ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 208 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 108 158 198 206 207 208 209 210 218 258 308 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.211 - 6.240 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6211
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ottis Katso viesti
    Tuota luettavaa tuntuu olevan vähän liikaa niin nopea kysymys tähän.
    Jumbo Jim vs Barbegazi?
    Rullaavuus kaikenlaisella pohjalla arvostettavampi juttu kun älytön pito. Rengas hakusessa niin lumelle kuin keväälle/syksylle. Kesät poljen täpärillä.
    Barbegazista ei ole kokemusta mutta Jumbo Jimit on tutumpia ja jos rullaavuus on tärkeää niin minä valitsisin Jumbo Jimin koska en vaan usko että mikään läskin nappularengas voi paremmin rullata kuin JJ.
    Kevään ja syksyn mutalammikoissa kanttipito ei parhaasta päästä. Lumella en ole sillä ajanut.
    Ja minä pidän enemmän 4.8JJ:stä.

  2. #6212

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ottis Katso viesti
    Tuota luettavaa tuntuu olevan vähän liikaa niin nopea kysymys tähän.
    Jumbo Jim vs Barbegazi?
    Rullaavuus kaikenlaisella pohjalla arvostettavampi juttu kun älytön pito. Rengas hakusessa niin lumelle kuin keväälle/syksylle. Kesät poljen täpärillä.
    tällä hetkellä alla 4,5 juggernaut ja tuntuu kuin polkisi aina suolla! �� (voisi mennä toki salille hommaamaan potkua jalkoihin mutta selvitetään nyt tämä rengashomma ensin)
    Sanoisin, että Jumbo Jimit rullaa huomattavasti paremmin, tosin vaikea arvioida kun nyt Barbegazeilla on ollut joka päivä -20 pakkasta ja 15cm pakkaslunta. Pitäisi kokeilla Jumbi Jimejä kanssa talvella. Jumbi Jimien kyljet on tosiaan aika huonossa hapessa 8kk ajon jälkeen. Jumboilla ajelee mielellään 100km maantieajotkin.

  3. #6213
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Onko kenelläkään kokemusta D5:sta 90mm kehillä, suojaako vannetta riitävästi?

  4. #6214
    Bud + Lou + Clownshoe -kombo alkoi ryttyilemään eikä tiivistynyt millään.

    alku näytti tältä:


    litku toki toimi ja tukki vuodot ns. lepotilassa mutta ajaessa alkoi aina vuotaa (ellei pitänyt paineita jossain 1bar tasolla).

    tuolta toisesta ketjusta varastetulla idealla alkoi toimimaan. vedin tänään kunnon 3h lenkin lumipaineilla eikä mitään ongelmia. eron tietysti näki heti kun nosti renkaan vanteelle sillä siinä ei ollut nyt minkäänlaista vuotoa.

    ratkaisuna tässä siis ohlsonnista hankittu pölytiivistenauha jonka laitoin vanteen ulkoreunaan. sopivasti venytettynä ko paketin nauha riittää hyvin täsmälleen kahteen läskivanteeseen (kuvassa näkyy ylimääräiseksi jäänyt pätkä). näyttää kuvassa aika tuhdilta mutta tuo on hyvin pehmeää ja litistyy käytössä ohueksi kerrokseksi renkaan ja säkityskalvon alle.



  5. #6215
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta D5:sta 90mm kehillä, suojaako vannetta riitävästi?
    On kokemusta, minun ajoon suojaa riittävästi.

  6. #6216
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Tuli sattumalta ostettua Gnarwhalit(nastattomat). Piti ostaa D4:set, mutta jotenkin nuo vaikutti kiinnostavimmilta harvemman ja karkeamman kuvion puolesta lumessa menemistä ajatellen. Onko näistä muilla kokemuksia, ainakin nimimerkki Ski taisi jossain vaiheessa jotain kommenttia laittaa?

    Aiemmista hommista jäänyt BestGripin nastoja yli ja laitoin nyt tilaukseen Schwalben teräviä. Pitää alkaa nastottamaan, kunhan nastat saapuu. Ajattelin paria vaihtoehtoa:
    1. Eteen BestGrip nastat kaikkiin nastareikiin, taakse BestGrip sivunappuloihin ja keskelle Schwalben nastat
    2. Eteen ja taakse BestGrip nastat sivuille ja keskelle Schwalben

    Reunimmissa nappuloissa ei ole nastoille paikkoja, niin vähän mietityttää pito kaltevalla pinnalla. Jos tarvitsee, niin pitää varmaan niihin lisätä nastat. Mikä se Loctiten liima oli, mitä olette käyttänyt näissä nastahommissa?

  7. #6217
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Locktite 480

    Jos Locktitella liimaa nastan kiinni niin kannattaa huomioida semmoinen juttu että se nasta ei sitten sovinnolla lähde enää irti jos vaikka haluaisi sen uusia tai vaihtaa nastoja. Repeää kumia helposti mukaan. Voi lähteä pienemmästä nappulasta vaikka puolet.

  8. #6218
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Litkutetut Dillinger:t vaihtu Flow&Dunderbeist:eihin noin 35 minuutissa DTSwissin vanteille. Yllättävän nopeasti sai vaihdettua kun vähän oppinu tekniikkaa. Jospa sitä sittenkin pärjäis yksillä kiekoilla...
    Ride and Smile!

  9. #6219
    mutanaama Guest
    Gnarwhalit ollut nyt parilla lenkillä ja ei pahaa sanaa sanottavana. Vaikka on inan kapeampi kuin D4:n, niin tuntuisi haukkaavan paremmin lumesta. Alkuperäiset nastat riittää näin normiajoon paremmin kuin hyvin, lukkojarrutuksessakin oli vielä jarrulla hallittavissa.

  10. #6220
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Gnarwhalit ollut nyt parilla lenkillä ja ei pahaa sanaa sanottavana. Vaikka on inan kapeampi kuin D4:n, niin tuntuisi haukkaavan paremmin lumesta. Alkuperäiset nastat riittää näin normiajoon paremmin kuin hyvin, lukkojarrutuksessakin oli vielä jarrulla hallittavissa.
    Jep samaa mieltä. Edessä ollu Gnarwhal nastoilla ja lumimaa Syötteellä sekä työmatkaa kevlillä ajanu. Tuolla muutama rivi englanniksi. https://plus.google.com/+KyostiSkiSo...ts/Hg5Fi32NB2Z

    EDIT. Nyt ajoin 92 + 60 km reissuja Rougarou edessä ja Barbegaz takana tuolla vanhalla Farleyllä.
    Barbi mahtu taakse, 1x10 set upilla, ovaali spiderin ulkopuolella. Barbissa 0,5 bar tubeless MCarbon 65 Black Eaglella.
    Oikeinko runttas putkelta niin raapas kumi vasemalle chainstayhin.
    Pito huonompi kuin pienemmällä paineella, mutta olihan tuolla pitkiä pehmeitä nousujakin...

    Edelleen Nate ollu ehkä tasaisin suorittaja takana. Se piti tosi hyvin tubelessinäkin tuolla vanteella.

  11. #6221
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti

    Edelleen Nate ollu ehkä tasaisin suorittaja takana. Se piti tosi hyvin tubelessinäkin tuolla vanteella.
    Ajoitko lumikelillä tuolla Natella?
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

  12. #6222
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Heinola
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    Ajoitko lumikelillä tuolla Natella?
    Nate 4.0 120 TPI sisurilla RD kehällä. Hyvin , hämmästyttävän hyvin menee pehmeässä lumessa. Toki
    raja jossain kohtaa tulee vastaan mutta lenkki toisensa jälkeen tyytyväinen olen . Edessä ja takana nuo Natet
    pyörii.

  13. #6223
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    98
    Tässä yksi tapa tubelessviritykseen läpinäkyvällä Scotch- teipillä: http://cyclesinlife.com/tubeless-fat...ersion-update/

  14. #6224
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Kokeiltu. En suosittele ainakaan mun kokemuksiin perustuen. Litku (Joe's) ryömii ton alle muutamassa kuukaudessa.
    Vaikka kierrokset on ohjeen mukaan laidasta laitaan ees taas.

    Litkut alkoi tulemaan kevennysreikäsistä ulos.


  15. #6225
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    Ajoitko lumikelillä tuolla Natella?
    Joo oikeastaan koko viime talven ajoin Nate takana. Paljon tänäkin talvena. Voip olla että heitän Barben eteen ja Nate taakse ja se on siinä.

  16. #6226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Joo oikeastaan koko viime talven ajoin Nate takana. Paljon tänäkin talvena. Voip olla että heitän Barben eteen ja Nate taakse ja se on siinä.
    Mitä mieltä olet Barbegazista?

  17. #6227
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Takana 0.4 paineilla varsin rullaava ja pitävä rengas. Ei yllätyksiä. 1320g tubelessina hyvä.
    0.5 ja kovemmalla rullaus paranee huomattavasti, pito hieman vähenee tietenkin.

    Syötteen pitkä jyrkkä nousu kuitenkin ylös jalkautumatta hissunkissun ilman jalkaa maahan eli suht hyvä.

    Edessä en oo vielä kokeillu.


    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  18. #6228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Takana 0.4 paineilla varsin rullaava ja pitävä rengas. Ei yllätyksiä. 1320g tubelessina hyvä.
    0.5 ja kovemmalla rullaus paranee huomattavasti, pito hieman vähenee tietenkin.

    Syötteen pitkä jyrkkä nousu kuitenkin ylös jalkautumatta hissunkissun ilman jalkaa maahan eli suht hyvä.

    Edessä en oo vielä kokeillu.


    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
    Ok, ehkä niillä selviää maaliskuussa Syöteellä 50km

  19. #6229
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Nyt näkyy olevan Jumbo Jimejä myös Bike-componentsilla hyllyssä. KLIKS!

  20. #6230
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Jaahas, huomiseksi on luvassa vesisadetta eli se tarkoittaa sitten konkreettisesti sitä, että meikäläisen ajot on ajettu. Tähän asti olen pärjännyt Jumbo Jim edessä ja Nate takana tuolla puuterilumipoluilla, mutta vaikkei ole kristallipalloa tiedän jo nyt, että edes paineilla pelaaminen ei mua pelasta.
    No, Icebugit jalkaan ja hölkkäharrastus alkakoon
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  21. #6231
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Bike componentsilta saa jumbo jimejä (4" ja 4,8") kummeja hyllystä aika kohtuu hintaan,
    https://www.bike-components.de/en/Sc...reifen-p41208/
    Itse tilailin jo kevättä varten valmiiksi ja tänään lähti paketti heiltä liikkeelle.

  22. #6232
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Jaahas, huomiseksi on luvassa vesisadetta eli se tarkoittaa sitten konkreettisesti sitä, että meikäläisen ajot on ajettu. Tähän asti olen pärjännyt Jumbo Jim edessä ja Nate takana tuolla puuterilumipoluilla, mutta vaikkei ole kristallipalloa tiedän jo nyt, että edes paineilla pelaaminen ei mua pelasta.
    No, Icebugit jalkaan ja hölkkäharrastus alkakoon
    Ehkä kannattaisi harkita yhden Budin hankkimista etukumiksi just haastavampiin lumikeleihin ja on siitä iloa rospuuttoaikoinakin ja hyvin rullaavana voi halutessa sitten ajaa loppuun kesällä. Ja Bud on BestGrip-nastoilla helppo nastoittaa jos tuntuu että piikkejä tarvii. Luultavimmin em kumi menee useamman kuin yhden kauden niin ei näin ole hirveän kalliskaan.

    Tosin, en kyllä tiedä mitä ajamisesta tulee muutenkaan kun noi jo nyt oikein pöpperölumiset ja vähemmän ajettavat polut kastuu ja muuttuu sohjoksi. Voi olla että pitää tielenkkiä suosia, vaikka onkin toi nastaBud edessä.

  23. #6233
    Kesärenkaat saapui


    yksilöiden painot 1287g ja 1291g (vertailuksi esim Barbegazi 4.7" on 1350g)

    silminnähden korkeammalta näyttää JJ4.8" kun vertaa Barbegaziin - sattumoisin on molemmat renkulat tuossa irrallaan. Mittailin siimalla kokoja (renkaan reunasta reunaan) ja JJ4.8" näyttää 266-268mm lukua kun taas Barbegazi noin 256mm. Mukavasti siis näyttää JJ 4.8":ssa piisaavan ilmatilaa.

  24. #6234
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuon perusteella Snakeskinit painaa jo liki 1400g.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #6235
    Kuinka leveä on JJ 4.8" 80mm vanteella? Barbegazi 112mm.

  26. #6236
    112,8mm näytti olevan JJ 4.8" nappulasta nappulaan leveys (whiten 80mm vanne + 13J sisuri + 1.0bar). Samalla metodilla ja paineella Barbegazi oli 113,7mm. Eli JumboJimin muoto enemmänkin "korkea" kuin leveä.

    tässä on JJ 4.0" 65mm vanteella ja 4.8" 80mm vanteella:


    737mm vs 763mm seinää vasten mitattuna ulkohalkaisija.

  27. #6237
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Tuon perusteella Snakeskinit painaa jo liki 1400g.
    just tuli 3 kpl 4,8" JJ snakeskiniä tontille ja "kevein" oli 1370g ja maksimit oli 1395g, sekä vahvistan tuon leveyden, b to b 265mm. Otin itelle yhen testiin kesäksi ja kaverille menee sarja. On varmaan isompi kuin barbi (n.250mm)...

    ...jos ei vedätetä koossa niin ainakin painossa, yleensä molemmissa...

  28. #6238
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^On se aikas kivan kokoinen 4" verrattuna. Se voipi alkaa olla tarkoilla Muklukin perässä 80mm vanteella 1X10/1X11 ala ketjuun. 110mm Spessu hyvä. Tosin vipottaa eli suora JJ mahtunee.
    Sehän vois korvata Budinkin edestä kesä ajossa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #6239
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Sehän vois korvata Budinkin edestä kesä ajossa.
    Iso JJ on minusta ihan mainio kumi kesällä. Hyvin rullaa eikä juurikaan selfsteeraa. Ja jos ei pahemmissa louhikoissa ajele niin edessä ainakin menee hyvin Liteskin.

  30. #6240
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Tänään kävin tossa ajamassa niin pisti miettimään nää Veetree Snowshoe 26x 4.5 kumit mitkä on nyt alla et Höttölumessa on kyl aika kehno mnee. .mut muuten kun kävelty tai pakattu niin hyvin mnee. .tiijä sit auttas ko jos päästäs aika pienex paineet. Mites muilla on.?

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •