti etsimään, eli Feedbacksports Fatt Rakk & Willworx Superstand Fat Rack. Pitääpä koittaa jos jostain saksanmaalta löytäis..
    Oon ollut todella tyytyväinen Feedbackkiin, normimalleja tallissa useita sekä pari fattiversiota.

http://fat-bike.fi/fatbike-teline-fatt-rakk/
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Mä tein tämmösen, on siinä pyörä pysyny pystyssä, eikä maksanu mitään.

https://www.youtube.com/watch?v=0_iRl8TFAS4
    No toi kakkosnelosmallihan on näpsä tavan seisottamiseen. Pitääpä joku ilta väsätä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •