Ei sitä ollut tarkoitus vatvoa, vaan lähinnä toi oli mielenkiintoinen miten sen moottorin voi asentaa huomaamattomasti.
Se on jokaisen oma asia uskooko rehtiin kilpailuun vai ei.
Ei sitä ollut tarkoitus vatvoa, vaan lähinnä toi oli mielenkiintoinen miten sen moottorin voi asentaa huomaamattomasti.
Se on jokaisen oma asia uskooko rehtiin kilpailuun vai ei.
Tuolta moottori vaikka Tahkon kisaan.... Sylettää...
http://www.vivax-assist.com/en/produ...assist_4-0.php
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Vivaxihan on ollut markkinoilla jo vuosia, ja aivan taatusti sitä on käytetty kisoissa jo usean kerran. Jos on hieman budjettia niin akkuja voi asentaa etenkin alaputken sisään, joka joissain nykypyörissä on tilava. Silloin se on 100,0% piilossa. Käynnistystoiminnon voi yhdistää johonkin kahvaan niin että se kytkeytyy kun kahvaa liikuttaa epätavalliseen suuntaan, esimerkiksi.
Laitteella on toki rajoitteensa. Moottori ei jäähdy putken sisässä ja pitää hiljaista ääntä, joten se toimii lähinnä lyhyehköissä spurteissa kun muihin on jonkin verran etäisyyttä. Esim irtiotto tai metsä.
Pelotonissa se on todella vaarallinen ja kiinnijäämisriski suuri. Ihan halpa se ei ole, high-techiä verrattuna tavallisiin sähköpyörän moottoreihin.
Ainoa tapa estää se on katsastaa kaikki palkinto/pistesijojen pyörät heti maalissa. Satulatolppa irti ja kurkistus fikkarilla. Helppo löytää jos tietää mitä etsii.
Vaatii tapahtuman järjestäjiltä vähän uutta panostusta.
Ääni ei kuulu krossatessa tai mukulakivillä...
Buahahaa mitä touhuaPoltan seurapaitani siinä kohtaa kun oma seura edes suunnittelee alkavansa järjestämään yhteislenkkejä sähkövatkaimille
![]()
Sent from my iPad using Tapatalk
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
^Onneksi noita helposti kätkettäviä järjestelmiä voi tilata suoraan verkkokaupasta ovelle, niin ei jää seurakavereille kiinni rapakunnosta kevään ekalla porukkalenkillä.
multaa, havua, nirhamia
^Toi on hyvä näkökohta. Teknology rules!!!
Kova harjoittelu ja ponnistelu verenmaku suussa hikihatussa on mennyttä aikaa.
Sellaisten pyörien valmistus pitäisi kieltää joihin ei helposti voi asentaa huomaamatonta piilomoottoria.
Samoin kuin silikonilihasimplanttien laitto kaikille halukkaille pitäisi kuulua perusterveydenhoitoon;-)
Keväällä aloitellaan sitten rauhallisella 50 km/h keskarilla PK-lenkit.![]()
Sähkömoottori on kyllä paljon törkeämpi kuin douppaaminen. Noin niinkuin mun mielestä.
6.7 WTF/kg
Kaikille vaan moottorit ja doping vapaaksi! TdF:kin lyhenisi ainakin viikolla joten säästyisi senkin katsomiseen käytetty aika johonkin muuhun![]()
Pitääkö näitä nyt arvojärjestykseen laittaa... ei ehkä oo väittelyn arvoinen aihe, mutta toisin ku kemikaaliosastossa, niin sähkömoottorin watti/euro suhde on sentään kaikille sama ja kiinni jäämisessä ei ole mitään harmaata aluetta, vaan se on 100% varma käry jos pyörässä on ylimääräisiä osia. Jos kaikilla olis moottorit, ni kisahan olis yhtä tasapuolinen, ku ilman moottoreita. Taktiikat olis vaan vähän erilaisia. Samaan lokeroon ne menee mummielestä ainakin näissä yksilölajeissa. Jossain ammattitiimissä vois olla vaikeeta saada moottoria pyörään joukkueen huoltajien tietämättä. Toisaalta en mä myöskään usko lainkaan siihen, ettei joukkueen lääkärit ja treenarit huomais välittömästi kemikaalidopingilla saatua teholisäystä.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Sähkömoottorin käytössä ja sähkövaihteiden käytössä on oikeastaan vain sävyero, tosin säännössä määritetty sallitun ja kielletyn raja vaan menee siinä välissä.
http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/
Vivax paino 1,8kg. Paljonko ne teamien kisapyörät ovat alipainoisia ilman lisäpainoja ? Eli onko lisäpainoja selvästi vähemmän kuin to 1,8kg ?
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
^^Trek Emonda SLR10 4,65 kg. Eikä taida enää olla edes "kevyin". Oisko Meridalla nyt "ennätys" nimissään ?
'Ei tartte sähkömoottoria jos on belgian ja euroopanmestari'. Kyllä on logiikkaa pullollaan tuo väite.
Pyörille katsastukset, tai keskiömuhvi jollakin tavalla läpinäkyväksi.
Huolestuttavinta kaikessa, kuinkakohan moni työmatkatempoa ajava huijaa jo nykyään joko mekaanisella tai kemiallisella doupinkilla????
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
^Breveteillä pitää sit ABC:llä ukon latauksen ajan tulevaisuudessa pistää myös pyörän satulaputki lataukseen.
Aika nolo case kyllä tää moottori case. Nuori likka ja kaikkee. Ymmärtäs jos joku karvanen kolli mutta. No, eihän se moottori sukupuolta kato.
No selvähän se on ollut jo niistä Cancelaran uskomattomista klassikoista lähtien, että moottorithan siellä jauhaa näillä kestävyysurheilun gladiaattoreilla.
Itse heittäisin niinkin rankan väitteen, että L.A oli ensimmäinen joka tätä moottoria on käyttänyt isoissa kisoissa. Se, että pystyy voittamaan vuoristo ja tempoetapin on jotenkin uskomatonta.
Sellasta..
Pitäisi luopua pyörän minimipainosta, niin ei houkuttaisi käyttää moottoria. Sen jälkeen kaikissa yli 5kg fillareissa olisi moottori, eli testaaminenkin helpottuisi.
Kuten mainitsin jo muualla, niin mielestäni breveteillä ja audaxeilla voidaan ihan hyvin sallia nää moottorit. Kunhan energia tuotetaan vain ja ainoastaan napadynamolla.
multaa, havua, nirhamia
Mut positiivarina, ekan kerran suomen media tais noteerata cyclocrossin ��
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/...216171629.html
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Ymmärrän näkökantasi, mutta mielestäni kyse on edelleen vain sävyerosta. Tämä sävyero tulee siitä, kuinka suoraan pyörän liikkeeseen vaikutetaan sähköllä. Joka tapauksessa fyysiseen ajosuoritukseen on fundamentaalisesti kajottu käyttämällä ajosuorituksessa sähkölaitetta korvaamaan kuskin fyysistä suoritetta. Nythän on vielä kehitteillä automaattisesti oikean kadenssin pitäviä automaattivaihteita, jotka toimiessaan ja ollessaan hyväksyttyjä poistavat tarpeen osata ajaa oikealla vaihteella.
Eihän myöskään esimerkiksi ylävartalon staattinen työ varsinaisesti kuljeta pyörää eteenpäin. Voidaan siis varmasti sallia ylävartaloa tukeavat apulaitteet. Yksi mitä olen kanssa miettinyt, olisi pienen kameran asentaminen stongaan. Sitten voisi ajaa ajetaan pää polvien välissä pientä reaaliaikaista screeniä tuijottaen. Ehkä ohjaustakin voisi stabiloida sähköisellä avustimella jotenkin niin, että aikaa ja energiaa syövä mutkittelu vähenisi merkittävästi.
Mielestäni kuitenkin periaatteellinen ulkoisen avustamisen raja on jo ylitetty.
http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/
^ Öö.
Olet väärässä. Tästä on turha kinata.
No onhan mustalla ja valkoisellakin sävyero...
Kirjanmerkit