
Alkujaan tämän lähetti
Ohiampuja
Onkohan tämä oikea ketju kysyä että kuinka trainereissa tai spinning-pyörissä tämä watti-mittaus on oikein toteutettu? Millä teknologialla se mittaa sen tehon? Vai onko se vaan jonkun sisäänajetun algoritmin laskema tulos eri muuttujista?
Tacx Flow (tietokoneella ja omalla ohjausyksiköllä) arpoo ilmoittamansa tehon oman algoritmin mukaan. Kalibrointi, jonka avulla teholukema saadaan lähemmäs totuutta, suoritetaan polkemalla n.30km/h vauhti ja polkeminen lopettaen annetaan renkaan pysähtyä. Tästä kalibroinnista Tacx laskee häviöt jotka syntyvät renkaan ja rullan välin kontaktista (johon vaikuttaa ainakin renkaan tyyppi, rengaspaine ja rullan kiristysvoima rengasta vasten). Flow:han on pyörrevirtajarru jota säädetään sähköisesti. Vastuksen lämpötila ei vaikuta kovin radikaalisti tehoon, mutta aloittaessa (ehkä 1-2min) huomaa että renkaan lämpötila kyllä vaikuttaa. Tämä ainakin +10C varastossa ja treinerirenkaallla.
-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --
Kirjanmerkit